متن و طراحی بر روی فرش با خرید اقساطی از کارخانه نگین هلال مشهد - پارسی زی
نمایندگی ایندزیت در جنوب تهران

نمایندگی ایندزیت در جنوب تهران

ایندزیت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ لوازم خانگی در دنیا به‌شمار می‌رود، به طوری که رتبهٔ ۵ را در میان تولیدکنندگان دنیا دارد. در کشور اروپا نیز …

خرید vps و هاست لینوکس ایران| قیمت هاست در سرور کلیک

خرید vps و هاست لینوکس ایران| قیمت هاست در سرور کلیک

چکیده : در هنگام خرید هاست باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. برخی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید هاست باید مورد توجه …

زبان ترکی و کشور ترکیه

زبان ترکی و کشور ترکیه

زبان ترکی و کشور ترکیه در این مقاله نگاهی گذرا به ریشه زبان ترکی استانبولی که یکی از قدیمیترین و محبوب ترین زبان های دنیا …

فرش یک وسیله ضروری هر منزلی می‌باشد که علاوه بر پوشش بخش زیادی از منزل، یک وسیله زیبایی نیز محسوب می‌شود. فرش از قدیم الایام تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته است که همانند هر وسیله‌ی دیگری در دو نوع فرش ماشینی و فرش دستباف تولید می‌شود. فرش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند. در این مقاله به متن و طراحی بر روی فرش با خرید اقساطی از کارخانه می‌پردازیم.

طراحی بر روی فرش

به طور کلی فرش‌های ماشینی از نظر طراحی به سه نوع، فرش ماشینی طرح افشان، فرش ماشینی با ترنج و فرش خشتی تقسیم می‌شوند که در هر کدام از طرح‌ها طراحی‌های متفاوتی را شاهد هستیم و بعضی از طرح‌ها نیز تلفیقی از طرح‌های مختلف هستند مانند طرح افشان خشتی، طرح خشتی و ترنج و …

فرش ماشینی طرح افشان

در فرش‌های طرح افشان، خبری از ترنج مرکزی نمی‌باشد. در بعضی از فرش‌های طرح افشان حاشیه نیز حذف شده و عملاً به فرشی بدون حاشیه تبدیل شده‌است.

افرادی که به دنبال فرش ماشینی خلوت می‌باشند و یا از منزلی استفاده می‌کنند که مساحت آن کم می‌باشد، پیشنهاد می‌شود از طرح‌های افشان استفاده کنند، زیرا عدم وجود لچک و ترنج فضا را بازتر و بزرگتر نشان می‌دهد و در خلوت‌شدن فضا نیز نقش دارد. فرش‌های وینتیج طرح افشان، سهم قابل توجهی در صادرات فرش ماشینی نیز داشته است.

خرید فرش طرح افشان در سال های گذشته با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است بنابراین طراحان فرش ماشینی شروع به طراحی فرش‌های افشان ماشینی در ده‌ها طرح و رنگ کرده‌اند. طراحی فرش‌های ماشینی به صورت دستی و یا کامپیوتری انجام می‌گیرد. فرش‌های ماشینی افشان در شانه و تراکم‌های مختلف بافت می‌شود و قیمت تمام شده فرش ماشینی تا حدود زیادی به شانه و تراکم آن بستگی دارد. برای مثال خرید فرش ۱۲۰۰ شانه هزینه بیشتری را نسبت به خرید فرش ۱۰۰۰ شانه ماشینی برای شما خواهد داشت.

فرش ماشینی طرح ترنج دار

در فرش‌های ترنج دار اسلوب کلی فرش ماشینی و فرش ایرانی حفظ شده است. این گونه فرش‌ها دارای یک ترنج مرکزی بزرگ می‌باشند که تا حدودی متن فرش را تشکیل می‌دهند. متن فرش چیست؟ متن فرش به اطراف ترنج مرکزی و سطح فرش ماشینی گفته می‌شود که فضای اصلی و کلی فرش را شامل می‌شود. فرش‌های ترنج‌دار اصولاً برای منازل بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرش ماشینی طرح خشتی

اینگونه فرش‌ها شامل لچک و مربع‌های یک اندازه در تمام سطح فرش می‌باشند. داخل مربع‌ها ممکن است با انواع طرح‌ها پرشده باشد که شامل گل و بوته‌ها، حیوانات و … باشد. فرش‌های خشتی از گروه فرش‌های ماشینی شلوغ می‌باشند که در مکان‌های بزرگ استفاده می‌شود.

فرش های ماشینی تلفیقی

در بعضی از فرش‌های ماشینی دو طرح با یکدیگر ترکیب شده و تشکیل شکل جدیدی از فرش ماشینی را می‌دهند. به عنوان مثال در بعضی از فرش‌های خشتی یک ترنج وجود دارد که اطراف ترنج با مربع‌هایی پرشده و فرش ماشینی ترنج دار خشتی را تشکیل می‌دهد.

هنگام انتخاب فرش ماشینی باید به نوع دکوراسیون خود دقت کنید. برای فرش منازل خلوت، خرید فرش طرح افشان و برای منازل شلوغ فرش ماشینی ترنج دار، فرش خشتی کاشان و یا فرش‌های ماشینی تلفیقی پیشنهاد داده می‌شود.

قیمت فرش ماشینی کاشان

اگر به دنبال فرش ماشینی می‌باشید که علاوه بر قیمت و کیفیت، طرح و رنگ مطلوبی داشته باشد نیم نگاهی به فرش‌های ۱۰۰۰ شانه کاشان نیز داشته باشید. فرش‌های ۱۰۰۰ شانه نگین مشهد هلال یک فرش ۱۰ رنگ ماشینی می‌باشد که علاوه بر زیبایی بافت هایبالک دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد. قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه ده رنگ از فرش ۱۰۰۰ شانه هشت رنگ کمی بالاتر می‌باشد اما زیبایی آن بسیار بیشتر است. فرش‌های ۱۰۰۰ شانه بدلیل زیبایی و ضخامت مطلوب و همچنین قیمت مناسب برای نشست و برخاست و مکان‌های شلوغ، بیشتر از فرش‌های ۱۲۰۰ شانه مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

خرید اقساطی از کارخانه فرش ماشینی

فرش نگین مشهد یکی از برندهای معتبر فرش ماشینی کاشان می‌باشد که تمامی مراحل بافت فرش ماشینی اعم از: تابندگی، ریسندگی، رنگرزی، بافت فرش ماشینی، آهار فرش، تکمیل فرش ماشینی و ریشه زیگزاگ شدن فرش ماشینی و … متعلق به شرکت نگین مشهد هلال می‌باشد. همان طور که مستحضر هستید، خرید هرگونه وسیله‌ای از تولیدی آن، با توجه به حذف واسطه‌ها، قیمت پائین‌تری را خواهد داشت. این کارخانه فرش ماشینی برای سهولت خرید شما متقاضیان عزیز و کمک به چرخه اقتصادی کشور، طرح خرید فرش ماشینی کاشان به صورت اقساط ۳۶ ماهه را در نظر گرفته است تا خرید فرش ماشینی به صورت اقساطی و با قیمت درب کارخانه را تجربه کنید. برای استفاده از این طرح نیازی به ضامن و پیش پرداخت نمی‌باشد و تنها کافیست با کارشناسان فروش شرکت نگین مشهد هلال تماس حاصل فرمایئد.

خلاصه مطلب:

با توجه به تنوع بالای طرح‌ها در فرش ماشینی یکی از مشکلات خریداران انتخاب طرح و نداشتن آگاهی در مورد طرح فرش است. در این مطلب که با عنوان متن و طراحی بر روی فرش با خرید اقساطی از کارخانه گردآوری شده، به تعریف متن فرش و آشنایی با انواع طراحی‌های فرش ماشینی از جمله طرح‌های افشان، خشتی، ترنج و لچک و تلفیقی پرداختیم. امید است از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.