پنج‌شنبه , 13 می 2021

بزرگ ترین چالش سازمان ها در بحران کرونا چیست؟

درحال حاضر که تمام جهان درگیر یک بحران همه گیر به نام بحران کرونا شده است همه بخش‎های جامعه سعی می‎کنند خود را با این بحران تطبیق دهند و بتوانند سربلند از چالش‎هایی که در این بحران سر راهشان قرار می‎گیرد، بیرون بیایند. شرکت‎ها و سازمان‎ها هم از این قائده مستثنی نیستند.

بحران کرونا مشکلات زیادی برای سازمان‎ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به وجود آورده است تا جایی که بسیاری از این کسب و کارها مجبور شده‎اند برای قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ جان نیروی انسانی‎شان کارهای خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

یقینا یکی از بزرگ‎ترین چالش‎هایی که سازمان‎ها در بحران کرونا با آن رو به رو شده‎اند مدیریت و اداره کسب و کار به صورت دورکاری است. چالش کار اینجاست که مدیران باید بتوانند همانطور که حضوری بالای سر بخش‎های مختلف کار از بخش حسابداری گرفته تا بخش بازاریابی و فروش، بودند؛ در زمانی که کارها به صورت دورکاری انجام می‎شود نیز با همان کیفیت کارها را اداره کنند.

سازمان‎ها و شرکت‎ها برای بهتر مدیریت کردن این وضعیت از ابزارها و نرم افزارهای داخلی و خارجی زیادی می‎توانند کمک بگیرند. شرکت سامیکس هم نرم افزارهای سازمانی و راهکارهای زیادی برای چگونه کار کردن از راه دور در این دوران سخت دارد. در این مطلب سعی داریم با بررسی مختصر این راهکارها ببنیم که سازمان‎ها چطور می‎توانند با بزرگ‎ترین چالش‎شان در بحران کرونا یعنی مدیریت کسب و کار با دورکاری روبه‎رو شوند. با ما همراه باشید.

راهکارهای مایکروسافت برای دورکاری

شرایطی که امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ چه در ایران و چه در دیگر نقاط دنیا به دلیل بحران جهانی کرونا با آن دست و پنجه نرم می‎کنند نیاز به استفاده از نرم افزارهای مناسب برای دورکاری را بیش از پیش کرده است. چرا که در این شرایط برای قطع شدن زنجیره ویروس کرونا، حفظ منابع انسانی و خارج کردن کسب و کار از بحران اقتصادی ناشی از کرونا، مدیریت کسب و کار از طریق دورکاری اهمیت ویژه‎ای یافته است و استفاده از این نرم افزارها نیز به مدیریت موفق به صورت دورکاری کمک می‎کند.

وقتی از مدیریت کسب و کار حرف می زنیم منظورمان تمام چالش‎هایی است که در بخش‎های مختلف یک کسب و کار وجود دارد. مدیران در این شرایط نیاز به سیستمی دارند که از طریق آن بتوانند بخش‎های مختلف یک کسب و کار مانند بخش حسابداری، بخش منابع انسانی، بخش انبارداری، بخش تولید و بخش بازاریابی و فروش را به‎ صورت یکپارچه و هماهنگ از دور مدیریت کنند، بتوانند اطلاعات دقیق و کافی از وضعیت کار خود و رقبا به دست آوردند و ارتباط سازنده‎ای با کارکنان و همچنین مشتریان خود داشته باشند. همچنین این سیستم باید به گونه‎ای طراحی و بومی سازی شود که نه تنها مدیران بلکه کارکنان یک مجموعه نیز به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‎هایی است که تاکنون نرم افزارهای زیادی در حوزه مدیریت کسب و کار به بازار ارائه داده که در این بین نرم افزار ERP مایکروسافت Dynamics کامل ترین نرم افزار در یکپارچگی فرآیند هاست. این نرم افزارها که از سال‎ها پیش به منظور تقویت راهکارهایی برای دورکاری توسط این شرکت طراحی شده‎اند، می‎توانند در دوران دورکاری استفاده زیادی برای سازمان‎ها داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *