چرا تولید محتوا در بازاریابی اهمیت زیادی دارد؟ - پارسی زی
هموروئید چیست؟

هموروئید چیست؟

هموروئید چیست؟ هموروئید یکی از بیماری‌های رایج نشیمنگاه است، دلیل اصلی ایجاد شدن این بیماری در اکثر افراد را تغذیه نامناسب می‌توان در نظر گرفت. …

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی

روش صحیح ضدعفونی کردن و گندزدایی و پیشگیری از بیماری های پوستی تمام سطوح از پوست دست انسان گرفته تا کاشی ها و دیوار و …

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده

اسم انتی بیوتیک برای عفونت روده قرص عفونت روده ؛ نام قرص و آنتی بیوتیک و مدت زمان برای درمان عفونت روده همگی در سایت …

چرا تولید محتوا در بازاریابی اهمیت زیادی دارد؟

بازاریابی تولید محتوا یک میدان مین است که باید با احتیاط در آن قدم بردارید. اما علی رغم همه ی چالش هایی که تولید و انتشار محتوا دارد باز هم نمی توان اهمیت آن را در بازاریابی و تبلیغات نادیده گرفت. یکی از محبوب ترین روش های تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. تولید محتوای متنی به دلیل تاثیری که در سئو و نتیجه موتورهای جست و جو دارد، به گزینه پر اهمیتی تبدیل شده است. بعد از تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری است به طوری که بیش از ۷۰ درصد از شرکت های بزرگ عمده ی سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را بر آن متمرکز کرده اند. با یک بررسی دقیق تر می توان گفت ۸۰ درصد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بر پایه عکس و اینفوگرافیک است، این عدد در تولید محتوای ویدیویی ۶۳ درصد و در محتوای وبلاگ ها ۶۰ درصد است.

طبق تحقیقات اکثر افراد سه روز بعد از دیدن یا شنیدن یک محتوای اطلاعاتی تنها ۱۰ درصد آن را به خاطر می آورند در حالی که اگر محتوای تصویری و صوتی با هم ترکیب شود این عدد به ۶۵ درصد افزایش پیدا می کند. در نتیجه برای اینکه با استفاده از بازاریابی تولید محتوا بتوانید تبلیغات موثری داشته باشید بهتر است از تلفیق تولید محتوای متنی، محتوای تصویری و ویدیویی استفاده کنید.

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی

انتشار یک محتوای صمیمی و دوستانه در شبکه های اجتماعی تاثیر فوق العاده ای بر جذب مخاطب دارد چرا که امروزه افراد مایلند با استفاده از تلفن همراه در اینترنت فعالیت کنند تا رایانه و لپ تاپ. در دو سال گذشته میزان استفاده از تلفن همراه نزدیک به ۱۰ میلیون دقیقه در روز افزایش یافته است.

به همین دلیل در راستای استراتژی های بازاریابی خود باید حواستان به ریسپانسیو بودن سایتتان با موبایل باشد و تولید محتوای خود را به این واسطه بیشتر در معرض دید قرار دهید. با وجود اینکه تولید محتوای ویدیویی در بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جست و جو تاثیر کمی دارد، ولی توجه زیادی را به خودش جلب می کند. شرکت های بزرگ انتظار دارند تا سال ۲۰۲۱ بازدید از فیلم ها ۸۲ درصد از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهد. یوتیوب یک رسانه ی اجتماعی محبوب است که ۸۰ درصد مخاطبان آن ترجیح می دهند تمام وقت خود را به دیدن ویدیو های مختلف در این رسانه اختصاص دهند و معتقدند به هیچ یک از شبکه های اجتماعی دیگر نیاز ندارند. در ایران آپارت جایگزینی برای یوتیوب است.

تولید محتوا در قالب ویدیو یک روش فوق العاده برای ساخت محتوای آموزشی است، ۷۰ درصد کاربران یوتیوب به همین دلیل از این رسانه استفاده می کنند.

تولید محتوا زنده

یکی از رایج ترین قالب های تولید محتوا که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است پخش ویدیوهای زنده (LIVE) از اتفاقات و رویدادهای مختلف است. پخش تصاویر زنده از زندگی روزمره، فرآیند تولید یک محصول یا فعالیت های یک گردهمایی مانند کنسرت ها یا جلسات کاری در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک شکل تولید و ارائه ی محتوا شده است. انتشار ویدیوهای زنده نرخ تعامل شما و مخاطب را افزایش داده و یک حس صمیمیت و نزدیک بین شما و بیننده ایجاد می کند. باید در نظر داشته باشید که هر چه احساس اعتماد و صمیمیت بین شما و مخاطب بیشتر باشد امکان فروش بیشتر خواهد بود.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مخاطب از طریق انتشار محتوای آموزنده و کاربردی است. اینفوگرافیک یک روش تولید محتوای جدید است که این روزها مورد بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شما می توانید با ترکیب تصویر و متن محتوای مورد نظر خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنید. با توجه به سرعت و تاثیر گذاری اینفوگرافیک ها می توان گفت یک روش مناسب برای انتشار محتوای آموزشی است.

شناخت رسانه مورد نظر مخاطب

اگر قصد تولید محتوا جهت جذب مخاطب را دارید باید بدانید مخاطب مورد نظر شما در چه رسانه ای فعالیت می کند تا با انتشار محتوا در محل مناسب بتوانید بیشتر دیده شوید. در یک نظر سنجی کلی ۷۰ درصد کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند که بیشتر وقت خود را در اینستاگرام و فیس بوک می گذرانند و ۸۵ درصد از این کاربران به مشاهده ی ویدیوهای همراه بدون صدا علاقه دارند، پس اگر قصد انتشار محتوای در قالب ویدیو را دارید بهتر است قید کنید که شنیدن صدا اهمیت دارد یا خیر.

در ادامه ی تاکید بر اهمیت تولید محتوای تصویری میتوان به شبکه ی اجتماعی توییتر اشاره کرد. از ابتدا اساس تولید محتوا در توییتر بر متن بوده است اما طبق آمارها یک توییت همراه با عکس در مقایسه با توییت های بدون عکس ۱۵۰ برابر بیشتر بازنشر می شود.

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی تولید محتوا

۴۲ درصد از جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که معادل بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است. اگر فعالیت و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید به این معناست که بازار بزرگی را از دست داده اید. فعالیت در این شبکه ها بین شما و مخاطبان یک ارتباط دو طرفه و تعاملی ایجاد می کند. علاوه بر این شما می توانید در شبکه های اجتماعی به سایت خود لینک دهید و در نتیجه مخاطبان را به استفاده از سایت ترغیب کنید. افزایش بازدید کنندگان سایت با استفاده از انتشار لینک تاثیر بسیار مثبتی بر بهبود سئو سایت و افزایش رتبه ی شما در موتور جستجوی گوگل خواهد داشت. به طور کلی هر چه سئو سایت شما بهتر باشد رتبه ی بهتری در گوگل کسب خواهید کرد، بیشتر در نتایج جستجو دیده می شوید، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند و فروش بیشتری نیز خواهید داشت. شاید خالی از لطف نباشد که به مطلب گوگل ادوردز که راهی جایگزین سئو و ارائه شده توسط مجموعه گوگل است نگاهی بیاندازید.

سعی کنید در تولید محتوا نیاز و سلیقه ی مخاطب را شناسایی و بر اساس آن رفتار کنید. محتوای شما باید برای مخاطب مفید و کارآمد باشد تا از آن استفاده کند و با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر موفق شوید محتوایی تولید کنید که مخاطب را به اشتراک گذاری ترغیب کند می توان گفت به هدف خود از تولید محتوا رسیده اید زیرا هر بار اشتراک گذاری مساوی با جذب یک یا چند مخاطب جدید است. به شما پیشنهاد می کنیم برای خواندن این قبیل مطالب به سایت بیزون سر بزنید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.