راهنمای خرید ارز دیجیتال - پارسی زی
چگونه ذوق خرید اولین کفش کودک را در خودمان کنترل کنیم؟

چگونه ذوق خرید اولین کفش کودک را در خودمان کنترل کنیم؟

چگونه ذوق خرید اولین کفش کودک را در خودمان کنترل کنیم؟ وقتی اولین قدم های کودک خود را می بینید انقدر هیجان زده می شوید …

10 نکته ضروری برای رعایت بهداشت لباس زیر

10 نکته ضروری برای رعایت بهداشت لباس زیر

لباس زیر بخشی اساسی از لباس روزانه ما است، نه تنها پشتیبانی و پوشش را ارائه می دهد، بلکه نقش مهمی در حفظ بهداشت شخصی …

آرماتور چیست؟ معرفی انواع آرماتور و مزایای آرماتوربندی

آرماتور چیست؟ معرفی انواع آرماتور و مزایای آرماتوربندی

آرماتور چیست؟ معرفی انواع آرماتور و مزایای آرماتوربندی آرماتور چیست؟ آرماتور و نقش ان در ساخت‌وساز، استحکام و مقاومت سازه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. …

راهنمای خرید ارز دیجیتال

در دنیای امروزی تکنولوژی پیشرفت کرده و راه‌های کسب درآمد نیز به روز شده است. در نهایت راه‌هایی وجود دارد که دیگر لازم نیست از زور بازو و کار یدی بهره گرفت بلکه می‌توان به جای آن مهارت‌ها و ریسک پذیری را افزایش داد و کسب درآمد کرد. به عنوان مثال خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن یکی از همین کارهاست که همراه با پیشرفت علم در حال رشد می‌باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها پول‌های آینده هستند که به مرور زمان و با پیشرفت علم برای راحتی انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازار ارز های دیجیتال هم به همین علت وارد عرصه شدند.

ویژگی های بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال بازاری بسیار پر سود و همچنین پر ریسک است. با تمام این تفاسیر شاید از خودتان بپرسید پس چرا باید وارد این بازار شد و به این فکر افتاد که از این راه کسب درآمدی هم داشت؟

اولین و محبوب‌ترین ویژگی‌های رمز ارزها غیرمتمرکز بودن آن است. این یعنی وابستگی و نظارت هیچ نهاد و ارگانی روی فضای ارزهای مجازی نیست. در سیستم بانکداری سنتی، زمانی که شما سرمایه خود را در بانک بگذارید تمام اطلاعات شما دست آن بانک قرار می‌گیرد. سپس این اطلاعات زیر نظر شعبه اصلی همان بانک و بانک مرکزی نیز به راحتی در دسترس قرار دارند.

در این فضا معاملات همتا به همتا یا فرد به فرد صورت می‌گیرد. منظور از این جمله این است که هیچ واسطه‌ای بین معاملات وجود ندارد و هر کس مسئول اموال خودش می‌باشد. این مبحث باعث می‌شود خطای انسانی رخ ندهد. همچنین کارمزدی که برای کار کردن کارمندان پرداخت می‌شد، در بازار رمزارزها وجود ندارد. به همین دلیل این بازار نسبت به بازار سنتی کارمزد خیلی کمی دارد. از طرفی سرعت بسیار بالای آن نیز در قیاس با سیستم‌های مالی دیگر قابل توجه است.

بلاکچین

از سایر ویژگی‌هایی که این فضا و خرید ارز دیجیتال را نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها متمایز کرده است بلاکچین می‌باشد. همانطور که گفته شد در سیستم بانکداری شما مالک اموال خود هستید اما اختیار تمام برای آن ندارید اما در بازار ارز دیجیتال، شما تمام و کمال صاحب پول خودتان هستید و هیچ سازمانی روی آن نظارت و حکمرانی ندارد. حال با این تفاسیر امنیت این فضا چطور تامین می‌شود؟

در حال حاضر یکی از قدرتمندترین سیستم‌های امنیتی در دنیا فناوری بلاکچین است. همانطور که از اسم آن پیداست، بلاکچین به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها می‌باشد. بلاک اول جنسیس یا بلاک مادر نامیده می‌شود. هر بلاک اطلاعات بلاک قبلی خود را نیز به همراه دارد. برای دسترسی و هک هر بلاک، باید تمام بلاک‌های قبلی تا بلاک مادر را هک کنند که این مورد غیرممکن است.

بلاکچین تنها در فضای ارز دیجیتال مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه تکنولوژی امنی می‌باشد که در فضاهای مختلف نیز استفاده می‌شود.

از کجا شروع کنم؟

برای شروع فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال باید راه‌های کسب درآمد از این فضا را بدانید. قدیمی‌ترین راه کسب درآمد استخداج ارزهای دیجیتال توسط ماینرها است. این روش به دلیل استهلاک، هاوینگ، گرما و صدای بسیار زیاد، مصرف برق بالا و … در حال حاضر مقرون به صرفه نیست.

راه بعدی ترید یا خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. در این روش بعد از خرید ارز دیجیتال با توجه به سیگنال‌ها و استراتژی‌های مختلف در زمان درست می‌توانید اقدام به فروش ارز دیجیتال نمایید. تفاوت قیمت مابین خرید و فروش همان سودی است که به شما تعلق می‌گیرد. زمانی که استراتژی فروش روی بلند مدت باشد به آن هولد می‌گویند. هولد کردن ارز دیجیتال به معنی خرید ارز و نگهداری آن در طولانی مدت است. به ازای این صبوری و نگهداری طولانی مدت اختلاف قیمت خرید و فروش بسیار زیاد می‌شود. بنابراین پاداش آن سود بسیار بالا و ارزش افزوده زیادی است.

خرید ارز دیجیتال از کجا شروع می شود؟

برای شروع کار در زمینه ارز مجازی، شما ابتدا باید در یک صرافی احراز هویت کنید. معمولا برای احراز هویت نیاز به کارت ملی و یک تعهدنامه دستی دارید. متن چیزی که باید یادداشت کنید داخل هر سایت صرافی موجود است که باید به صورت متنی بنویسید و امضا نمایید. سپس نیاز به کارت عابر بانک خودتان دارید. حواستان باشد برای خرید ارز دیجیتال نیاز به کارتی دارید که رمز دوم دارد و حتما باید به اسم کسی باشد که احراز هویت انجام می‌دهد. شما در کنار عکسی که از خودتان و کارت عابر بانکتان می‌گیرید، شماره کارت و شماره شبا را نیز باید وارد کنید. پس از تکمیل این مراحل، ۲۴ ساعت تا یک هفته طول می‌کشد تا احراز هویت شما تایید شود.

پس از تایید احراز هویت، پول خودتان را به صرافی انتقال می‌دهید و تتر یا همان دلار دیجیتال می‌خرید. از طریق این دلار در صرافی، می‌توانید هر ارز دیگری که مد نظرتان است را خریداری کنید. این مراحل برای صرافی‌های متمرکز قابل استفاده است. نوع دیگری از صرافی وجود دارد که غیر متمرکز هستند و نیاز به احراز هویت ندارند. به این نوع صرافی در کیف پول می‌توان دسترسی داشت.

سپس ارز دیجیتال که خریدید را به کیف پول خود منتقل کنید. زیرا کیف پول صرافی تحت وب سایت صرافی بوده و همیشه آنلاین است بنابراین امنیت کمتری دارند.

دنیای ارز مجازی

فضای ارز دیجیتال یکی از قدرتمندترین و به روزترین بازارهای موجود است. این فضا سود بسیار بالایی دارد و همچنین بازار پر ریسکی می‌باشد. برای خرید ارز دیجیتال، ترید یا نگهداری آن باید ریسک پذیر باشید. صبور بوده و زمانی را به آموزش و به روز شدن اختصاص دهید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.