یادگیری همزمان گیتار و آواز در آموزشگاه موسیقی منظومه - پارسی زی
طرز تهیه لوکوم شیر(فقط با ۷ دستور ساده)

طرز تهیه لوکوم شیر(فقط با ۷ دستور ساده)

آیا شما یک علاقه مند به شیرینی پزی هستید؟ آیا به دنبال یک دسر خوشمزه و شیرین هستید که بدون نیاز به فر تهیه شود؟ …

فرهنگ مردم تبریز

فرهنگ مردم تبریز

فرهنگ مردم تبریز تبریز یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کشورمان به‌شمار می‌آید که در گذشته برای ایام طولانی پایتخت ایران نیز بود. این شهر …

داستان کودکانه بند انگشتی

داستان کودکانه بند انگشتی

داستان کودکانه بند انگشتی امروز شنوندگان کوچک من، داستان بند انگشتی را برای شما تعریف می کنم! روزی روزگاری زنی در دهکده ای دور تنها …

یادگیری همزمان گیتار و آواز در آموزشگاه موسیقی منظومه

گیتار، سازی است با قابلیت های فراوان شاید خیلی بی راه نگفته باشیم اگر بگوییم گیتار محبوب ترین ساز در بین همه سازها محسوب می شود و طرفدان زیادی را به خود اختصاص داده است. این که چه چیزی باعث شده تا این ساز اینقدر محبوب باشد در کنار صدای دلنشین و ملایم آن البته شاید به قابلیت خاص این ساز در اجرای سبک های مختلف برگردد. امروز ما قصد داریم به معرفی سبک های مختلف گیتار بپردازیم و این که چگونه می توان به یادگیری و آموزش اصولی این ساز پرداخت.اگر شما هم از علاقمندان به گیتار باشید و یا دوست دارید در کلاس گیتار ثبت نام کنید قبل از هر چیز باید بدانید به چه سبکی گرایش دارید.

سبک های مختلف گیتار شامل سبک پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو ، کانتری ، بلوز و جز می باشد. اما معمول ترین سبک آن که شاید سبک پاپ و کلاسیک باشد که در ادامه در مورد تفاوت این دو سبک و نحوه آموزش آن اندکی بیشتر صحبت می کنیم.

مورد مهمی که آموزشگاه منظومه در کلاس گیتار به آن توجه خاصی دارد آموزش اصولی این ساز از ابتدا است به این شکل که هنرجویانی که وارد کلاس گیتار می شوند همگی به یک سبک آموزش نمی بینند. قبل از هر چیز ارزیابی از روحیات هنرجو و علایق او به عمل می آید و کلاس گیتار متناسب با سبک و علاقه او معرفی می گردد.

در آموزشگاه موسیقی یوسف آباد یا منظومه تمامی سبک های تخصصی گیتار آموزش داده می شود. همچنین آموزش برای سنین مختلف توسط اساتید مختلف انجام می شود تا آموزش ها دقیقا متناسب با سن و روحیات هر هنرجو باشد. در هر سبک استاد مربوط به خود معرفی می گردد که در همان سبک تبحر و تخصص دارد و اینگونه نیست که هر استادی برای هر سبکی معرفی گردد. تکنیک های هر سبک ، طرز نوازندگی و اصول هر سبک مشخص است و از آموزش یکنواخت به همه هنرجویان به شدت پرهیز می شود.

مورد مهم دیگر در کلاس گیتار که در آموزشگاه منظومه انجام می شود این است که آموزش آن به شکل خصوصی و تک نفره می باشد چرا که ما معتقدیم استعداد و علایق هیچ دو نفری با هم یکسان نیست از این روی بایستی کلاس آموزش گیتار برای هر فرد و مختص خود او برنامه ریزی شود تا آموزش هم اصولی باشد و هم جذابیت خود را برای هنرجویان داشته باشد.

آیا برای شرکت در کلاس آواز آموزش یک ساز الزامی است ؟

آواز را بایستی از مقوله های بسیار مهم در زندگی انسان ها بدانیم که به شکل های مختلف باعث تخلیه انرژی می شود و می توانیم به کمک آن ابراز احساسات گوناگون در برابر موقعیت های مختلف را از خود نشان دهیم. از این رو آواز در همه جای روزمرگی ما وجود دارد شاید در جایی که کلمات قدرت بیان ندارند و یا در جایی که از روی خوشحالی نیاز به زمزمه ای شاد داریم و یا حتی زمانی که غمگینی خود را نمی توانیم به راحتی بروز دهیم. همه این موارد باعث شده تا آواز خواندن برای همه ما لذت بخش باشد ولی آیا همه می توانند آواز بخوانند ؟

آیا همه افرادی که آموزش ببینند می توانند درست و اصولی خوانندگی را انجام دهند ؟

در مورد این مساله باید بگوییم که در کلاس ها تمامی مواردی که برای یک خواننده حرفه ای شدن نیاز دارید آموزش داد می شود و مورد مهم این است که این آموزش ها نیاز به تمرین و تکرار دارد و باید بدانید که اگر روی نکاتی که آموزش داده می شود تمرین نداشته باشید و بدون تمرین در جلسات حضور یابید عملا کاری بیهوده انجام داده اید.

موردی که در کلاس آواز در آموزشگاه منظومه به آن بسیار توجه داشته ایم آموزش سبک های مختلف آواز است بدین شکل که همه افرادی که در دوره آواز شرکت می کنند به یک سبک پیش نمی روند و پس از آموزش های اولیه که در بخش هایی مشترک است بقیه موارد آموزشی بر اساس سبکی که هنرجویان گرایش دارند کار می شود.

سبک های مختلف آواز از آواز پاپ گرفته تا آواز کلاسیک و آواز ایرانی در آموزشگاه منظومه با رعایت تمامی نکات آموزشی پیش می رود و تکنیک های مهم و متفاوت هر سبک نیز در بخش های تخصصی آموزش داده می شود. حتی ما برای علاقمندان سبک های خاص تری چون جز و بلوز را نیز در در پکیج های ویژه ای در نظر گرفته ایم که دوستداران این سبک ها می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. مورد بسیار مهم دیگر آموزش آواز در سطوح مختلف آموزش است که ما از مبتدی گرفته تا پیشرفته این دوره ها را برای هنرجویان در نظر گرفته ایم در واقع از صفر تا صد آموزش آواز در کلاس های آواز لحاظ گردیده است و علاقمندان پس از این دوره اصول اساسی و حرفه ای آواز را به درستی و کامل می آموزند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.