آیا خرید تیوولی مقرون به صرفه است؟ - پارسی زی
نحوه تجارت معاملات پس از بازار

نحوه تجارت معاملات پس از بازار

نحوه تجارت معاملات پس از بازار بعد از ساعات عادی بازار ، حجم معاملات کاهش می یابد و بازیکنان و کارگزار تجارت کمتری در صرافی …

کرونا چه اثرات مخربی بر سلامت روان می‌گذارد؟

کرونا چه اثرات مخربی بر سلامت روان می‌گذارد؟

کرونا چه اثرات مخربی بر سلامت روان می‌گذارد؟ در حال حاضر جهان با مشکل بزرگی دست‌وپنجه می‌کند. بیماری کرونا توانسته است سازوکار عادی بسیاری از …

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

همه چیز درباره ایمپلنت دندان کاشت دندان در مرکز ایمپلنت تهران، یکی از روش‌های مطمئن و دائمی برای درمان بی‌دندانی است. استفاده از ایمپلنت علاوه …

آیا خرید تیوولی مقرون به صرفه است؟

سانگ‌یانگ تیوولی یک خودرو از اهالی کره جنوبی است که به لطف تغییرات ظاهری، نسبت به تولیدات قبلی چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد. این خودرو که در کلاس خودروهای کراس‌اوور کامپکت شهری قرار می‌گیرد در سال ۱۳۹۴ به بازار ایران معرفی گردید و شرکت رامک‌خودرو نمایندگی فروش آن را بر عهده گرفت. در مقاله پیش رو تلاش شده تا با بررسی جنبه‌های مختلف خودروی تیوولی، نظرات کارشناسی و دیدگاه کاربران ارزش خرید و قیمت سانگ‌یانگ تیوولی مورد بحث قرار گیرد.

بررسی فنی تیوولی

سانگ‌یانگ تیوولی یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر دارد که می‌تواند حداکثر ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بیشتر خودروهایی که در رنج قیمت سانگ‌یانگ تیوولی قرار دارند با استفاده از پیشرانه توربو می‌توانند خروجی‌های بیشتری تولید کنند اما سانگ‌یانگ ترجیح داده است که با این کار استهلاک خودرو را کم کرده و آن را با کیفیت پایین بنزین ارائه‌شده در کشورهای درحال‌توسعه هماهنگ سازد. با این کار توانسته است در کشورهای درحال‌توسعه نسبت به رقبای خود پیشی بگیرد. این پیشرانه برای انتقال نیروی تولیدشده به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد و در ۱۳ ثانیه از صفر به صد می‌رسد. حداکثر سرعت خودروی تیوولی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی ۷٫۲ لیتر در صد کیلومتر است.

بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که باوجوداینکه خدمات پس از فروش شرکت رامک‌خودرو تعریفی ندارد اما قطعات موردنیاز برای تعمیر خودرو با قیمت نسبتا خوبی در دسترس است. همچنین علی‌رغم عملکرد خوب گیربکس خودرو در مواجهه اولیه با سربالایی‌ها تا حدودی کم می‌آورد اما پس از چند ثانیه این عیب به‌کلی برطرف شده و خودرو به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

بررسی امکانات رفاهی سانگ یانگ تیوولی

همان‌طور که گفته شد تیوولی ازنظر طراحی خارجی و داخلی دارای ظاهری اسپرت و به‌روز است. فضاسازی داخلی برای یک خانواده چهارنفره مناسب بوده اما حجم صندوق‌عقب آن کم است. صندلی‌های تیوولی راحت بوده و با توجه به قیمت سانگ‌یانگ تیوولی می‌توان گفت کیفیت مواد داخل کابین خوب است. ارتفاع زیاد خودرو حس تسلط در رانندگی را به شما القا کرده و تجربه خوبی از رانندگی را برای شما می‌سازد.

باوجوداینکه قیمت سانگ‌یانگ تیوولی نسبتا پایین است اما امکانات رفاهی خوبی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. رینگ‌های آلومینیومی، نمایشگر میانی داشبورد، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور و باران و سانروف از امکاناتی هستند که در کمتر خودرویی در رنج قیمت سانگ‌یانگ تیوولی یافت می‌شود.

ازنظر کارشناسان و کاربران سیستم تعلیق تیوولی کمی خشک است و ممکن است در مسافرت‌های طولانی خستگی زیادی را به وجود آورد. اما با توجه به حفظ ثبات خودرو در پیچ‌ها به دلیل استفاده از همین سیستم تعلیق می‌توان گفت که سازنده در این بخش راحتی را فدای امنیت کرده است.

بررسی ایمنی تیوولی

در بخش ایمنی سانگ‌یانگ تیوولی توانسته چهار ستاره را در تست‌های یوروانکپ به دست آورد. سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ترمزهای ABS، EBD و ترمز کمکی، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها، سیستم ضد واژگونی، سنسورهای پارک جلو و عقب، شش کیسه هوا و کمربند ایمنی پیش کشنده ازجمله تجهیزات ایمنی به‌کاررفته در تیوولی است.

مزایا و معایب سانگ یانگ تیوولی 

یکی از نقاط قوت اصلی تیوولی طراحی این خودرو و فضاسازی داخلی آن است. به‌علاوه استهلاک پایین موتور و هماهنگی با کیفیت بنزین ارائه‌شده در ایران رضایت کاربران را از این خودرو به دنبال داشته است. از سوی دیگر امکانات رفاهی به‌کاررفته در آن با توجه به قیمت سانگ‌یانگ تیوولی در سطح مناسبی قرار دارد. به‌علاوه خودروی تیوولی برخلاف بسیاری از خودروهای چینی برای فروش در حالت کارکرده دست شما را در پوست گردو نمی‌گذارد و به دلیل بازار خوب فروش در ایران کمتر دچار افت قیمت می‌شود.

یکی از معایبی که سبب شده است خریداران تا حدودی در خرید تیوولی مردد شوند کیفیت سواری پایین این خودرو است. همان‌طور که گفته شد سیستم تعلیق به‌کاررفته در تیوولی و عملکرد نامناسب آن، پس از مدتی رانندگی سبب خسته شدن راننده می‌شود. از دیگر معایب تیوولی می‌توان به قدرت موتور پایین آن اشاره کرد. هرچند که طراحان تیوولی تلاش کرده‌اند تا با یک طراحی ظاهری اسپرت و باکلاس جوان‌ترها را به سمت خودروی خود جذب کنند اما به دلیل اینکه موتور این خودرو قادر نیست حس هیجان در رانندگی را برای جوانان به ارمغان بیاورد، تیوولی در میان اسپرت‌پسندان نتوانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. با توجه به قیمت سانگ‌یانگ تیوولی می‌توان کیفیت مواد استفاده‌شده در ساخت آن را نسبتا خوب ارزیابی کرد اما در مقایسه با محصولات هیوندای و کیا این کیفیت قابل‌قبول نیست. یکی دیگر از معایبی که تیوولی به‌عنوان یک خودروی خانوادگی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند فضای کم صندوق‌عقب است که ممکن است تا حدی باعث ناراحتی کاربران این خودرو شود. به‌علاوه ارائه ضعیف خدمات پس از فروش توسط شرکت رامک‌خودرو و نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای امکانات دم‌دستی مانند لاستیک زاپاس از معایب تیوولی ارائه‌شده در ایران است.

خرید تیوولی

بررسی نظرات کاربران و کارشناسان نشان می‌دهد که قیمت سانگ‌یانگ تیوولی با توجه به طراحی ظاهری زیبا، امکانات رفاهی به‌کاررفته در آن، ایمنی سطح‌بالا و بازار فروش خوب، مقرون‌به‌صرفه است. این مسئله به‌خصوص در مورد خرید تیوولی دست‌دوم به خاطر اینکه افت قیمتی این خودرو انجام شده است، بسیار منطقی‌تر است.

در صورتی که تصمیم به خرید تیوولی دست‌دوم گرفته‌اید توصیه می‌کنیم به‌جای اتلاف وقت، برای یافتن خودروی مناسب و مطمئن به سراغ اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده ایران یعنی همراه مکانیک بروید. در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک می‌توانید ضمن اطمینان از شرایط خودروهای کارشناسی شده با آگاهی کامل از مشخصات فنی، بدنه و آپشن ها یک خرید مطمئن و بدون ریسک را انجام دهید. همچنین تنظیم قرارداد طبق شرایط قانونی و دریافت گارانتی بر روی شرایط خرید از سوی همراه مکانیک ریسک خرید شما را به صفر خواهدرسانید. علاوه بر مسائلی که در بالا گفته شد برخی مزایای دیگر خرید از همراه مکانیک شامل موارد زیر خواهد بود:

  • امکان دریافت مشاوره از کارشناسان
  • امکان انتخاب مناسب با توجه به بودجه در نظر گرفته شده خرید
  • امکان مقایسه گزینه های مختلف خرید

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.