ثبت برند فارسی و خارجی چگونه انجام می شود؟ مدارک و هزینه ها - پارسی زی
بلیچینگ دندان اولترادنت

بلیچینگ دندان اولترادنت

بلیچینگ دندان اولترادنت بلیچینگ دندان اولترادنت یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی سریع و راحت است که لبخندی زیبا برای بیماران به ارمغان می …

تست گاردنر، تست هوش 7، 8 یا 9 گانه گاردنر چیست؟

تست گاردنر، تست هوش 7، 8 یا 9 گانه گاردنر چیست؟

چکیده : به نظر شما تست هوش گاردنر دقیقا چه چیزی را می سنجد؟ آیا هوش گاردنر ۷ تاست؟ یا ۸ تا؟ شاید هم ۹ تا؟ …

آیا دو زبانگی بر بهبود لکنت تاثیرگذار است ؟

آیا دو زبانگی بر بهبود لکنت تاثیرگذار است ؟

آیا دو زبانگی بر بهبود لکنت تاثیرگذار است ؟ لکنت زبان که به آن اختلال روانی دوران کودکی نیز گفته می شود – یک اختلال …

ثبت برند فارسی و خارجی چگونه انجام می شود؟ مدارک و هزینه ها

در عصر دیجیتال و تکنولوژی، کسب و کار های بزرگ و کوچک نیاز به داشتن یک برند اختصاصی و با کیفیت دارند. ثبت برند در انواع مختلف : برند فارسی، خارجی، لاتین، بین المللی ( مادرید )، شخصی و شرکتی انجام می شود و برای این کار نیاز به آموزش و راهنمایی جامعی خواهید داشت. در این نوشتار بصورت کامل در باره شرایط و مراحل ثبت برند فارسی و خارجی، نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید نام و علامت تجاری خود را داشته باشید.

ثبت برند چیست ؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مالکیت معنوی و حفظ حقوق و ارزش محصولات یا خدمات برای شما اولویت دارد، نیاز به داشتن یک نام تجاری یا برند خواهید داشت. منظور از ثبت برند، انجام مراحلیست که با پیگیری آن در سامانه رسمی یک کشور، به شما نام تجاری منحصر به فردی داده می شود. شما می توانید در کشور ایران سایر کشورها، انواع برند زیر را به ثبت برسانید.

  • برند فارسی
  • برند خارجی یا لاتین
  • برند مادرید

نکته : برند تجاری به واژه ” نام تجاری ” نیز شناخته می شود و منظور از ثبت لوگو، ثبت علامت تجاری در ایران است.

تفاوت برند فارسی و خارجی

خب تا اینجا با انواع علائم و نام های تجاری آشنا شدیم، اما سوال بسیار مهم، تفاوت های بین برند فارسی و خارجی است که بهتر است اطلاعات جامعی در این باره داشته باشیم.

منظور از برند های فارسی، اسامی کاملا ایرانی که ریشه در زبان پارسی دارند، است. به عنوان مثال، انتخاب اسم ” آریا ” جزو نام های تجاری فارسی شناخته می شود.

در طرف مقابل برند خارجی که با نام ” لاتین ” شناخته می شود، به اسامی تعلق می یابد که در آن از اصطلاحات خارجی و غیر از زبان فارسی استفاده می شود.

آموزش ثبت برند فوری و آنلاین

حال برای اینکه اقدام به پیگیری مراحل ثبت برند تجاری کنیم، چه اقداماتی لازم است و از چه نقطه ای باید شروع کرد ؟

در ابتدا باید مشخص کنید که آیا به تنهایی قصد پیگیری و انجام مراحل را دارید، یا به دلایلی قصد واگذاری مراحل را به یک سامانه یا شرکت دیگر دارید. برای پیگیری مراحل بصورت شخصی، باید مراحل را از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی انجام دهید. با ورود به این وبسایت کلیه شرایط بصورت کامل ذکر شده و می توانید با بررسی آنها، علائم یا نام تجاری خود را بصورت قانونی دریافت کنید.

نکته : در نظر داشته باشید که نداشتن اطلاعات کامل از نظر حقوقی و قانونی، می تواند باعث از دست رفتن هزینه و زمان شما شود. پس اگر نیاز به دریافت مشاوره رایگان حقوقی در این باره دارید، می توانید از طریق سامانه آگاه ثبت به نشانی https://agahregister.net، اقدام نمایید. همچنین برای پیگیری مراحل نیز می توانید کلیه امور با به این سامانه حقوقی ثبت و تاسیس شرکت و برند در ایران، واگذار نمایید.

مدارک ثبت برند تجاری فارسی و خارجی در ایران

اصولا برای دریافت یک علامت یا نام تجاری، نیاز به ارائه مدارک و اسنادی مرتبط با کسب و کار شما است. مدارک ثبت برند بصورت کلی شامل موارد زیر می باشد که بر اساس افراد حقیقی و حقوقی با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

  • شناسنامه و کارت ملی شخص یا شرکت متقاضی
  • در اختیار داشتن جواز های مورد نیاز بر اساس حوزه فعالیت و کسب و کار
  • کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین یا خارجی
  • هزینه و تعرفه های مورد نیاز
  • مدارک ثبتی شرکت ( آدرس، کد پستی، کد ثنا و .. ) برای افراد حقوقی

قیمت و هزینه ثبت برند خارجی و فارسی چقدر است؟

محاسبه قیمت و تعرفه ثبت علائم تجاری در ایران، در گام اول مرتبط با نحوه انجام مراحل است. یعنی شما باید تعیین کنید که چه شخص یا شرکتی قصد پیش بردن اقدامات لازم در جهت دریافت قانونی برند شما را دارد. اگر به مراحل و قوانین موجود آشنا هستید، این هزینه بیشتر شامل : تهیه مدارک، مجوز ها، هزینه های پستی و تعرفه های اداره مالکیت معنوی می شود.

در صورتیکه پیگیری مراحل ثبت برند تجاری خود را به یک سامانه یا شخص دیگر واگذار نمایید، بسته به تعرفه های آن، این هزینه شامل پیگیری های به عمل آمده می شود. شما می توانید برای دریافت علائم تجاری در ایران در انواع : لاتین، فارسی، بین المللی ( مادرید ) با هزینه های ارزان و اقتصادی، سامانه آگاه ثبت را انتخاب نمایید تا علاوه بر پیگیری سریع و فوری، مشاوره رایگان را نیز دریافت نمایید.

سوالات متداول در زمینه ثبت علائم و نام تجاری فارسی یا خارجی

آیا تفاوتی بین هزینه ثبت برند فارسی با خارجی وجود دارد؟

بصورت کلی خیر، تنها تفاوت این ۲ مورد در اسامی انتخاب شده برای برند مورد نظر می باشد.

آیا امکان پیگیری آنلاین و اینترنتی برای دریافت نام تجاری وجود دارد؟

بله شما می توانید بصورت اینترنتی مراحل را از طریق اداره مالکیت معنوی یا سامانه آگاه ثبت، انجام دهید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.