عوارض و فواید نوشابه انرژی زا | به چه گروهی آسیب میزند؟ - پارسی زی
روش های آبیاری گیاهان در تابستان

روش های آبیاری گیاهان در تابستان

روش های آبیاری گیاهان در تابستان آبیاری فرآیند رساندن آب کافی به محصولات، مرتع و گیاهان برای رشد آنهاست که این آب، به جای تکیه …

آشنایی با جراحی بینی گوشتی؛ مزایا، عوارض و هزینه

آشنایی با جراحی بینی گوشتی؛ مزایا، عوارض و هزینه

آشنایی با جراحی بینی گوشتی؛ مزایا، عوارض و هزینه   امروزه جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی به شمار می آید، که …

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص بدهیم

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص بدهیم

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص بدهیم عسل یکی از شهد های مقوی و از لحاظ خاصیت دارویی و خوراکی بی نظیر است کسانی …

عوارض و فواید نوشابه انرژی زا | به چه گروهی آسیب میزند؟

نوشیدنی‌ها و نوشابه انرژی زا از جمله محصولاتی هستند که جهت افزایش توان، انرژی و بسیاری از موارد دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوشیدنی‌ها که امروزه به طور گسترده مورد استفاده‌ی افراد مختلف قرار می‌گیرند، فواید زیادی را در بر دارند. در کنار فواید بی‌نظیر مولتی ویتامین‌ها، می‌توان از این مکمل‌های انرژی زا نیز به عنوان محبوب‌ترین محصولات، یاد کرد. این نوشیدنی‌ها نه تنها از طعم دلچسب و فوق العاده‌ای برخوردار هستند، بلکه فواید بی‌نظیری را نیز در بر دارند.

استقبال قابل توجه از نوشابه انرژی زا، سبب افزایش میزان تولید آن شده است. به طوری که بسیاری از برندها، اقدام به تولید این محصولات منحصر بفرد نموده‌اند. برندهای مختلف محصولاتی را با تنوع قابل توجهی به بازارهای رقابتی عرضه نموده‌اند. بنابراین امروزه شاهد بسیاری از انواع مختلف این نوشیدنی‌‎های فوق العاده در بازارهای رقابتی، هستیم. یکی از موارد قابل توجه در بهره برداری از این نوشیدنی‌ها، توجه به فرمولاسیون به کار برده شده در تولید آنها است.

5 Simple Ways to boost energy levels with nutrition | Nutrition For Life  Healthcare

از فواید نوشابه انرژی زا چه می‌دانید؟

نوشابه انرژی زا چه فوایدی را برای بدن در بر دارد؟!

یکی از مهمترین دلایل افزایش موارد استفاده از نوشابه انرژی زا، توجه به فواید بی‌نظیر آنها است. این نوشیدنی‌ها از مزایا و فواید قابل توجهی برخوردار هستند. بنابراین استفاده از آنها برای برخی از افراد، بسیار هوشمندانه و حائز اهمیت خواهد بود.

در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های انجام شده بر روی این نوشیدنی‌ها، به فواید و مضرات آنها پی برده شده است. این نوشیدنی‌ها از فواید بسیار زیادی برخوردار هستند. اما در برخی از شرایط، می‌توان از فواید این نوشیدنی‌ها برخوردار شد. عوامل بسیار زیادی بر روی بهره برداری از فواید این نوشیدنی‌ها، موثر هستند. عواملی از قبیل: سن، سلامت بدن، ورزشکار و یا عدم ورزشکار بودن مصرف کنندگان و غیره می‌توانند بر روی استفاده از این نوشیدنی، موثر باشند. لذا امروزه با برخورداری از آگاهی مناسب، می‌توان از این نوشیدنی فوق العاده، به بهترین نحو بهره برداری کرد. اگر بخواهیم به فواید این نوشیدنی توجه کنیم، می‌توان از موارد زیر یاد کرد:

بهبود استقامت بدنی:

از فواید نوشیدنی انرژی زا ، می‌توان به بهبود استقامت بدنی، اشاره نمود. امروزه بسیاری از انواع این نوشیدنی‌ها، به عنوان مکمل‌های غذایی در موارد مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع وابسته به عناصر تشکیل دهنده‌ی این نوشیدنی‌ها است. در بسیاری از انواع این نوشیدنی‌ها از عناصر و فرمولاسیون خاصی بهره برداری شده است که می‌توانند بر روی استقامت بدن، موثر باشند. عملکرد این نوشیدنی‌ها به اندازه‌ای است که پس از مولتی ویتامین‌ها به عنوان بهترین و محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی در سنین خاص، شناخته شده‌اند. این محصولات از گروه ویتامین‌های B برخوردار هستند. همچنین در بر داشتن گوارانا و جینسینگ در این محصولات، تاثیر بسزایی بر روی افزایش انرژی و استقامت بدنی مصرف کنندگان، خواهد داشت.

Energy Drinks | The Nutrition Source | Harvard T.H. Chan School of Public  Health

مزایای نوشابه انرژی زا

بهبود عملکرد مغز:

کافئین موجود در نوشابه انرژی زا نوعی محرک برای سیستم عصبی به شمار می‌رود. این نوشیدنی‌ها سرشار از عناصر تشکیل دهنده‌ی مناسب برای سلامت مغز هستند. بنابراین استفاده از آنها تاثیر مستقیمی بر روی بهبود عملکرد مغز خواهد داشت. نتایج تحقیقات انجام شده بر روی این نوشیدنی‌ها، حاکی از تاثیرگذاری آنها بر روی افزایش سطح هوشیاری خواهد بود.

این نوشیدنی‌ها تاثیر بسزایی بر روی جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و برخی از بیماری‌های مغزی خواهند داشت. اما نکته حائز اهمیت در این زمینه، توجه به مقدار و زمان استفاده از آنها می‌باشد. یکی دیگر از عناصری که می‌تواند بر روی افزایش عملکرد مفید مغز موثر باشد، عصاره‌های گیاهی به کار برده شده در تولید این نوشیدنی‌ها، است. این نوشیدنی‌ها در بر دارنده‌ی عصاره‌ی گیاهی گوارانا و جینسینگ هستند که بر روی عملکرد مغز، تاثیرات مثبتی خواهند داشت. این نوشیدنی‌ها می‌توانند احساس هوشیاری را در افراد تقویت نموده و بهره‌وری بیشتری را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشند.

بهبود ایمنی در بدن:

یکی از فواید قابل توجه در نوشابه انرژی زا، افزایش سلامت و بهبود ایمنی در بدن است. این محصول از عناصری مانند: ال کارنیتین، تورین و بسیاری از مشتقات اسید آمینه برخوردار است که فواید بسیار زیادی را در بر دارد. این عناصر در بسیاری از فرایندهای بیولوژیکی بدن، نقش چشمگیری دارند. بنابراین استفاده از آنها، بهبود ایمنی در بدن را به همراه خواهد داشت.

ویتامین‌ها و املاح معدنی به کار برده شده در تولید این نوشیدنی‌ها، می‌تواند افزایش سطح ایمنی در بدن را به همراه داشته باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند افزایش میزان گردش خون در بدن را به همراه داشته باشند. بنابراین استفاده از آنها برای ورزشکاران، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

فواید و مضرات نوشیدنی انرژی زا| مجله سیب

عوارض نوشابه انرژی زا

عوارض بهره برداری از نوشابه انرژی زا:

در کنار ذکر فواید نوشابه و نوشیدنی انرژی زا، توجه به مضرات آنها نیز بسی پر اهمیت خواهد بود. این نوشیدنی‌ها مضرات زیادی را نیز در بر دارند. بنابراین استفاده از آنها با توجه به برخی از دستور العمل‌ها، مناسب خواهد بود. از این رو دریافت مشاوره‌های تخصصی برای بهره برداری از این نوشیدنی‌ها، مفید است. از مضرات قابل توجه در این نوشیدنی‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخورداری از میزان بالای قند و شکر: (یکی از مضرات مهم و قابل توجه در این نوشیدنی‌ها، برخورداری از سطح بالای قند و شکر در فرمولاسیون تولیدی آنها است. برخی از انواع این نوشیدنی‌ها، از سطح بالای قند برخوردار می‌باشند. بنابراین می‌توانند بر روی افزایش سطح قند خون بدن شما، بسیار تاثیرگذار باشند. لذا استفاده از آنها برای افرادی که از بیماری‌هایی نظیر: دیابت و غیره، رنج می‌برند، مناسب نخواهد بود.)
  • برخورداری از سطح بالای کافئین: (در بسیاری از موارد شاهد هستیم که کافئین موجود در نوشابه انرژی زا، می‌تواند مضرات قابل توجهی را در بر داشته باشد. کافئین بالای این نوشیدنی‌ها می‌تواند بر روی افزایش نامنظم ضربان قلب نیز موثر باشد. در این صورت استفاده از آن برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، هرگز مناسب نخواهد بود. در نظر داشته باشید که استفاده‌ی بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در یک روز، می‌تواند مشکلات جدی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.)

مناسب ترین قیمت نوشابه انرژی زا جینسینگ در آذر ۱۴۰۱ - آراد برندینگ

نوشابه انرژی زا و تاثیرات آن

گروه‌های آسیب پذیر برای استفاده از نوشابه انرژی زا:

برای مصرف مناسب نوشابه انرژی زا، لیست مناسبی از گروه‌های سنی و افراد مناسب در نظر گرفته شده است. از افرادی که مصرف این نوشیدنی در آنها مضر و خطرناک بوده است، عبارتند از:

  • کودکان
  • بیماران با مشکلات کلیوی
  • بیماران قلبی
  • بیماران دیابتی
  • زنان باردار
  • نوجوانان

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.