نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟ - پارسی زی
لوله پلی اتیلن کشاورزی بهترین راه کار برای افزایش درآمد در کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی بهترین راه کار برای افزایش درآمد در کشاورزی

لوله‌های پلی‌اتیلن کشاورزی نقش بسیار مهمی در صنعت کشاورزی ایفا می‌کنند. این لوله‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در سیستم‌های آبیاری و کشاورزی به …

ارز دیجیتال تتر چقدر امنیت دارد ؟ آیا تتر ارزش سرمایه گذاری دارد ؟

ارز دیجیتال تتر چقدر امنیت دارد ؟ آیا تتر ارزش سرمایه گذاری دارد ؟

ارز دیجیتال تتر چقدر امنیت دارد ؟ آیا تتر ارزش سرمایه گذاری دارد ؟ ارز دیجیتال تتر چقدر امنیت دارد ؟ آیا تتر ارزش سرمایه …

انواع کانکتور و فواید استفاده از آن ها

انواع کانکتور و فواید استفاده از آن ها

انواع کانکتور را بشناسیم کانکتور ها از نظر مشخصات دارای تنوع بسیار بالایی می باشند. می توان از انواع کانکتور های موجود به خوبی استفاده …

متن : نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟

در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که سازه های چادری چه مزایایی دارند و چرا باید از سازه های چادری برای سایبان پارکینگ و آلاچیق و… استفاده کنیم :

  • دوام و ماندگاری بالا

طول عمر و ماندگاری متریال‌های به کار رفته در سازه‌ چادری تیوان بر خلاف مصالح ساختمانی رایج مانند سنگ، آجر، سیمان و غیره بسیار زیاد است‌. به عنوان مثال یک سازه پارچه‌ای که برای ساخت آلاچیق و سایبان استفاده می‌شود، پانزده تا سی سال دوام می‌آورد. در هنگام طراحی سازه به پارامترهایی مانند استحکام و دوام پارچه، میزان کشش پارچه، استفاده از لاک و لعاب برای ضد حریق شدن پارچه و ثبات رنگ پارچه توجه خاصی می‌شود. تمام این پارامترها در بالا بودن دوم و ماندگاری سازه های کششی تاثیرگذار می‌باشند. این سازه‌ها این قابلیت را دارند که چندین سال در معرض نور خورشید، باران، برف، طوفان، باد شدید و شرایط جوی مختلف قرار بگیرند و همچنان دوام خود را حفظ کنند.

  • طراحی بهینه و منحصر به فرد

یکی دیگر از مزایای نصب سازه چادری طراحی بهینه آن است. در واقع با استفاده از کمترین مصالح برای پوشش‌دهی یک فضای بسیار بزرگ مانند سقف متحرک استخر  یا استادیوم و غیره می‌توان بیشترین بهره‌برداری را داشت. چهارچوب فلزی و پارچه‌های به کار رفته در این نوع سازه قابلیت بازیافت دارند و پس از بازیافت در ساخت سازه پارچه‌ای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • هزینه پایین اجرا و نگهداری از سازه

با ساخت سازه‌ کششی تیوان در فضاهای بزرگ و روباز تا حدود بسیار زیادی می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد. اگر بخواهید برای ساخت سایه‌بان از مصالح ساختمانی مانند آجر، گچ، سیمان، ماسه و غیره استفاده کنید، هزینه‌ها به میزان زیادی افرایش می‌یابد اما اجرای سازه‌ های چادری نسبتا ارزان‌تر است. پیاده سازی پروژه‌های سازه‌ای نسبت به پروژه‌های ساختمانی با سرعت بسیار زیادی به بهره‌برداری می‌رسد. نگهداری از این سازه‌ها به دلیل استحکام بالای آن‌ها بسیار راحت است. البته میزام استحکام و مقاومت به جنس پارچه مورد استفاده بستگی دارد.

  • نصب بسیار سریع نسبت به سازه‌های سنتی

معماران قبل از طراحی و نصب سازه چادری تمام جوانب را به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از ارزیابی‌های لازم شروع به نصب و پیاده‌سازی می‌کنند. به همین دلیل نصب این سازه‌ها از سازه‌های سنتی بسیار مقرون به صرفه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و به زمان زیادی نیاز ندارد.

  • انعطاف و فرم پذیری بالا

پارچه‌های به کار رفته در ساخت سازه کششی تیوان دارای مقاومت، انعطاف و فرم پذیری بالایی هستند. طراحان و معماران این نوع سازه با استفاده از این مزیت به راحتی می‌توانند با استفاده از پارچه، چهار چوب‌های فلزی و کابل سازه‌هایی با فرم‌‌های جذاب و بسیار زیبا طراحی کنند.

  • داشتن قابلیت جابجایی

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد و خاص سازه‌ چادری تیوان این که می‌توان آن‌ها را جا به جا کرد. برای نصب و راه‌اندازی این سازه‌ها هیچ نیازی به پی‌ریزی وجود ندارد. بنابراین به راحتی می‌توان پس از مدتی آن‌ها را باز کرده و در مکان دیگری نصب نمود. اگر بخواهیم نمونه اشاره داشته باشیم به فضای دفتر نیلی موزیک میتوانیم اشاره داشته باشیم که بعد از جابجایی سازه چادری اجرا شده را هم انتقال دادند .

  • امکان نورپردازی شبانه در سازه

با قابلیت نورپردازی شبانه روی پارچه‌های مختلف به کار در سازه‌های پارچه‌ای می‌توان توجه افراد را به سمت سازه جلب کرد. امنیت محیط با نورپردازی مناسب افزایش می‌یابد. همچنین یک روش تبلیغاتی موثر برای نمایش لوگو به شمار می‌رود‌

سازه چادری

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.