معرفی انواع برنج‌های خوش‌طعم ایرانی؛ مکمل سفره هر ایرانی - پارسی زی
قیمت ایزوگام

قیمت ایزوگام

قیمت ایزوگام اکنون دانستت اطلاعات کافی درمورد کیفیت و قیمت ایزوگام و استاندارد برای بسیاری از افراد بسیار مهم است. ایزوگام درجه یک باید کیفیت …

بررسی روند رشد، فرصت‌ها و چالش‌های آینده افق اقتصادی ارز دیجیتال

بررسی روند رشد، فرصت‌ها و چالش‌های آینده افق اقتصادی ارز دیجیتال

چکیده : با اتمام این مقاله از ofogheeghtesad.com، خوانندگان به دانش بیشتری در مورد روند رشد، فرصت‌ها و چالش‌های آینده ارزهای دیجیتال دست خواهند یافت و …

ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا

ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا

ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا می‌توان گفت امروزه در تمام کشورهای دنیا و در میان تمام افراد، فست فود به عنوان یکی …

معرفی انواع برنج‌های خوش‌طعم ایرانی؛ مکمل سفره هر ایرانی

در سفره ما ایرانیان برنج یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین وعده‌های غذایی است. می دانیم که غذاهای ایرانی همانند انواع خورشت قیمه، قرمه سبزی، کباب و … نه تنها در کشور خودمان بلکه در تمام دنیا زبانزد است. در کنار تمامی این خورشت‌های لذیذ و خوشمزه برنج ایرانی محبوبیت غذا را دوچندان می‌کند. با این که در بازار برنج کشورهای دیگری مثل هند، پاکستان، چین و … وجود دارد اما برنج مرغوب ایرانی در کشور ما پرطرفدارتر است، به این دلیل که این برنج عطر و طعم ویژه‌ای دارد. شما در این مقاله با انواع برنج های پرطرفدار ایرانی آشنا می‌شوید.

در ابتدا باید بگوییم که برنج از آن دسته محصولات کشاورزی است که احتیاج به آب فراوانی در فرایند کاشت و برداشت دارد و سختی‌های کشت برنج نسبت به سایر محصولات کشاورزی بیشتر است، بنابراین معمولا بهترین و مرغوب‌ترین برنج ایرانی در شمال کشور کشت می‌شود. از معروف‌ترین برنج های ایرانی برنج‌هایی نظیر طارم، هاشمی، صدری، گلستان، باب‌خانه، فریدونکنار، فرشاد و … می‌شود نام برد. برندهای مختلف برنج در بازار ممکن است از انواع برنج‌های ایرانی برای محصولات خود استفاده کنند.

به دلیل گسترش بازار خرید برنج‌های غیر ایرانی و برنج ایرانی شما باید با ویژگی‌های انواع برنج خوب و با کیفیت آشنایی پیدا کنید. مسلما برنج مرغوب و با کیفیت تأثیر بیشتری بر سلامتی افراد دارد و از آنجایی که این ماده غذایی بیشتر از سایر دنیا مصرف می‌کنیم، بهتر است از با کیفیت‌ترین نمونه برنج برای وعده‌های غذایی خود بهره ببریم. همه می‌دانیم که انواع برنج ایرانی از انواع خارجی آن مرغوب‌تر است. بنابراین بهتر است با انواع برنج مرغوب ایرانی آشنا شویم.

چنانچه خریدار یا فروشنده برنج ایرانی و خارجی هستید می توانید در سایت نئوفارم آگهی خرید و فروش عمده برنج خود را ثبت کنید .

برنج طارم؛ برنجی با قامت بلند

برنج طارم در استان مازندران کشت می‌شود. از ویژگی‌های مورد نظر این برنج این است که بسیار خوشمزه و باکیفیت است. ظاهر این برنج کوتاه و چاقتر نسبت به انواع دیگر به نظر می‌رسد. یکی از پرطرفدارترین برنج، برنج طارم دم سیاه است که دارای عطر و طعم بسیار دلنشینی است. این برنج بعد از پختن حجم دار می‌شود و قد می‌کشد. این نوع از برنج انقدر با کیفیت است که شما می‌توانید آن را برای چند روز در یخچال نگهداری و چندین بار آن را گرم کنید. صادرات این برنج خوش عطر نیز بسیار زیاد است.

برندهای معروف برنج طارم

برنج موسی طارم

‌اندازه این برنج قبل از انجام پخت به ۵/۷ میلی متر می‌رسد. پس از پختن این نوع برنج این اندازه به ۱۳ میلی متر می‌انجامد. مقدار کشت و تولید این نوع برنج به اندازه ۳۹۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

برنج طارم دیلمانی

برنج طارم دیلمانی در قسمت غربی مازندران به کشت می‌رسد. این نوع برنج نیز دارای پخت عالی و طعم دلپذیری است. فقط کافی است یک بار این محصول را امتحان کنید تا متوجه کیفیت عالی آن شوید. طول دانه‌های این محصول قبل پخت ۹۰/۷ و بعد پخت ۲۴/۹ میلی متر است. این برنج به دلیل کیفیت خوب و مرغوبی که دارد در بازار فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

برنج سنگ طارم

یکی از بهترین برندهای برند طارم که بسیار پرکاربرد است برنج سنگ طارم است. این برنج دارای کیفیت، مزه و پخت عالی است و به دلیل میزان پروتئین بالا و ارزش غذایی آن بسیار پرفروش است.

برنج طارم رشتی

این نوع برنج دارای ظاهری قلمی شکل است و بسیار خوشمزه است. این نوع برنج بسیار با کیفیت و خوش طعم است و خیلی از افراد این نوع برنج را به سایر در خرید برنج ایرانی ترجیح می‌دهند.

برنج صدری؛ برنجی از دل گیلان

برنج صدری یکی از انواع برنج‌های مخصوص ایرانی است که در استان گیلان مورد کاشت و برداشت قرار می‌گیرد. این گونه از برنج ایرانی دارای ارزش غذایی بالا و پروتئین خوب در برابر دیگر گونه های برنج ایرانی است. این نوع برنج در زمره برنج‌های دانه بلند ایرانی حساب می‌شود.

برندهای معروف برنج صدری

برنج صدری دم سیاه: این نوع برنج یکی از گران‌ترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شود. از دلایل گران بودن آن می‌توان به قد بلند و کشیده‌اش اشاره کرد. همچنین این برنج دارای مزه‌ای بسیار لذیذ است که حتی شما می‌توانید آن را بدون خورشت سرو کنید. در هنگام پخت این برنج مرغوب متوجه می‌شوید که همه جا را معطر کرده‌ است.

برنج زرد دم استخوانی: این نوع برنج از برنج دم سیاه نیز قد کشیده‌تر است ولی از مزه و عطر برنج دم سیاه برخوردار نیست، بنابراین ارزان‌تر از نوع قبلی است.

برنج صدری دودی: برنج دودی صدری در واقع همان برنج دم سیاه این برند است که به صورت دودی به تولید می‌رسد. این فرایند سبب گران‌تر شدن این محصول می‌شود به دلیل این که خوشمزگی و عطر این نوع برنج چندبرابر می‌شود.

برنج صدری حسن سرایی: به این نوع برنج، برنج صدری ممتاز نیز می‌گویند. عطر و مزه این گونه برنج و ظاهر و مرغوبیت آن شباهت‌های بسیار زیادی با نوع برنج دم زرد دارد. خیلی سخت می‌شود این دو را تشخیص داد و تفکیک کرد.

برنج هاشمی؛ برنجی پر طرفدار در ایران

یکی از گونه‌های معروف و پرطرفدار برنج ایرانی، برنج هاشمی است. نام این برنج از یوسف هاشمی که این برنج را کشف و به ثبت و تولید رسانده است گرفته شده است. این گونه به دلیل باریکی ساقه گونه مقاوم و مناسبی در برابر انواع آفت‌های برنج است. به همین دلیل سم کمتری به این برنج زده می‌شود. همچنین این نوع برنج از انواع برنج‌های قدبلند است که دارای دو نوع برنج هاشمی سرد و برنج هاشمی گرم است. گونه سرد برنج هاشمی دارای ساقه باریکتری نسبت به گونه گرم آن دارد.

انواع گونه‌های برنج هاشمی

برنج شکسته هاشمی: این نوع برنج دارای دانه‌های شکسته به دلیل الک کردن دانه‌های کامل برنج است. این گونه برنج اعلا محسوب می‌شود به این دلیل که دانه‌های این نوع از نیم دانه نیز بزرگتر است! این نوع محصول علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت مناسبی است.

برنج نیم‌دانه هاشمی: این برنج از برنج‌های شکسته ریزتر است و بیشتر در غذاهایی که دارای برنج نرم‌تری هستند مثل ته‌چین، استانبولی و یا به عنوان آرد برنج در شیرینی‌ها و فرنی‌ها کاربرد دارد. این نوع برنج نیز دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسب است..

برنج بی‌نام ایرانی: این برنج نوعی مرغوب است که از تغییرات ژنتیکی در برنج ایرانی به وجود می‌آید. بعد از آزمایش‌های مکرر مهندسان کشاورزی این نوع محصول را به تولید بالایی رسانده‌اند. این برنج بعد از فرایند پخت دارای شکلی نرم و خوشمزه می‌شود. با این بخاطر ایجاد تورمی که ایجاد می‌کند خیلی پرفروش نیست و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر دارد.

انواع دیگر برنج‌های ایرانی، برنج مخلوط که از مخلوط گونه‌های مختلف برنج ایرانی به وجود می‌آید، برنج قهوه‌ای گلستان که دارای لایه‌ای به نام سبوس که سرشار از فیبر و ویتامین است و برنج خوش طعم لنجان در اصفهان که بسیار پرطرفدار است در بازار عرضه می‌شود.

بازار محصولات کشاورزی نئوفارم

وبسایت نئوفارم به آدرس WWW.NEOFARM.IR مکانی است برای ارتباط بین خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی و شما خریدار یا فروشنده محترم محصولات کشاورزی می توانید آگهی های خود را ثبت کرده تا بتوانید به بهترین قیمت محصول مورد نظر خود را بخرید یا بفروشید.

به طور مثال اگر خریدار یا فروشنده خرما باشید می توانید خرید و فروش عمده خرما انجام دهید و یا اگر در زمینه پسته فعالیت می کنید می توانید آگهی خرید و فروش عمده پسته را ثبت کرده تا بازدیدکنندگان نئوفارم با شما تماس حاصل نمایند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.