بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2022 - پارسی زی
آیا می ‌دانید پارچه ویسکوز کیلویی جوادی تکس چیست ؟

آیا می ‌دانید پارچه ویسکوز کیلویی جوادی تکس چیست ؟

پارچه ویسکوز عمده الیاف پارچه ویسکوز کیلویی جوادی تکس  بر خلاف تصور عمومی الیافی هستند که پایه طبیعی دارا بوده و همچون پنبه و لینن دارای ماهیت …

نمایندگی ایندزیت در جنوب تهران

نمایندگی ایندزیت در جنوب تهران

ایندزیت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ لوازم خانگی در دنیا به‌شمار می‌رود، به طوری که رتبهٔ ۵ را در میان تولیدکنندگان دنیا دارد. در کشور اروپا نیز …

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی حفاظت از ساختمان‌های مسکونی، اداری و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد نگرانی دائمی درباره وقوع آتش‌سوزی در محل …

این روزها افراد زیادی به دنبال سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هستند و آنقدر بازار آن داغ داغ است که بدون هیچ تحلیل ارز دیجیتالی همه سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند. این بازار سرمایه گذاری یک کلاس دارایی جدید و هیجان‌انگیز را به وجود آورده است اما شما بدون تحلیل ارز دیجیتال با احتمال بالایی تمام سرمایه خود را بر باد خواهید داد.

بنابراین باید برای ماندگاری و درک ساز و کار این سیستم به آموزش و تحلیل ارز دیجیتال بپردازید. قبل از ورود و تحلیل ارز دیجیتال باید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را شناخت. و قبل تر از آن باید بدانیم اصلا ارز دیجیتال چیست؟ در واقع این مقاله شروعی برای تحلیل ارز دیجیتال است که در آن به چگونگی  تشخیص بهترین ارزهای دیجیتال پرداخته‌ است. در شروع به معرفی ارز دیجیتال و رمز ارزها می‌پردازیم. اگر قصد ورود به بازار رمز ارزها را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

۱- ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) در واقع شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال از بلاک چین استفاده می‌کنند تا بتوانند از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن بهره‌مند شوند.

در تحلیل ارز دیجیتال، ماهیت غیر متمرکز یعنی اینکه هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. و برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری وجود نخواهد داشت.

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است. ایده اصلی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۸ در وایت‌پیپر بیت کوین منتشر شد. اولین بیت کوین‌ها نیز در سال ۲۰۰۹ استخراج شدند. سوال اینجاست که چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمدند؟ ایده اصلی به وجود آمدن ارزهای دیجیتال، برای حل دو مشکل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج کردن» بوده است. و دیگر نیازی به اعتماد به سازمان‌های دولتی نظیر بانک نیست. بنابراین برای نقل و انتقال پول و بسیاری از کارهای دیگرتان نیاز نیست به آن‌ها اعتماد کنید.

۲- رمز ارز چیست و چگونه کار می‌کند؟

در تحلیل ارز دیجیتال، رمز ارزها همانند ریال و دلار هستند اما با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌شوند. فرایند خلق برخی از این پول‌ها مانند بیت کوین با ماینینگ انجام می‌شود و برای تعدادی دیگر از آن‌ها، تمامی سکه‌ها از قبل به صورت استخراج شده در شبکه قرار می‌گیرند.

ارزهای دیجیتال بر روی فناوری‌ دفترکل توزیع شده ساخته‌ شده‌اند. و بلاک چین یکی از انواع سیستم ثبت اطلاعات و گزارشات در دفتر کل است. در تحلیل ارز دیجیتال باید گفت که اکثر ارزهای دیجیتال از بلاک چین عمومی استفاده می‌کنند. به این دلیل که این سیستم قابلیت مشاهده تمامی تراکنش‌ها را چه برای افرادی که در شبکه حضور دارند و چه برای افراد خارج از شبکه فراهم می‌کند.

مدل‌های مختلفی برای اجرای تراکنش‌های رمز ارزها وجود دارد. به عنوان نمونه بیت کوین از مدل اثبات کار استفاده می‌کند که طی آن باید استخراج‌کنندگان یا ماینرها تراکنش‌ها را تایید کنند. انواع اجرای تراکنش در بلاک چین‌ها را الگوریتم‌های اجماع یا سازوکارهای توافق جمعی می‌گویند.  و در واقع نحوه به اتفاق نظر رسیدن مشارکت‌کنندگان شبکه است که آیا یک تراکنش در شبکه را تایید می‌کنند یا خیر؟

در تحلیل ارز دیجیتال باید دانست که چگونه نیاز به واسطه‌ها از بین می‌رود؟ تراکنش‌ ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه از مدل همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند، نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برد.

تامین امنیت و نظارت بر شبکه ارزهای دیجیتال بر عهده خود نودها است. اما انتخاب نودها در شبکه‌های مختلف متفاوت است. برای مثال در بیت کوین، استخراج‌کنندگان یا ماینرها مسئول امنیت و نظارت بر شبکه هستند و در ایاس و ترون درباره انتخاب این نودها رای‌گیری می‌شود. مثال سوم هم شبکه‌های اثبات سهام است که در آن هر کسی که بخشی از سکه‌هایش را در شبکه به صورت سهام قفل کرده باشد، می‌تواند در مورد تراکنش‌ها تصمیم‌گیری کند.

۳- بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

حال پس از دانستن و آشنایی مقدماتی با تحلیل ارز دیجیتال می‎خواهیم چند ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۲ را معرفی کنیم. ارزهای دیجیتالی که پتانسیل زیادی برای رشد دارند و می‌توانند بخشی از سبد سرمایه گذاری شما باشند.

۳-۱- در تحلیل ارز دیجیتال باید بدانید که بیت کوین، صدر نشین است

بسیاری از سرمایه گذاران تا کنون متوجه شده اند که باید مقداری از سرمایه خود را صرف بیت کوین کنند. سرمایه گذاران بین المللی نیز، بیت کوین را به عنوان اصلی‌ترین دارایی خود انتخاب کرده‌اند. بیت کوین با وجود اینکه در سال گذشته به رکورد تاریخی ۶۸ هزار رسید اما پس از آن با یک افت تاریخی نیز مواجه شد. اما با وجود این افت نیز ۴۰ درصد از کل سرمایه بازار را در اختیار دارد. بنابراین بیت کویین هنوز هم در صدر ارزهای دیجیتال قرار دارد. اگر به تحلیل ارز دیجیتال بپردازید و قیمت لحظه‌ای بیت کویین در این روزهای ابتدایی ۲۰۲۲ را بررسی کنید؛ متوجه بازگشت بیت کوین خواهید شد. و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ بیت کوین رشد خوبی داشته باشد.

۳-۲- اتریوم را در تحلیل ارز دیجیتال در سبد خود قرار دهید

پس از بیت کوین، اتریوم در لیست ارزهای دیجیتال محبوب سرمایه گذاران است که در سال اخیر رشد ۴۰۰ درصدی داشته است. درست است که پس از بیت کوین در لیست با ارزش‎‌ترین ارز دیجیتال است اما سودآوری و رشد خوب آن بیانگر این است که در حال گرفتن جایگاه بیت کوین است. همچنین ارزهای دیجیتال دیگری همچون تتر بر روی شبکه اتریوم وجود دارد که باعث افزایش قیمت اتریوم می شود.

۳-۳- بایننس کوین (BNB) از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است

بایننس (Binance) بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. بایننس کوین یا Binance Coin  ارز دیجیتال اصلی صرافی بایننس است. BNB ارز دیجیتال محلی شبکه بلاکچین Binance Smart Chain می باشد. این شبکه بلاکچین به دلیل قابلیت‌های جذاب فراوانی که دارد باعث محبوبیت بیشتر Binance Coin شده است. همچنین با استفاده از BNB می‌توانید از امکانات فراوان و کارمزد حداقلی صرافی Binance استفاده کنید. بنابراین در تحلیل ارز دیجیتال، بایننس کوین را نیز در سرمایه گذاری‌های خود در نظر بگیرید.

اکنون که مقدمه‌ای برای خواندن بهترین ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۲ داشته‌اید؛ ایده خوبی است که به دنبال پیگیری تحلیل ارز دیجیتال به صورت تخصصی باشید. بدین ترتیب شما متوجه برخی از قوانین موجود خواهید شد. و بنابراین سود حاصل از خرید و فروش به موقع ارز دیجیتال خود را افزایش می‌دهید.

https://mahdirajabi.com/blog/category/digital-currency-analysis

گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی (https://mahdirajabi.com)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش بینی حوزه های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازارهای سهام بین المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه گذاران به مجموعه ی خود بوده است. تلاش این گروه در سالهای متمادی فعالیت در بازارهای مختلف نظیر بازارهای فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر حوزه های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه گذاران فعال در این حوزه ها بوده است.

شما می توانید برای دیدن ویدئوهای آموزشی بیشتر در حوزه های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه های اجتماعی گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com/

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می توانید از طریق شماره ی زیر با آنها در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۶۸۴۰۷۷

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.