این تفریحات را در تفلیس و دبی از دست ندهید - پارسی زی
طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت

طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت

طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت از اصلی ترین بخش های یک ساختمان اداری می توان به سالن کنفرانس اشاره داشت. در زمان طراحی …

تاثیر خرما بر فشار خون

تاثیر خرما بر فشار خون

تاثیر خرما بر فشار خون در دل صحراهای بزرگ میوه ای کوچک و شیرین از میان خوشه های درخت نخل زاده می شود، خرما همان …

طراحی انواع سایت های فروشگاهی،اداری،شرکتی،شخصی،آموزشی, انجام امور شبکه و طراحی اپلیکیشن موبایلی و ویندوزی با تیم مهندسی رایان گستر فردا

طراحی انواع سایت های فروشگاهی،اداری،شرکتی،شخصی،آموزشی, انجام امور شبکه و طراحی اپلیکیشن موبایلی و ویندوزی با تیم مهندسی رایان گستر فردا

طراحی انواع سایت های فروشگاهی،اداری،شرکتی،شخصی،آموزشی, انجام امور شبکه و طراحی اپلیکیشن موبایلی و ویندوزی با تیم مهندسی رایان گستر فردا طراحی سایت اداری و شرکتی …

این تفریحات را در تفلیس و دبی از دست ندهید

به گزارش سفر باتو شهر زیبا و تاریخی تفلیس پایتخت کشور گرجستان و از دیدنی ترین شهر های منطقه قفقاز است که با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی فراوان و تاریخی هزاران ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیاست . تفلیس حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و قرن هاست پایتخت کشور گرجستان است . عبور رودخانه متکواری از وسط این شهر ظاهری زیبا و منحصر بفرد به این شهر بخشیده و زیبایی آن را چند برابر نموده است .

تفلیس دارای چشمه های آب گرم فراوانی بوده و شهر پیرامون همین چشمه های آبگرم شکل گرفته و از این رو آن را تبیلیسی ( یعنی شهری با چشمه های آبگرم ) نام نهاده اند . این شهر در قرن پنجم میلادی توسط واختانگ یکم پادشاه گرجستان بنیان‌گذاری شده و روز به روز بر وسعت آن افزوده شد .

در ادامه شما را با برخی از جاذبه های دیدنی این شهر آشنا می کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید :

میدان آزادی و خیابان روستاولی

در تور گرجستان میدان آزادی و خیابان روستا که یکی از اصلی ترین شاهراه های شهر تفلیس است و شما می توانید آنها را ببینید اغلب جاذبه های دیدنی نظیر مراکز خرید ، سالن های سینما ، کافه و رستوران های متعدد ، در اطراف آن دیده می شود و همین موضوع سبب شده این منطقه به یکی از اصلی ترین پاتوق های گردشگران تبدیل شود . خیابان روستاولی که در گذشته آن را گلوینی می نامیدند ، به احترام شاعر بسیار معروف گرجی ، شوتا روستاولی تغییر نام دارد . این خیابان حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا ختم می شود . این میدان یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر است و اغلب نهادهای دولتی و فرهنگی نظیر پارلمان گرجستان ، سالن اپرا و باله شهر تفلیس ، دادگاه عالی ، کلیسای کاشوتی ، موزه مردمی گرجستان ، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان در امتداد آن به چشم می خورد . و به همین دلیل در طی روز این منطقه کمی پر ازدحام و پر ترافیک است و پیشنهاد می کنیم گشت و گذار و خوشگذرانی در این منطقه را به شب موکول کنید .

 

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

بر اساس مطلب سفر باتو ، دریاچه لیسی در شمال غرب شهر تفلیس قرار گرفته و شانزده کیلومتر مربع مساحت دارد . این دریاچه یکی از تفرجگاههای پر طرفدار در این شهر است که به خصوص در ایام تعطیل مملو از جمعیت می شود . آب دریاچه از بارش های باران ، برف و آبهای زیر زمینی تامین می‌ گردد و در فصل بهار میزان آب دریاچه به حداکثر می رسد که در این زمان میتوانید قایق سواری را بر روی آن تجربه کنید .

جاذبه های دیدنی در شهر دبی

در تور دبی که شهری پر از شور و هیجان است و دنیای مدرن و پر زرق و برقی را پیش رویتان قرار داده و شما را شگفت زده می کند . دبی دارای بلندترین سازه دنیا ، بزرگترین و بهترین مراکز خرید دنیا ، جذابترین سرگرمی ها و بسیاری از شگفتی های دیگر است که به طرزی هنرمندانه همه آن ها را در یکجا گرد آورده اند تا سفری تکرار نشدنی را برای گردشگران پدید آورد . در دبی از بلندترین برج دنیا بازدید می کنید ، و همچنین از گشت و گذار در مناطق تاریخی و بومی و بازار های سنتی آن لذت خواهید برد سپس از مناظر رویایی سواحل ، صحراهای طلایی و جاذبه های شهری متعدد بهره مند خواهید شد .

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید پیشنهاد می کنیم به پارک آبی وایلد وادی و پیست اسکی سرپوشیده دبی بروید . خلاصه اینکه در شهر دبی همه چیز برای رفاه حال گردشگران مهیا شده است از بهترین هتلها و بهترین رستورانها و مراکز خرید گرفته تا بهترین جاذبه های تفریحی .

فقط کافی است قبل از سفر به شهر دبی تا انتهای این مطلب همراهمان باشید . تا گوشه ای از این همه جذابیت را به شما معرفی کنیم :

جزیره پالم جمیرا ، هشتمین شگفتی دنیا

پالم جمیرا مجموعه ای از جزایر مصنوعی است که با صرف هزینه های گزاف برای تحقیقات و ساخت آن ، احداث شده است . نام این جزایر عبارتند از : پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ که به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ و به منظور سرمایه گذاری در صنعت توریسم و همچنین افزایش میزان گردشگر انجام شده که اتفاقا بسیار موفق بوده است .

در این منطقه با بنای باشکوه و زیبای مسجدجمیرا روبرو می شوید که یکی از زیباترین مساجد دنیا محسوب می شود . این بنا با معماری منحصربفرد خود به یکی از جاذبه های دیدنی شهر دبی است که دارای یک گنبد زیبا با ارتفاع شانزده متر و دو مناره بطول چهل متر است و از نقاط مختلف شهر قابل رویت می باشد . در داخل بنا یک منبر بسیار زیبا و مجلل طراحی شده که نظرها را به خود جلب می کند . گفتنی است تصویر این مسجد باشکوه به عنوان نماد امارات بر روی اسکناس های پانصد درهمی چاپ شده است .

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.