اقدامات لازم جهت ثبت لوگو و علامت سازمانی - پارسی زی
طرز تهیه موهیتو نعنایی خوشمزه

طرز تهیه موهیتو نعنایی خوشمزه

در فصل‌های گرم سال، نوشیدن نوشابه‌های خنک‌کننده و متنوع به یک لذت بی‌نظیر تبدیل می‌شود. موهیتو به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی، ترکیبی از …

تاثیر گانودرما بر لاغری

تاثیر گانودرما بر لاغری

تاثیر گانودرما بر لاغری برخی از مکمل های گیاهی معمولا به عنوان داروهای جایگزین برای کاهش وزن استفاده می شوند. قارچ گانودرما ، نمونه ای …

معرفی مهارت‌های پول‌ساز

معرفی مهارت‌های پول‌ساز در شرایط فعلی که تورم بالا است، سوال این که کدام یک از مهارت‌ها به ما کمک می‌کند تا شانس بیشتر برای …

اقدامات لازم جهت ثبت لوگو و علامت سازمانی

در بازار پر رقابت امروز، لازمه بقا در بازار کسب و کار با ماندگاری در بازار مشتریان رابطه مستقیم دارد. عوامل زیادی در این رابطه دخیل هستند که از میان آن ها می توان به ثبت  برند و ماندگاری یک برند معتبر در ذهن مشتریان اشاره کرد. انتخاب یک برند در جهت معرفی محصول یا خدمات از نکات مهمی است که در کنار ثبت شرکت باید به آن توجه داشت.

پس از طراحی برند، باید نسبت به ثبت آن نیز اقدام کرد. ثبت برند دارای قوانین و ضوابطی می باشد و در مواردی ثبت برند امکان پذیر نیست. برای مثال برند باید به گونه ای باشد که امکان تمایز یک کالا یا خدمات با سایر کالا یا خدمات را ایجاد کند.
برندهایی که برخلاف موازین شرعی و اخلاقی هستند، ثبت نمی شوند. یک برند نباید به گونه ای باشد که در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات، باعث ایجاد گمراهی در افراد شود. از دیگر مواردی که در هنگام ثبت برندها اجازه ثبت به آن ها داده نمی شود، می توان به استفاده یا تقلید از نشان های نظامی، پرچم کشور و نشان مملکتی، اشاره کرد. تنها در صورتی که می توان از این علائم استفاده نمود که مقامات صلاحیت دار کشور یا سازمان های مربوطه، اجازه استفاده از آن را صادر کنند. برندی که قصد ثبت آن را دارید، نباید شبیه علامت تجاری دیگر یا ترجمه کالا یا خدمات مشابه به آن در کشور باشد. هم چنین باید توجه داشت برندی که برای محصول یا خدمات خود معرفی می کنید با سایر محصولات یا خدمات غیر مشابه نیز برابری نداشته باشد. در صورتی که از یک واژه عامیانه برای برند مورد نظر خود استفاده نمایید، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت.

هم چنین واژه های توصیفی نیز نمی تواند به عنوان برند مورد استفاده قرار گرفته و ثبت شود. موارد ذکر شده از جمله نکاتی هستند که در هنگام طراحی برند و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در زمان ثبت برند باید به آن ها توجه داشت.

اهمیت ثبت برند را می توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد. ثبت یک برند امکان تمایز محصولات یا خدمات از یکدیگر را برای مشتریان فراهم می کند. هم چنین این امکان را برای صاحبان کالا یا خدمات مشابه فراهم می کند که محصولات یا خدمات خود را از یکدیگر متمایز کنند. ثبت برند می تواند امکان بازاریابی و ایجاد شهرت برای شرکت ها و صاحبان کالا را فراهم کند. ثبت برند یکی از ضروریات موافقت نامه ها در اعطای نمایندگی می باشد.

برای ثبت برند باید از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کرد. این امکان وجود دارد که خود فرد به طور مستقیم به دنبال ثبت برند رفته یا انجام این کار را به مشاورین مربوطه در این زمینه بسپارند همچنین می توان به مراکز فروش برند آماده مراجعه کرد.

برای ثبت برند توسط مشاورین مربوطه تنها باید مدارک لازم را به آن ها ارائه داده و بقیه کار را به آن ها سپرد. از جمله مدارک لازم برای ثبت برند توسط اشخاص حقیقی، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مجوز فعالیت و کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در برند می باشد.

کارشناسان و متخصصام مجموعه آراز در تمام حوزه های خدمات سازمانی نظیر مشاوره حقوقی، ثبت شرکت، برند، ثبت طرح صنعتی، نشان جغرافیایی، طراحی پورتال، اخذ کارت بازرگانی و … آماده خدمات رسانی به سازمان ها و کارخانجات کشور می باشند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.