15 نکته برای انتخاب مکان مناسب برای تشریفات عقد و عروسی - پارسی زی
سفر به مشهد از تهران

سفر به مشهد از تهران

سفر به مشهد از تهران مشهد به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشورمان و به خاطر جاذبه‌های متنوع توریستی سالانه پذیرای میلیون‌های گردشگر است و یکی …

چتروم فارسی احساس چت | لیست معرفی بهترین چتروم های فارسی

چتروم فارسی احساس چت | لیست معرفی بهترین چتروم های فارسی

چتروم فارسی احساس چت چتروم فارسی احساس چت صمیمی ترین چتروم ایران احساس چت احساس چت یکی از ایمن ترین چت روم های سایت به …

چگونه کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

آیا شما تا کنون با سوال “چگونه کافی شاپ راه اندازی کنیم؟” مواجه شده ایم؟ مراحل مربوط به راه اندازی کافی شاپ را می تواند …

کل فرآیند برگزاری مراسم عقد و عروسی به شدت استرس زا و پرفشار است. حتماً همه ما یا درمیان فامیل یا در دوستان یا شاید برای خودمان پیش آمده که در این پروسه بی انتها افتاده باشیم و مانند باتلاقی در آن فرو رفته باشیم!

البته که این مناسبت باید عامل شادی و خوشحالی باشد ولی با پیچیدگی‌ها و دردسرهایی که خواه ناخواه در مسیر قرار می‌گیرند، عموماً زهر شدن مراسم به کام عروس و داماد بیچاره را به چشم دیده‌ایم و در دل گفته‌ایم کاش این بلا سر ما نیاید حداقل ما استثنا باشیم!

تشریفات عقد عروسی

خب شاید دانستن این موضوع جالب باشد که پرهیز از تمام این تلخی‌ها و بی برنامگی‌ها و اعصاب خردی‌های دم مراسم کار نسبتاً آسانی است.  فقط باید با یک برنامه خوب و منظم پیش رفت و به مراحل آن پایبند بود، همین!

حتماً الان با خودتان می گویید که چه خوش خیال! فقط با یک برنامه ریزی ساده که نمی‌شود این همه دردسر را از سر گذراند. ولی باز هم تاکید می‌کنم که می‌شود، فقط باید دل به کار بدهید.

یکی از مهم‌ترین مراحل این پروسه طاقت فرسا، انتخاب مکان مناسب جشن عقد و عروسی است.

مکان برگزاری جشن این قابلیت را دارد که همه چیز مراسم را تحت الشعاع قرار دهد، لذا باید در انتخاب خب دقت و توجه ویژه داشته باشید.

دقیقاً با همین یک انتخاب درست می‌توانید از پیش آمدن خیلی مسائل ناخواسته و ناخوشایند پیشگیری کنید و بتوانید از مراسم خود به همان حدی لذت ببرید که باید!

برای انتخاب مکان برگزاری اول مشخص کنید که می‌خواهید جشن عقد و عروسی را به صورت همزمان برگزار کنید یا به صورت جداگانه و با فاصله زمانی یا اصلاً مایل هستید یک محضر عقد ساده داشته باشید و عروسی خود را مجلل و باشکوه برگزار کنید.

در صورتی که مایل به برگزاری همزمان مراسم‌های خود هستید، بهتر است دنبال تالار یا باغ تالاری بگردید که سالن و محضر عقد را در خود مجموعه دارد و می‌تواند در تاریخ مقرر در اختیار شما قرار دهد. به این طریق می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید!

تالار و باغ تالار و نکات مهم

حالا که متوجه اهمیت این انتخاب تالار عروسی یا باغ تالار در برگزاری مراسم شدید، با لیست کردن تعدادی از نکات مهم برای انتخاب به کمک شما آمدیم. تا آخرین قدم این مسیر پرپیچ و خم شما را همراهی می‌کنیم پس اصلاً جای نگرانی نیست!

تالار و باغ تالار عروسی

۱- قیمت و هزینه تالار یا باغ تالار و سالن عقد

این مسئله از آنهاییست که اصلاً نمی‌شود از آن به سادگی رد شد! حتماً برای خود بودجه معینی مشخص کنید و طبق برآوردی که دارید، دنبال مکان‌هایی که با بودجه شما بیشترین همخوانی را دارند، بگردید.

اگر خیلی بالاتر از حد بودجه تعیین شده، برای مراسم هزینه کنید قطعاً شروع خوب و موفقی برای زندگی مشترکتان نداشته‌اید. لذا از تجمل گرایی افراطی پرهیز کنید و به بودجه‌ای که دارید بچسبید! قیمت تالار عروسی در سال ۱۴۰۰ با توجه افزایش تورم بسیار بالا رفته و مشکلاتی را برای جوانان به همراه داشته است.

۲-تعداد مهمان‌ها

حتماً مجموع مهمان‌های دعوت شده خود را در حین انتخاب مکان برگزاری مراسم مدنظر داشته باشید. اگر تعداد مهمان‌هایتان از ۵۰۰ نفر بیشتر است، ترجیحاً برای رزرو باغ تالار اقدام کنید تا راحتی مهمان‌ها و خودتان مهیا باشد.

البته برخی تالارها هم هستند که به سبب مساحت زیاد، قابلیت پذیرایی از مهمان‌ها در تعداد بالا را دارند ولی همانطور که ذکر شد، حتماً تعداد نهایی مدعویین را حین صحبت با مسئول تالار یا باغ تالار در دست داشته باشید و از خود فرد مسئول مشورت و راهنمایی بگیرید.

تالار عروسی باغ تالار

۳-موقعیت جغرافیایی و دسترسی تالار یا باغ تالار

سعی کنید اقدام به رزرو تالارهایی بکنید که دسترسی نسبتاً خوبی دارند و پیدا کردن آن‌ها سخت و پیچیده نیست. البته در صورتی که مایل به رزرو باغ تالار باشید، باید بدانید که بیشتر باغ تالارها خارج از شهر قرار دارند.

دسترسی خوب از این جهت حائز اهمیت است که مهمان‌ها بتوانند سروقت و بدون معطلی یا گیر کردن در ترافیک به مراسم شما برسند و در زمان مقرر کنار شما باشند. در اطراف تهران هم میتوانید مراسم عقد و عروسی خود را برگزار نمایید . باغ تالارهای احمدآباد محلی مناسب برای جشن های شما به شمار می آیند.

۴-کیفیت غذا

غذا یکی از مهیج‌ترین و دلپذیرترین بخش‌های هر مهمانی و دورهمی است و مراسم عروسی هم که گل سرسبد مهمانی‌ها محسوب می‌شود! پس فکر می‌کنم اهمیت کیفیت غذا کاملاً واضح و مبرهن باشد.

در صورتیکه امکان تست غذا پیش از برگزاری مراسم وجود دارد، حتماً درخواست انجام این کار را داشته باشید تا بتوانید قضاوت درستی از این مسئله و انتخاب فکرشده تری داشته باشید.

۵-وجود پارکینگ اختصاصی یا جای پارک مناسب

این هم از آن مسائلیست که در صورت رعایت نشدنش، می‌تواند اعصاب خردی‌ها و ناراحتی‌های فراوانی در حین مراسم به بار آورد!

حتماً در مورد این مسئله از مسئول رزرو پرس و جو کنید و اطلاعات موردنیازتان را به دست آورید. البته که وجود پارکینگ اختصاصی احتمالاً باعث افزایش هزینه می‌شود ولی قطعاً ارزشش را خواهد داشت. برخی از مجموعه ها خدمات خاص را ارائه میدهند و به عنوان تالارهای ازدواج آسان فعالیت می نمایند.

۶-مدیریت تالار یا باغ تالار

وجود یک مدیر توانمند و مسئولیت پذیر از جمله مسائلیست که باعث بالا رفتن یک مجموعه در لیست انتخاب‌هایتان می‌شود.

زیرا اگر مدیر مجموعه قابل اطمینان و قابل اتکا باشد، حتی در صورت بروز مشکل هم می‌توانید مطمئن باشید که اتفاق بدی رخ نخواهد داد و هم چیز به بهترین شکل پیش خواهد رفت.

مدیران موفق، به سبب تجربه و سابقه‌ای که دارند، قادر خواهند بود شما را بهترین شکل راهنمایی کنند.

۷-وجود پرسنل خوش برخورد

پرسنل و نیروهای خدماتی تالار یا باغ تالار بخش مهمی از مراسم را تشکیل می‌دهند و لازم است تعداد کافی نیرو وجود داشته باشد تا بتوانند پذیرایی از همه مهمان‌ها را به بهترین شیوه ممکن پیش ببرند.

نیروها باید خوش برخورد و صبور باشند و در برخورد با مهمان‌ها، تندی نکنند و باعث ایجاد ناراحتی یا بحث نشوند.

تشریفات باغ تالار

۸-وجود سیستم صوتی مناسب و استیج رقص

در صورتیکه مایل هستید در مراسمتان پایکوبی و رقص و آواز داشته باشید، نباید این مورد را از قلم بیاندازید!

۹-شیوه کنسلی یا تغییر تاریخ

ممکن است به دلیل اتفاقات غیرقابل پیش بینی یا مسائل غیرمترقبه، مجبور به تغییر تاریخ مراسم شوید. لذا  حتماً در مورد این مسئله از قبل صحبت کنید و بندی در قرارداد خود را به این موضوع اختصاص دهید و مبلغ خسارت و دیگر مسائل را به صورت دقیق و جزئی در این بند ذکر کنید.

۱۰-دکوراسیون تالار یا باغ تالار

حتماً درخواست کنید که دکوراسیون و تزئینات مراسم‌های قبلی را در صورت وجود عکس و فیلم مشاهده کنید. بپرسید که آیا طراح دکوراسیون و متخصص برای این مسئله در مجموعه حضور دارد یا خیر؟ یکی از باغ تالارهای خوب تهران باغ تالار آنیت است که در شرق تهران واقع شده است.

۱۱-امکانات خاص دکوراسیون

تعدادی از مجموعه‌های پذیرایی، امکانات گل آرایی و بادکنک آرایی و شمع آرایی دارند که جلوه خاص و ویژه‌ای به مراسم شما خواهند داد. در این مورد هم حتماً سؤال بپرسید!

۱۲-وجود امکانات جانبی

برخی تالارها یا باغ تالارها برای مراسم‌ها امکانات ویژه و خاصی مانند آتش بازی یا اجرای موسیقی زنده دارند.

قطعاً وجود این امکانات هزینه را بالاتر می‌برد ولی درصورتیکه دوست دارید مراسمتان با هیجان و شور و شوق بیشتری همراه باشد، این موارد را در نظر بگیرید.

۱۳-نورپردازی مناسب

چون عموماً جشن‌های عروسی به صرف شام و در شب برگزار می‌شوند، هوا تاریک خواهد بود و نیاز به نورپردازی مناسب به ویژه در باغ تالارها بیشتر خواهد بود.

۱۴-وجود امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب

وجود رختکن بزرگ و آینه‌های قدی و وجود سرویس بهداشتی تمیز و باکیفیت و با قابلیت سرویس دهی به تعداد بالا، از جمله مسائلیست که واجب است!

۱۵-باسابقه و محبوب بودن مجموعه

این مورد نیز از آنهاییست که اهمیتش نگفته مشخص است! البته نمی‌توان این موضوع را تعمیم داد و گفت هر مجموعه‌ای سابقه بیشتری دارد، قطعاً از همه نظر مناسب خواهد بود.

ولی با سؤال پرسیدن از آشنایان و مکالمه با مشتری‌های قبلی هر مجموعه، می‌توان اطلاعات خوب و قابل استنادی به دست آورد که قطعاً در انتخاب به شما کمک خواهند کرد! تالار نیاوران یکی از تالارهای خوب و با کیفیت تهران در امر برگزاری مراسمات عقد و عروسی است.

البته که تمامی این اطلاعات و اطلاعات خیلی بیشتر را می‌توانید در سایت تالارکده https://www.talarkadeh.com به صورت جزئی مشاهده و بررسی کنید و بعد از مقایسه تمامی انتخاب‌ها، به بهترین نتیجه ممکن برسید و رؤیایی ترین مراسم را برگزار کنید!

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.