رژیم غذایی مناسب برای سلامت پوست - پارسی زی
دانلود جیران  به صورت کامل – اثر جدید حسن فتحی یا شهرزاد؟!

دانلود جیران به صورت کامل – اثر جدید حسن فتحی یا شهرزاد؟!

جیران، سریالی که این روز ها از محبوب ترین های شبکه نمایش خانگی و البته پر سر و صدا ترین آن ها به شمار می …

آشنایی با هتل های سنتی اصفهان

آشنایی با هتل های سنتی اصفهان

آشنایی با هتل های سنتی اصفهان آلت: راهنمای سفر به اصفهان سفر به اصفهان یکی از ۵ شهر برتر گردشگری در ایران، بهترین انتخاب برای …

چت روم چگونه سایتی است؟ آشوب چت پر مخاطب ترین چتروم فارسی!

چت روم چگونه سایتی است؟ آشوب چت پر مخاطب ترین چتروم فارسی!

مدیریت چت روم فارسی آشوب چت برای شما مینویسد! چت جز اصطلاحات قدیمی میباشد که به نوعی این روزها بین افراد، زیاد استفاده میشود و کاربرد بسیاری دارد. …

رژیم غذایی سالم

تغذیه تاثیر زیادی بر سلامت پوست و زیبایی دارد. پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متناسب با وضعیت جسمی، علاوه بر تامین سلامت عمومی بدن پوست شما را سالمتر و شادابتر میکند. یک رژیم غذایی سالم باید تمام مواد معدنی و ویتامین ها را شامل شود. در این بین برخی موادغذایی تاثیر بیشتری بر پوست دارند. در این مقاله به بررسی یک رژیم غذایی سالم برای داشتن پوست شادابتر پرداخته ایم.

بخش ۱-مواد غذایی مفید

۱-موادغذایی حاوی بتاکاروتن بخورید

بتاکاروتن با عمل به عنوان نوعی آنتی‌اکسیدان از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. مصرف میزان کافی از بتاکاروتن درخشش و برقی طبیعی به پوست می‌دهد و باعث جذابیت و زیبایی آن می‌شود.

۲-به میزان کافی ویتامین C بخورید

ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی است که برای کمک به سیستم ایمنی بدن، داشتن پوست درخشان و کمک در رفع لکه‌ها پوستی مورد نیاز است. بعلاوه برای تولید کلاژن نیز مورد نیاز است تا با تقویت مویرگ‌ها از پوست محافظت کند.

۳-مواد غذایی حاوی سلنیوم را به رژیم خود اضافه کنید

سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است و در کنار سایر آنتی اکسیدان ها مثل ویتامیت C و E، برای پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن ضروری است. مطالعات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی غنی از سلنیوم می‌تواند به محافظت در برابر سرطان پوست، آسیب‌های ناشی از نورآفتاب و خال‌های پوستی کمک کند.

۴-به میزان کافی ویتامین E بخورید

ویتامین E از پوست شما در برابر آسیب سلولی و اکسیداتیو محافظت کرده و باعث رشد پوست سالم می شود

۵- مصرف امگا ۳ را افزایش دهید

شما باید میزان مناسبی از چربی های امگا ۳ و امگا ۶ را مصرف کنید. این چربی ها از انواع اسیدهای چرب ضروری هستند که در بدن ساخته نشده و تنها توسط رژیم غذایی به بدن وارد می شوند. چربی های امگا ۳ بدن را برای تولید ترکیبات ضد التهابی تشویق می کنند که می تواند به پوست، به ویژه شرایط پوستی التهابی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

۶-ویتامین B را در رژیم خود بگنجانید

ویتامین B3 یا نیاسینامین از پوست شما دربرابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین روند پیری پوست را با تاثیر بر چین و چروک و لکه‌ها کاهش می‌دهد. ویتامین B3 بافت پوست را ترمیم و به درخشان شدن آن کمک می‌کند.

۷-ویتامین K مصرف کنید

ویتامین K بهترین کمک کننده برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌باشد و نقش اساسی در ترمیم زخم‌ها و کبودی‌ها دارد. همچنین با انواع پوست سازگار است و پوست را سالم نگه می‌دارد و مانع از ایجاد چین و چروک و لکه های پوستی میشود.

۸-ویتامین A مهمترین ویتامین برای پوست

این ویتامین روند ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد. همچنین تولید کلاژن‌هایی که باعث درخشان شدن پوست می‌شوند را افزایش می‌دهد. ویتامین A پوست را زیبا نگه می‌دارد و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

۹-موادغذایی با منبع روی بخورید

روی در عملکرد نرمال غدد چربی در پوست نقش دارد و درترمیم آسیبهای پوستی کمک می‌کند بعلاوه پوست را نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد.

۱۰-روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید

پوست برای انعطاف پذیری به آب نیاز دارد. حتی یک خشکی خفیف هم باعث خسته و تیره به نظر رسیدن پوست می شود؛ بنابراین نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در طول روز ضروری است. اگر کارمند هستید همیشه یک بطری آب روی میزخود داشته باشید که نوشیدن آب را فراموش نکنید. چای گیاهی و بدون کافئین هم مورد مناسبی می باشد. مصرف برخی از میوه و سبزیجات مثل هندوانه و خیار هم برای شما ثمر بخش است و مانع از دهیدراته شدن پوست شما می شوند. بعلاوه سعی کنید از مصرف الکل و سیگار که اثرات مخربی بر روی پوست دارند، پرهیز کنید.

موادغذایی حاوی بتاکاروتنهویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، اسفناج ، کلم پیچ، خربزه و زردآلو
موادغذایی حاوی ویتامین Cفلفل قرمز، گوارا، توت فرنگی، بروکلی، پاپایا، نخودفرنگی، گریپ فروت،گل کلم، کلم پیچ
موادغذایی حاوی سلنیومبه ماهی، صدف، تخم مرغ، گوجه فرنگی و کلم بروکلی
موادغذایی حاوی ویتامین Eبادام، اسفناج، فندق، آووکادو، پاپایا، جعفری، زیتون، بروکلی، آجیل
موادغذایی حاوی امگا ۳انواع ماهی های چرب، منابع گیاهی مثل بذر کتان و روغن آن‌ها، گردو و روغن کلزا
موادغذایی حاوی ویتامین Bقارچ،تن‌ماهی، بوقلمون، تخمه آفتاب‌گردان، آووکادو، نخودسبز، جگر، بادام‌زمینی، سینه‌مرغ، لوبیا قرمز
موادغذایی حاوی ویتامین Kکلم پیچ، بروکلی، کاهو، شلغم، جعفری، گل کلم، غلات
موادغذایی حاوی ویتامین Aسیب زمینی شیرین ،اسفناج، زرده تخم‌مرغ، هویج، غذاهای دریایی، فلفل دلمه‌ای، روغن جگرماهی، شیر، گوجه‌فرنگی
موادغذایی حاوی رویماهی، گوشت قرمز، مرغ، آجیل، دانه‌ها و صدف

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.