راهنمای انتخاب بهترین کیف پول های بیت کوین در سال ۲۰۲۲ - پارسی زی
15 اشتباه رایج در لباس پوشیدن آقایان که نمی دانستید!

15 اشتباه رایج در لباس پوشیدن آقایان که نمی دانستید!

۱۵ اشتباه رایج در لباس پوشیدن آقایان که نمی دانستید! تنوع پوششی در آقایان همیشه محدودتر از خانم‌ها بوده اما با این حال ما اشتباهاتی …

درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.

درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.

درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.   استفاده از انواع تابلو دکوراتیو، نه‌تنها باعث افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی منزل ما می‌شود؛ …

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید برای داشتن کمد مناسب وخاص بایستی موارد مختلفی را درنظر بگیرید. شما میتوانید با کمی اطلاعات دراین خصوص علاوه …

راهنمای انتخاب بهترین کیف پول های بیت کوین در سال ۲۰۲۲

F:\aaaaaaaaaaaparastoo\پرستو\bit24\۲۲فروردین\ریپورتاژ\crypto-wallet-pic-1.jpg

ارز دیجیتال بیت کوین توسط کیف پول های زیادی پشتیبانی می‌شود که انتخاب را سخت می‌کند. بهترین راهنمای انتخاب کیف پول پیش روی شماست.

ارز دیجیتال بیت کوین از سال ۲۰۱۷ که افزایش قیمت خیره‌کننده‌ای داشت، توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ قیمت بیتکوین در ژانویه آن سال ۹۰۰ دلار بود، در دسامبر ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید و سروصدای به راه انداخت. بماند که پس از بوسیدن ۲۰ هزار دلار بیتکوین متوقف شد و شروع به سقوط کرد. به‌طوری‌که در اواسط سال ۲۰۱۸ بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در نوسان بود. بااین‌حال از آن زمان تاکنون از توجه‌ها کم نشده که هیچ روزبه‌روز نیز به تعداد کاربران و خریداران بازار بیت کوین اضافه شده است. در این میان یکی از دغدغه‌هایی که کاربران بیتکوین دارند، انتخاب یک کیف پول مناسب است. کیف پول های زیادی هستند که از ارز دیجیتال BTC پشتیبانی می‌کنند و این موضوع انتخاب را کمی دشوار می‌کند.

در این مطلب بهترین کیف پول‌ های بیت کوین در سال ۲۰۲۲ آورده شده‌اند تا به شما در انتخاب را از سردرگمی انتخاب کیف پول برای ذخیره بیتکوین نجات دهند. قبل از اینکه به سراغ معرفی کیف پول ها برویم، بیایید مرور کوتاهی بر مبانی BTC داشته باشیم.

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در یک شبکه غیر متمرکز کار می‌کند. غیر متمرکز یعنی سازمان گرداننده ندارد. ازآنجایی‌که شبکه بیتکوین توسط سازمان مشخصی اداره نمی‌شود، اعضای شبکه بیتکوین که مردم عادی هستند خودشان مسئول سلامت شبکه آن هستند. اعضای شبکه باید تشخیص بدهند که تراکنش‌ها درست هستند یا نه و این تراکنش‌ها را در یک دفتر کل غیر متمرکزی به نام بلاک چین (Blockchain) ثبت کنند.

برای سرمایه گذاری در رمز ارزها، به جرات گزینه‌ای مطمئن‌تر از بیت کوین پیدا نمی‌کنید؛ ارزش بازار آن چند صد میلیارد دلار شده و مانند آلت کوین‌های دارای مارکت کوچک به راحتی درگیر نوسان‌های قیمت متعدد و سنگین نمی‌شود. خرید بیت کوین هنوز برای بسیاری از سرمایه گذاران اولین گزینه است.

خوب دوستان تا اینجا معرفی ساده‌ای از بیتکوین داشتیم و وقت آن رسیده است که بهترین کیف پول های بیتکوین در سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم. یکی از بهترین کیف پول های سال ۲۰۲۲ کیف پول متامسک (MetaMask) است که به دلیل عدم پشتیبانی از ارز دیجیتال بیتکوین نام آن در لیست زیر آورده نشده است. درواقع کیف پول متامسک فقط از توکن‌هایی که روی شبکه اتریوم ساخته شده و از استاندارد ERC20 پیروی می‌کنند پشتیبانی می‌کند. پس برای ذخیره بیت کوین نمی‌توانید روی کیف پول متامسک حساب کنید.

متامسک یک کیف پول عادی شبیه تعداد زیادی اپلیکیشن والت کریپتوکارنسی نیست. این برنامه علاوه بر فراهم کردن امکان ذخیره‌سازی اتر و صدها هزار توکن ERC20، مجموعه ابزاری به منظور تعامل با بلاک چین اتریوم نظیر اجرای اپلیکیشن‌ غیر متمرکز در اختیارتان قرار می‌دهد.

تاریخچه بیت کوین

برای درک اینکه بیت کوین چیست و چرا برای دنیای ما باارزش است اول باید علت ایجاد شدن آن را متوجه شویم. بیتکوین اولین بار در سال ۲۰۰۹ در دسترس عموم قرار گرفت و به‌عنوان اولین ارز رمز پایه تأسیس‌شده در جهان در نظر گرفته می‌شود.

ارز دیجیتال BTC‌ یک دارایی دیجیتالی است که امنیت خود را از رمزنگاری – الگوریتم‌های پیچیده ریاضی – می‌گیرد. بیتکوین نوعی پول مجازی است و همه کارکردهای یک پول مثل وسیله پرداخت بودن را دارد.

یکی از موضوعات جالب در مورد بیت کوین مخفی بودن خالق آن است. انگار مخترع ارز دیجیتال بیت کوین می‌دانسته که قرار است رقیب جدی برای پول دولتی بسازد و خار چشم بانک‌ها باشد. به همین دلیل تصمیم گرفت که هویت خود را پنهان کند. ازاین‌رو نام مستعاری برای خود انتخاب کرد؛ ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto). مشخص نیست که ساتوشی نام یک نفر است یا یک گروه یا سازمان. ساتوشی هر که هست به نظر من نابغه قرن ۲۱ است!

F:\aaaaaaaaaaaparastoo\پرستو\bit24\۲۲فروردین\ریپورتاژ\btc.jpg

بیت کوین را از کجا بخریم؟

صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز و ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها BTC بخرید. پیشنهاد می‌کنیم از صرافی‌های ایرانی نظیر بیت ۲۴ استفاده کنید که درگیر مشکلات تحریم و مسدود شدن حسابتان در پلتفرم‌های خارجی نباشید. صرافی بیت ۲۴ صرافی شناخته‌شده‌ای است و کارمزدهای نسبتاً پایینی دارد. با استفاده از این صرافی از قیمت لحظه‌ای بیت کوین آگاه شوید.

کیف پول مناسب برای ارز دیجیتال بیت کوین کدام است؟

از هر صرافی که بیت کوین بخرید همان‌جا می‌توانید بیتکوین خود را نگه دارید، اما با توجه به اینکه تاکنون چند مرتبه صرافی‌ها هک شده و دارایی کاربران را به باد داده‌اند، این روش ذخیره برای ارز دیجیتال بیتکوین توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید پس از خرید سکه‌ها ، بیت کوین را در صرافی‌ها ذخیره کنید، اما توصیه می‌کنیم از یک کیف پول اختصاصی برای امنیت و ذخیره‌سازی طولانی‌مدت استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین امنیت را ارائه می‌کنند، اما هزینه زیادی دارند. آن‌ها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که ارزش زیادی را ذخیره می‌کنند یا برای نگهداری طولانی‌مدت برنامه‌ریزی می‌کنند.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

بهترین روش برای ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین، استفاده از کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) است؛ زیرا مدیریت پسوردهایتان به‌طور کامل در دست خودتان است و نگران تهدیدهای موجود در فضای آنلاین مثل هک شدن نخواهید بود. لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری محبوب است که امکان ذخیره BTC را فراهم می‌آورد.

  • تعداد رمز ارز پشتیبانی شده: ۲۲۷
  • نوع کیف پول: سخت افزاری
  • رنج قیمت: ۶۰ دلار – حدود ۲ میلیون تومان

کیف پول الکتروم (Electrum)

الکتروم یکی از محبوب‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال بیت کوین است. استفاده از الکتروم سریع، امن و آسان است و با نیازهای طیف وسیعی از کاربران مطابقت دارد.

  • تعداد رمز ارز پشتیبانی شده: ۱-فقط برای بیت کوین
  • نوع کیف پول: نرم افزاری
  • رنج قیمت: رایگان

F:\aaaaaaaaaaaparastoo\پرستو\bit24\۲۲فروردین\ریپورتاژ\mycelium-bitcoin-wallet_0.jpg

مای‌سیلیوم (Mycelium)

کیف پول مای سیلیوم نیز مانند کیف پول الکتروم فقط برای بیت کوین طراحی شده است با این تفاوت که یک کیف پول موبایلی است. مای سیلیوم هم نسخه اندروید دارد و هم نسخه IOS.

  • تعداد رمز ارز پشتیبانی شده: ۱-فقط برای بیت کوین
  • نوع کیف پول: موبایلی
  • رنج قیمت: رایگان

کوین بیس (Coinbase)

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی گزینه امنی نیست. صرافی محبوب کوین بیس برای افزایش امنیت دارایی‌های دیجیتال اقدام به عرضه یک کیف پول موبایلی کرده که در دو نسخه اندروید و آیفون قابل استفاده است.

  • تعداد رمز ارز پشتیبانی شده: بالای ۱۰۰ هزار رمز ارز
  • نوع کیف پول: موبایلی
  • رنج قیمت: رایگان

اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس، کیف پول همه‌کاره‌ای است که از آن می‌توانید برای خرید و فروش بیت کوین و ذخیره این ارز از آن استفاده کنید. این کیف پول تحت عنوان دسکتاپی شناخته می‌شود؛ اما نسخه موبایلی برای اندروید و گوشی‌های اپل هم دارد.

  • تعداد رمز ارز پشتیبانی شده: بالای ۱۵۰ رمز ارز
  • نوع کیف پول: دسکتاپی و موبایلی
  • رنج قیمت: رایگان

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.