تردمیل، معجزه‌ای برای کاهش وزن بهتر - پارسی زی
تاثیر آموزش درست کردن کاردستی

تاثیر آموزش درست کردن کاردستی

تاثیر آموزش درست کردن کاردستی متاسفانه گاهی شرایط به نوعی می شود که کودکان در محیط خانه یا حتی در مدرسه دیگر نمی توانند کودکی …

چطور می توان در طرح توانمند سازی ارتش ثبت نام نمود؟

چطور می توان در طرح توانمند سازی ارتش ثبت نام نمود؟

چطور می توان در طرح توانمند سازی ارتش ثبت نام نمود؟ طرح توانمند سازی ارتش از طرح هایی است که فرصت خرید و سرمایه گذاری …

شرکت بازرگانی و پخش مواد اولیه

شرکت بازرگانی و پخش مواد اولیه

شرکت بازرگانی و پخش مواد اولیه اسید آکریلیک اسید آکریلیک که با نام های دیگری مانند اسید ۲-پرونوئیک ، اسید وینیل فرمیک و اسید پروپن …

تردمیل، معجزه‌ای برای کاهش وزن بهتر

همان‌طور که می‌دانید سلامتی، تناسب‌اندام و کنترل وزن از مهم‌ترین چیز‌هایی هست که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، زیرا اضافه‌وزن و چاقی نه تنها از نظر زیبایی و ظاهر بلکه از نظر سلامتی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از جمله بیماری‌هایی که با اضافه وزن رابطه مستقیم دارند، می‌توان به دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات استخوانی و… اشاره کرد؛ در نتیجه یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به کاهش وزن مناسبی در مدت‌زمان نسبتاً کم دست پیدا کرد، راه رفتن و دویدن است.

اما به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که برای برخی از افراد وجود دارد، ممکن است امکان انجام این کار به صورت مداوم فراهم نباشد. در نتیجه بهترین راه، استفاده از تردمیل خانگی است که به عنوان جایگزین مناسبی برای پیاده‌روی و دویدن توصیه می‌شود. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد این سؤال را می‌پرسند که آیا این دستگاه باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؛ بنابراین در ادامه می‌خواهیم به بررسی موضوع بپردازیم و ببینیم که آیا واقعاً تردمیل می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد یا خیر.

تردمیل چیست؟

تردمیل یک وسیله ورزشی است که با داشتن تسمه باعث حرکت درآوردن صفحه خود می‌شود و شما می‌توانید به راحتی بر روی آن راه بروید یا بدوید. این دستگاه، در دو نوع با موتور و بدون موتور در بازار وجود دارد. در نوع بدون موتور آن، فشار پا باعث به حرکت درآوردن صفحه آن می‌شود. این نوع معمولاً ارزان‌تر و سبک‌تر هستند و حجم کمتری را اشغال می‌کنند. اما تردمیل‌های موتوردار پیشرفته‌تر هستند و موتور آن‌ها باعث حرکت درآوردن صفحه می‌شود؛ در نتیجه دیگر شما نیازی ندارید برای به حرکت درآوردن این صفحه از نیروی پای خود استفاده کنید و می‌توانید سرعت آن را به دلخواه تنظیم کنید. یکی از مزایای دیگر این مدل دستگاه این است که شما می‌توانید صفحه آن را به صورت شیب‌دار تنظیم کنید.

تردمیل خانگی می‌تواند تا شیب ۵۱ درجه را ایجاد کند. در این نوع یک مانیتور کامپیوتری وجود دارد که با دستگاه‌های مخصوصی به بدن شما اتصال پیدا می‌کند و میزان ضربان قلب شما را هنگامی‌که پیاده‌روی می‌کنید یا می‌دوید نشان می‌دهد.

چه کسانی نمی‌توانند از تردمیل استفاده کنند؟

همه افراد در هر سنی مانند نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. تنها گروهی که هیچ‌گاه نباید از این وسیله استفاده کنند، افرادی هستند که دچار مشکلاتی مانند مشکلات استخوانی و درد مفاصل هستند. ازآنجایی‌که هنگام دویدن یا پیاده‌روی فشاری بر روی پا‌ها وارد می‌شود؛ بنابراین افرادی که مفاصل آن‌ها خشک شده است نباید به هیچ عنوان از این دستگاه استفاده کنند.

اما از طرفی دیگر این وسیله ورزشی برای تمام افراد به خصوص کسانی که بیماری‌های قلبی دارند بسیار مؤثر است. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از شروع به ورزش با تردمیل باید حتماً با پزشک خود درباره شدت دویدن و ضربان قلب مشورت کنید.

آیا تردمیل برای کاهش وزن مؤثر است؟

در اینکه استفاده از این دستگاه یک راه مؤثر برای کاهش وزن است شکی نیست، زیرا ورزش با آن می‌تواند تا حد زیادی به کاستن چربی‌های اضافه بدن کمک کند. هنگامی‌که قصد دارید با استفاده از تردمیل خانگی شروع به کاهش وزن خود کنید، اگر مبتدی هستید بهترین روش این است که ابتدا شروع به پیاده‌روی کنید و به مرور زمان به سرعت آن اضافه کنید.

سپس زمان کوتاهی را بدوید و دوباره راه بروید و بار دیگر به سرعت خود اضافه کنید. به طور مثال شما می‌توانید ۱۵ دقیقه صبح و ۲۰ دقیقه قبل از ناهار ورزش کنید و ۱۰ دقیقه قبل از صرف شام به طور آهسته پیاده‌روی کنید.

هنگامی‌که زمان‌های ورزش خود را به چندین قسمت تقسیم کنید، به همان میزانی که به صورت ناگهانی ورزش می‌کنید؛ کاهش وزن پیدا خواهید کرد. اما اگر پس از مدتی احساس کردید که نیاز دارید تا سرعت خود را بالاتر ببرید، می‌توانید شیب دستگاهتان را تنظیم کنید.

با استفاده از شیب دستگاه احساس می‌کنید که فشار بیشتری روی پا‌های شما وارد می‌شود. در صورتی که ورزش با این وسیله را به طور منظم و روزانه انجام دهید، سوخت‌وساز بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه سوزاندن چربی‌ها بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به سؤال آیا تردمیل برای کاهش وزن مؤثر است؟ پاسخ دهیم. همان‌طور که متوجه شدید، این یک وسیله بسیار مؤثر برای ورزش کردن و کاهش وزن است که به شما این اجازه را می‌دهد حتی در روز‌هایی که آلودگی هوا وجود دارد یا هوا برفی و بارانی است از این دستگاه به راحتی در منزل خود استفاده کنید. همچنین با داشتن این دستگاه دیگر لازم نیست ساعت‌های طولانی را در ترافیک بمانید تا به باشگاهتان برسید، بلکه می‌توانید در منزل ورزش کنید و به آمادگی جسمانی بالایی برسید.

تمامی این موارد گفته شده باعث می‌شود تا افراد زیادی قصد خرید تردمیل را داشته باشند؛ بنابراین شما هم وقت تلف نکنید و خیلی سریع اقدام به خرید این محصول پرکاربرد کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.