حقایق افزایش 50 درصدی خرید بلیط اتوبوس تهران بعد از رفع محدودیت کرونایی - پارسی زی
ثبت شرکت در ترکیه در سال 2022 چه مزایا و هزینه هایی دارد؟ – ثبت کاف

ثبت شرکت در ترکیه در سال 2022 چه مزایا و هزینه هایی دارد؟ – ثبت کاف

ترکیه کشوری است با اقتصاد رو به رشد، برای همین این سؤال برای افرادی که علاقه مند راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر …

انواع توری مش جوشی و تفاوت های آن

انواع توری مش جوشی و تفاوت های آن

یکی از انواع مصالح ساختمانی که بسیار کاربردی است، توری مش جوشی نام دارد. صنایع مختلفی وجود دارند که از این توری استفاده می‌کنند؛ مانند …

قصه کودکانه گربه چکمه پوش

قصه کودکانه گربه چکمه پوش

قصه کودکانه گربه چکمه پوش روزی روزگاری آسیابان فقیری با سه پسرش زندگی می کرد. سالها گذشت و آسیابان قصه ما پیر شد و مرد. …

اتوبوس را می توان محبوب ترین، ارزان ترین و رایج ترین وسیله نقلیه عمومی سیستم حمل و نقل کشور دانست که دهه های زیادی است که به مردم و مسافران خدمات رسانی می کند. اولین اتوبوس ها در زمان مظفرالدین شاه وارد کشور شد و در این مدت تغییرات بسیار زیادی داشته اند به گونه ای که امروزه در انواع مدل های مختلف عادی و ویژه از برندهای متعددی در سطح کشور فعال هستند. اگرچه وسایل نقلیه دیگری همچون قطار، کشتی، هواپیما و ماشین های شخصی می توانند گزینه هایی برای مسافرت ها باشند ولی اتوبوس ها به دلیل مزایای متعددی که دارند از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و اکثرا افراد ترجیح می دهند که از اتوبوس ها برای مسافرت های خود استفاده کنند.

در یک سال اخیر به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان و خصوصا کشور ایران ترددها، مسافرات ها، تجمع ها، برنامه های گروهی و … با محدودیت های متعددی مواجه شد و مردم برای حفظ سلامتی خودشان اکثر اوقات را در قرنطینه به سر بردند. این بیماری باعث شد که تعداد مسافران کاهش چشمگیری پیدا کند. باتوجه به آنکه مردم در دوران کرونا از نظر اقتصادی مشکلات زیادی تجربه کردند و از آنجایی که اتوبوس کم هزینه ترین وسیله نقلیه ممکن برای مسافران می باشد و هزینه سفر با وسایلی مانند هواپیما، قطار، کشتی، ماشین های شخصی و… بالا می باشد قطعا بعد از اتمام محدودیت های کرونایی تقاضای خرید بلیط اتوبوس افزایش چشمگیری خواهد داشت.

افزایش مسافرت ها و تقاضای خرید بلیط بعد از اتمام بیماری کرونا

بیماری کرونا در یک سال گذشته اثرات مخرب بسیار زیادی بر اقتصاد کشور در حوزه های مختلف داشته است به گونه ای که بر اساس آمار در صنعت گردشگری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال کاهش درآمد ثبت شده است. کاهش مسافرت ها و استفاده از وسایل نقلیه عمومی یکی از اثرات بیماری کرونا است چرا که مسافران از قرار گرفتن در تجمع ها و مکان های سربسته به شدت هراس دارند و تلاش می کنند حتی الامکان در این گونه مکان ها قرار نگیرند. اگرچه در بسیاری از مناطق کشور محدودیت های تردد برای ماشین های شخصی اعمال شد و مردم مجبور بودند که از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها استفاده کنند اما به علت حفظ سلامتی و عدم انتشار کرونا بسیاری از مردم مسافرت های خودشان را کاهش دادند و این در نهایت به کاهش تقاضای خرید بلیط اتوبوس منجر شد. خصوصا در کلان شهرهای بزرگی مانند تهران که در اوج بیماری کرونا وضعیت قرمزی داشت تعداد مسافران به شدت کاهش پیدا کرد.

با توجه به آنکه در زمان محدودیت های کرونایی بسیاری از مردم در قرنطینه خانگی قرار گرفتند و ترددها و مسافرت ها به شدت کاهش پیدا کرد. بر اساس آمار و ارقام اتحادیه اتوبوسرانی، میزان درآمد ماهیانه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن کاهش تعداد مسافران، بالا بودن هزینه های مربوط به ضد عفونی کردن و افزایش قیمت قطعات و استهلاک ماشین ها بوده است. در یک سال گذشته بیماری کرونا باعث شده است که مردم ایران از بسیاری از تفریحات، مسافرت ها، رفت و آمدها و … پرهیز کنند و حتی در ایام تعطیلات سال نو که اهمیت بالایی برای ایرانیان دارد سفر به طبیعت کمتر مشاهده شد. با اتمام محدودیت های کرونایی و کاهش بیماری قطعا آمار مسافرت ها بالا خواهد رفت و از آنجایی که کشور ایران شهرهای توریست پذیر بسیار زیادی دارد و امکان سفر با ماشین های شخصی به نقاط دور دست کشور کم است و استفاده از سایر وسایل نقلیه نیز هزینه بردار می باشد قطعا تقاضای خرید بلیط اتوبوس افزایش پیدا خواهد کرد چرا که اتوبوس ها مزایای متعددی دارند.

خرید بلیط اتوبوس تهران

مزایای استفاده از اتوبوس ها

همانطور که گفته شد امروزه انواع و اقسام وسایل نقلیه در اختیار مردم کشور قرار دارد اما در میان مردم عادی اتوبوس محبوبیت بسیار بیشتری دارد.

استفاده از اتوبوس در مقایسه با سایر وسایل نقلیه مزایای قابلی توجهی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با وسایلی مانند هواپیما، قطار و … بسیار کمتر است و سفر با آن می تواند بسیار به صرفه تر باشد.
  • ایمنی اتوبوس ها در مقایسه با بسیاری از وسایل نقلیه بسیار بیشتر است و رانندگانی حرفه ای مسئولیت سفرها را به عهده دارند.
  • استفاده از اتوبوس برخلاف وسایلی مانند قطار، هواپیما و … نیازی به برنامه ریزی قبلی ندارد و افراد می توانند هر زمانی که تمایل دارند اقدام به تهیه بلیط و سفر کنند.
  • اتوبوس ها معمولاً محدودیت بار ندارند و مسافران می توانند تمام وسایل مورد نظر خودشان را در سفر با خود ببرند.
  • از آنجایی که تمام شهرها، شهرستان ها و حتی روستا به اتوبوس ها به راحتی دسترسی دارند مسافران دقیقاً می توانند در مقصد مورد نظرشان پیاده شوند و بر خلاف هواپیما و … نیاز به هزینه مجدد از فرودگاه به مقصد اصلی ندارند.
  • سفر با اتوبوس امکان توقف در مسیر را برای مسافران فراهم می کند.
  • امکان مسافرت های دسته جمعی با اتوبوس ها بیشتر از سایر وسیله ها فراهم می شود و هزینه های کمتری برای مسافران در بر دارد.

قیمت بلیط اتوبوس

به صورت کلی بلیط اتوبوس ها بر اساس فاکتورهای مختلفی تعریف می شوند و مسافران می توانند با مراجعه به سایت های فروش بلیط یا ترمینال ها مانند ترمینال تهران مناسب ترین بلیط مورد نظر خودشان را تهیه کنند.

از مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت بلیط اتوبوس می تواند مؤثر باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و مدل اتوبوس
  • میزان مسافت مبدأ تا مقصد
  • خدمات، امکانات و تجهیزات موجود در اتوبوس
  • نوع بلیط (بدون تخفیف یا بلیط تخفیف دار)
  • تاریخ و ایام مسافرت ها
  • سن و سال مسافران و …

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران

در گذشته مسافران مجبور بودند که برای تهیه بلیط به صورت حضوری به ترمینال ها مثل ترمینال جنوب مراجعه کرده و حضوری اقدام به خرید آن می کردند. این کار علاوه بر صرف هزینه، انرژی و زمان زیاد باعث می شد که گاهی اوقات و در زمان های خاص افراد قادر به تهیه بلیط مورد نظر خود نباشند. امروزه و با دسترسی آسان مردم به وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت این امکان فراهم شده است که از راه دور اقدام به تهیه بلیط نمایند.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مزایای متعددی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • افراد می توانند در زمان، انرژی و پول خود صرفه جویی کنند.
  • فرد قادر است که تمام تعاونی ها را بررسی کرده و مناسب ترین و ارزان ترین بلیط را خریداری نماید.
  • فرد می تواند از جشنواره ها، مناسبت ها و تخفیف های ویژه تعاونی ها مطلع شود.
  • مسافران می توانند صندلی مورد نظر خودشان را رزرو کنند. همچنین امکان رزرو بلیط برگشت نیز وجود دارد و در صورت لزوم می توان بلیط ها را کنسل کرد.
  • فرد می تواند از امکانات و تجهیزات اتوبوس ها مطلع شود و مناسب ترین ماشین را برای سفر خود انتخاب کند.

پایانه ها

وب سایت پایانه ها

بیماری کرونا از ابتدا تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از ایرانیان را به کام مرگ کشانده است و این باعث شد که محدودیت های کرونایی متعددی در سطح کشور اعمال شود و تعداد مسافرت ها کاهش پیدا کند. با اتمام این بیماری قطعا تعداد مسافرات ها، ترددها، تفریحات و … افزایش پیدا می کند و از آنجا که اتوبوس ها ارزان ترین، ایمن ترین و محبوب ترین وسایل نقلیه در میان مردم عادی به شمار می روند تقاضای خرید بلیط اتوبوس نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که گفته شد پروسه خرید بلیط اتوبوس در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است و افراد می توانند به صورت اینترنتی این کار را انجام دهند. سایت های متعددی در این زمینه فعالیت می کنند و خدمات متنوعی به مسافران ارائه می کنند. وب سایت پایانه ها به عنوان یکی از پرطرفدارترین، پربازدیدترین و مطمئن ترین سایت ها فروش بلیط در کشور شناخته می شود که با تعاونی های متعددی از جمله ایران پیما، همسفر، سیر و سفر، عدل، آریا سفر، ایمن سفر، رویال سفر، جهان گشت و … همکاری می کند. مسافران می توانند با مراجعه به سایت پایانه ها بلیط مورد نظر خودشان را در کمترین زمان ممکن خریداری کنند و از شرایط تمامی تعاونی ها باخبر شوند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.