6 پارک زیبا و دیدنی باکو که میتوان بازدید کرد - پارسی زی
علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ماشین لباسشویی خود با آن روبرو شوید، بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می باشد. در صورتی که درب …

بررسی اصلی ترین قطعات شاول کوماتسو

بررسی اصلی ترین قطعات شاول کوماتسو

بررسی اصلی ترین قطعات شاول کوماتسو قطعات شاول کوماتسو توسط این شرکت با کیفیت بالایی تولید می شوند. این قطعات مربوط به قسمت های مختلف …

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت چیست؟

هر سیستم غشایی نظیر سیستم RO به صورت طبیعی به دلیل وجود مواد معلق، املاح محلول و پارامترهای میکروبی موجود در آب خوراک دچار گرفتگی خواهد شد …

۶ پارک زیبا و دیدنی باکو که میتوان بازدید کرد

پارک بلوار، پارک ساحلی باکو

پارک ساحلی باکو معروف به پارک بلوار، فضای زیبایی را مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری در کرانه های زیبای دریای خزر به وجود اورده است. به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری باکو این پارک مجموعه ی بی نظیری از سرگرمی ها و تفریحات متفاوت از جمله فواره های موزیکال، سینمای فضای باز، کافه ها و رستوران های متنوع را در خود جای داده است. حتی فضای زیبایی به نام ونیز کوچک در این مجموعه قرار دارد که همانند ونیز شامل کانال های باریکی از آب بوده که با قایق های مخصوص گردشی بی نظیر را برای گردشگران در تورهای باکو رقم می زند. ونیز کوچک در شب نمای فوق العاده ای را به نمایش می گزارد. موزه ی فرش معروف اذربایجان با معماری منحصر به فرد خود نیز در اطراف این پارک واقع شده است.
باغ خاقانی (معروف به باغ ملوکان)
این پارک قدیمی باکو برای بزرگداشت شاعر معروف خاقانی شیروانی شاعر کلاسیک قرون وسطی نام گزاری شده است اما به باغ ملوکان معروف است چرا که در قرن ۱۹ محل اقامت پادشاهان و حکمرانان روسی بوده است. در مرکز این باغ مجسمه های ۳ زن جوان در قسمتی از دیوار ساخته شده است که به عنوان معروف ترین قسمت این باغ شناخته می شود. در این قسمت فضای بازی با تاب و سرسره و دیگر سرگرمی های کودکانه و کافه ها و رستوران های متنوع نیز وجود دارد.
پارک موزه ی حیدر علی اف
این پارک که در مرکز شهر واقع شده است در هشتاد و دومین میلاد رهبر ملی اذرباجان حیدر علی اف بازگشایی شد. در این پارک فواره هایی به شکل ستاره ی ۸ پر که نشان ملی اذربایجان می باشد به چشم می خورد. گل ها و درختچه های این مجموعه از هلند به اینجا اورده شده اند. این پارک میزبان مراسم و فستیوال های متنوع شهر باکو از جمله فستیوال گل ها که هر ساله در روز ۱۰ می برگزار می شود، می باشد.
میدان فواره ها
به دلیل وجود تعداد زیادی از فواره های زیبا در این محدوده این پارک اینچنین نام گزاری شده است. این میدان به عنوان اولین میدان رسمی شهر باکو شناخته می شود. در اطراف این میدان اثار باستانی فراوانی متعلق به قرن ۱۹ و ۲۰ از جمله مجسمه ی نظامی و دیگر مشاهیر به چشم می خورد که زیبایی ان را چند برابر می کند. .(پیشنهاد میدهیم برای رزرو هتل های باکو،از بین هتل های نزدیک میدان فواره انتخاب کنید.)
باغ فیلهارمونیک (باغ فرماندار)
این باغ به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های باکو به دلیل موقعیت مکانی که در مقابل ساختمان فرمانداری سابق واقع شده است به این عنوان نام گزاری شده است. این باغ در سال ۱۹۳۰ طراحی و ساخته شده است و برای سالهای زیادی ورود مردم معمولی به این باغ ممنوع بود و تنها بزرگان کشور، ثروتمندان و افراد والا رتبه مجاز به استفاده از پارک بوده اند. یکی از زیبایی های این پارک گونه های متنوع طوطی هایی هستند که در لابه لای درختان این پارک زندگی می کنند.
پارک اپلند
این پارک بی نظیر و منحصر به فرد دارای فضای پانارومیک زیبایی است و منظره ای شگفت انگی از کل شهر را به نمایش می گذارد. این پارک در سال ۲۰۱۳ به طور کامل بازسازی شد و با تغییرات به وجود امده به زیبایی های ان افزوده شد. دسترسی به این پارک از ۲ طریق امکان پذیر است: تلکابین و از طریق پلکان. از نزدیکترین و معروفترین هتل های نزدیک به این پارک میتوان به هتل فیرمونت باکو اشاره کرد.
موفق باشید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.