تولید کره بادام زمینی - پارسی زی
آموزش مجازی در عصر کرونا و فرصت های پیش رو

آموزش مجازی در عصر کرونا و فرصت های پیش رو

کرونا فرصتی برای تغییر روش های آموزشی امروزه همه گیری ویروس کرونا باعث به چالش کشیده شدن روش های سنتی یادگیری شده است. آموزش مجازی …

5 راهکار برای جلوگیری از خراب شدن دندان ها

5 راهکار برای جلوگیری از خراب شدن دندان ها

۵ راهکار برای جلوگیری از خراب شدن دندان ها پوسیدگی دندان که به عنوان حفره نیز شناخته می‌شود، می‌تواند منبع اصلی درد باشد. فرآیند پوسیدگی …

چک لیست راهنمای خرید چیلر برای ساختمان + 9 حقایق پنهان

چک لیست راهنمای خرید چیلر برای ساختمان + 9 حقایق پنهان

چک لیست راهنمای خرید چیلر برای ساختمان + ۹ حقایق پنهان چکیده : جامع ترین راهنمای خرید چیلر برای ساختمان های مسکونی – بر ملا …

تولید کره بادام زمینی

چکیده : کره بادام زمینی با توجه به ظرافت به سه دسته تقسیم می شود: کره بادام زمینی ریز ، کره بادام زمینی متوسط و کره بادام زمینی درشت به طور کلی هر چه کره بادام زمینی ریزتر باشد، هر چه قیمت بازار بالاتر باشد، کیفیت و ارزش بازار محصول بالاتر خواهد بود. فرآیند آسیاب کردن عامل اصلی موثر بر درجه ظرافت کره بادام زمینی است. بنابراین، روند تولید کره بادام زمینی نیز به طور مداوم بهبود یافته و به روز می شود.

تولید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک محصول جانبی مناسب و مغذی است که از مغز بادام زمینی تهیه می شود. شما با یک دستگاه کره گیر میتوانید بهترین کره بادام زمینی صنعتی و خانگی را تهیه نمایید.

بنابراین فرآیند تولید کره بادام زمینی چیست؟

فرآوری کره بادام زمینی معمولاً شامل غربالگری (حذف سنگ، حذف ناخالصی)، برشته کردن، پوست کندن، مرتب سازی، آسیاب کردن و پر کردن است.

کره بادام زمینی با توجه به ظرافت به سه دسته تقسیم می شود: کره بادام زمینی ریز ، کره بادام زمینی متوسط و کره بادام زمینی درشت به طور کلی هر چه کره بادام زمینی ریزتر باشد، هر چه قیمت بازار بالاتر باشد، کیفیت و ارزش بازار محصول بالاتر خواهد بود. فرآیند آسیاب کردن عامل اصلی موثر بر درجه ظرافت کره بادام زمینی است. بنابراین، روند تولید کره بادام زمینی نیز به طور مداوم بهبود یافته و به روز می شود.

توسعه فناوری فرآیند تولید کره بادام زمینی:

مرحله اول:
سود بالای کره بادام زمینی در دسترس محصولات عمومی بادام زمینی نیست. با گسترش مداوم بازار کره بادام‌زمینی در داخل و خارج از کشور، تولیدکنندگان کره بادام‌زمینی فرآیند پایداری کره بادام‌زمینی را از طریق آزمایش‌های زیادی تعیین کرده‌اند. دو نقص در عملکرد عملی این فناوری وجود دارد: یکی نقص کیفیت، مقدار کره بادام زمینی پایدار بطری شده حدود ۵-۷٪ ناپایدار است و دیگری عملکرد کم است. دلیل دمای پایین این است که کره بادام زمینی برای خنک شدن خیلی کند است (تجهیزات خنک کننده عقب مانده است). این دو عیب را نمی توان در نمونه سازی به خصوص در تولید نشان داد. فرآیند تولید کره بادام زمینی تکنولوژیکی آنها اساساً به این صورت است:

برشته کردن ← خنک کاری ← پوست کندن ← یکبار آسیاب ← مخلوط ← آسیاب دو طرفه ← خنک کننده ← محصول نهایی

مخلوط کردن یکنواخت کره بادام زمینی چسبنده و لوازم جانبی آن در آسیاب مشکل است و مشکلات زمان، کیفیت و خروجی آن برجسته است. یکی از دلایل اصلی نقص؛ مورد دیگر این است که مخزن خنک کننده بسیار کند است، زیرا سطح تماس بین کره بادام زمینی و سطح سرد بسیار کوچک است، زمان خنک شدن طولانی شده و خروجی افزایش می یابد.

مرحله دوم :
با توجه به نقص های فوق، تولید کنندگان فرآیند تولید کره بادام زمینی و تجهیزات خنک کننده را تغییر داده اند. منطقی ترین فرآیند تولید کره بادام زمینی عبارت است از:

برشته کردن → خنک کردن → لایه برداری → مخلوط کردن → یک آسیاب → آسیاب دو طرفه → خنک کننده → گاز زدایی با خلاء → محصول نهایی.

از طریق تنظیم فرآیند بالا و بهبود تجهیزات، عملکرد کره بادام زمینی تضمین شده است. کیفیت کره بادام زمینی نه تنها مطابق با استانداردهای ملی است، بلکه توسط مشتریان داخلی و خارجی نیز شناخته شده است. فرآیند معقول با موفقیت در بسیاری از شرکت ها در داخل و خارج از کشور اعمال شده است و تمام تجهیزات تولید کره بادام زمینی بومی سازی شده است و تعداد زیادی از ماشین آلات به خارج از کشور صادر شده است.

نکات کلیدی فناوری تولید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از بادام زمینی با کیفیت بالا، سرشار از مواد مغذی تهیه شده و دارای عطر قوی بادام زمینی بوداده است. جریان کامل پردازش کره بادام زمینی پیچیده است و شامل ده‌ها فرآیند می‌شود و همچنین برخی از نکات فنی اصلی وجود دارد که باید به شدت کنترل شوند. بنابراین، کره بادام زمینی معمولاً توسط برخی از کارخانه های فرآوری بادام زمینی به صورت انبوه تولید می شود و سپس در سوپرمارکت ها یا فروشگاه ها به مصرف کنندگان فروخته می شود.

نکات کلیدی فناوری تولید کره بادام زمینی

۱- طبقه بندی رنگ، تشخیص آفلاتوکسین
در کارخانه تولید کره بادام زمینی، محتوای آفلاتوکسین در کره بادام زمینی تمام شده را می توان عمدتاً با حذف به موقع بادام زمینی های کپک زده از طریق دسته رنگ کنترل کرد. علاوه بر این، ما همچنین می توانیم توسط تجهیزات تست مواد غذایی حرفه ای شناسایی و غربالگری کنیم. این نه تنها می تواند آفلاتوکسین را در بادام زمینی تشخیص دهد، بلکه محتوای آفلاتوکسین B1 را در نمونه ها محدود و به صورت کمی تعیین می کند و به سرعت و با دقت بادام زمینی را با آفلاتوکسین اضافی غربال می کند.

۲- برشته کردن
دمای برشته کردن بادام زمینی به طور کلی حدود ۱۸۰ درجه سانتیگراد است و زمان بو دادن حدود ۳۰ دقیقه است. حالت تفت ایده آل زمانی حاصل می شود که پوست بادام زمینی تیره تر باشد. می توانید سعی کنید بادام زمینی برشته شده را با دست مالش دهید تا ببینید آیا بادام زمینی برشته شده شرایط لازم را دارد یا خیر.
زمان و دمای برشته کردن با رطوبت و اندازه ذرات مواد در نوسان است، بنابراین برای یافتن دما و زمان برشته کردن مناسب، آزمایش‌های زیادی لازم است.

۳-پوست کندن
بعد از برشته شدن و خنک شدن، اثر پوست کندن بادام زمینی را می توان به راحتی توسط یک دستگاه پوست کن حرفه ای بادام زمینی بدست آورد. اگر پوست بادام زمینی قرمز در باقی مانده کره بادام زمینی وجود داشته باشد، طعم آن را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین لازم است سرعت پوست کندن بادام زمینی به شدت کنترل شود.

۴- آسیاب درشت، آسیاب ریز
مغز بادام زمینی پوست کنده را با آسیاب در سس درشت آسیاب کرده و سپس از طریق دستگاه آسیاب دوم به سس ریز تبدیل می شود . ظرافت کره بادام زمینی معمولاً برای داشتن طعم بهتر باید به بیش از ۱۰۰ مش برسد.

۵- گاز زدایی
مایع آماده شده در یک هموژنایزر با فشار ۴۰ مگاپاسکال همگن می شود تا ذرات موجود در دوغاب ظریف تر شوند که برای ثبات کیفیت و طعم محصول نهایی مفید است.

چرا خودتان کره بادام زمینی درست کنید؟

خوب، اولا، این واقعا آسان است. به طور جدی، تنها کاری که باید انجام دهید مانند تهیه ارده با دستگاه ارده گیر این است که مقداری بادام زمینی را در یک غذاساز بریزید و بگذارید کار کند. آنقدر این کار را انجام دهید تا کره بادام زمینی یکدست و خامه ای شود، یا مقداری آجیل در آنجا بگذارید تا بافتی ترد پیدا کند.

دوم، ارزان‌تر از خرید در فروشگاه است. یک کیسه بزرگ آجیل ارزان قیمت را در بخش عمده فروشگاه مواد غذایی خود بخرید و کره بادام زمینی خانگی به اندازه کافی برای هفته ها دوام خواهید داشت.

شما همچنین می توانید مواد تشکیل دهنده را کنترل کنید، به این معنی که می توانید آن را به همان اندازه که می خواهید سالم (یا ناسالم) درست کنید. مگر اینکه مارک های طبیعی فانتزی را بخرید (که گران هستند!)، متوجه خواهید شد که کره بادام زمینی خریداری شده در فروشگاه حاوی مقدار زیادی شکر اضافه شده و مواد پرکننده عجیب و غریب است. وقتی PB خود را درست می کنید، می توانید بدون پرداخت حق بیمه از آن مواد صرف نظر کنید.

و البته طعم فوق العاده ای دارد. به طور جدی، هنگامی که کره های آجیلی تازه تهیه کرده اید، دیگر آن را از فروشگاه خریداری نمی کنید.

گروه صنعتی بتین با خدمات فروش دستگاه کره گیر بادام زمینی ، دستگاه ارده گیر و دستگاه شالی کوب به شما عزیزان آموزش کار به صورت حرفه ای با این دستگاه هارا نیز میدهد.

برچسب ها : تولید کره بادام زمینی خوب,کره بادام زمینی,ساخت کره بادام زمینی

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 1 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.