با آداب و رسوم، فرهنگ و هنجارهای اجتماعی بریتانیا آشنا شوید - پارسی زی
دکمه برف روی دنده اتوماتیک چیست

دکمه برف روی دنده اتوماتیک چیست

دکمه برف روی دنده اتوماتیک چیست تولید خودروهای دنده اتوماتیک روزبه‌روز در حال افزایش است. برای بهبود دنده‌های اتوماتیک روی دسته دنده خودروهایی مانند اچ‌سی …

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید لباس زنانه تهران

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید لباس زنانه تهران

چکیده : لباس زنانه برند را از کجا می‌توان با اطمینان خرید؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران می‌پرسند. برای یافتن پاسخ آن در ادامه …

خرید آنلاین مانتو از تولیدی مانتو

خرید آنلاین مانتو از تولیدی مانتو

خرید آنلاین مانتو از تولیدی مانتو در این‌ مقاله قصد داریم‌ تا در رابطه با خرید آنلاین از تولیدی مانتو صحبت کنیم. مانتو جزو پوشش …

فرهنگ بریتانیا ریشه در تاریخ غنی امپراتوری متحد بریتانیا، مردم و چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی  دارد که از آداب و سنت­های خاص هرکدام از آنان شکل گرفته است.

فرهنگ بریتانیا و هنجارهای اجتماعی بسیار منحصر به فرد هستند. یکی از مهم­ترین مواردی که باید پیش از مهاجرت به اروپا و هر کشوری بدانید این است که هنجارهای فرهنگی و اجتماعی آن، چه هستند. شما به عنوان یک دانشجوی بین­المللی از کشوری دیگر نمی­دانید قضیه از چه قرار است. این مقاله تمام نکاتی که باید درباره فرهنگ بریتانیایی بدانید را به شما خواهد گفت.

البته که شاید از برنامه‌های مختلف تلویزیونی یا اینترنت حقایقی را درباره بریتانیا شنیده باشید یا قبلا به این کشور سفر کرده باشید، اما زندگی در اینجا تجربه متفاوتی است. مهم نیست که در کجای بریتانیا باشید، در اینجا برخی هنجارهای اجتماعی وجود دارد که از مردم بریتانیا خواهید آموخت.

حقایقی که باید درباره بریتانیایی­ها بدانید

  • بریتانیا­یی­ها وقت­شناس­اند. دیر رسیدن در اینجا خیلی عجیب است و در برخی موارد بی­ادبی تلقی می­شود. اگر قرار است دیر به جایی یا چیزی برسید، به محض اینکه فهمیدید سر وقت نخواهید رسید با افرادی که در آنجا قرار دارند تماس بگیرید. همچنین دیر رسیدن به یک قرار اجتماعی (مانند شام در یک رستوران) از دیر رسیدن به مهمانی شام در خانه یک نفر بی­ادبانه­تر است.
  • صف را رعایت کنید. شاید رعایت نکردن صف در بعضی کشورها قابل قبول باشد اما برای مردم بریتانیا چندان خوشایند نیست و حتما ناراحتی­شان از این قضیه را به شما خواهند گفت. صبر کردن و ایستادن در صف بخشی طبیعی از فرهنگ بریتانیاست.
  • در بریتانیا با کسی که دارید با او صحبت می­کنید به اندازه یک دست فاصله بگیرید. نزدیک­تر شدن می­تواند بی­ادبی تلقی شود و برای بومی­ها بریتانیایی چندان خوشایند نیست.
  • لطفاً، ممنونم و متاسفم بخشی عادی از گفتگوها و تعاملات روزانه هستند. برخی افراد مودب بودن بریتانیایی­ها گیج می­شوند. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی شاید به این مسئله عادت نداشته باشید اما خیلی سریع پس از اقامت در اینجا به این عادت خواهید کرد.
  • وقتی با یک دوست یا خانواده صمیمی سلام و احوال­پرسی می­کنید نیازی به دست دادن نیست. خیلی وقت­ها، به­ویژه اگر فردی که با او سلام و احوال­پرسی می­کنید خانم باشد، یک بوسه کوچک روی گونه می­کنید. اگر دوستی صمیمی یا عضوی از خانواده نیستید، این تماس فیزیکی عجیب یا ناخوشایند خواهد بود (شاید بتوانید دست بدهید اما اغلب یک لبخند و خم کردن سر قابل قبول است).

بیشتر بخوانیم: ویزای شینگن به چه نوع ویزایی گفته میشود؟

  • بریتانیایی­ها احترام زیادی برای بزرگ­ترها و معلولین قائل­اند. اگر در وسایل حمل­ونقل عمومی هستید، انتظار می­رود اگر فردی معلول یا مسنی را دیدی که ایستاده است و جایی برای نشستن نیست، جای خود را به او بدهید. اگر یک فرد مسن یا معلول مشکلی داشته باشد انتظار می­رود از او بپرسید که آیا کمک احتیاج دارد یا خیر.
  • بریتانیایی­ها به ندرت از صفات برتری استفاده می­کنند و در هنگام صحبت کردن انعطاف چندانی ندارند. آن­ها حریم خصوصی را بر هر چیزی ترجیح می­دهند، پس مراقبت سوال پرسیدن­هایتان باشید چون شاید ناخواسته فضولی کنید.
  • بریتانیایی­ها اغلب از تماس چشمی پرهیز می­کنند. آن­ها تماس مستقیم چشمی را ناخوشایند یا رعب­آور تلقی می­کنند.
  • اگر به خانه یک بریتانیایی دعوت شدید، طبیعی­ست که با خود یک هدیه ببرید. یک بسته شکلات، شراب یا گل برای تشکر.
  • اگر با دوستانتان به یک کافه می­روید، طبیعی­ است برای کسانی که با شما می­آیند یک دور نوشیدنی بخرید.
  • پرداخت هزینه شام با کسی است که شما را دعوت می­کند. وقتی کسی شما را شام بیرون دعوت می­کند نیازی نیست بر سر حساب کردن تعارف کنید، کافی­ است یک وقت دیگر آن­ها را دعوت و جبران کنید.

این تفاوت­های فرهنگی کوچک بخشی از سازگار شدن با زندگی در بریتانیاست، پس قبل از ورود باید آن­ها را بیاموزید. باید مطمئن شوید در حین سازگار شدن با زندگی در بریتانیا، کسی را آزرده­خاطر نمی­کنید.

اگر این کارها را به صورت طبیعی انجام ندهید می­فهمند که اهل اینجا نیستید. دانستن این چیزها به شما کمک می­کند پیش از اینکه از زندگی دانشجویی در دانشگاه­های بریتانیا لذت ببرید، با هنجارهای بریتانیایی سازگاری پیدا کنید.

غذای بریتانیایی

غذای بریتانیایی ترکیبی از چهار فرهنگ غنی امپراتوری بریتانیاست. این دلیل تنوع سنت آشپزی بریتانیایی است.

وقتی از خانه دورید یکی از چیزهایی که بسیار دلتنگش می­شوید غذای بومی خودتان است که عادت دارید روزانه بخورید. در بریتانیا هم چنین احساسی خواهید داشت، اگرچه غذای بریتانیایی بدون شک جایگزینی عالی خواهد بود. در بین غذاهای خوشمزه­ای که اینجا هست قطعا چیزی که باب طبعتان باشد پیدا خواهید کرد.

یکی از اولین چیزهایی که در فرهنگ کشوری با آن مواجه خواهید شد غذای سنتی آنجاست. برای اینکه در بریتانیا دچار شک فرهنگی نشوید بهتر است چیزهایی درباره غذای بریتانیایی بدانید. این چیزی فراتر از پودینگ یورکشر و گوشت کبابی است که اغلب به آشپزی بریتانیا نسبت داده می­شود.

در زیر برخی از رایج­ترین غذاهای بریتانیایی که ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارند معرفی می‌کنیم.

ماهی و سیب­زمینی سرخ­شده

این شاید رایج­ترین غذای بریتانیا باشد. تاریخچه این غذا در فرهنگ بریتانیایی بسیار طولانی است. گفته می‌شود که در گذشته جلوی یک رستوران فردی را استخدام کرده­اند که صف خرید ماهی و چیپس را کنترل کند. این غذا از ماهی سرخ­شده و سیب­زمینی سرخ­شده درست می­شود. بریتانیایی­ها ماهی کاد و روغن ماهی کوچک و انواع دیگر ماهی را ترجیح می­دهند. می­توانید مقداری نخودفرنگی پخته­شده با نمک، فلفل و چاشنی­ها دیگر برای کنار آن آماده کنید.

کباب یکشنبه با پودینگ یورکشر

نمی­توان از آشپزی برتیانیا صحبت کرد و نامی از کباب یکشنبه با پودینگ یورکشر نبرد. این غذا معمولا یکشنبه­ها بعدازظهر سرو می­شود اما می­توانید طول هفته نیز بخورید. می­توانید این کباب را با مرغ، بوقلمون یا هر چیز دیگری سفارش دهید اما نباید پودینگ یورکشر را فراموش کنید. معمولا پودینگ یورکشر با گوشت گوساله همراه است.

کیک اکلس

کیک­های گرد کوچک خوشمزه که وسطشان مویز است. این کیک اسمش را از یک شهر در منچستر با همین نام گرفته است. در سراسر بریتانیا می­توانید این خوراکی خوشمزه را بخورید چون مختص منطقه­ خاصی نیست.

بیشتر بدانیم: مهاجرت و اقامت انگلیس را به چه کسانی پیشنهاد میشود؟

تخم مرغ اسکاچ

تخم مرغ را با پودر سوخاری سوسیس گوشت پوشانده و سرخ می­کنند.

کیک چوپانان

کیک چوپان معمولا با گوشت (گوساله یا گوسفند) درست شده و با سیب­زمینی پوست­کنده له می­شود. به نظر می­رسد این غذا اولین بار در سال ۱۸۷۷ درست شده است.

صبحانه کامل بریتانیایی

صبحانه بریتانیایی پر از ترکیباتی مثل گوشت، سوسیس، تخم مرغ، نان تست، قارچ، گوجه­فرنگی و چای یا قهوه است.

زبان­های بریتانیا

همانطور که می­دانید انگلیسی زبان رسمی و اصلی بریتانیاست. از ۶۵ میلیون نفری که در این کشور زندگی می­کنند حدود ۹۸ درصد آن­ها زبان اول­شان انگلیسی است. اما زبان­های بومی دیگری هم در این کشور وجود دارند که در تاریخ امپراتوری بریتانیا تکامل پیدا کرده­اند.

غیر از انگلیسی، پنج زبان دیگر در بریتانیا وجود دارد:

  • زبان ولزی در ولز
  • گالیک و اسکات در اسکاتلند
  • آیریش و اُلستر در ایرلند شمالی
  • کورنیش در کورن­وال انگلستان

دقت داشته باشید که هر کدام از این زبان­ها دارای لهجه­ها و گویش­هایی در سراسر بریتانیا هستند. بنابراین تنوع زبان­شناختی در بریتانیا نسبتا بزرگ است.

آژانس مهاجرتی چهره نگار اولین آژانس ۳۶۰ درجه مهاجرت و توسعه کسب و کار در اروپاست که در ایران نمایندگی دارد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.