استعلام و خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث پژو 206 ( انواع تیپ ها) - پارسی زی
بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا

بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا

کانادا جز یکی از معروف‎ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در جهان است. این کشور به واسطه مهاجرپذیری بالای خود، طبیعت زیبا و کیفیت آموزشی مطلوب …

آموزش میکس و مسترینگ : میکس چیست؟ فرقش با مسترینگ؟

آموزش میکس و مسترینگ : میکس چیست؟ فرقش با مسترینگ؟

چکیده : آموزش میکس و مسترینگ دغدغه اصلی آهنگسازان و موزیسین‌های قدیمی تا تازه‌واردان به این عرصه است.   آموزش میکس و مسترینگ آموزش میکس و …

اهمیت خرید تجهیزات زیمنس برای اتوماسیون صنعتی

اهمیت خرید تجهیزات زیمنس برای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون را می توان به صورت “ایجاد و استفاده از فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات” تعریف کرد. با استفاده …

استعلام و خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ ( انواع تیپ ها)

بیمه شخص ثالث خودروی ۲۰۶ برای جبران خسارت تصادفات و حوادث رانندگی

خانواده خودروی پژو ۲۰۶ بیشترین آمار تصادفات ناشی ازسرعت غیرمجاز را دارند؛ این آماری است که معاون عملیات پلیس راهور تهران در مرداد ماه ۱۴۰۰ بیان کرد. هرچند این آمار مربوط به شهر تهران است. البته با توجه به اینکه در هر سال به طور متوسط حدود ۱۸۰ هزار خودروی ۲۰۶ در چند تیپ تولید می­شود و با توجه به اینکه تمامی مدل­ها شتاب بالایی دارند و کنترل فرمان آن­ها در شتاب­های بالا سخت است، برای همین در کل کشور شاهد نرخ بالای تصادف این خودرو هستیم. به هر حال تصادف اتفاق می­افتد؛ اما مهم جبران خسارت وارد شده به فرد و بدنه شخص ثالث است. اگر راننده پژو ۲۰۶ مقصر باشد، باید خسارتی را که به جان و اموال فرد روبرو را وارد کرده است، جبران کند. برای جبران غرامت از بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ استفاده می­شود. بیمه شخص ثالث را همه خودروها باید داشته باشند؛ به این صورت، در هنگام تصادف، راننده پژو ۲۰۶ در خصوص تأمین مالی آسیب­های وارد شده، آسودگی خاطر بیشتری خواهد داشت. این در صورتی است که بهترین بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ خریداری شود؛ اما چگونه؟

بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ چیست؟

بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ بیمه اجباری است که همه تیپ و مدل­های مختلف پژو ۲۰۶ باید داشته باشند. این بیمه­نامه حوادث و خسارت­های مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث و همچنین خسارت جانی وارد به راننده مقصر را پوشش می­دهد. بیمه­گزار که مالک (راننده ۲۰۶) است، متعهد می­شود تا حق بیمه تعریف شده مربوط بیمه ثالث را به بیمه­گر بپردازد. بیمه گر هم متعهد می­شود تا در ازای دریافت حق بیمه، خسارت­های جانی و مالی وارد شده به فرد زیان داده (ثالث) را پوشش داده و جبران کند. تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بیمه شخص ثالث، پوشش‌ها، حق بیمه و قیمت بیمه شخص ثالث انواع خودروها داشته باشید، می‌توانید راهنمای خرید بیمه شخص ثالث را بخوانید.

خسارت­های تحت پوشش بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶

خسارت­هایی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ (در تیپ های مختلف) هستند، شامل:

  • خسارت­های جانی که به شخص ثالث وارد می­شود. خسارت جانی شامل ازکارافتادگی موقت و دائم، شکستگی و فوت است. همچنین هزینه­های پزشکی هم تحت پوشش قرار می­گیرد. شخص ثالث شامل راننده خودروی زیان دیده و سرنشینان آن و همچنین سرنشینان خودروی راننده مقصر است.
  • خسارت­های مالی است که به اموال شخص ثالث وارد می شود.
  • خسارت جانی که به راننده مقصر وارد می­شود. این نوع خسارت را حوادث راننده می­نامند.

انتخاب حداقل و حداکثر پوشش در بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶

مبنای اصلی محاسبه حق بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ و میزان پوشش­دهی مالی آن بر اساس نرخ دیه انسان کامل در ماه حرام است. هر سال قوه قضاییه، نرخ دیه را در ماه­های حرام و غیرحرام مشخص می­کند که این نرخ در سال ۱۴۰۰ به ترتیب برابر با ۶۴۰ و ۴۸۰ میلیون تومان است. سپس بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر، حداقل و حداکثر نرخ و پوشش بیمه شخص ثالث را اعلام می­کند. حداقل پوشش مالی برای تمامی شرکت­های بیمه گر یکسان است؛ اما تفاوت در حداکثر پوشش مالی است. بیمه­گزار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، حداکثر پوشش مالی را دریافت کند. به این صورت در هنگام تصادف و وارد شدن آسیب جدی به شخص ثالث، نگران کمتری بابت جبران خسارت خواهد داشت.

خسارات مالی پژو ۲۰۶ تا ۳۲۰ میلیون تومان در بیمه شخص ثالث قابل جبران است.

عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث خودروی پژو ۲۰۶

عوامل و مولفه­هایی که بر قیمت بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ تأثیرگذار هستند، شامل موارد زیر است:

نوع کاربری خودرو: خودروهای ۲۰۶ دارای کاربری شخصی و تاکسی (آژانس و اینترنتی) هستند. از آنجا که در کاربری­های غیرشخصی، احتمال تصادف آن بالا است، از این رو بیمه­گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند. حدود ۲۰% باید حق بیمه بیشتری پرداخت شود.

سقف تعهد مالی: بیمه مرکزی حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث را هر سال بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر اعلام می­کند. حداقل برابر با ۱۶ و حداکثر برابر با ۳۲۰ میلیون است. نرخ حداقل حق بیمه بین تمامی شرکت­ها یکسان است؛ اما تفاوت در نرخ حداکثری است که ممکن است همه شرکت حداکثری را نداشته باشند.

تخفیف عدم دریافت خسارت: در صورتی که بیمه­گزار در طول مدت بیمه نامه خود از شرکت بیمه خسارتی را دریافت نکند، مشمول دریافت تخفیف عدم خسارت خواهد شد. میزان درصد تخفیف در سال برابر با ۵% است و به ازای هر سالی که خسارت دریافت نکند، درصد افزایش خواهد داشت. در قانون جدید اعمال شده برای بیمه شخص ثالث، تعداد سال­های عدم دریافت خسارت به ۱۵ سال افزایش داشته که جدول تخفیف­های آن به صورت زیر است:

سال تخفیف عدم دریافتدرصد تخفیف عدم دریافت
سال اول۵%
سال دوم۱۰%
سال سوم۱۵%
سال چهارم۲۰%
سال پنجم۲۵%
سال ششم۳۰%
سال هفتم۳۵%
سال هشتم۴۰%
سال نهم۴۵%
سال دهم۵۰%
سال یازدهم۵۵%
سال دوازدهم۶۰%
سال سیزدهم۶۵%
سال چهاردهم۷۰%

تعداد سیلندر: هرچه تعداد سیلندر خودرویی بیشتر باشد، نرخ حق بیمه آن هم افزایش خواهد داشت.به بیان دیگر،تعداد سیلندر خودروی پژو ۲۰۶، عامل دیگری است که در قیمت بیمه شخص آن تاثیرگذار خواهد بود.

جریمه دیرکرددر صورتی که مالک ۲۰۶ اقدام به تمدید بیمه‌نامه خود در موعد مقرر اتمام انقضای آن نکند، باید جریمه دیرکرد مشخص شده به ازای هر روز تاخیر بپردازد. معمولا بیمه شخص ثالث این خودرو به صورت یک ساله صادر می‌شود. البته خرید این بیمه به صورت کوتاه مدت( سه ماهه، شش یا نه ماهه) نیز میسر است؛

با توجه به تنوع پوشش‌ها و اجباری بیمه شخص ثالث، رانندگان می‌توانند بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ خود را از لینک زیر استعلام، تمدید یا خرید کنند:

https://bimeh.com/thirdparty/peugeot206

استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ۲۰۶ از بیمه دات کام

با توجه به نرخ بالای ثبت شده تصادفات خودروی ۲۰۶، و اجبار قانونی، داشتن بیمه شخص ثالث الزامی است؛ اما اینکه همیشه همراه راننده و تاریخ اعتبار داشته باشد، بیشتر از همه باید مورد توجه قرار بگیرد. مالکان خودروهای ۲۰۶ باید این نکته را در نظر داشته باشند، در صورتی که حتی یک روز از اعتبار بیمه شخص ثالث آن ها گذشته باشد، بیمه گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت. بهترین و سریع ترین راه تمدید و خرید انواع بیمه خودرو نظیر بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ استفاده از سامانه بیمه دات کام، سامانه فروش آنلاین انواع بیمه، است.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث برای انواع ۲۰۶ از بیمه دات کام

شما به راحتی می توانید در سایت bimeh.com با وارد کردن مشخصات بهترین بیمه نامه را متناسب با شرایط خود تهیه کنید. برای دریافت هرگونه مشاوره فقط کافی است از طریق درگاه های ارتباطی زیربا کارشناسان و متخصصان بیمه دات کام ارتباط داشته باشید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

 

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.