تفاوت غلاف قهوه و کپسول - پارسی زی
همه چیز درباره هتل پرشین پلازا تهران

همه چیز درباره هتل پرشین پلازا تهران

همه چیز درباره هتل پرشین پلازا تهران هنگامی که به فکر سفر می‌افتیم و آماده به تفریح و سفر به جایی دورتر از زندگیمان هستیم، …

اهمیت استفاده از دیوارپوش

اهمیت استفاده از دیوارپوش

استفاده از دیوارپوش در دکوراسیون داخلی دیوارپوش یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی می باشد که به عنوان جداکننده فضا مورد استفاده قرار …

چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟

چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟

چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟ تنفری که بچه های کنکوری از ریاضی دارند یک الگوی قدیمی …

تفاوت غلاف قهوه و کپسول

اگر که در این صفحه هستید، حتما برایتان تفاوت غلاف قهوه و کپسول شما را کنجکاو کرده است و می خواهید بدانید چرا باید به سمت کپسول های قهوه رفت وقتی غلاف های قهوه به راحتی در دسترس هستند. اول باید بگوییم که کپسول قهوه یک قطعه کاربردی، بهداشتی و آسان با نتیجه تضمین شده است که خیالتان را از مصرف یک قهوه فوق العاده راحت می کند. این بسته های یک بار مصرف قهوه به لطف این ویژگی که دارند توانستند دوستداران قهوه را تسخیر کنند.

در حال حاضر مشهورترین کپسول های قهوه ای که در بازار مشاهده می شود و دارای بهترین کیفیت هم هستند، کپسول قهوه نسپرسو می باشند. کپسول نسپرسو یک نمونه کامل از یک بسته تمام عیار برای سرو قهوه موردعلاقه تان است. می توانید خرید کپسول نسپرسو را در سایت های فروش قهوه معتبر انجام دهید و به راحتی با دستگاه های مخصوص، آن را برای خود تهیه کنید. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت غلاف قهوه و کپسول صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تفاوت بین غلاف و کپسول قهوه چیست؟

می توان گفت که در ابتدا شاید شبیه به نظر برسند اما تفاوت غلاف قهوه و کپسول بسیار است. هم غلاف ها و هم کپسول های قهوه بسته هایی از پیش اندازه گیری شده هستند و روش استفاده بسیار ساده ای دارند. کپسول های قهوه تنها نیاز دارند که در یک قهوه ساز حرفه ای مناسب قرار بگیرند تا بتوانند دم شوند.

با استفاده از غلاف و کپسول قهوه دیگر نیازی به اندازه گیری قهوه ندارید و می توانید بدون اندازه گیری قهوه برای پرکردن فیلتر، قهوه خود را آماده کنید و حتی زمان کمتری را هم برای تمیز کردن تفاله قهوه هدر دهید همچنین طعم قهوه ای که می خواهید تغییر نخواهد کرد.

قهوه های بسیار خوبی در بازار وجود دارد که البته طعم های متفاوت و بسیار خوبی هم دارند که کپسول نسپرسو هم یکی از این نمونه ها می باشد. کپسول قهوه نسپرسو دارای طعم های بسیار زیادی نیز هست که پرطرفدارترین کپسول قهوه تا به امروز بوده و مورد استقبال زیادی واقع شده است.

بسته بندی غلاف های قهوه از کاغذ قابل بازیافت است در صورتی که نحوه بسته بندی کپسول های قهوه به صورت پلاستیک یا آلومینیوم می باشد. به غیر از تفاوت بنیادی در بسته بندی شاهد هستیم، کپسول های قهوه، دستگاه های مناسب خود را نیاز دارند و سیستم دم آوری متفاوت و تاثیر بر محیط زیست و همچنین نحوه آماده سازی از دیگر تفاوت های این دو محصول است.

غلاف قهوه از لحاظ شکلی و طرز آماده سازی به چه صورت است؟

برای اینکه بخواهید از غلاف قهوه استفاده کنید تنها نیاز است آن ها را داخل فیلتر مخصوص دستگاه قهوه ساز خود قرار دهید و سیستم دم آوری قهوه را روشن نمایید. غلاف های قهوه برای اینکه به دم آوری برسند به سیستم قطره ای با فشار کم نیاز دارند. این غلاف های قهوه به صورتی است که از فشرده سازی قهوه ساخته می شوند که در بین دو ورق قرار می گیرند و وزن بسیار کمی هم دارند و بسیار راحت قابل حمل هستند.

غلاف های قهوه به شکل دایره ای می باشند و شباهتی به یک چای کیسه ای دارند و همانطور که گفتیم باید به شکل آهسته ای دم شوند زیرا در صورتی که با فشار بالا شروع به آماده سازی شوند امکان ترکیدنشان وجود دارد زیرا محتویاتشان به صورتی فشرده شده است که باید آرام آرام این دم آوری انجام شود.

مقدار قهوه در غلاف های قهوه حدود ۷ گرم می باشد و ارزان تر از کپسول های قهوه می باشند و قیمت آن ها تقریبا نصف یا یک سوم کپسول های قهوه در هر فنجان قهوه می باشد. غلاف های قهوه نیاز به دستگاه های معمولی با فشار معمولی نیاز دارند. زباله هایی که از غلاف ها ایجاد می شود به شکل کمپوست است و در زباله های مرطوب قرار می گیرند.

غلاف های قهوه برای اینکه نگهداری شوند به یک محیط خشک نیاز دارند و نباید در محیط مرطوبی باشند یا روی آن ها خیس شود. همچنین بسته بندی آن ها در دوز های منفرد می باشد که این موضوع با کپسول ها متفاوت است.

مزایای غلاف قهوه

  • غلاف های قهوه به صورت طبیعی تجزیه می شوند و حجم ضایعات را به طور چشمگیری کاهش می دهند.
  • این غلاف های قهوه می توانند به طور معمول با هر دستگاه قهوه سازی کار کنند.
  • در زمان دم کردن، آن ها قهوه بیشتری به شما خواهند داد.

مضرات غلاف قهوه

  • ماندگاری کمی در غلاف های قهوه دیده می شود.
  • برای اینکه بتوان غلاف قهوه را نگهداری کرد باید به درستی ذخیره سازی شود.
  • بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند.

کپسول قهوه از لحاظ شکلی و طرز آماده سازی به چه صورت است؟

کپسول های قهوه شکلی استوانه ای دارند و قسمت بالایی آن ها از آلومینیوم ساخته شده است و البته دم کردن آن ها نیز شرایط خاصی دارد و تنها می توانند با دستگاه های مخصوص خود دم آوری شوند. به این صورت که مثلا کپسول نسپرسو، خود دارای دستگاه های نسپرسوساز مربوط به خود می باشد که کپسول های مخصوص کمپانی خود را پشتیبانی می کند.

کپسول ها حاوی ۵ گرم قهوه تازه و بسیار عالی هستند که دارای طعم های متنوع زیادی نیز می باشند. تفاوت هزینه در کپسول های قهوه به صورتی است که تقریبا دو برابر قیمت یک غلاف قهوه هستند و البته بسیار هم پر فروش تر و رایج تر نسبت به غلاف قهوه در بازار جلوه کرده اند زیرا هم بسته بندی زیبا تری دارند و هم بسیار شیک و جذاب هستند.

نحوه استفاده از کپسول قهوه به این صورت است که با دستگاه نسپرسو یا کپسولی مخصوص می توانید یک اسپرسو یا نسپرسو خوش طعم را تهیه کنید. برای این کار باید مخزن آب دستگاه نسپرسو را پر کرده سپس دکمه وسط دستگاه را فشار دهید تا دستگاه پس از روشن شدن خودش را گرم کند سپس ظرف مخزن کپسول را باز کنید سپس کپسول با طعم مورد علاقه خود را در آن قرار دهید و سپس آن را ببندید.

پس از آماده سازی، دستگاه به طور خودکار آن کپسول استفاده شده را در محفظه مربوطه قرار می دهد تا در آخر پس از پر شدن آن، بتوانید آن را به سطل زباله انتقال دهید. شاید این نکته به میان بیاید که کپسول، می تواند زباله زیادی را ایجاد کند اما می توان از کپسول های چندین بار مصرف با فلز بسیار قوی استفاده کنید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از لحاظ محیط زیست بتوانید مفید عمل کنید.

مزایای کپسول قهوه

  • نسبت به غلاف قهوه، اصلا نیاز به نگهداری اضافه ای ندارند و به راحتی می توان آن ها را ذخیره کرد.
  • از نظر زیبایی کپسول قهوه بسیار خیره کننده است و جذاب تر جلوه می کند.
  • کپسول ها در برابر عوامل محیطی همچون آب و … بسیار مقاوم تر نسبت به غلاف قهوه می باشند.
  • برای استفاده طولانی مدت بهترین انتخاب هستند.

مضرات کپسول قهوه

  • در صورتی که از کپسول قهوه یک بار مصرف استفاده شود، می توانند برای محیط زیست مضر باشند.
  • کپسول های قهوه در هیچ دستگاه قهوه سازی کار نمی کنند و دستگاه مخصوص به خود را می خواهند.
  • حاوی مقدار کمتری قهوه در بسته بندی های آن ها نسبت به غلاف قهوه است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید تفاوت غلاف قهوه و کپسول زیاد است و با اینکه هر دو به درست کردن یک قهوه اندازه گیری شده و بسیار خوب کمک می کنند اما روش های متفاوتی در خود دارند. باید بر حسب سلیقه خود یکی از این دو را برگزینید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.