بلاگینگ و سئو ، مهم‌ترین روش دیجیتال مارکتینگ در دنیای اینترنت - پارسی زی
برند شخصی خود را به دکتر بزاززاده بسپارید

برند شخصی خود را به دکتر بزاززاده بسپارید

برند شما به احتمال زیاد با ارزش ترین دارایی کسب و کار شما به حساب می آید. اگر این امر درست باشد، توسعه و ساخت …

تفاوت چاپ افست و دیجیتال

تفاوت چاپ افست و دیجیتال

تفاوت چاپ افست و دیجیتال در چیست؟ اگر با خدمات چاپی زیاد سروکارداشته باشید حتما انواع روش‌های چاپ و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر را می‌دانید. …

عنوان :معرفی انواع چاپ

عنوان :معرفی انواع چاپ

معرفی انواع چاپ در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد چاپ دیجیتال تهران پرداخته می شود و اینکه جهت انجام …

با گسترش روز افزون اینترنت، کسب و کارها برای فروش بیشتر وارد اینترنت شدند. اما اینترنت باعث نشد همه کسب و کارها درآمد زیادی کسب کنند. تنها کسانی که عملکرد مناسبی داشتند، توانستند مشتریان زیادی جذب کنند و به درآمد بسیار خوبی برسند. بنابراین هرکس در اینترنت توانست در جایگاه خوبی قرار بگیرد و بیشتر دیده شود و به عبارتی دیگر نسبت به رقبا بهتر عمل کند، برنده است. اما چگونه می‌توان در این دنیای دیجیتال، فروش بیشتری داشت؟ سئو سایت راه‌حل این مسئله است. به طور کلی سئو سایت به معنای بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردها و قوانینی که گوگل وضع کرده است، گفته می‌شود. در واقع سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که ما انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنیم.

اما سئو به تنهایی کافی نیست! مهارت دیجیتال مارکتینگ نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به شیوه‌ای جذاب خود را به کاربران معرفی و اعتماد آنها را جلب کنید. بازاریابی دیجیتال در واقع به معنای کار و روش‌هایی است که شما برای جذب مشتری در دنیای اینترنت انجام می‌دهید.

یکی از روش‌‌هایی که می‌توانید محصولات خود را به کاربر معرفی و او را از لحاظ کیفیت محصول و خدمات مطمئن سازید، بلاگینگ است. بلاگینگ به مجموعه شیوه‌ها و اعمالی گفته می‌شود که برای کنترل و مدیریت یک بلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلاگینگ به عنوان تولید محتوا نیز شناخته می‌شود محتوایی که در وبلاگ قرار می‌گیرد، با توجه به مخاطب شما می‌تواند از نوع عکس، فیلم و فایل وصدا باشد.

 

تفاوت بلاگ و وب‌سایت چیست؟

بلاگ یا به عبارتی وبلاگ به مجموعه‌هایی دیجیتالی گفته می‌شود که به طور متداول و آنلاین، محتوا ارائه می‌دهند و دائما در حال بروزرسانی هستند. وبلاگ تفاوت چندانی با وبسایت ندارند؛ اما اگر بخواهیم نگاهی دقیق و جزئی به مقایسه آنها بیندازیم، پی می‌بریم که در بلاگ‌ها محصولی برای فروش وجود ندارد و عمدتا مطالب و محتواهای گوناگون در آن قرار می‌گیرند. اما وبسایت از ویژگی فروش اینترنتی و ارائه خدمات تجارتی نیز برخوردار است. البته جالب است بدانید که امروزه، تمامی برندهای مطرح دیجیتالی، برای وبسایت خود دارای بخش جداگانه بلاگ نیز هستند تا با بارگذاری مطالب مرتبط با مجموعه‌شان، به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند.

چه چیزی باعث محبوبیت بلاگینگ شده است؟

یکی از ویژگی‌های بارز بلاگینگ کسب اعتبار و بهبود سئو وب‌سایت‌ در موتور جست‌و‌جو است. شما می‌توانید با ارائه محتواهای بهینه و کاربر پسند، کاربران را مجاب به بازدید از وب‌سایت خود کنید. در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت که عامل مهمی درجلب توجه موتورهای جست‌و‌جو خواهد بود. همچنین داشتن محتوای مفید، منجر به دریافت لینک‌های ارزشمند از وب‌سایت‌های دیگر می‌شود که این کار باعث رشد سریع و افزایش اعتبار شما نزد گوگل خواهد شد.

یکی دیگر از تمایل افراد به بلاگینگ حتی در کسب و کارهای بزرگ، ارتباط بیشتر و جذب مشتری است. اگر بلاگینگ شما به نحو احسن صورت بگیرد، مخاطبان به صورت دائمی بلاگ‌های شما را دنبال خواهند کرد و به راحتی زمینه معرفی محصولات و فروش بیشتر برای شما فراهم خواهد شد. در نتیجه بلاگینگ یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند افراد را از طریق محتوا،  جذب کسب و کار شما کند که باعث می‌شود، مشتری‌‌های فراوان و دائمی نصیب شما شود.

چرا دیجیتال مارکتینگ و سئو اهمیت زیادی پیدا کردند؟

همانطور که گفته شد، اینترنت برای همیشه شیوه کار شرکت ها و همچنین برقراری ارتباط با مشتریانشان را تغییر داده است. بیشتر مشتری‌های شما از طریق اینترنت با شما ارتباط برقرار می‌کنند. و اگر شما در این فضا حضور نداشته باشید، به احتمال زیاد، مشتری‌های بسیاری را از دست خواهید داد. شاید در نگاه اول اجرای روش‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ سخت به نظر بیاید، اما هیچ کسب و کاری بدون استفاده از تکنیک‌های این دو مهارت نمی­تواند موفق شود و جایگاه مورد نظر خود را در دنیای اینترنت کسب کند و فروش بیشتری داشته باشد. زیرا سئو اعتبار برند شما است. وب‌سایت‌هایی که در نتایج بالا قرار می‌گیرند از دید کاربران دارای اعتبار بیشتری هستند و راحت‌تر می‌توانند به آن اعتماد کنند.

شما از طریق دیجیتال مارکتینگ، می‎‌توانید به راحتی با مشتریان خود تعامل داشته باشید. زیرا از طریق نظرسنجی ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات، می‎‌توانید بازخورد و نظر مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات، را جویا شده و از آن برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که می‌توانید بفهمید مشتریان شما بیشتر از کجا هستند، برای مثال چند نفر از سایت شما بازدید کرده اند؟ آیا آنها از طریق سئو، از طریق پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، شبکه های اجتماعی یا کمپین های ایمیل با شما آشنا می‎‌شوند؟ شما می‌توانید بر اساس این داده‌ها، برنامه ریزی کنید و روی بخش‌‌هایی که مشتریان شما بیشتر در آن‌جا هستند، سرمایه‌گذاری کنید. در نتیجه در کانال‌های ارتباطی که برای شما سود خواهد داشت، سرمایه‌گذاری می‌کنید بدون این که نگران از دست رفتن سرمایه خود باشید!

در نتیجه یادگیری و به کارگیری این دو مهارت در سایت خود به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و هیچ وب­سایتی بدون رعایت تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو، نمی‌تواند درآمد بالایی، در دنیایی که درآمد داشتن بسیار راحت‌تر از قبل است، داشته باشد و در نتیجه به فراموشی سپرده می‌شود.

 

چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری در رابطه با بلاگینگ و دیجیتال مارکتینگ کسب کنم؟

برای یادگیری کامل مطالب اصول و آموزش بلاگینگ، دیجیتال مارکتینگ و اطلاع درباره نحوه بهبود سئو سایت، می‌توانید به وبلاگ وب‌سایت نداخالقی مراجعه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این سایت، داشتن یک وبلاگ کامل و قدرتمند است، وبلاگی که اطلاعات مفیدی در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ در خود جای داده است؛ در نتیجه با مرجعه به وبلاگ سایت ، می­توانید اطلاعات زیادی کسب کنید و دانش خود را افزایش دهید. مهم‌ترین ویژگی وبلاگ نداخالقی، این است که مطالب به صورت ساده و روان نوشته شده است و برای تمام کسانی که اطلاعات اندکی در این زمینه دارند، مفید خواهد بود.

منبع: www.nedakhaleghi.com

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.