7 دلیل برای عاشق کتاب بودن - پارسی زی
از کجا بفهمم شوهرم قرص متادون مصرف می کند؟

از کجا بفهمم شوهرم قرص متادون مصرف می کند؟

از جمله نگرانی های خانم ها نسبت به همسر خود، اعتیاد و مصرف مواد مخدر شوهرشان است اما امروزه با پیشرفت علم و ظهور مواد مخدر …

عوامل موثر در قیمت انواع درب فلزی مدرن

عوامل موثر در قیمت انواع درب فلزی مدرن

چکیده : خرید و نصب درب فلزی به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و رطوبت یکی از بهترین گزینه‌ها برای درب ورودی …

بهترین برند کولیس دیجیتال و میکرومتر دیجیتال برای خرید

بهترین برند کولیس دیجیتال و میکرومتر دیجیتال برای خرید

کولیس و میکرومتر دیجیتال اندازه گیری های دقیق تری را با رزولوشن های کوچک ارائه می دهد که در مقایسه با ابزارهای اندازه گیری غیر …

۷ دلیل برای عاشق کتاب بودن

این نوشته از کیتی یاکوولوا برای ما خوره کتاب هاست. برای ما که عاشق کتاب خواندن هستیم. اگر دلیلی برای کتاب مطالعه کردن ندارید، این نوشته را بخوانید:

“ما معتقدیم که چیزغیرقابل انکار خاصی در مورد مطالعه کردن وجود دارد. و ما فقط دوست نداریم کتاب بخوانیم. ما دوست داریم در مورد آنها صحبت کنیم. کی عاشق خواندن است؟ چرا؟ دلیل علاقه آنها به کتاب ها چیست؟ برخی مانند من، از قبل عاشق خواندن هستند و حتی قبل تر از آنکه بدانند چگونه. بعدا کسانی آمدند و در زندگی از سرگرمی بودن کتاب قدردانی کردند.

من می توانم با بسیاری از خاطراتم از کتاب ها را به یاد بیاورم. ماجرای داشتن اولین کارت کتابخانه من. ناامیدی از اینکه به طور مداوم پدر و مادرم می گفتند ” استراحت کن” و “به بیرون برو”. تجربه احساس شادابی و طراوت کتاب بود که باعث شد من هر روزم را با مطالعه کتاب بگذرانم.

مزایای مطالعه

چه در پنج سالگی و چه در پنجاه سالگی عاشق خواندن باشیم، این تجربه به بخشی مهم و ارزشمند زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. در اینجا ۷ مورد از شایع ترین دلایل وجود دارد:

  1. مطالعه این جرات را به شما میدهد که رشد کنید.

قبل از خواندن باید یاد بگیرید که چگونه بخوانید. شما باید با خطوط بی معنی و معیارها ارتباط برقرار کنید تا اینکه آنها به داستان، شخصیت و ایده تبدیل شوند. کتاب های تصویری. رمان های بدون عکس. ادبیات کلاسیک. کتاب ها به زبان های خارجی. مطالعه تمام اینها، یک تمرین با پشتکار است، که در آن شما مدام خود را به چالش می کشید تا بیشتر از آنچه که با آخرین کتاب خود انجام داده اید، کسب کنید.

  1. خواندن به شما این امکان را می دهد تا واقعیت های متعدد را تجربه کنید.

همه ما نقشی منحصر به فرد و با ارزشی در زندگی داریم. اما بسیاری از ما، حتی اگر از آن نقش راضی باشیم، غالبا کنجکاویم که زندگی در یک جای دیگر، کار در شغل متفاوت یا حتی کاملاً متفاوت بودن، چه خواهد بود. برای لحظاتی کوتاه از زمان، کتاب ها ما را از محدودیت واقعیت خود رهایی می بخشد. آنها ما را فراتر از دنیای ما و درون واقعی یا تخیل شخص دیگری قرار می دهند. آنها کنجکاوی گریزاننده “چه می شود؟” را برآورده می کند.

  1. خواندن، دیدگاه شما را به چالش می کشد.

هنگامی که زندگی را از چشمان دیگری تجربه می کنید، در شایع ترین موقعیت های زندگی با زوایای مختلفی روبرو می شوید. نویسندگان با استعداد به طور طبیعی همدلی شخصیت های خود را القا می کنند و با همدلی دیدگاه های متفاوت از خود، شما می توانید حتی احساس ناراحتی هم کنید که این بسیار ناراحت کننده است در حالی که خواندن به معنای این نیست که شما با دیدگاه های مختلف موافق باشید، بلکه این امکان را برای شما فراهم می کند که آنها را درک کنید.

  1. خواندن به شما کمک می کند تا به خاطر بیاورید.

خواندن فقط در مورد کشف جدید نیست. بلکه وسیله ای برای تأمل نیز هست. بسیاری از کتاب شناسان می توانند عشق خود به خواندن را به خاطر داشتن یک خاطره عزیز، مثل مطالعه والدین یا کشف اولین کتابی که تا به حال دوست داشته اند، ردیابی کنند. خواندن دوباره آن کتاب های مورد علاقه یا خواندن مکانها، زمانها و افراد آشنا به ما کمک می کند تا جزئیات زندگی خودمان را به یاد بیاوریم. این به ما یادآوری می کند که ما چه کسی هستیم، کجا هستیم و چگونه به اینجا رسیدیم.

  1. خواندن به شما کمک می کند تا فراموش کنید.

فرار مزمن به هیچ وجه یک عادت سالم نیست، اما در صددرصد زندگی در شرایط استرس زا را کمتر میکند. در دوزهای کوتاه، این امکان را به شما می دهد که ذهن خود را به موارد دیگری غیر از چالش های خود معطوف کنید که این بسیار مفید و حتی لازم است. خواندن، مانند ورزش، جایگزینی بی خطر، سالم و مولد برای تفکر منفی است. این ذهن شما را به مکانی امن برای استراحت می دهد تا زمانی که قدرت لازم برای غلبه بر موانع خود را بازیابی کنید.

  1. خواندن یعنی شما مجبور نیستید تنها باشید.

در طول زندگی، انتقال های بی شماری را تجربه خواهید کرد. تغییر مدارس، مشاغل یا شهرها ممکن است شما را مجبور کند روابط قدیمی را با موارد جدید جایگزین کنید، و گاهی اوقات تنظیمات موفقیت آمیز سخت تر یا طولانی تر از حد انتظار است. چه از طریق آرامش کتاب مورد علاقه و چه از طریق ارتباط عاطفی با شخصیت های قابل اعتماد، کتاب ها منبع پایداری از همراهی را در طی زمان هایی فراهم می کنند که احساس می کنید تنها شخصی که می توانید روی آن حساب کنید، خودتان هستید.

  1. خواندن، زندگی را به ارمغان می آورد.

اگر عاشق کتاب هستید، احتمال وجود دارد که خواندن را یک فعالیت جوان کننده بدانید که انرژی شما را تجدید می کند و روحیه شما را بالا می برد. تعداد زیادی از عاشقان کتاب، اعترااف کرده اند که خواندن به آنها هدف می دهد، به آنها کمک می کند تا در دشواری های خود سرپا بمانند و بخش هایی از خودشان را که حتی نمی دانستند وجود داشته باشد را پیدا کنند. به دلایل کلی در این مقاله و موارد دیگر، خواندن باعث می شود احساس خوش بینی، نفس کشیدن و درنهایت زنده بودن کنیم.”

 

امیدوارم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید و دلایل کافی برای کتاب خواندن داشته باشید. اگر مایل هستید می توانید به وبسایت خوره کتاب سر بزنید و بهترین کتاب هایی را که معرفی می کنیم، دنبال کنید.

 

منبع

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.