باتری چیست و چگونه کار میکند؟ - پارسی زی
رنگ آمیزی منزل با رنگ روغنی روش جدید1402 با تخفیف

رنگ آمیزی منزل با رنگ روغنی روش جدید1402 با تخفیف

رنگ آمیزی منزل با رنگ روغنی روش جدید۱۴۰۲ با تخفیف رنگ آمیزی منزل با رنگ روغنی رنگ آمیزی منزل با رنگ روغنی یکی از روش‌های …

تشخیص عسل خالص از ناخالص

تشخیص عسل خالص از ناخالص

آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که بهترین راه موجود برای تشخیص عسل خالص از ناخالص چیست؟ مطمئنا در حال حاضر راه های …

قیمت طراحی سایت مشخص شد + جدول قیمت – کلاهبرداری ممنوع!!!

قیمت طراحی سایت مشخص شد + جدول قیمت – کلاهبرداری ممنوع!!!

بالاخره بعد از مدت ها انتظار قیمت طراحی سایت مشخص شد و این مورد خیلی در کلاهبرداری های اینترنتی تاثیر گذار خواهد بود چون برخی از افراد …

در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی باتری و چگونگی کار کردن آن، شما را با یکی از بهترین باتری‌های قلمی دنیا یعنی باتری روندا آشنا سازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

مطمئناً برای اکثر شما پیش آمده که وقتی به فروشگاه‌های لوازم برقی برای خرید باتری مراجعه کرده اید با طیف گسترده‌ای از انواع سایزها، برندها و مدل‌های مختلف باتری روبرو شده‌اید که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند. در میان تمامی این باتری‌ها باتری روندا جزو بهترین، شناخته شده‌ترین و قدیمی‌ترین مارک‌های باتری قلمی در جهان است که اکثر افراد حتی برای یکبار هم که شده از این مارک استفاده نموده‌اند. هنگامی که اسم باتری به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن آدمی به سمت انواع ریموت‌ها، ساعت‌های دیواری، دوربین‌های عکاسی، دسته بازی‌ها و ابزارهایی نظیر این‌ موارد سوق داده می‌شود.

بسیاری از وسایل الکتریکی موجود در جهان به نوعی وابسته به باتری‌های قلمی هستند مثلاً برای تلویزیون خانه‌تان هر چقدر هم که پیشرفته باشد جهت روشن و خاموش کردن آن از راه دور نیاز به ریموت دارید و ریموت نیز به نوبه خود برای کار کردن نیاز به باتری‌های قلمی دارد. این باتری‌های قلمی در طول تاریخ شاید از لحاظ ظاهری تغییری نکرده باشند اما از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر از قدیم شده‌اند. باتری‌هایی نظیر باتری روندا در واقع نوعی پیل خشک سیلندری هستند که در سایزهای مختلف تولید و جهت عرضه در ویترین فروشگاه‌های لوازم الکتریکی قرار می‌گیرند.

پر فروش‌ترین باتری روندا در ایران، باتری AA (دابل ای) معروف به باتری قلمی و باتری AAA (تریبل ای) معروف به باتری نیم قلمی می‌باشد. باتری عمده این برند را می‌توانید از فروشگاه روندا الکتریک تهیه کنید که در زمینه پخش عمده باتری روندا با بهترین کیفیت‌ها از کشورهای سازنده فعالیت دارد و مطلوب‌ترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای معرفی دقیق‌تر باتری روندا بهتر است ابتدا با خود باتری و نحوه کارکرد آن آشنا شوید.

باتری و نحوه کارکرد آن

قدمت پیل‌های الکتریکی به ۲۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد که برای آبکاری الکتریکی جواهرات به کار می رفته است. جالب اینجاست که پیل‌های الکتریکی اولیه در ایران و در زمان اشکانیان ساخته شده است و کشور ما یکی از اولین پیشگامان ساخت پیل‌های الکتریکی در دنیا محسوب می‌شود. به طور کل می‌توان گفت که باتری‌هایی نظیر باتری روندا وسیله‌هایی هستند متشکل از یک و یا چند سلول الکتروشیمیایی که با اتصالات خارجی همراه می‌باشند و برای تأمین انرژی دستگاه‌هایی نظیر چراغ قوه، ریموت ها، ساعت‌ها و.. استفاده می‌شوند.

زمانی که باتری در حال تأمین توان الکتریکی است ترمینال منفی آن آند و ترمینال مثبت آن کاتد است. قسمتی که با علامت منفی نشانه گذاری شده است منبعی از الکترون‌هایی است که توسط یک مدار الکتریکی خارجی به سمت ترمینال مثبت در جریان است. زمانی که یک باتری مانند روندا به یک بار الکتریکی خارجی وصل می‌شود یک واکنش اکسایش – کاهش، واکنش دهنده‌های پر انرژی را به محصولاتی کم انرژی تبدیل می‌کند و این اختلاف انرژی آزاد شده به عنوان یک انرژی الکتریکی به مدار خارجی تحویل داده می‌شود.

باتری‌ها به طور کل به دو دسته باتری‌های شارژ شدنی و شارژ نشدنی تقسیم می‌شوند که شامل انواع باتری‌های سکه‌ای، باتری‌های پشتیبان، باتری‌های سامانه‌های حفاظتی، روشنایی، امنیتی، باتری‌های اتومبیل، باتری‌های مورد استفاده در ups و لپ تاپ و موبایل، باتری‌های خورشیدی و… هستند. باتری‌های شارژ نشدنی نیز به انواع باتری قلمی، باتری نیم قلمی، باتری بزرگ، باتری ۹ ولت و… تقسیم می‌شوند که هر کدام برای وسیله‌ای خاص کاربرد دارند. شما می‌توانید انواع باتری‌های قلمی را به صورت باتری عمده از شرکت پخش باتری روندا الکتریک تهیه نمایید.

باتری قلمی روندا

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین باتری‌های شناخته شده در ایران باتری روندا است که قدمتی ۵۰ ساله داشته و از کیفیت ساخت و تکنولوژی بسیار قوی برخوردار است. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم بیشترین باتری‌های عرضه شده این برند در بازار ایران متعلق به گروه باتری‌های AA یا باتری قلمی و AAA یا همان باتری نیم قلمی است که از پرمصرف‌ترین باتری‌های بدون شارژ جهان محسوب می‌گردند و در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی خانگی کاربرد دارند.

باتری‌های قلمی سایز AA برای ابزارهایی همچون اسباب بازی و بردهای الکترونیکی با ولتاژ یک و نیم، مورد استفاده قرار می‌گیرند و باتری‌های نیم قلمی AAA به علت طول عمر بالایی که دارند (حدود ۱۰ سال) در وسایلی همچون لیزر، دستگاه قند خون، ریش تراش، کنترل تلویزیون، قلم‌های نوری، انواع دوربین‌ها و… کاربرد دارند و در بسته بندی‌های دو تایی و چهار تایی عرضه می‌شوند. باتری روندا سایز AAA یکی از ابعاد استاندارد باتری‌های پیل خشک محسوب شده و در ساخت آن از سرب و جیوه استفاده نمی‌شود. در نتیجه این باتری‌ها سازگار با محیط زیست هستند.

قیمت باتری روندا با توجه به کیفیت و دوام بالایی که دارد نسبت به سایر باتری‌های موجود در بازار بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است بخصوص برای کسانی که در خرید باتری عمده هستند. خرید باتری با کیفیت بالا اما با قیمت پایین‌تر برای این نوع از خریداران سود قابل توجهی را به همراه دارد.

شرکت روندا الکتریک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه پخش باتری مدل روندا است که اصل‌ترین باتری‌های روندا را به شکل عمده در اختیار خریداران قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با شرکت روندا الکتریک و کسب اطلاعات جامع‌تر در مورد باتری‌های عرضه شده توسط این شرکت می‌توانید به وبسایت روندا الکتریک مراجعه کرده و از نزدیک خدمات و محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار دهید و خریدی مطمئن و پرسود را تجربه نمایید.

برای تماس با بخش فروش با شماره ی زیر تماس بگیرید :
۰۹۱۲۲۷۱۷۵۳۶
شمس مدیریت فروش
www.ronda-electric.net

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.