نحوه محاسبه قیمت روز خودرو داخلی - پارسی زی
دانلود رایگان قالب وودمارت پلاس (118 دمو)

دانلود رایگان قالب وودمارت پلاس (118 دمو)

در این مقاله قصد داریم موضوع دانلود رایگان قالب وودمارت پلاس را مورد بررسی قرار بدهیم. همچنین به خطراتی که ممکن است با نصب و …

دیدنی های فراوان ساحل ایچملر

دیدنی های فراوان ساحل ایچملر ساحل ایچملر یک استراحتگاه ساحلی زیبا و ۸ کیلومتری در بدروماست. تور بدرومبه شما پیشنهاد می کند از ساحل ایچملر …

صفر تا صد فرش 12متری

صفر تا صد فرش 12متری

صفر تا صد فرش ۱۲متری مِهر یک فرش ۱۲ متری به دلتان افتاده اما می‌ترسید خیلی بزرگ باشد؟ هیچ فرشی جز یک فرش ماشینی ۱۲ …

نحوه محاسبه قیمت روز خودرو داخلی

C:\Users\moham\Pictures\1-2-e1588835432667.jpg

همانطور که می دانید خودروها چه داخلی و چه خارجی همه با مسئله ای به نام افت قیمت خودرو داخلی روبرو هستند. خودروهای خارجی و داخلی از نظر افت قیمت خودرو داخلی در سالهای مختلف و در شرایط مختلف، متفاوت خواهند بود. باید بدانید که برخی از مسائل هستند که باعث افت قیمت روز خودرو داخلی می‌شوند. در میان این موارد برخی از آنها قابل اجتناب، پیشگیری و یا بهبود شرایط هستند و برخی نیز غیرقابل اجتناب بود و با گذران زمان برای خودروی شما اتفاق خواهد افتاد. برای مثال تصادفات از جمله مواردی هستند که می توانند خودرو را با افت قیمت روبرو کنند. در این مورد شما می توانید با اندکی دقت و ملاحظه تصادفات را از خودروی خود دور نگه دارید. ولی مواردی مانند سال تولید خودرو عددی ثابت هستند و با گذران زمان قیمت خودرو داخلیی شما بر اثر مدل و سال ساخت افت خواهد کرد. در ادامه به صورت جزئی به موارد و مسائلی که باعث افت قیمت خودرو داخلی می‌شوند خواهیم پرداخت و در ادامه نیز به نحوه محاسبه افت قیمت خودرو داخلی می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر افت قیمت خودرو داخلی

مواردی در خودرو هستند که باعث افت قیمت خودرو داخلی و کاهش قیمت روز خودرو داخلی خواهند شد. باید دقت داشته باشیم که برخی از آنها قابل بهبود هستند. بهتر است در ادامه با آنها آشنا شویم. مواردی که می تواند بر افت قیمت خودرو داخلی تاثیر گذاشته باشد شامل موارد زیر خواهد بود:

C:\Users\moham\Pictures\unnamed (10).jpg

  • مدل خودرو
  • سازنده خودرو
  • سال ساخت خودرو
  • میزان کارکرد خودرو
  • وضعیت فنی و بدنه خودرو
  • اقبال عمومی بازار نسبت به خودرو
  • آپشن ها و امکانات اضافی موجود

اگر دقت کنید خواهید دید که برخی از مواردی که در بالا عنوان شده اند قابلیت مدیریت و کنترل دارند. برای مثال شما می توانید میزان کارکرد خودروی خود را با برخی برنامه‌ریزی‌ها اندکی کنترل و مدیریت کنید. با این کار باعث خواهد شد تا افت قیمت خودرو داخلیی شما کاهش یابد و در موقع فروش بتوانید وضعیت و شرایط بهتری را برای فروش خودروی خود ایجاد نمایید. بنابراین ضرر و زیان کمتری شامل حال سرمایه صرف شده بر روی خودرو شما می شود.

نحوه محاسبه افت قیمت خودرو داخلی

نحوه محاسبه افت قیمت خودرو داخلی در موارد مختلف بسیار متنوع خواهد بود برای مثال در در مورد سال ساخت خودرو وضعیت به شرایطی که در زیر آمده است خواهد بود:

  • پس از اولین استفاده: خودروی صفر کیلومتر پس از اولین استفاده بین ۱ تا ۵ درصد بسته به مدل و شرایط بازار افت قیمت پیدا خواهد کرد. این افت قیمت در سال‌های بعد افزایش خواهد داشت.
  • پس از یکسال استفاده: بطور معمول خودرو ها پس از سال اول استفاده، بیشترین میزان افت قیمت را خواهند داشت. خودروهای مختلف در حدود ۲۰ درصد افت قیمت خودرو داخلی را پس از یکسال استفاده تجربه می کنند.
  • در سال های بعد: در سال های پس از سال اول میزان افت خودرو معمولاً کاهش می یابد و پس از ۵ سال خودرو نزدیک به ۶۰ درصد قیمت خود را از دست داده است. در این زمان خودرو به کمترین میزان افت سالانه نزدیک میشود.

علاوه بر سال ساخت خودرو مواردی مانند وضعیت بدنه در شرایط تصادفات می‌تواند تعیین کننده باشد. این شرایط می‌تواند از ضرب دیدگی، رنگ شدگی و یا تعویض یک گلگیر تا قطعات دیگر گسترش یابد و تفاوت قیمت مختلفی را برای خودرو ایجاد نماید. همچنین در وضعیت فنی خودرو نیز مشکلات حاد در موتور گیربکس و زیر و بند خودرو می تواند بیشترین افت قیمت را برای خودرو ایجاد کند.

کارشناسی خودرو، راهکار تعیین قیمت دقیق خودرو

به عنوان دارنده ای خودرو و یا خریدار خودرو خوب است که بدانید چه مواردی باعث افت قیمت خودرو داخلی خواهد شد و افت قیمت خودرو داخلی چگونه محاسبه می شود؛ اما واقعیت اینجاست به خاطر این که افت قیمت خودرو داخلی شامل موارد بسیار زیاد و گسترده ای می شود و تعیین قیمت خودرو داخلی را می توان ترکیبی از همه این موارد دانست، بهتر است برای تعیین قیمت دقیق و مطمئن برای خرید خودرو از کارشناسی خودرو پیش از خرید استفاده نمایید. کارشناس خودرو می‌تواند با استفاده از تجارب پیشین و مواردی که در خودرو وجود دارد، قیمت خودرو داخلی به صورت دقیق و به روز را برای شما تعیین نماید. در در این صورت می توانید با اطمینان کامل و با ریسک حداقلی خرید خودروی خود را انجام دهید و بدین وسیله تجربه خرید موفق و مثبتی را برای خود ثبت نمایید.

جهت مشاهده قیمت روز خودروهای داخلی مختلف می‌توانید به سایت hamrah-mechanic.com/carprice/dakheli مراجعه کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.