مطالعه کتاب درسی برای کنکور کافیست؟ - پارسی زی
درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.

درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.

درک روحیات و شخصیت افراد با تابلوهایی که انتخاب می‌کنند.   استفاده از انواع تابلو دکوراتیو، نه‌تنها باعث افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی منزل ما می‌شود؛ …

روش نگهداری کمپوت خانگی

روش نگهداری کمپوت خانگی

روش نگهداری کمپوت خانگی کمپوت بیشتر در زمانی استفاده می شود که معده فرد برای هضم میوه‌های تازه دچار اخلال می شود ، با استفاده …

نمایندگی تلویزیون سامسونگ در تهران

نمایندگی تلویزیون سامسونگ در تهران

نمایندگی تلویزیون سامسونگ در تهران یکی از موضوعات مهم در حوزه خرید و خدمات مرتبط با تلویزیون‌های این برند معروف است. تلویزیون‌های سامسونگ به دلیل …

کنکور یک مرحله سرنوشت ساز برای هر شخصی است. شما با دادن آزمون کنکور مسیر زندگی خود را مشخص می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که در آینده چه پیشه و شغلی را برای خود انتخاب کنید. تمام دانش آموزانی که در این آزمون شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن هدف نیز تحصیل در رشته‌ی رویایی و مورد علاقه‌اشان است. اما کسی در این آزمون پیروز خواهد شد و به نتیجه می‌رسد که در سال‌های گذشته دروس تحصیلی خود را به خوبی مطالعه کرده و فهمیده باشد.

اما برای افرادی که قرار است در آزمون کنکور شرکت کنند همیشه این سوال یا بهتر است بگوییم، چالش وجود دارد که به سراغ کدام کتاب‌های کمک درسی بروند!

از آنجایی که هزینه خرید کتاب مانند سال‌های گذشته نیست و روند صعودی داشته است، پس حتما باید تحقیقات کاملی در این زمینه انجام داد تا بهترین کتاب را انتخاب کنید!

اما یک سوال مهم‌تر آیا خرید کتاب کمک درسی لازم و ضروری است یا تنها مطالعه کتاب درسی برای کنکور کافی است؟

اگر شما هم کنکوری هستید و قرار است در این آزمون شرکت کنید و این قبیل سوالات ذهن شما را مشغول کرده‌است، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چرا که قرار است راهنمایی کاملی در این زمینه داشته باشیم.

 

آزمون کنکور و عبور از آن با سربلندی

قطعا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون کنکور یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی دانش‌آموزهایی است که سال‌ها در مدرسه تحصیل کرده اند و حالا با آموختن و پشت سرگذاشتن تمام آنچه که در این سال‌ها یاد گرفته‌اند، می‌خواهد وارد بخش جدیدی از زندگی خود شوند.

چیزی که سبب موفقیت در آزمون کنکور می‌شود در درجه اول تسلط کامل به مطالب کتاب‌های درسی است. شما تا آن مطالب را به درستی نخوانده و متوجه نشوید؛ قطعا با خواندن کتاب‌های کمک درسی نیز چیزی عاید کار نخواهد شد!

در نهایت استفاده از منابع و کتاب‌های معتبر در کنار کتاب‌های درسی به عنوان یک شانس است و میزان موفقیت شما را در این آزمون بیشتر خواهد کرد.

اما از آن جایی که تمام سوالات کنکور برگرفته از کتاب درسی است، محتوای کتاب‌های درسی در اولویت قرار دارند. در واقع کاری که کتاب‌های کمک آموزشی انجام می‌دهند این است که به کمک کتاب درسی می‌آنید و مطالب را بهتر و کامل‌تر تشریح و بازگو می‌کنند و می‌توان گفت کامل کننده‌ی اطلاعاتی هستند که در کتاب درسی بازگو شده‌است. اگر بخواهیم این موضوع را به شکل ساده‌تری بگوییم می‌توان کتاب کمک درسی را مانند یک مکمل غذایی در نظر گرفت که نبود آن شاید خیلی نگران کننده نباشد، اما اگر آن را داشته باشید به سلامت بدن شما کمک می‌کند. کتاب کمک درسی نیز دقیقا همین نقش را دارد.

شاید نداشتن و استفاده نکردن از آن به حضور شما در کنکور صدمه‌ای وارد نکند اما با داشتن آن شانس پیروزی و موفقیت شما بیشتر خواهد بود!

روشی هایی برای مطالعه بهتر کتاب درسی برای شرکت در کنکور

پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که کتاب درسی و استفاده از آن برای کنکور کافی است، اما این که چطور از کتاب کمک درسی استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم نیز موضوع مهمی است در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد!

۱٫برنامه ریزی داشته باشید

قطعا اولین قدم برای موفقیت در هرکاری، داشتن برنامه ریزی است. اما باید آن را به شیوه‌ای انجام دهید که بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای داشتن یک برنامه ریزی درسی، مهمترین اصل داشتن استمرار است. باید برنامه ثابت و منظمی را برای خودتان تنظیم کنید و دقیقا مطابق با آن عمل کنید. برنامه ریزی خود یک بخش مهم داستان است اما عمل کردن به آن نیز مکمل است!

پس حتما یک برنامه‌ که عمل کردن به آن امکان پذیر باشد را برای مطالعه کتاب‌های درسی خود تدوین کنید و خود را متعد بدانید که باید به آن عمل کنید.

۲٫دروس را اولویت بندی کنید.

قطعا برای شرکت در کنکور برخی از درس‌ها ضریب بالاتر و به طبع اهمیت بیشتری دارند. شما باید اولویت بندی کنید که تایم بیشتری را به این دروس اختصاص دهید. ممکن است در بین این درس‌ها، دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی با زیست باشد که مطالعه آن‌ها برای شما سخت باشد یا این که درک مفاهیم آن‌ها به سادگی دروس دیگر نباشد. پس لازم است تا برای خواندن و یادگیری آن‌ها زمان بیشتری را در نظر بگیرید. حتی می‌توانید یک روز را مشخص کنید که به صورت کوتاه به سراغ دروس مطالعه شده بروید و آن‌ها را مرور کنید. پس تا اینجا متوجه شدیم که زمان بندی نیز یک اصل مهم دیگر برای مطالعه کتاب‌های درسی برای شرکت در کنکور است.

 

۳٫زمان بندی داشته باشید

بعد از برنامه ریزی و اولیوت بندی، سومین قدم مهم برای شما، داشتن زمان بندی است.

زمان بندی به شما کمک می‌کنند تا وقت خود را به صورت بهینه استفاده کنید و جدا از آن متوجه خواهید شد که در طول روز به چند ساعت مطالعه نیاز دارید. زمان بندی شما باید به نحوه‌ای باشد که بهترین و بیشترین میزان بهروری را داشته باشید. برای این که بتوانید این کار رابه نحوه احسنت انجام دهید می‌توایند از مشاورین کنکور کمک بگیرید.

 

۴٫ تکرار و تمرین را فراموش نکنید.

اگر تمام مراحل قبل را انجام دهید اما تکرار و تمرین نداشته باشید، قطعا نتیجه به صورت مطلوب نخواهد بود. در واقع این تکرار و تمرین است که یادگیری شما را کامل می‌کند و سبب می‌شود تا مطالب ملکه ذهن شما شوند. در نظر داشته باشید که برخی از دروس مانند ریاضی و فیزیک به تمرین بیشتری نیاز دارند. پس بهتر است تا زمان بیشتری را چه برای یادگیری و چه برای تمرین به آن‌ها اختصاص دهید.

به عنوان جمع بندی باید گفت که

با خواندن این مقاله و تا به اینجای کار احتمالا متوجه شدید که برای شرکت در کنکور با مطالعه کتاب درسی نیز به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. اگر مواردی که گفتیم را انجام دهید و مطابق با آن‌ها عمل کنید. همچنین باید سعی کنید که در ابتدا به طور کامل به مطالب کتاب واقف شوید و اگر خواستید در مرحله بعد به سراغ کتاب کمک درسی بروید. برای تهیه کتاب درسی در تمام پایه‌های تحصیلی می‌توانید به سراغ سایت کتاب آموز بروید و با تخفیف کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.