بررسی قیمت و کیفیت برندهای سونی سامسونگ و ال‌جی - پارسی زی
کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند

کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند

کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند آزمون Duolingo یک آزمون آنلاین جهانی است که چهار توانایی مهم زبان را اندازه گیری می کند. دانشگاه …

روش و نحوه نصب موکت تایل

روش و نحوه نصب موکت تایل

امروزه مردم بیش از خرید موکت های رولی، به خرید موکت تایل روی آورده اند. این موکت ها مدرن تر و جذاب تر هستند و …

SPF ضد آفتاب مناسب پوست ما چیست؟

SPF ضد آفتاب مناسب پوست ما چیست؟

SPF ضد آفتاب مناسب پوست ما چیست؟ انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب می تواند گیج کننده باشد، به خصوص با وجود تنوع SPF های موجود …

چکیده : مقایسه تلویزیون سونی X77L و تلویزیون سامسونگ CU7000 با ال جی UQ75006 تفاوت و بررسی ارزان‌ترین تلویزیونهای فورکی سری ۷ با مشخصات هوشمند را مشاهده کنید.

 

بررسی قیمت و کیفیت برندهای خرید تلویزیون سونی سامسونگ و ال‌جی

امروزه بازار تلویزیون‌ های هوشمند ، با تنوع بسیاری از برندها و مدل‌ها مواجه است. قیمت‌ها به وفور تغییر می‌کنند و بسته به ویژگی‌ها، اندازه صفحه نمایش، فناوری‌های مورد استفاده و … ، متفاوت هست. برای برند سونی Sony ساخت مالزی ، معمولاً مدل‌های سری X از لحاظ قیمت در گروه تلویزیون‌های پیشرفته و با کیفیت قرار دارند. قیمت آنها معمولاً بالاتر از برندهای دیگر است. برای مثال، تلویزیون‌های سری X77L از سونی Sony، در بازار با قیمت بالاتری نسبت به برندهای دیگر هستند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تنوع مدل‌ها، قیمت تلویزیون ‌های سامسونگ Samsung سری CU ساخت کره و تلویزیون‌های کریستال ال جی سری UQ کره ای در گروه قیمتی متوسط تا بالا قرار می‌گیرند، اما می‌توانند در مقایسه با برندهای دیگر قیمت‌های رقابتی‌تری داشته باشند.

 

مقایسه تلویزیون سونی X77L و ال جی UQ75006 با سامسونگ CU7000

مقایسه تلویزیون سونی X77L و ال جی UQ75006 با سامسونگ CU7000 در طراحی

در تصاویر این صفحه از تلویزیون اسمارت سونی X77L، می‌توانید طراحی کلی آن را به راحتی مشاهده کنید. با نمای ساده و شکیل، این تلویزیون مینیمالیستیک و با کیفیت ، ساخت مطلوبی را ارائه می‌دهد. پایه‌های گوشه‌ای محکم نیز یکی از ویژگی‌های طراحی آن است. در مورد تلویزیون ال ای دی سونی X77L ، باید بگویم که ظاهری معمولی و پایه‌های شکیل که رنگ پایه و بدنه کاملاً مشکی و از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. تلویزیون UHD ال‌جی مدل UQ75006 به‌طور کاملاً جدید بسته بندی شده ، این بسته بندی از چاپ تک رنگ استفاده می‌کند و جعبه آن قابل بازیافت طراحی شده است. این تلاش برای کاهش پسماند و محیط زیست دوستانه است.

به‌علاوه، تلویزیون ال‌جی اکنون با طراحی باریک‌تر و حاشیه‌های کوچک، جلوه‌ی زیباتری دارد که به زیبایی و استایل فضای داخلی خانه‌تان افزوده می‌شود. این تلویزیون با این ویژگی‌های جدید، علاوه بر ارائه‌ی تصویر با کیفیت بالا، به دکوراسیون داخلی خانه‌تان فضای بهتری می دهد. تلویزیون سامسونگ CU7000 از یک طراحی شگفت‌انگیز و مدرن برخوردار است. با بدنه‌ای باریک و شیک، این تلویزیون با قاب جلویی بدون حاشیه (بدون Bazzel) تجربه تماشایی بهتری را فراهم می‌کند . و محل قرارگیری پورت‌ها و اتصالات نیز به طور هوشمندانه طراحی شده تا دسترسی کاربر راحت‌تر شود. با مقایسه ابعاد تلویزیون LED سامسونگ CU7000 با سونی X77L و ال جی UQ75006 می توانید بهترین مدل را بر اساس اندازه صفحه نمایش بخرید.

 

مزایا و معایب بهترین برند

بحث تلویزیون جداست و باید مدلی را انتخاب کرد که بهترین کیفیت را داشته باشد. از مزایای تلویزیون های سونی Sony ، ال جی LG و سامسونگ Samsung ، طراحی ساده و مینیمالیستی بوده که نظر همه را جلب کرده است . استفاده از پلتفرم هوشمند اختصاصی اندروید Android سونی و وب او اس WebOS ال جی با تایزن Tizen سامسونگ Samsung، دسترسی به برنامه های نصب شده را فراهم می سازد. استفاده از چیپ پردازشگر تصویر برای وضوح و شفافیت تصویر ، ارتقا محتوای کم کیفیت فیلم به ۴K و تاخیر ورودی کمتر که مناسب ترین گزینه برای گیمینگ است. از معایب آن ، نیاز به روشنایی بیشتر در نمایشگر و  نسبت کنتراست کمتر در مقایسه با پنل‌های VA را نام برد. با انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ ، ال جی و سونی از دیدن فیلم های مورد علاقه تان لذت ببرید.

 

تفاوت تلویزیون ال جی UQ75006 و سامسونگ CU7000 و سونی X77L در کیفیت تصویر

در تلویزیون ال‌جی UQ75006، پردازنده هوش مصنوعی α۵ تجربه تماشا را ارتقا می‌دهد. HDR10 Pro برای تنظیم سطح روشنایی به منظور افزایش رنگ و وضوح در هر تصویر به کار می‌رود. در نتیجه مقایسه هر سه برند در تلویزیون خواهیم فهمید که هر کیفیت تصویر فوق العاده ایده الی را ایجاد می کنند. تلویزیون Samsung Crystal UHD مدل CU7000 با ارتقاء به وضوح ۴K از محتوا لذت برده و با فناوری PurColor، طیف وسیعی از رنگ‌ها را نسبت به مدل‌های RGB سنتی به نمایش می‌گذارد. پردازنده کریستال با ارتقاء مقیاس ۴K UHD، حتی محتوایی که با کیفیت ۴K تولید نشده را به وضوح ۴K ارتقا می‌دهد. تکنولوژی Motionflow XR با اسکن تصویر ۶۰ هرتز در این تلویزیون ، با ایجاد فریم‌های اضافی تصاویر را نرم‌تر و واضح‌تر می‌کند.

تکنولوژی ۴K X-Reality PRO در تلویزیون سونی مدل X77L قابلیت ارتقاء تصاویر با کیفیت ۲K و HD را به سطوح جزئیات نزدیک به ۴K را فراهم می‌کند. رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل ۴K برای بهبود شفافیت و بهبود تصاویر در زمان واقعی بکار برده می شود. Live Color، یکی دیگر از فناوری‌های سونیX77L با پنل IPS ، رنگ‌های تصاویر را به رنگ‌های قابل تکرار تلویزیون گسترش می‌دهد تا تجربه تماشای واقعی و زنده‌تری را ایجاد کند.  همچنین، تکنولوژی Auto HDR Tone Mapping در هنگام اتصال به PS5، به طور خودکار صحنه‌های HDR را بهینه خواهد نمود. حتی در سایه‌های تیره و هایلایت‌های روشن، جزئیات ظریف و رنگ‌های واقعی را حفظ می‌کند. بنابراین ، در مقایسه تلویزیون سونی به نسبت سامسونگ کنتراست پایینتری دارد.

 

کیفیت صدای تلویزیون: وضوح و شفافیت صدای فراگیر

تلویزیون سونی LED مدل X77L با استفاده از فناوری X-Balanced Speaker™ طراحی شده است تا با ظرافت به طراحی باریک تلویزیون متناسب باشد. در عین حال کیفیت صدای واضح و شفافی را برای فیلم‌ها و موسیقی‌ها فراهم کند. با اینکه سیستم صوتی این تلویزیون دارای یک سیستم صوتی ساده دو کاناله مجهز به دو میدرینج است، اما از نظر دقت صدا و بلندی صدا قابل قبول است. تلویزیون سامسونگ CU7000 نیز از کیفیت صوتی برجسته‌ای برخوردار است، با سیستم صوتی Dolby Digital Plus که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. فناوری Dolby Digital Plus، صداهای پیرامونی را به شکل واقعی‌تری بازتولید می‌کند و تجربه تماشایی را تکمیل می‌کند.

این تلویزیون از فناوری تقویت صدای DTS و Q-Symphony کیوسمفونی استفاده می‌کند که باعث افزایش قدرت صدای تلویزیون می‌شود و تجربه تماشا را بهبود می‌بخشد. این سیستم صوتی از تکنولوژی‌های صوتی متعددی مانند Dolby Audio و DTS TruSurround پشتیبانی می‌کند که باعث تولید صداهای فراگیر و پرفراز و نشیب می‌شوند. در تلویزیون ال‌جی UQ75006، با بلندگوهای قدرتمند و قابلیت تنظیم آکوستیک هوش مصنوعی و تکنولوژی AI Sound، ازصدای فراگیر و با کیفیت در حین تماشای فیلم لذت ببرید. در مقایسه تلویزیون سامسونگ CU7000 و ال جی LG UQ75006 با سونی X77L با بلندگوهای ۲۰ وات و بلوتوث صوتی و کانال بازگشت صدا eARC / ARC انگار در سینما حضور دارید.

مقایسه تلویزیون X77L و UQ75006 با CU7000

تفاوت سایز صفحه نمایش تلویزیون ال جی UQ75006 با سامسونگ CU7000 و سونی X77L

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی، سامسونگ و سونی در اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند، از جمله:

  1. ال‌جی (LG): معمولاً اندازه‌های متنوعی از تلویزیون‌های ال‌جی UQ75006 وجود دارد، از اندازه‌های کوچک مانند ۳۲ اینچ گرفته تا تلویزیون‌های بزرگ با اندازه ۵۰ اینچ ، ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ.
  2. سامسونگ (Samsung): همچنین تلویزیون‌های متنوعی با اندازه‌ها و ابعاد مختلف سامسونگ CU7000 ارائه می‌دهد، از اندازه‌های کوچکتر مانند ۴۳ اینچ تا تلویزیون‌های بزرگتری مانند ۸۵ اینچ را در دسترس طرفدارنش قرار داده است.
  3. سونی (Sony): مدل X77L تلویزیون‌های سونی همچنین در اندازه‌ها و ابعاد متنوعی عرضه می‌شوند، از اندازه‌های کوچکتر مانند ۴۳ اینچ تا  ۸۵ اینچ بزرگتر را تولید کرده است. هر یک از این برندها به مدل‌ها و سری‌های مختلفی دسترسی دارند که هر کدام ویژگی‌ها، تکنولوژی‌ها و اندازه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

 

تجربه هیجان انگیز گیمینگ (بازی) با گرافیک قوی

در تلویزیون سامسونگ CU7000، اتصال بی دردسر به دنیای ۴K به شما ارزش یک نگاه (و بیشتر) را می‌دهد. از Samsung Smart Hub برای دسترسی به نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، محتوای محیطی و بازی‌های متفاوت استفاده کنید و لذت ببرید. بازی‌های مورد علاقه‌تان را مستقیماً از تلویزیون پخش کنید بدون نیاز به کنسول. در تلویزیون ال ای دی سونی Sony مدل X77L، تجربه‌ی گرافیک عالی و صداگذاری بازی‌های امروزی را تجربه کنید.

با اتصال به PlayStation® ۵، می‌توانید به طور کامل در قلب بازی مهیج قرار بگیرید و با صحنه‌های الهام‌بخش، صدای محیط و ویژگی‌های جدید ، بازی‌های مورد علاقه‌تان را با کیفیت بصری و صوتی بی‌نظیری تجربه کنید. در تلویزیون ال ای دی ال‌جی UQ75006، با استفاده از Game Dashboard & Optimizer و HGiG از تجربه بازی لذت ببرید. تمام تنظیمات مورد نیاز برای گیم را در یک مکان پیدا کنید و از ویژگی‌های VRR/ALLM/GameGenre PQ بهره ببرید.

 

امکانات اسمارت تلویزیون : به صورت آنلاین فیلم و سریال را مشاهده کنید!!

سیستم عامل جزو قلب تلویزیون به شمار می آید که امروزه تلویزیون های هوشمند دسترسی به برنامه ها را فراهم می سازد. با تلویزیون X77L سونی، به بیش از ۷۰۰ هزار فیلم از سرویس‌های اشتراکی لذت ببرید. این محتواها به صورت منظم و بر اساس موضوعات موردعلاقه‌ دسته‌بندی شده‌. با قابلیت جستجوی صوتی در تلویزیون X77L، برنامه موردنظر خود را سریع‌تر پیدا کنید، کافیست عنوان فیلم یا برنامه را به‌صورت صوتی بیان کنید. با دستیار صوتی Alexa و Google Assistant در تلویزیون ال ای دی سامسونگ Samsung و الجی Voice Search ، دستورات را از دور انجام دهید.

تلویزیون سونی Sony دارای قابلیت کنترل دستگاه‌های اسمارت خانگی است تا در منزل، تنظیمات دما، نور و … را بهینه کنید. با قابلیت کروم‌کست (Chromecast) در تلویزیون سونی با قابلیت Tap View در تلویزیون سامسونگ Samsung و اشتراک گذاری صفحه نمایش در الجی ، محتوای موبایل خود را به تلویزیونLED منتقل کنید. در مرورگر اینترنت از طریق اتصال وای فای Wifi به جستجوی محتوای مورد علاقه تان بپردازید. تلویزیون سامسونگ CU7000 و ال جی UQ75006 از برنامه SmartThings پشتیبانی می کند و با نصب آن روی موبایل می توانید تلویزیون را کنترل کنید.

تلویزیون X77L و الجی کریستال UQ75006 دارای Apple AirPlay بوده تا بتوانید بدون زحمت iPhone، iPad یا Mac خود را به تلویزیون ال ای دی وصل کنید. از طریق Apple Home و با استفاده از فناوری HomeKit می‌توانید به راحتی و به صورت ایمن تلویزیون سونی X77L و ال جی UQ75006 را با برنامه Home و در دستگاه Apple خود، کنترل کنید. قابلیت اتصال به بلوتوث سونی و ال جی LG نسخه ۵ و سامسونگ  ۵٫۲ را دارد تا عکس و فیلم را بر روی نمایشگر بزرگ مشاهده نمایید.

تفاوت تلویزیون سونی X77L و ال جی UQ75006 با سامسونگ CU7000

طراحی منحصر به‌ فرد ریموت‌کنترل

کنترل‌های هوشمند، ابزاری هستند که به کمک آن‌ها می‌توان کنترل و مدیریت تلویزیون LED و دیگر دستگاه‌های متصل به آن را به راحتی انجام داد. در صورتی که تلویزیون ال ای دی شما دارای کنترل هوشمند باشد، امکانات متنوعی از جمله کنترل صدا، کنترل حرکتی، دستورات صوتی، و قابلیت اتصال به اینترنت و برنامه‌های هوشمند را خواهید داشت. به عنوان مثال، در کنترل هوشمند سونی X77L ، می‌توانید با استفاده از کنترل حرکتی، به راحتی در منوها حرکت کنید و انتخاب‌های خود را انجام دهید. اختصاصا در این مدل سونی ریموت کنترل هوشمند همراهش هست.

کنترل‌های هوشمند معمولاً دارای دکمه‌های مخصوصی برای دسترسی سریع به برنامه‌های محبوب، ورود به حالت‌های خاص مانند حالت ورزش یا حالت بازی، و کنترل اجزای مختلف تلویزیون LED مثل صدا، روشنایی، و منوهای تصویری هستند. با بررسی تلویزیون  سامسونگ CU7000 و سونی X77L با ال جی UQ75006 به لحاظ طراحی شکل کنترل پی خواهیم برد که هر برند ساختار متفاوتی را در پیش گرفته است. بنابراین، با گردوخاک و کثیفی در لابه لای کنترل خداحافظی کنید. اگر قصد خرید تلویزیون سونی سامسونگ و ال جی را دارید، سعی کنید ، تمامی موارد را رعایت کنید.

 

گیرنده ی دیجیتال و پورت های ورودی تلویزیون

در واقع ، تیونر ، دستگاهی است که به وسیله آن می‌توان سیگنال‌های دیجیتالی را دریافت کرد و به تلویزیون ال ای دی یا رایانه ارسال کنید تا بتوانید برنامه‌های تلویزیونی یا رادیویی را تماشا یا گوش کنید. این گیرنده‌ها معمولاً برای دریافت سیگنال‌های تلویزیون دیجیتال LEDیا رادیو دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیونر دیجیتال به نام DVB-T2 همراه با ATSC3 در تلویزیون سونی Sony سری X مدل ۷۷L به کار رفته است. تا بتواند به خوبی کدک‌های جدید H/x265 یا به عبارت دیگر HEVC را با کیفیت ۴K و HDR دریافت و نمایش دهد.

در تلویزیون کریستال ال جی LG سری UQ مدل ۷۵۰۰۶ و تلویزیون سامسونگ سری CU مدل ۷۰۰۰ از گیرنده دیجتال DVB-T2S2C برخوردار است. در مقایسه و بررسی هر سه مدل تلویزیون ال ای دی پورت های ورودی HDMI و USB بوده که دسترسی کاربر را بیشتر می سازد. قیمت تلویزیون سونی به نسبت به الجی و سامسونگ گرانتر است. اگر قصد خرید دارید ، یکی از این سه مدل که جزو بهترین های بازار هستند را انتخاب کنید.

تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ و ال جی

تلویزیون سونی X77L

– رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل

– تکنولوژی ۴K X-Reality PRO

– گیرنده دیجیتال DVB-T2

– سیستم عامل آندروید

– پشتیبانی از Apple HomeKit

– وصل شدن گوشی آیفون AirPlay

 

تلویزیون ال جی UQ75006

– صفحه نمایش ۴K UHD

– پردازنده α۵ Gen5 AI

– سیستم عاملwebOS

– هوش مصنوعی ThinQ

– حالت فیلمسازان Filmmaker Mode


تلویزیون سامسونگ UQ75006

– کیفیت تصویر فورکی ۴K

– سیستم عامل تایزن

– مرورگر اینترنت

– قابلیت اتصال به گوشی

– گیرنده دیجیتال DVB-T2S2C

– اتصال بلوتوث نسخه ۵٫۲

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.