راهنمای جامع ثبت شرکت سهامی خاص - پارسی زی
کروماکی لند را بهتر بشناسید

کروماکی لند را بهتر بشناسید

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از شبکه‌های مجازی در زندگی مردم دنیا محبوبیت بیشتری یافته و این موضوع باعث شده است تا افراد بیشتر به دنبال …

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید برای داشتن کمد مناسب وخاص بایستی موارد مختلفی را درنظر بگیرید. شما میتوانید با کمی اطلاعات دراین خصوص علاوه …

به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی و خارجی در شرکت آرکا صنعت آروین

به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی و خارجی در شرکت آرکا صنعت آروین

به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی و خارجی در شرکت آرکا صنعت آروین تجهیزات آزمایشگاهی از مهم‌ترین وسایل کاربردی است که در بخش‌های تولید و آزمایش صنایع …

راهنمای جامع ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص شاید به نظر دشوار نیاید اما خوب است بدانید اگر برای ثبت شرکت سهامی خاص امور ثبتی خود را به یک مؤسسه حقوقی معتبر و افراد متخصص در بهترین ثبت شرکت بسپارید، در اینصورت سرعت انجام مراحل اداری آن افزایش پیدا کرده و در هزینه های شما نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد.

تعریف شرکت سهامی خاص

در قانون تجارت ایران شرکت ها بر ۷ نوع دسته بندی شده اند: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت با مسئولیت محدود.

شرکت سهامی خاص که یکی از شرکت های موجود در قانون تجارت است که در آن میزان مسئولیت هر یک از شرکاء شرکت بسته به میزان سرمایه آن ها درون شرکت تعیین می­شود و سرمایه آن ها تبدیل به سهام می­گردد. در شرکت سهامی خاص تعداد سهامدارن حداقل ۳ نفر و تعداد بازرسین حداقل ۲ نفر باید باشد. در این نوع از شرکت ها هیچ رابطه فامیلی بین سهامداران و بازرسین نباید وجود داشته باشد. در نامگذاری این شرکت ها باید عنوان سهامی خاص قبل یا بعد از نام اصلی شرکت نوشته شود. یکی از قوانینی که در زمان احداث و ثبت شرکت سهامی خاص نیاز است رعایت شود، بلوکه شدن حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در بانکی است که حساب اصلی شرکت در آن وجود داشته باشد. البته بعد از ثبت شرکت امکان برداشت این وجه از حساب بانک وجود خواهد داشت. میزان سرمایه ای که برای احداث یک شرکت نیاز است حداقل مبلغ یک میلیون ریال می­باشد.

چه شرایطی برای ثبت شرکت سهامی خاص لازم است؟

در ثبت شرکت سهامی خاص برای اینکه امکان ثبت شرکت و مراحل ثبت برند در آن وجود داشته باشد، شرکت حداقل باید شرایطی را دارا باشد.

  • برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه شرکت باید مبلغ یک میلیون ریال باشد.
  • ۳۵ درصد از سهام کلی شرکت باید در بانکی که حساب اصلی شرکت را داراست بلوکه شود. البته بعد از انجام امور ثبتی می­توان اقدام به برداشت و یا افزایش این مبلغ نمود.
  • در شرکت سهامی خاص باید حداقل ۳ سهامدار و ۲ بازرس وجود داشته باشد.
  • محدودیتی در مبلغ اسمی شرکت سهامی خاص وجود ندارد.

هر شرکت سهامی خاص با شرایط گفته شده فوق می­تواند جهت انجام امور ثبتی خود در دفاتر الکترونیک ثبت شرکت اقدام به عمل نماید. با ثبت شرکت این امکان برای شرکت فراهم می­شود که تمامی معاملات خود را قانونی به انجام برساند. همچنین می­تواند اعطای نمایندگی داشته باشد. ضمن اینکه با ثبت شرکت امکان سوء استفاده از نام شرکت و برند شما توسط افراد سودجو وجود نخواهند داشت. امکان ثبت تغییرات شرکت و انجام تمامی امور ثبتی نیز برای شرکت فراهم خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است؟

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است؟

جهت انجام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ابتدا نیاز است مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را جمع آوری نمایید. مدارکی که برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز است عبارتند از:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضاء شرکت یعنی سهامدارن، بازرسین و مؤسسین شرکت
  2. تنظیم قراردادی که در آن محل شرکت و کدپستی آن، سرمایه شرکت، لیست اعضای شرکت شامل سهامداران و بازرسین شرکت، درصد سهام هر یک از شرکاء و میزان سرمایه کل شرکت مشخص شده باشد.
  3. ارائه فیش واریزی ۳۵ درصد از سهام اولیه شرکت در حساب بانکی که به نام شرکت است به اداره ثبت شرکت ها
  4. مدیران شرکت باید اقرار نامه ای مبنی بر عدم منع انجام فعالیت های تجاری داشته باشند.
  5. بازرسان شرکت باید اقرار نامه ای مبنی بر نداشتن رابطه فامیلی با سهامداران شرکت داشته باشند.

با تکمیل این مدارک می­توانید مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را آغاز نمایید. مراحل ثبت شرکت سهامی خاص عبارت اند از:

مرحله اول: در اولین مرحله از ثبت شرکت سهامی خاص توصیه می­شود با یک مؤسسه ثبت شرکت و کارشناسان آن مشورت نمایید. مشورت با افراد داری تخصص در امور ثبت شرکت به درست و اصولی انجام شدن امور مربوط به ثبت کمک خواهد کرد.

مرحله دوم: در این مرحله تمامی مدارک مورد نیاز را بعد از جمع آوری باید در سامانه ثبت شرکت ها بارگزاری نمایید.

مرحله سوم: در مرحله سوم باید با توجه به قوانین نام شرکت ها، یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب نمایید. نامی که انتخاب می­کنید باید ریشه فارسی داشته باشد و لاتین نباشد. در نام انتخابی برای شرکت سهامی خاص باید از عبارت سهامی خاص در قبل و یا بعد از نام اصلی شرکت استفاده نمایید. نام انتخابی باید منحصر به فرد باشد و قبل شما توسط شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد. نام انتخابی شرکت باید به گونه ای معرف کسب و کار شما باشد و گمراه کننده نباشد. نام انتخابی نباید با عرف و فرهنگ اسلامی مغایرت داشته باشد. اگر نام انتخابی شما تمامی شرایط گفته شده را داشته باشد امکان ثبت آن برای شرکت شما در اداره ثبت شرکت ها وجود خواهد داشت.

مرحله چهارم: در این مرحله باید تقاضانامه ثبت شرکت توسط کارفرما امضا و به همراه تمامی مدارک آماده شده به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

مرحله پنجم: در این مرحله تمامی مدارک توسط کارشناس بررسی می­شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، ثبت شرکت به انجام خواهید رسد.

مرحله ششم: در این مرحله ثبت شرکت به پایان خواهد رسید و مدارکی از قبیل اساسنامه، شرکتنامه و آگهی تأسیس به مؤسسین شرکت تحویل داده می­شود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

در ثبت شرکت سهامی خاص با توجه به این موضوع که حداقل افراد تشکیل دهنده شرکت سهامی خاص ۵ نفر هستند ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس) به مراتب بیشتر از هزینه اتجام شده ثبت شرکت های دیگر است. این هزینه ها شما هزینه تعیین نام به مبلغ ۴٫۰۰۰ تومان، هزینه تهیه پاکت و پوشه و سایر اقلام مورد نیاز به مبلغ ۳۰٫۰۰۰ تومان، هزینه حق الوکاله وکیل دادگستری به مبلغ ۲۴۰٫۰۰۰ تومان، هزینه حق الثبت به مبلغ ۵٫۰۰۰ تومان می­باشد.

غیر از هزینه های گفته شده هزینه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار نیز وجود دارد که بسته به نوع روزنامه ای که برای انتشار آگهی انتخاب می­کنید، متفاوت خواهد بود. در بین روزنامه های کثیرالانتشار این هزینه به طور میانگین از مبلغ ۱۵۵٫۰۰۰ تومان شروع شده و رو به بالا است.

با توجه به موارد گفته شده انجام امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، ثبت برند و یا ثبت بین المللی علائم تجاری اگر با مشورت افراد داری تخصص و تجربه در این حوزه انجام شوند در بهترین و سریعترین حالت ممکن به نتیجه خواهد رسید. با تحقیق و جست و جو یک مؤسسه حقوقی معتبر برای انجام امور ثبتی خود بیابید و امور ثبتی خود را به ان ها بسپارید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.