بزرگ ترین چالش سازمان ها در بحران کرونا چیست؟
معرفی انواع دستگاه فرز و کاربرد آن ها
معرفی دستگاه فرز دستگاه فرز از اهمیت بسیار بالایی در حوزه ساخت و ساز برخوردار می باشد. بی تردید همه اشخاصی که به نوعی شغلی …
آشنایی با انواع فرزهای دندانپزشکی و کاربرد هرکدام
آشنایی با انواع فرزهای دندانپزشکی و کاربرد هرکدام در سایت پارسی زی، در مورد انواع فرزها در دندانپزشکی آشنا می شویم با ما همراه باشید. فرز …
معرفی گرانترین NFTهای دنیا
معرفی گرانترین NFTهای دنیا سال ۲۰۲۱ به دلیل قیمت نجومی برخی توکنها، سال اقبال NFTها نامیده شده است. جالب اینجاست که همچنان این بازار روزهای …
بزرگ ترین چالش سازمان ها در بحران کرونا چیست؟
درحال حاضر که تمام جهان درگیر یک بحران همه گیر به نام بحران کرونا شده است همه بخشهای جامعه سعی میکنند خود را با این بحران تطبیق دهند و بتوانند سربلند از چالشهایی که در این بحران سر راهشان قرار میگیرد، بیرون بیایند. شرکتها و سازمانها هم از این قائده مستثنی نیستند.
بحران کرونا مشکلات زیادی برای سازمانها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به وجود آورده است تا جایی که بسیاری از این کسب و کارها مجبور شدهاند برای قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ جان نیروی انسانیشان کارهای خود را به صورت دورکاری انجام دهند.
یقینا یکی از بزرگترین چالشهایی که سازمانها در بحران کرونا با آن رو به رو شدهاند مدیریت و اداره کسب و کار به صورت دورکاری است. چالش کار اینجاست که مدیران باید بتوانند همانطور که حضوری بالای سر بخشهای مختلف کار از بخش حسابداری گرفته تا بخش بازاریابی و فروش، بودند؛ در زمانی که کارها به صورت دورکاری انجام میشود نیز با همان کیفیت کارها را اداره کنند.
سازمانها و شرکتها برای بهتر مدیریت کردن این وضعیت از ابزارها و نرم افزارهای داخلی و خارجی زیادی میتوانند کمک بگیرند. شرکت سامیکس هم نرم افزارهای سازمانی و راهکارهای زیادی برای چگونه کار کردن از راه دور در این دوران سخت دارد. در این مطلب سعی داریم با بررسی مختصر این راهکارها ببنیم که سازمانها چطور میتوانند با بزرگترین چالششان در بحران کرونا یعنی مدیریت کسب و کار با دورکاری روبهرو شوند. با ما همراه باشید.
راهکارهای مایکروسافت برای دورکاری
شرایطی که امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ چه در ایران و چه در دیگر نقاط دنیا به دلیل بحران جهانی کرونا با آن دست و پنجه نرم میکنند نیاز به استفاده از نرم افزارهای مناسب برای دورکاری را بیش از پیش کرده است. چرا که در این شرایط برای قطع شدن زنجیره ویروس کرونا، حفظ منابع انسانی و خارج کردن کسب و کار از بحران اقتصادی ناشی از کرونا، مدیریت کسب و کار از طریق دورکاری اهمیت ویژهای یافته است و استفاده از این نرم افزارها نیز به مدیریت موفق به صورت دورکاری کمک میکند.
وقتی از مدیریت کسب و کار حرف می زنیم منظورمان تمام چالشهایی است که در بخشهای مختلف یک کسب و کار وجود دارد. مدیران در این شرایط نیاز به سیستمی دارند که از طریق آن بتوانند بخشهای مختلف یک کسب و کار مانند بخش حسابداری، بخش منابع انسانی، بخش انبارداری، بخش تولید و بخش بازاریابی و فروش را به صورت یکپارچه و هماهنگ از دور مدیریت کنند، بتوانند اطلاعات دقیق و کافی از وضعیت کار خود و رقبا به دست آوردند و ارتباط سازندهای با کارکنان و همچنین مشتریان خود داشته باشند. همچنین این سیستم باید به گونهای طراحی و بومی سازی شود که نه تنها مدیران بلکه کارکنان یک مجموعه نیز به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.
شرکت مایکروسافت یکی از شرکتهایی است که تاکنون نرم افزارهای زیادی در حوزه مدیریت کسب و کار به بازار ارائه داده که در این بین نرم افزار ERP مایکروسافت Dynamics کامل ترین نرم افزار در یکپارچگی فرآیند هاست. این نرم افزارها که از سالها پیش به منظور تقویت راهکارهایی برای دورکاری توسط این شرکت طراحی شدهاند، میتوانند در دوران دورکاری استفاده زیادی برای سازمانها داشته باشند.