فروش انواع پمپ موتورخانه - پارسی زی
معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو

معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو

معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو کلیدهای سیاه و سفید روی پیانو که صدای جذاب این ساز را تولید می‌کنند، کلاویه نام دارند. با فشردن …

جعبه هارد باکس چیست و چه مزیت و کاربردی دارد؟

جعبه هارد باکس چیست و چه مزیت و کاربردی دارد؟

بسته‌بندی‌های محصولات امروزه بسیار متنوع و شکیل شده و اهمیت بسیار زیادی برای خریداران و تولیدکنندگان دارد، زیرا ارزش محتویات محصول را بالا برده و …

2 علت گرفتگی لوله فاضلاب و ارائه موثرترین راهکار لوله بازکنی

2 علت گرفتگی لوله فاضلاب و ارائه موثرترین راهکار لوله بازکنی

گرفتگی لوله فاضلاب از مشکلاتی است که بیشتر افراد در منزل یا محل کارشان با آن برخورد داشته اند و در پی رفع آن تلاش …

فروش انواع پمپ موتورخانه

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس ( پرشین گلف) از سال ۱۳۸۱ با هدف تامین و تجهیز کالاهای مورد نیاز در بخش تاسیسات فعالیت خود را آغاز کرده است.

محصولات این شرکت برای پروژه های ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی، پتروشیمی و… مناسب است و این شرکت سعی در ارائه بهترین کیفیت ، از برندهای معتبر را دارد.

پمپ موتورخانه - قیمت پمپ موتورخانه ساختمانی و ترموستات سیرکولاتور خطی

پمپ موتورخانه

یکی از اجزای مهم سیستم موتورخانه، پمپ آب آن است که عملکردی مشابه پمپ‌ های معمولی داشته و فشار آب را در لوله‌ ها افزایش ‌می‌دهد. آب گرم‌ شده در بویلر موتورخانه به وسیله پمپ افزایش فشار پیدا کرده و با سرعت بیشتری در لوله‌ ها حرکت ‌می‌کند. بسته به نوع دیگی که در تاسیسات گرمایشی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد، ممکن است یک یا چند پمپ آب در هر سیستم قرار داده شود. هر پمپ آب شامل یک ورودی و یک خروجی ‌می‌باشد. ورودی پمپ، آب گرم را دریافت کرده، فشار آب را افزایش داده و سپس آن را به سمت مقصد پمپ ارسال ‌می‌کند.

نکته قابل توجه در خصوص پمپهای موتورخانه این است که دستیابی به عملکرد موثر پمپ، به انتخاب نوع متناسب با نیاز موتورخانه بستگی دارد.

موتورخانه های بسیاری بوده اند که به دلیل عدم توجه به این مهم و انتخاب پمپ نامناسب با مشکلات اساسی در سایر تجهیزات خود مواجه شده اند، به نحوی که کل کارکرد سیستم موتورخانه بهم ریخته و حتی آسایش ساکنین نیز مختل شده است.

روابط و اصول حاکم بر پمپ های موتورخانه

  • بویلر باید در سمت ساکشن پمپ و چیلر در سمت تخلیه پمپ باشد.
  • پمپ های خطی معمولاً دارای ظرفیت آبدهی ۰-۱۰۰ GPM بوده و قدرت آن ها حداکثر حدود یک اسب است. این پمپ ها معمولاً با دور ۱۷۰ rpm ساخته می شوند.
  • پمپ های با ظرفیت آبدهی بیش از ۱۰۰ GPM معمولاً از نوع فندانسیونی ساخته می شوند. این نوع پمپ ها باید بر روی فندانسیون قرار بگیرند.
  • جهت جلوگیری از انتقال ارتعاشات پمپ های فندانسیونی به ساختمان، باید در مقاطع مکش و رانش آن ها لرزه گیر قرار بگیرد، در حالیکه این لرزه گیر برای پمپ های خطی نیاز نیست.

G.P.M ظرفیت آبدهی پمپ و Head ارتفاع آبرسانی پمپ بر حسب فوت آب و ŋ راندمان پمپ است. راندمان پمپ ها معمولاً بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در نظر گرفته می شود.

همچنین قدرت الکتروموتور پمپ ها معمولاً ۲۰ درصد از قدرت خود پمپ بیشتر انتخاب می شود.

این الکتروموتورها غالباً تا قدرت یک اسب، از نوع تک فاز و در قدرت های بالاتر از یک اسب از نوع دو فاز هستند.

انواع پمپ موتورخانه

به طور عمده دو گروه پمپ بیشترین کاربرد را در تجهیزات موتورخانه دارا هستند:

  1. پمپ سیرکولاتور
  2. الکتروپمپ طبقاتی

پمپ سیرکولاتور

در درون موتورخانه باید از پمپی استفاده کرد که علاوه بر دریافت آب گرم و به چرخش درآوردن آن، بتواند دوباره آب سرد شده را به سیستم موتورخانه برگرداند.

با توجه به این توضیحات خواهیم فهمید که مناسب ترین پمپ برای موتورخانه، پمپ سیرکولاتور می باشد.

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع پمپ خاصیت سیرکوله کردن یا گرداندن آب در سیستم را دارد.

پمپ های سیرکولاتوری موتورخانه ای در انواع پمپ سیرکولاتور خطی و پمپ سیرکولاتور زمینی موجود هستند، که می توان با توجه به نیاز موتورخانه از یکی از آن ها استفاده کرد.

پمپ موتورخانه - قیمت پمپ موتورخانه ساختمانی و ترموستات سیرکولاتور خطی

خصوصیات پمپ سیرکولاتور

تمامی پمپ های سیرکولاتوری موتورخانه خصوصیات خاصی دارند، که با توجه به آن ها می توان برای تهیه این وسیله اقدام کرد.

این خصوصیات در پمپ سیرکوله موتورخانه شامل موارد ذیل می شود:

جنس بدنه پمپ سیرکولاتور که می تواند از جنس برنزی، استیل و چدنی باشد.

میزان جریان آب درون پمپ بر اساس گالن بر دقیقه

میزان افت بار پمپ

قدرت اسب بخار

میزان برق مورد نیاز دستگاه

نوع اتصال پمپ به سیستم که می تواند در انواع فلچی یا پیچ و مهره ای باشد.

البته بیشتر پمپ های سیرکولاتوری مناسب برای سیستم های بسته مانند موتورخانه، از جنس چدنی و فلچی هستند.

در مقابل پمپ های سیرکولاتوری استیل و یا برنزی مخصوص سیستم های چرخشی باز می باشند.

پارامترهای اصلی انتخاب پمپ سیرکولاتور

هنگام انتخاب پمپ سیرکولاتور مورد نیاز پروژه، باید موارد زیر را به دقت بررسی نمائید:

میزان هد و دبی آب در گردش مورد نیاز سیستم

پمپ خطی یا زمینی

برند و مدل پمپ سیرکولاتور

قدرت و دور موتور پمپ

اتصال دنده ای / فلنجی

قطر لوله های ورودی و خروجی از پمپ سیرکولاتور

انواع پمپ های سیرکولاتور

از لحاظ نوع عملکرد و کاربرد پمپ های سیرکولاتور به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. پمپ سیرکولاتور خطی

پمپ سیرکولاتور خطی را روی لوله همراه با اتصال دنده ای یا فلنجی نصب می کنند.

  1. پمپ سیرکولاتور زمینی

پمپ های زمینی نیز روی شاسی مناسب و تراز شده و روی بولت های دارای لرزه گیر لاستیکی نصب می شوند

پمپ سیرکولاتور خطی

پمپ آب سیرکوله خطی کوپله مستیم و بی واسطه است. به طور عمده جنس بدنه پمپ از آهن، چدن و یا استیل تهیه می شود، و پروانه از جنس پلی آمید می باشد. نوع آلیاژ بکار رفته در بدنه و پروانه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. محور پمپ بواسطه سیل بند مکانیکی بسته شده است. معمولا از این مدل پمپ در موتورخانه به منظور گردش و سیرکولاسیون آب مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ خطی سیرکولاتور در دو مدل کوپلینگ دار و اتاترم طراحی و عرضه می گردد. محل نصب آنها نیز روی خط لوله می باشد.

پمپ سیرکولاتور زمینی

پمپ های سیرکولاتور زمینی به طور عمده از جنس چدن و پروانه آنها نیز از برنج و یا چدن تهیه می شود. در مواقعی که میزان فشار و بازدهی بیشتر از میزان بازدهی و فشار پمپ های خطی باشد از این مدل پمپ سیرکولاتور استفاده می کنند. توانایی کارکرد به صورت دائم را دارا می باشد و میتوان در مصارف مختلف از این سری از پمپ آب بهره مند شد.

پمپ های سیرکولاتور زمینی دارای الکتروموتور سنگین هستند بنابراین به علت وزن زیاد مدار قادر به تحمل وزن آنها نمی باشد به همین دلیل باید برای نصب و راه اندازی از شاسی کمک گرفت. این مدل پمپ آب نیز در دو نوع تقسیم بندی می شوند. دسته اول الکترموتور بواسطه شاسی و کوپله به نام کوپلینگ با هم اتصال دارند. دسته دوم اتا بلوک هستند که در آن الکتروموتور و پمپ به وسیله ی واسطه باهم در ارتباط هستند.

الکتروپمپ های طبقاتی

الکترو پمپ سانتریفیوژ طبقاتی به پمپ هایی گفته می شود که در آن سیال از طریق پروانه های چندگانه که در طبقات فوقانی هم قرار گرفته اند جابجا می شود را می گویند.

این پمپ طبقاتی بصورت پمپ های چند طبقه و چند پروانه یا فشار قوی نیز معرفی می گردند.

پمپ طبقاتی از یک محور واحد تشکیل شده که محور اصلی یا شافت اصلی پمپ که پروانه ها و کاسه ها یا دیفیوزر ها را در یک محور قرار داده است.

با ورود سیال به درون پروانه و دیفیوزر پروانه درمحفظه پمپ ،افزایش فشار حاصل شده و با جلو رفتن سیال و ورود به پروانه بالاتر و بالاتر افزایش فشار رخ میدهد و سیال به سمت خروجی پمپ هدایت می گردد ،اما نکته اصلی در عدم تغییرات در دبی پمپ می باشد. دور الکتروموتور در الکتروپمپ طبقاتی ثابت می باشد.

پمپ طبقاتی - قیمت الکتروپمپ طبقاتی افقی و عمودی داب ابارا پنتاکس ویلو گرندفوس

انواع الکتروپمپ های طبقاتی

پمپ طبقاتی از گروه پمپ های سانتریفیوژ هستند که در انواع پمپ طبقاتی عمودی و پمپ طبقاتی افقی و از متریال های متفاوت مانند چدن و استیل ساخته می شوند.

در نوع پمپ طبقاتی افقی که به پمپ طبقاتی ایستاده هم معروف می باشد با توجه به کم حجم بودن و قرار گیری کاملا فشرده در مکان نصب پمپ کاربرد فراونی نسب به الکتروپمپ طبقاتی افقی دارد ، اما الکتروپمپ طبقاتی افقی در مکان هایی که محدودیت ارتفاع دارند بسیار مورد بهره بردای قرار می گیرد.

انتخاب و محاسبه پمپ موتورخانه یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین اقدامات است.

این عمل را باید به منظور کسب بالاترین راندمان حاصله از سیستم موتورخانه ای در قبال کمترین میزان مصرف انرژی انجام داد.

با توجه به سابقه درخشان این مجموعه در ارائه محصولات با کیفیت و مرغوب طی سال های متمادی، شرایط برای تامین و تجهیز پروژه ها و اجرای تاسیسات در کمترین زمان و بهترین قیمت برای کارفرمایان فراهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و دریافت قیمت انواع محصولات لوله و اتصالات فلزی و پلیمری و تاسیسات ساختمان به آدرس وب سایت www.persianpipe.com مراجعه کرده یا از طریق شماره های ۹۱۰۰۵۷۵۷-۰۲۱ و ۹۱۰۰۵۲۵۲-۰۲۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.