خریدار ضایعات آهن در سراسر کشور به بالاترین قیمت - پارسی زی
گپ تحصیلی چیست و چه راهی برای توجیه آن وجود دارد؟

گپ تحصیلی چیست و چه راهی برای توجیه آن وجود دارد؟

گپ تحصیلی چیست و چه راهی برای توجیه آن وجود دارد؟ حتما در بین اطرافیان و دوستان شما هم افراد زیادی به فکر مهاجرت تحصیلی …

خرید مغز پسته با کیفیت مخصوص تولید

خرید مغز پسته با کیفیت مخصوص تولید

خرید مغز پسته با کیفیت مخصوص تولید اگر به دنبال خرید مغز پسته با کیفیت و درجه ۱ هستید اگر نگران خرید پسته نامرغوب و …

5 مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند

5 مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند

۵ مورد از بهترین ویتامین ها که برای پیشگیری از ریزش مو موثرند سلامت موها همیشه نشان از سلامت کلی بدن ما دارد. درواقع داشتن …

خریدار ضایعات آهن در سراسر کشور به بالاترین قیمت

در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحات درباره خریدار ضایعات آهن در سراسر کشور به بالاترین قیمت بپردازیم. به طور معمول ضایعات آهن جزوء ارزشمند ترین و در عین حال بیشترین ضایعات تولید شده در صنعت می باشد. این گونه ضایعات ممکن است در یک کارخانه بر اثر فرایندهای ناقص تولید به وجود آیند که کارایی خود را به طور کامل از دست داده اند. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری می پردازیم و خواهشمندم در صورت نیاز به خرید و فروش ضایعات آهن به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

بهترین خریدار ضایعات آهن

خریدار ضایعات آهن

مراکز خریدار ضایعات آهن در جای جای کشور وجود دارند و به فعالیت گسترده می پردازند. ضایعات آهن حاصل تخریب و فرسوده شدن بسیاری از محصولات می باشند. در حال حاضر با ساخت‌ و سازهای پی در پی مواجه هستیم، همین مسئله موجب شده است که پسماندهای ساختمانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنند. از جمله مسائل خطرناکی که ممکن است در این حوزه پدید آید، می‌ توان به آلودگی های زیست محیطی، افزایش مرگ و میر در اثر برخورد وسایل نقلیه با نخاله‌ های موجود در طول جاده‌ به ویژه در شب که دید رانندگان کم است، همچنین به زشتی شهر اشاره نمود.

برخی از نخاله‌ ها و پسماندهای ساختمانی نظیر آجرها و بلوک‌ های شکسته یا باید به مکان دیگر منتقل شوند و یا دفع شوند. همچنین انواع مختلف ضایعات ساختمانی نیز وجود دارند که می‌ توان هر یک از آن‌ ها را بازیافت کرد که می‌ توان به پسماندهای فلزی، آهنی، آلومینیوم، مسی و چدن اشاره نمود که قابلیت استفاده دوباره در تولید فلزات جدید را دارا می باشند.

درصد بسیار زیادی از مواد و مصالحی که در ساختمان‌ ها بکار می روند، ضایعات غیر فلزی نظیر آجر، چوب و بتن تشکیل داده اند. همچنین در مقابل بعضی از پسماندها نظیر آلومینیوم، قراضه آهن، مس و چدن نیز در صورت وجود تکنولوژی های پیشرفته، قابل بازیابی می باشند. همین مسئله موجب شده است که عده‌ زیادی از افراد و شرکت‌ ها به خرید این گونه ضایعات تمایل بیشتری از خود بروز بدهند.

اصلی ترین و مهمترین پسماندهای ایجاد شده از صنعت ساختمان‌ سازی را پسماندهای آهنی شامل می شوند. با فروش پسماندهای آهنی می توان درصد زیادی از هزینه‌ های ساختمانی را جبران کرد. ساختار آهن به نحوی است که اگر یک ساختمان را پس از گذشت سال‌ ها تخریب کنیم، می‌ توان از پسماندهای ایجاد شده از آن در پروژه‌ ها استفاده مجدد کرد، چرا که آهن در طول سالیان دراز ویژگی‌ ها و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ می‌ کند.

پسماند آهنی فقط از طریق تخریب یک مجموعه بدست نمی آیند، بلکه ممکن است با گذشت زمان در اثر فرسوده شدن تجهیزات خانه، لازم باشد تا تجهیزات جدیدتری جایگزین شود و این کار نیز به خودی خود موجب شده است تا با بازیافت اینگونه مواد، مقداری از هزینه‌ های حاصل شده برای نوسازی جبران گردد.

بهترین خریدار ضایعات آهن

بهترین خریدار ضایعات همواره به دنبال انواع و اقسام ضایعات آهنی و فلزی برای خرید و فروش می باشد. در ادامه به معرفی انواع و اقسام ضایعات آهنی می پردازیم و خواهشمندم تا پایان مقاله همراه ما باشید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهنی، می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

ضایعات آهنی درجه یک: به طور معمول این نوع از پسماندهای صنعتی بر اثر تولید به وجود نمی آیند و اکثرا از تجهیزات و اقلامی تشکیل می شوند که کارایی خود را به طور کلی از دست داده اند نظیر: شوفاژ و آبگرمکن برش خورده، سیم و مفتول‌ های کلافی شکل، بدنه‌ کشتی و موتور سیکلت، ورق ترانس، آرمیچر و … . این گونه مواد فاقد آلومینیوم هستند و دیگر هم به خط تولید باز نمی گردند، بلکه فقط می توان از این موارد به عنوان خوراک یا مواد اولیه کارخانه های ذوب آهن استفاده کرد.

ضایعات آهنی درجه دو: ضایعات آهنی درجه دو از وسایل و تجهیزات از کار افتاده و محصولات به اصطلاح خراب و آسیب دیده حاصل می شوند، با این تفاوت که این قبیل ضایعات از ترکیب کم ارزش تری نسبت به ضایعات آهن درجه یک تشکیل شده اند. این مواد شامل: بشکه، اگزوز و بدنه‌ ماشین، کمد، بدنه‌ های بزرگ و توری مرغداری می باشند. این گروه از ضایعات با توجه به نوع ماهیت خود نیز می توانند در بعضی از صنایع به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار گیرند. در این موارد هیچ گونه محدودیتی نیست. به همین علت دارای قیمت کمتری نسبت به ضایعات آهنی درجه یک هستند.

ضایعات آهنی درجه سه: ضایعات آهن درجه سه از ضایعات آهنی با سطح کیفی بسیار پایین تشکیل شده اند. این نوع از ضایعات ممکن است در اثر فرایندهای ناقص تولید ایجاد شده باشند و یا جزوء محصولات و تجهیزاتی باشند که طول عمر مفیدشان به پایان رسیده و دیگر هیچ گونه کارایی ندارند. برخی از نمونه های ضایعات آهنی درجه سه عبارت است از: حلب، اگزوز، سیم، فیلتر و … .

بزرگترین خریدار ضایعات آهن در کشور

ضایعات آهن آلیاژی: ضایعات آهن آلیاژی دارای آلیاژی به غیر از آهن می باشد و ارزش آن هم به نوع آلیاژی که در آن استفاده شده، بستگی دارد. این گونه ضایعات به طور معمول از تجهیزات آسیب دیده، برش خورده یا مشکل دار تشکیل می شوند و با توجه به ترکیبات خود دارای یک سری محدودیت های استفاده در صنایع مختلف هستند، از جمله این ضایعات می توان به چرخ دنده و فنرهای برش خورده اشاره کرد که در ترکیبات خود دارای آلیاژهایی مانند منگنز و کروم هستند.

محصولات گالوانیزه: عمدتا این گونه محصولات از تجهیزات و تولیدات لوله کشی و آبرسانی تشکیل شده اند و دارای روکش گالوانیزه نیز می باشند. این نوع از ضایعات عمدتا پس از خرابی و پایان یافتن طول عمر مفید پدید می آیند و به علت وجود روکش گالوانیزه، دارای محدودیت استفاده در صنایع هستند. در نتیجه این ضایعات دارای قیمت کمتری نسبت به موارد مختلف دیگر می باشند.

ضایعات ممنوعه: یک سری از ضایعات فرسوده آهنی، دارای حساسیت بسیار زیادی هستند و خرید و فروش و استفاده از آنها هم باید تحت نظارت مراجع قانونی انجام شود. معمولا این قبیل ضایعات به بازار راهی ندارند و در صورت ورود هم به شکل غیر قانونی تخلف انجام می گیرد. از جمله این موارد می توان به تجهیزات و ادوات جنگی و قلم جوش اشاره نمود.

مسئله ای که می بایست در نظر گرفته شود، این است که معمولا دسته بندی های ضایعات آهنی بر اساس ترکیبات آنها انجام می شود. در صورتی که میزان فسفر، سرب، گوگرد، روی و قلع کمتر و آهن زیادتری داشته باشد، در دسته بندی بالاتر یا مرغوب تری قرار می گیرد و مواردی که آهن کمتر و ترکیبات سرب، فسفر و گوگرد بیشتری داشته باشند، در دسته بندی های پایین تری قرار می گیرند، به همین دلیل ارزش بازیافتی کمتری دارند.

ضایعات استیل: در واقع استیل به آلیاژی گفته می شود که از آهن ایجاد شده است و داری کمتر از دو درصد کربن می باشد. اکثر خریداران انواع مختلف استیل های باقی مانده از پرتی کارخانجات، ظروف استیل و … را با بالاترین قیمت و به صورت عمده خریداری می کنند. همچنین هر نوع ضایعات استیل نظیر نرده های استیل بدست آمده از تخریب ساختمان ها، ظروف استیل، حفاظ های استیل، درب استیل، راه پله ها و پرت های ناشی از تولیدات استیل و … در این مراکز خریداری می شوند.

 ضایعات سربی: این گونه مراکز کلیه قطعات ضایعات سربی استفاده شده در کارخانجات، قطعات ماشین آلاتی که سرب در آن به کار رفته، قطعات سربی دستگاه های فرسوده و قدیمی و … را با قیمت مناسبی خریداری می کنند.

ضایعات مفرغ: یک سری ضایعات مانند مفرغ ها، ظروف مفرغی و به صورت کلی تمامی ابزار آلات و لوازمی که دارای حتی ذره ای مفرغ هستند مانند شیر آلات، به صورت یکجا و با قیمت خوبی خریداری می شوند.

درجه بندی ضایعات آهن

  • روغنی: یک سری ورق‌ هایی که دارای ضخامت کمتر از یک میلی‌ متر می باشند.
  • بارهای ممنوعه: منظور از بارهای ممنوعه در واقع ادوات جنگی و قلم جوش می باشد.
  • سوپر ویژه: از آهن‌ آلاتی نظیر ورق های روغنی زنگ خورده، خرده های میلگرد، نبشی و ناودانی تشکیل شده اند.
  • ویژه: تجهیزات و وسایل فولادی بکار رفته شده در ساختمان‌ ها نظیر تیر آهن، خرده‌ های میلگرد با ابعاد و اندازه های بزرگ‌ تر، پروفیل و قوطی بکار رفته شده در ساخت درب و پنجره با ضخامت کمتر از ۵۰ سانتی‌ متر، نبشی و ناودان را شامل می‌ گردد.
  • درجه یک: شامل سیم و مفتول‌ های کلافی شکل مانند شوفاژ و آبگرمکن برش خورده، بدنه‌ اتومبیل، موتور سیکلت و کشتی، ورق های ترانس و آرمیچر بدون آلومینیوم.
  • درجه دو: بشکه، اگزوز و بدنه‌ ماشین، توری مرغی، کمد و بدنه‌ های بزرگ با هر اندازه در این دسته جای می گیرد.
  • درجه سه: آهن با پایین ترین سطح کیفی مانند اگزوز، حلب، سیم و فیلتر نسوخته را شامل می‌ گردد.
  • گالوانیزه: شامل کانال کولر، لوله‌ آب و هر نوع محصول فولادی دیگری که روکش گالوانیزه دارد را شامل می شود.
  • آلیاژی: آهن‌ آلاتی نظیر کلیه فنرهای برش خورده و چرخ دنده که عناصر آلیاژی را شامل می شوند مانند: کروم و منگنز غیر از آهن که موجب افزایش سختی و درجه حرارت بالا می‌ گردد و میزان انعطاف‌ پذیری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.
  • ضایعات سوپر ویژه و ویژه: کلیه مراکز استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای آهن قراضه‌ ها تقسیم بندی خاصی را در نظر گرفته اند که نوع سوپر ویژه و ویژه در آن هیچ جایی ندارد. در یک توضیح دیگر افرادی که در حوزه ضایعات فعالیت دارند، قراضه‌ های باکیفیت را در دسته‌ بندی خاصی قرار می‌ دهند و اعتقاد دارند که ارزش قیمتی آنها نسبت به انواع دیگر بسیار بیشتر است. به همین دلیل در بازار ضایعات آهن اصطلاح قراضه سوپر ویژه، نزد همگان شناخته‌ تر می باشد.

موارد کاربرد ضایعات آهن

استفاده از ضایعات آهن بر طبق تقسیم بندی های گوناگون، کاملا متفاوت است. در این بخش از مقاله به مهم ترین موارد کاربرد ضایعات آهن می پردازیم و خواهشمندم همراه ما باشید. اصلی ترین و مهمترین استفاده از ضایعات آهن در صنایع فولاد سازی می باشد و تولید موادی که دارای استحکام بسیار زیادی هستند، نظیر: تولید فولاد مقاوم در برابر خش خوردگی و ساییدگی. موارد دیگر عبارتند از:

رایج ترین کاربرد ضایعات آهن

  • استفاده از ضایعات آهن در ساخت وسایل خانگی: استفاده از ضایعات آهن در ساخت میز، صندلی، تخت و دیگر وسایل خانه، بسیار رایج می باشد، اما نوع و آلیاژ بکار رفته شده در این پسماندها بسیار مهم است و معمولا این قبیل اجناس در مقایسه با دیگر وسایل تولیدی ارزانتر می باشند.
  • استفاده از ضایعات آهن در صنعت مجسمه سازی و کارهای هنری: استفاده از ضایعات آهن به شکل آب شده و یا به همان شکل در بعضی کشورها در ساخت انواع تندیس و مجسمه بسیار معمول است. البته که این موارد کاملا محدود و کم است و درصد کمی از این موارد را به خود اختصاص می دهد.
  • استفاده از ضایعات آهن در برخی صنایع مادر: این تجهیزات و مواد با درنظر گرفتن ترکیبات و آلیاژهایی در صنایعی مانند: خودرو سازی، احداث پل، جاده سازی و همچنین تولید هواپیما بکار می روند.

هدف از بازیافت ضایعات آهن چه می باشد؟

در حال حاضر جهت ساختن بعضی از اقلام و وسایل، محصولات و ابزار به جای استفاده از مواد اولیه، از مواد بازیافتی و فرسوده استفاده می شود. بزرگترین خریدار ضایعات آهن برای صرفه‌ جویی در مصرف مواد اولیه و هم جهت کاهش آلودگی محیط‌ زیست، این عملیات را انجام می دهند.از سری کاربردهای این چنینی می‌ توان به استفاده از آهن‌ آلات و ضایعات بازیافتی در سم‌ زدایی پس آب‌ های صنعتی اشاره کرد.

برخی از فلزات از جمله آهن را می‌ توان بارها و بارها بازیافت کرد و به‌ صورت مجدد بکار برد. به همین دلیل این قراضه‌ های آهنی را می‌ توان به عنوان منابع تمام‌ نشدنی دانست که از ارزش بسیاری برخوردار هستند. از ضایعات فرسوده برای ساخت انواع مجسمه‌ ها، تزئینات شهری و آثار هنری استفاده می شود. از ضایعات جهت تولید مبلمان، میز ناهارخوری و صندلی استفاده می‌ شود. همچنین در ساخت انواع مختلف ظروف آشپزخانه نیز کاربرد دارد. برخی دیگر از موارد کاربرد ضایعات آهن عبارت است از:

  • امکان کاربرد در صنعت ساختمان سازی
  • استفاده از ضایعات در صنایع حمل‌ و نقل عمومی
  • امکان استفاده از ضایعات آهنی در صنایع بسته‌ بندی

همچنین بسیاری از صنایع وجود دارند که از ضایعات جهت کاهش نرخ هزینه‌ های خود استفاده می‌ کنند. البته مسئله ای که می بایست در نظر داشت، این است که ضایعات الزاما کیفیت پایینی ندارند. بعضی از ضایعات فرسوده آهنی دارای کیفیت بالا و بعضی دیگر دارای کیفیت پایینی هستند. معمولا بر طبق نیاز و نوع محصولات از انواع مختلف قراضه ها استفاده می‌ شود. جهت ساخت و ساز قوطی کنسرو و قوطی های نوشابه از ضایعات آلومینیومی و استیل استفاده می‌ شود.

مراحل بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن با هدف استفاده مجدد از قراضه ها در جهت کاهش نرخ هزینه ها و نیز حفاظت از محیط زیست بر اساس یک سری مراحل انجام می شود که برخی از آنها عبارت است از:

مرحله جمع آوری : نخستین مرحله از بازیافت ضایعات، جمع آوری است. تعداد کثیری از محصولات شامل فلزات آهنی و غیر آهنی می باشند. به عنوان مثال بزرگترین منبع قراضه فلزات آهنی از خودروهای ضایعاتی می باشد، اگرچه منبع های دیگر می توانند شامل سازه های فولادی، خطوط راه آهن، کشتی ها، تجهیزات مزرعه و ضایعات مصرف کننده نظیر مبلمان اداری، لوازم خانگی و دیگر اقلام باشد. یکی از اصلی ترین آنها، آهن زنگ زده می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

مرحله مرتب سازی: این مرحله شامل تفکیک کردن فلزات از جریان ضایعات فلزی مخلوط یا جریان زباله می باشد که شامل مواد متعددی است. آهن ربا و سنسورها در عملیات بازیافت ضایعات، به صورت اتومات استفاده می شوند، به همین دلیل این مواد را می توان از یکدیگر جدا کرد.

مرحله پردازش: در این مرحله، فلزات ریز و خرد می شوند. این فلزات خرد شده نسبتا حجم بسیار زیادی را اشغال می کنند و می توانند با صرف نمودن انرژی کمتری ذوب شوند تا برای ایجاد نمودن فلزات جدید، به استخراج سنگ معدن هیچ گونه نیازی نداشته باشند. کارخانه های پردازش، قراضه فلز را در فشرده کننده ها ریز می کنند تا بتواند به آسانی بر روی تسمه نقاله حرکت کنند و سپس ضایعات به قطعات خرد تبدیل می شوند.

 بازیافت ضایعات آهن

مرحله ذوب: معمولا ضایعات قراضه در یک کوره بزرگ ذوب می شوند و هر فلز به کوره خاصی که برای آن فلز طراحی و پیاده سازی شده است، منتقل می گردد. با توجه به اندازه کوره، ممکن است ذوب شدن از چندین دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد. معمولا کوره ها دارای یک سری مشعل های احیا کننده کم مصرف هستند که با هدف کاهش میزان مصرف انرژی طراحی و تولید شده اند، به همین دلیل کمترین میزان تاثیر را بر روی محیط می گذارد.

مرحله تصفیه: این مرحله با هدف اطمینان یافتن از محصولات نهایی با کیفیت بالا و به دور از هر گونه آلودگی انجام می شود. الکترولیز یکی از متداول ترین روش هایی است که جهت تصفیه استفاده می شود و متشکل از یک جریان الکتریکی مستقیم جهت هدایت یک واکنش شیمیایی غیر خود جوش می باشد. الکترولیز به عنوان مرحله ای در تفکیک عناصر از منابع طبیعی مهم است.

مرحله انجماد: تمامی فلزات ذوب شده با حمل از طریق نوار نقاله برای خنک شدن جامد می شوند. فلزات قراضه در این مرحله به شکل های گوناگونی در می آیند که می توانند به آسانی برای تولید بسیاری از محصولات فلزی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین زمانی که فلزات سرد و جامد می شوند، آماده استفاده مجدد می شوند و به کارخانه های تولیدی انتقال می یابند تا به عنوان مواد اولیه جهت تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار می گیرند.

قراضه آهن به چه منظوری استفاده می شود؟

به طور معمول قراضه آهن از منابع مختلفی پدید می آید و بنابراین از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوت است. کیفیت این نوع ضایعات بر فرآیند تولید فولاد تاثیر بسیار زیادی دارد. عمر قراضه های آهن می تواند از یک روز تا چندین سال متفاوت باشد. خواص ضایعات آهن نیز بستگی به این مورد دارد که ضایعات از کجا آمده اند و در چه زمانی تولید شده اند. به همین دلیل می توان آنها را به ضایعات تولیدی در کارخانه، ضایعات قدیمی و ضایعات جدید تقسیم بندی کرد.

ضایعات تولیدی در کارخانه: این نوع ضایعات در کارخانجات و زمان تولید محصولات آهنی و فولادی بدست می آیند و در طول فرایند تولید به مرور از مناطق تولید کارخانه خارج می شوند. به این نوع قراضه ها، قراضه برگشتی نیز می گویند و آنها را به کوره فولاد سازی بر می گردانند و دوباره ذوب می کنند. پیشرفت های مدرن تکنولوژیکی تولید این نوع ضایعات را به حد بسیار زیادی کاهش داده است.

ضایعات جدید: این نوع ضایعات زمانی به وجود می آیند که فولاد بریده، کشیده، اکسترود یا ماشینکاری شود. این نوع ضایعات به صورت کلی با سرعت بسیار زیادی به کارخانه های فولاد انتقال می یابند تا دوباره ذوب شوند. عرضه ضایعات جدید تابعی از فعالیت های صنعتی است. وقتی فعالیت زیاد باشد، مقدار بیشتری ضایعات جدید تولید می شود.

ضایعات قدیمی: ضایعات قدیمی شامل ضایعاتی می باشد که وقتی محصولات فولادی نظیر خودروها، ماشین آلات، لوازم خانگی، پل ها، ساختمان ها، کشتی ها، قوطی ها، واگن ها و … نابود می شوند و عمر مفیدشان به پایان می رسد، تولید می گردند. با توجه به این مسئله که ضایعات پس از یک دوره استفاده، به شکل جداگانه یا مخلوط جمع آوری می شوند، اکثرا با توجه به منشاء و فرایند جمع آوری مورد استفاده، تا حدود زیادی آلوده می شوند.

کلام آخر

در این بخش از مقاله به توضیح خریدار ضایعات آهن در سراسر کشور به بالاترین قیمت پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را در این حوزه در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان همراه ما بودید و خواهشمندم در صورت نیاز به خرید و فروش ضایعات آهن به وب سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.