خدمات حسابداری شرکت حسابداری سیستم حساب - پارسی زی
راهنمای خرید کوادکوپتر بدون دوربین

راهنمای خرید کوادکوپتر بدون دوربین

راهنمای خرید کوادکوپتر بدون دوربین خرید کوادکوپتر بدون دوربین به عنوان یک ابزار پرهزینه و همچنین یک سرگرمی محبوب برای کاربران مختلف می‌تواند جذاب باشد. …

تفاوت تلفن های سانترال دیجیتال و هیبرید

تفاوت تلفن های سانترال دیجیتال و هیبرید

تفاوت تلفن های سانترال دیجیتال و هیبرید تلفن‌های سانترال پاناسونیک امروزه بخش جدانشدنی مجموعه‌های کاری از قبیل ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری محسوب می‌شوند. این …

پست (سَویق) چیست؟

پست (سَویق) چیست؟

پست (سَویق) چیست؟  امروزه به سویق یا پست «قاووت» یا «پوره» می‌گویند. گفتنی است که لغت نامه دهخدا لفظ «قاووت» را کلمه ای ترکی می‌داند …

خدمات حسابداری شرکت حسابداری سیستم حساب

امروزه حسابداری که در تعاریف به عنوان زبان تجارت شناخته می شود به همراه سایر امور مالی و مالیاتی مباحثی جدا نشدنی از کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی است و همه سازمانها کم یا بیش با آن در ارتباط هستند. کسب و کارهای موفق و مدیران آنها متوجه این هستند که امور مالی و حسابداری یکی از ارکان مهم در شرکت است که آنها را در راستای رسیدن به اهداف مجموعه کمک می­کند.

کسب و کارها برای انجام امور حسابداری خود می­توانند به شرکت حسابداری که یک شخص حقوقی است مراجعه کنند و با شرح دادن شرایط و جزئیات فعالیت و حسابداری خود و با مد نظر قرار دادن خواسته یا نیاز مالی و حسابداری کسب و کار، امور حسابداری و مالی خود را به آن شرکت حسابداری یا خدمات مالی مربوطه محول نمایند.

افرادی هستند که به طور عادی و به عنوان شخصیت حقیقی کار حسابداری انجام می­دهند و با کسب و کارهای مختلفی در ارتباط می­باشند اما از نظر اعتبار و معتمد بودن، شرکت خدمات مالی و مالیاتی یک تشکل و مجموعه ثبت شده و رسمی است که نسبتا اعتبار بیشتری دارد. شرکت حسابداری از کارشناسان و مدیران ارشد خبره در زمینه های مالی و مالیاتی و سایر حوزه های مربوطه تشکیل شده است که یک ویژگی مثبت به حساب می­آید. شرکت حسابداری در این دوران به عنوان یک شغل و کسب و کار نسبتا جدید شناخته می شود که ضعف­های خیلی از فعالان اقتصادی را در زمینه مالی و مالیاتی رفع کرده است.

شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی نظم درون سازمانی خاصی دارد و بر اساس برنامه های مخصوص به خود مسائل را پیش می برد. زمانی که یک شرکت حسابداری یا شرکت خدمات مالی و مالیاتی خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارها ارائه می دهد، عملکرد و اجرای امور توسط مدیران مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد زیرا کارشناسان و کادر اجرایی به تنهایی انجام امور حسابداری و مالیاتی را به عهده ندارند بلکه به عنوان یک تیم و با سرپرستی مجموعه خدماتشان را ارائه و اجرایی می کنند. از طرفی این شرکت ها به دلیل جامع بودن موضوعات خدمت خود از نظر هزینه ای برای کسب و کارها به صرفه تر هستند و این یک امر طبیعی است که دریافت خدمات به صورت پکیج از یک مجموعه خاص معمولا هزینه و بهای تمام شده کمتری را به همراه دارد.

توصیه می­شود کسب و کارها پیش از دریافت خدمات اول نیاز سنجی کنند و با توجه به هدف و احتیاجاتی که دارند امور حسابداری و مالی خود را پیش ببرند. به این مورد توجه کنید که مدیران و کسب و کارهایی موفق هستند که حداقل با دانش مالی و مالیاتی در سطح مدیریتی و مورد نظر آشنایی داشته باشند. کسانی که از دانش مالی مناسبی بهره­مند نباشند حداقل موضوع این است که گزارشات مالی را نمی­توانند مطالعه و بررسی نمایند و حتی نمی­دانند حسابداران و کادر مالی در حال انجام چه کاری در مجموعه هستند و برای چی اصلا هزینه برای حسابداری و انجام امور مالی و مالیاتی پرداخت می­کنند و این یک ضعف مدیریتی است که می­بایست اصلاح شود.

به یاد داشته باشید که کادر و گروه حسابداری و مالی در شرکت ها بسیار از اهمیت بالایی برخوردارند و نمی توان آن را نادیده گرفت. در کشور ما افراد مختلفی و با تخصص های گوناگونی به عنوان کارشناس مالی و مالیاتی فعالیت می کنند و شرکت حسابداری سیستم حساب به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه مالی و مالیاتی با ایجاد فضایی منحصر به فرد در ارائه خدمات و با شناخت نیازهای مشتریان در طی سالهای فعالیت خود خدماتی با کیفیت و ارزنده ای را ارائه می دهد و باعث رضایت مودیان و مشتریان خود شده است. شما نیز در صورت نیاز به تشکیل کادر مالی و رفع موانع حسابداری و مالیاتی خود با مشاوران مالی و مالیاتی در شرکت حسابداری سیستم حساب تماس حاصل کنید و با محول کردن امور مالی و حسابداری خود به این مجموعه عضوی از خانواده سیستم حساب شوید.

شرکت حسابداری

حسابداری و محاسبات مالی از زمان های قدیم وجود داشته و با توسعه یافتن اقتصاد و رشد کسب و کارها در دنیا، امور مالی و حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. حسابداری در زمان های قدیم شاید شناخته شده نبود اما در سطح بسیار ساده مورد استفاده قرار می گرفت. به همین موجب مجموعه هایی تحت عنوان شرکت حسابداری به عنوان یک شغل در زمینه مالی و حسابداری تاسیس شده اند و به مردم و نیازمندان در این حوزه خدمات ارائه می کنند. یک شرکت حسابداری با نام های دیگری همچون شرکت های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند زیرا امور حسابداری با سایر امور مالی مانند مالیات و بیمه و حسابرسی رابطه مستقیمی دارد و به همین ترتیب آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود می بایست سایر حوزه های را نیز تا حد امکان پوشش دهند.

شرکت­های حسابداری معمولا دارای دپارتمان های مختلفی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و… هستند و برای هرکدام از آنها یک نفر مدیر یا سرپرست مشخص می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این قسمت ها از کارشناسانی مربوط به آن حوزه مورد نظر تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در نهایت تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر خود هستند. این به معنای آن است که اگر یک کسب و کار با شرکت حسابداری قرارداد همکاری برای انجام امور امضا کند علاوه بر داشتن کارشناس مربوطه یک مدیر مالی نیز به طور غیر مستقیم همراه خود خواهد داشت. این مبحث یکی از ویژگی های مثبت شرکت های حسابداری به شمار می­آید و یکی از دلایلی است که کارفرمایان ترجیح می دهند با یک شرکت حسابداری همکاری کنند تا یک شخص معمولی با شخصیت حقیقی.

اشخاص حقیقی که خدمات مالی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز شرکت های حسابداری هستند اما شرکت های حسابداری به دلیل داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای مختلف و به دلیل بالا بودن تعداد مشتریان، از تجربه بیشتری برخوردار هستند. از جهاتی نیز معمولا شرکت حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در صورت های مالی خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما سایرین شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نمی باشد. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور حسابداری و مالیاتی و… با شرکت حسابداری سیستم حساب تماس بگیرند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

خدمات مالیاتی

مالیات یکی از موضوعات بسیار مهم در عرصه کسب و کارها است و به عنوان یکی از عناصر موثر در اقتصاد کشورها محسوب می شود. مالیات سهم دولت ها از درآمد و سود واحدهای اقتصادی به شمار می­رود و یکی از ابزارهای درآمدی دولت ها می باشد. در کل مالیات از مردم به خاطر فعالیت ها اقتصادی آنها در کشور اخذ می شود و طی مراحلی مجدد به چرخه اقتصادی بر میگردد و به نوعی برای توسعه و آبادانی کشور به مصرف می رسد. مالیاتی که توسط مردم دریافت می شود به دو صورت مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم است. برای مستقیم است و مالیات بر ارزش افزوده نیز یک نوع از مالیات غیر مستقیم محسوب مثال مالیات بر درآمد مالیات می شود. امروزه کسب و کارها چه مشاغل و چه اشخاص حقوقی تحت رصد سازمان امور مالیاتی بابت محاسبه و پرداخت مالیات هستند و به همین موجب دریافت خدمات مالیاتی از سوی مردم و مودیان بسیار بازار خوبی دارد.ببشسسب

قوانین مالیاتی و تکالیف مشخص شده از سوی آنها می بایست توسط کسب و کارها انجام شود و در صورت عدم انجام و رعایت نکردن قوانین مشمول جریمه هایی علاوه بر اصل مالیات می شوند. موضوع مالیات در حدی مهم است که بسیاری از کسب و کارها به دلیل جرایم مالیاتی هنگفت ورشکست شدند و عواقب غیر قابل جبرانی برای آنها رقم خورده است. شرکت ها و اشخاص حقوقی در راستای اجرای قوانین مالیاتی و رعایت آن خدمات مالی و مالیاتی از متخصصین این امر دریافت می کنند. متخصصین این امر می توانند افراد معمولی و اشخاص حقیقی باشند و یا برای دریافت خدمات مالیاتی می توان به شرکتهای خدمات مالیاتی که به صورت تخصصی و سازماندهی شده خدمات مالیاتی ارائه می دهند مراجعه کرد. این شرکت ها به دلیل داشتن شخصیت حقوقی از اعتبار مخصوص به خود برخوردار هستند.

خدمات مالیاتی به نوع خود تقسیم بندی هایی از نظر نوع فعالیت دارد و ممکن است اشخاص در مواردی یا تمام آن مهارت داشته باشد. برای انجام دادن خدمات مالیاتی معمولا شرکتها نیاز به یک حسابدار مالیاتی دارند که امور حسابداری و مالیاتی مربوطه را پیش ببرند. خدمات مالیاتی می تواند در موضوعات متفاوتی در طی سال مالی بابت امور جاری باشد مانند ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد، اظهارنامه ارزش افزوده، صورت معاملات فصلی، مالیات حقوق و… باشد و یا به صورت موردی بابت نوشتن لایحه دفاعیه مالیاتی و یا وکالت مالیاتی و همچنین مشاوره مالیاتی و… باشد. نمی توان همه خدمات مالیاتی را به ریز مطرح کرد و عناوین آن بسیار زیاد می باشد. طبیعی است که هر مبحثی که به مالیات مربوط باشد و تکالیفی را در راستای آن بر عهده کارفرما قرار دهد می تواند به عنوان یک خدمت مالیاتی به حساب آید.

شما هم اگر به مالیات کسب و کار خود اهمیت می دهید و نیاز به خدمات مالیاتی دارید با مشاوران مالیاتی و کارشناسان سیستم حساب تماس برقرار کنید و به مشتریان خوش نام این شرکت بپیوندید.

خدمات حسابداری

واحدهای اقتصادی و کسب و کارها برای انجام امور مالی و حسابداری خود نیازمند دریافت خدمات حسابداری هستند. خدمات حسابداری طیف وسیعی از امور را مد نظر دارد و همانطور که می دانید به دلیل سطح اهمیت و ارتباط آن با امور مالیاتی و گزارشاتی که استفاده کنندگان داخلی و خارجی به آن نیاز دارند برای کارفرمایان بسیار مورد توجه است. برای حسابداری و انجام آن از حسابدارانی با سطوح مختلف می توان بهره برد مانند ، کمک حسابدار ، کارشناس حسابدار، حسابدار ارشد ، و سرپرست حسابداری و رییس حسابداری و در نهایت مدیر مالی. توجه کنید که در بعضی از شرکتها امکان دارد به صورت گزینشی بعضی از این پست ها مطرح نباشد اما به طور معمول و عرف تقسیم بندی سطوح حسابداران بر اساس موارد فوق است.

خدمات حسابداری می تواند با توجه به نوع کسب و کارها تقسیم بندی شود برای مثال امور حسابداری و فرآیند حسابداری در یک شرکت تولیدی با یک شرکت خدماتی یا بازرگانی در موضوعاتی با یکدیگر متفاوت است. در شرکت تولیدی بهای تمام شده و بهایابی و… از موضوعات مهم به حساب می آید و از ظرف دیگر حسابداری بازرگانی و واردات و صادرات فرآیند مربوط به خود را پیش می برد. در کل امور حسابداری بر اساس استانداردهای حسابداری پیش می رود و حسابدارانی که به استانداردهای حسابداری مسلط هستند معمولا در حسابداری مشکل خاصی ندارند و یا مشکل مهمی جلو آنها قرار ندارد. در حسابداری انواع اقسام کسب و کارها مطرح است : مانند حسابداری خدماتی و پیمانکاری، حسابداری تولیدی و صنعتی، حسابداری بازرگانی(داخلی و خارجی) و هرکدام با توجه به فرآیند فعالیت اصلی خود امور حسابداری جداگانه ای در بعضی از موارد دارد.

کسب و کارهای نیز برای دریافت خدمات حسابدار بهتر است ابتدا نیاز خود را شناسایی کنند و آگاه باشند که حسابدار آنها قرار است به چه اموری بپردازد. به عبارتی از نوع و حجم فعالیت خود آگاه باشد و با توجه به نیازهای حسابدار خود را انتخاب کند. کسب و کارها می توانند به صورت حضوری و دورکاری خدمات حسابداری دریافت کنند و همه اینها مربوط به شرایط کسب و کار و تصمیم مدیریت برای انتخاب روش است. انجام امور حسابداری به صورت حضوری هزینه بیشتری برای کارفرما دارد، هزینه حقوق و دستمزد یک حسابدار تمام وقت بیشتر از پاره وقت یا دورکاری است و هزینه های راه اندازی و مستقر کردن حسابدار یکی از هزینه های این امر است که به گونه ای هزینه پنهان برای مجموعه ها است. اما یک حسابدار دورکار یا پاره وقت معمولا هزینه حقوق و دستمزد کمتری دارد و معمولا هزینه بیمه و عیدی و سنوات نیز ندارند.

برای خدمات حسابداری می توان با افراد حقیقی و فریلنسرها همکاری کرد و یا با شرکت حسابداری همکاری نمود. یک شرکت حسابداری و خدمات مالی به دلیل داشتن شناسه ملی ، شماره ثبت و ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها معمولا از اعتبار بیشتری نسبت به افراد حقیقی برخوردار هستند و از انسجام و یکپارچگی برخوردار هستند . این شرکت ها از نظر هزینه ای هم نسبتا برای مشتریان به صرفه تر هستند و می توانند به صورت جامع خدمات امور مالی و مالیاتی ارائه دهند. خدمات حسابداری در شرکت ها می تواند از استقرار و تشکیل کارد مالی شروع شود و تا بستن حساب ها و اختتامیه دوره مالی پیشروی کند. اموری مانند ثبت و نگهداری اسناد ، تهیه صورت های مالی، ارائه گزارشات حسابداری مدیریت و… برخی از خدمات حسابداری مورد نیاز کارفرمایان است.

حسابدار پاره وقت

حسابدار پاره وقت یکی از گزینه های جذاب و کم هزینه برای کسب و کارها می باشد. برخی از مجموعه ها بودجه کافی برای امور حسابداری خود ندارند و قصد هم ندارند از امور حسابداری خود غافل شوند به همین دلیل یک گزینه خوب برای انجام امور حسابداری استخدام حسابدار پاره وقت است. حسابدار پاره وقت می تواند به صورت حضوری یا دورکاری به مجموعه ها خدمات حسابداری ارائه دهند. یک حسابدار پاره وقت امکان دارد چندین کار به طور همزمان داشته باشد و آنها را مدیریت می کند.

به یاد داشته باشید که حسابدار پاره وقت به این معنی نیست که کار شما نصفه و نیمه انجام شود ، حسابدار پاره وقت به این معنی است که زمان و هزینه حقوق و دستمزد حسابداری و امور مالی خود را بهینه نمایید و به اندازه زمانی که نیاز است برای کار حسابداری وقت صرف شود هزینه آن را پرداخت کنید. همچنین باید سعی کنیم که صرفا به خاطر مبلغ هزینه و دستمزد واحد حسابداری به سوی حسابدار پاره وقت نرویم و کیفیت کار و حد اقلیات را مد نظر قرار دهیم.

معمولا واحدها اقتصادی متوسط و کوچک هستند که امور مالی آنها با حسابدار پاره وقت حل و رفع می شود. این واحد ها علاوه بر امور حسابداری با امور مالیاتی نیز سرو کار دارند. بهترین گزینه برای انجام هر دو مورد برای این شرکتها و مشاغل به خدمات گرفتن حسابدار مالیاتی پاره وقت است. از این طریق هم یک حسابدار دارند که علاوه بر امور حسابداری مباحث مالیاتی را نیز مد نظر دارد و هم به دلیل پاره وقت بودن هزینه کمتری برای آنها خواهد داشت. روش های متفاوت دیگری هم برای این موضوع مطرح است مثل استخدام یک حسابدار و مشاور مالیاتی نیمه وقت.

منظور از حسابدار پاره وقت صرفا استخدام یک حسابدار نیست. بلکه انجام امور حسابداری به صورت نیمه وقت است. به همین موجب می تواند علاوه بر استخدام حسابدار یک گزینه بهتر نیز در نظر گرفت که همکاری به شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی است که امور مربوطه را شخصا خود بر عهده می­گیرد و به صورت نیمه وقت با اعزام حسابدار حضوری و یا دورکاری امور مالی و مالیاتی آن کسب و کار را مدیریت می کند . این شرکت ها معمولا مدیران ارشد یا سرپرست های مالی دارد که عملکرد کارشناسان مربوطه خود را مور بررسی و نظارت قرار می دهند.

کارکردن با یک شرکت حسابدار و انجام امور حسابداری به صورت پاره وقت این مزیت را برای آن واحد کسب و کار دارد که دیگر نگران ترک حسابدار و یا کیفیت خدمات نخواهد بود. زیرا در شرکت های خدمات مالی و مالیاتی در صورت ترک حسابدار یک حسابدار دیگر جایگزین آن می شود و به دلیل مدیریت و کنترل عملکرد آن حسابدار توسط مدیران بالا دستی کیفیت خدمات نیز بالا می رود. با این کار هزینه های پنهان مجموعه نیز کاهش می یابد برای مثال دیگر نیازی نیست برای حضور مستمر یک حسابدار تدارک دیده شود و هزینه سهم بیمه کارفرما پرداخت نمی شود و عیدی و سنوات هم به آن شرکت پرداخت نمی شود. و با دریافت فاکتور رسمی بر اساس قرارداد منعقد شده می توان هزینه آن را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی هم در صورت های مالی انعکاس داد.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.