عوارض و موارد مصرف کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش و عفونت واژن
قرص امپرازول ، 20 و 40 خارجی در بارداری و لاغری و برای نوزادان برای چیست

قرص امپرازول ، 20 و 40 خارجی در بارداری و لاغری و برای نوزادان برای چیست

قرص امپرازول قرص امپرازول ۲۰ و ۴۰ در بارداری و لاغری , قرص امپرازول خارجی برای نوزادان , قرص امپرازول برای چیست , عوارض و …

قرص لوراتادین ، 10 برای سرفه و سرماخوردگی در بارداری و شیردهی برای چیست

قرص لوراتادین ، 10 برای سرفه و سرماخوردگی در بارداری و شیردهی برای چیست

قرص لوراتادین قرص لوراتادین برای چیست و برای چی خوبه ، قرص لوراتادین در بارداری و شیردهی ، قرص لوراتادین ۱۰ برای سرماخوردگی و سرفه …

کپسول فلوکونازول ؛ 100 و 150 برای پسردار شدن و چیست

کپسول فلوکونازول ؛ 100 و 150 برای پسردار شدن و چیست

کپسول فلوکونازول کپسول فلوکونازول که بعد از کپسول گاباپنتین معروف ترین کپسول است امروزه بسیار تجویز می شود و در درمان بیماری های زیادی کاربرد …

کپسول داکسی سایکلین

کپسول داکسی سایکلین ، عوارض کپسول داکسی سایکلین ، موارد مصرف کپسول داکسی سایکلین

کپسول داکسی سایکلین برای جوش و عفونت واژن ، عوارض کپسول داکسی سایکلین ۱۰۰ ، موارد مصرف کپسول داکسی سایکلین برای بارداری در سایت پارسی زی. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

داکسی سایکلین هم از گروه تتراسایکلین است که کمی معروف تر است و این داروها شهرتشان به از بین بردن باکتری ها است.

آشنایی با داکسی سایکلین

داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک مبتنی بر تتراسایکلین است که باکتری های بدن را مبارزه می کند. این دارو برای درمان بسیاری از عفونت های باکتریایی – از جمله آکنه ، عفونت ادراری ، عفونت های روده ، عفونت چشم ، سوزاک ، کلامیدیا ، پریودنتیت و … – مورد استفاده قرار می گیرد.

داکسی سایکلین همچنین برای درمان لکه ها ، برآمدگی ها و موارد دیگر استفاده می شود. بعضی از انواع داروها برای درمان مالاریا ، سر سیاه یا عفونت ناشی از کنه ، شپش و کرمهای کوچک که به کنه معروف هستند استفاده می شود.

به خاطر داشته باشید که این دارو فقط برای درمان عفونت های باکتریایی قابل استفاده است و در معالجه عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی بی اثر است.

موارد مصرف کپسول داکسی سایکلین

داکسی سایکلین (Doxycycline Capsule 50 or 100) یا (قرص Doxycycline 100) برای درمان عفونت های ناشی از ارگانیسم های مستعد استفاده می شود. داکسی سایکلین در عفونتهای Chlamydia trachomatis دستگاه دستگاه تناسلی استفاده می شود. اورتریت غیر gonococcal؛ و عفونت های مجرای ادرار بدون عارضه (مجاری ادراری) ، عفونت غدد درون رحمی (داخل رحمی) و روده.

داکسی سایکلین برای جلوگیری از بیماری های عفونی در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند ، استفاده می شود. همچنین از این ماده برای جلوگیری از “اسهال مسافرتی” ناشی از اشرشیا کلیه enterotoxigenic استفاده می شود.

داکسی سایکلین برای معالجه بیماران مبتلا به سوزاک یا سوزاک و سفلیس که به پنی سیلین حساس هستند استفاده می شود.

داکسی سایکلین همچنین یک داروی مناسب برای درمان تب مالت است.

از داکسی سایکلین نیز برای درمان جوش های صورت یا آکنه استفاده می شود.

داکسی سایکلین یک آنتی بیوتیک تتراسایکلین است که باکتری های بدن را مبارزه می کند.

داکسی سایکلین برای درمان بسیاری از عفونت های باکتریایی از جمله آکنه ، عفونت ادراری ، روده ، چشم ، سوزاک ، کلامیدیا و پریودنتیت (بیماری لثه) استفاده می شود.

از داکسی سایکلین همچنین می توان برای درمان لکه ها ، ضایعات پوستی و سایر ضایعات مانند آکنه ناشی از روزاسه استفاده کرد. قرمزی صورت ناشی از روزاسه را درمان نمی کند.

برخی از اشکال داکسی سایکلین برای جلوگیری از مالاریا ، درمان عصبانیت یا درمان عفونت از کنه یا شپش استفاده می شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول داکسی سایکلین

در حین استفاده از این دارو هنگام استفاده از ضد آفتاب و وسایل برنزه کننده از نور خورشید بین ۸ و ۴ بعد از ظهر خودداری کنید. قسمتهای در معرض را حداقل با ۱ SPF با ضد آفتاب بپوشانید.

اگر قرص های ضد بارداری مصرف می کنید ، هنگام استفاده از داکسی سایکلین ، به تنهایی یا به مراه قرص های ضد بارداری از داروهای ضد بارداری استفاده کنید.

داروهایی مانند ایزوترتینوئیدها (رتینوئیدها) ، باربیتوراتها (مانند فنوباربیتال) ، دیگوکسین ، پنی سیلین و سایر داروهای ضد تشنج از جمله مواردی هستند که با این دارو تداخل می کنند. در صورت وجود به پزشک خود بگویید.

در دوران بارداری توصیه نمی شود و می تواند عوارضی بر روی جنین داشته باشد.

داکسی سایکلین اثرات جدی بر روی کودک شیرخوار ندارد. با این وجود توصیه می شود قبل از شیر دادن با پزشک خود مشورت کنید.

در هنگام مصرف این دارو از شیر ، لبنیات ، آنتی اسیدها ، مکمل های کلسیم ، مکمل های آهن یا ملین های منیزیم استفاده نکنید. حداقل از ۱ ساعت قبل یا ۱ ساعت بعد از داکسی سایکلین از این غذاها یا داروها استفاده کنید.

داکسی سایکلین را در دسترس کودکان قرار ندهید و از گرما ، نور مستقیم یا گرمای مرطوب دور نگه دارید زیرا دارو در این شرایط فاسد می شود.

مصرف دارو در بارداری و شیردهی

بارداری ممکن است در طول بارداری روی دندانها و استخوانهای کودک در رحم تأثیر بگذارد. داکسی سایکلین در نیمه دوم بارداری می تواند باعث تغییر رنگ دائمی دندان های کودک در آینده شود. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید ، به پزشک خود بگویید.

مصرف دارو باعث کاهش اثر قرص های ضد بارداری می شود. از پزشک خود بخواهید که چگونه سایر روشهای پیشگیری از بارداری (استفاده از کاندوم ، دیافراگم و غیره) را استفاده کند.

داکسی سایکلین می تواند به عروق مادر نفوذ کرده و بر رشد دندان ها و استخوان های کودک تأثیر بگذارد. هنگام مصرف این دارو ، شیر مادر را شیر ندهید.

مصرف دارو برای کودکان

کودکان نباید داکسی سایکلین مصرف کنند. این می تواند باعث تغییر رنگ دائمی زرد یا خاکستری در کودکان زیر ۸ سال شود.

کودکان فقط در شرایط حاد و در شرایطی که زندگی آنها در معرض خطر باشد می توانند این دارو را مصرف کنند – به عنوان مثال وقتی دچار بی اشتهایی یا تب شدید هستند. زیرا تنها در این شرایط حفظ حیات کودک از آسیب دیدن رشد دندانهای او مهمتر است.

کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش و عفونت واژن

داکسی سایکلین (Doxycycline) نوعی آنتی بیوتیک از دسته تتراسایکلین می باشد. این دارو یک داروی ضد باکتریایی رایج می باشد که برای درمان عفونت های گوناگون از قبیل آکنه (جوش )، عفونت گوش میانی ، سایر عفونت های پوست و بافت نرم ، برونشیت ، سینوزیت ، سینه پهلو ، عفونت های دستگاه ادراری و نیز عفونت های کلامیدیایی ، سیفلیس ، و گنوره ای استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که این دارو تنها برای درمان عفونت های باکتریایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و در درمان عفونت های ویروسی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی بی تأثیر می باشد.

موارد مصرف:

داکسی سایکلین (کپسول داکسی سایکلین ۵۰ یا ۱۰۰) یا (قرص داکسی سایکلین ۱۰۰) در درمان عفونت های ناشی از ارگانیسم های حساس کاربرد دارد. از داکسی سایکلین در عفونت های کلامیدیا تراکوماتیس دستگاه تناسلی-ادراری؛ اورتریت غیر گونوکوکی و عفونت های بدون عارضه اورتال (عفونت های ارداری)، اندوسرویکال (عفونت های داخل رحمی) و رکتال استفاده می شود.
داکسی سیکلین برای پیشگیری از بیماری های عفونی در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، کاربرد دارد. همچنین برای جلوگیری از «اسهال مسافران» ناشی از ارگانیسم ایشرشیاکلی انتروتوکسیژنیک هم استفاده می شود.
در درمان بیماران مبتلا به گنوره یا سوزاک و سیفلیس که به پنی سیلین حساس هستند، داکسی سایکلین کاربرد دارد.
داکسی سایکلین داروی مناسبی برای درمان تب مالت نیز به حساب می آید.
داکسی سایکلین برای درمان جوش صورت یا آکنه نیز مصرف می شود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.