استفاده از عایق الاستومری اجباری شد / رییس اتحادیه برج سازان استان از مزایای عایق الاستومری می گوید - پارسی زی
انواع مدل مایو شنا : اسم انواع لباس شنا زنانه

انواع مدل مایو شنا : اسم انواع لباس شنا زنانه

چکیده : انواع مایوهای امروزی با در نظر گرفتن تعداد تکه های لباس، مدل و شکل ظاهری، میزان پوشش بدن و… دسته بندی می شوند.   …

نکات طلایی برای پخت کیک اسفنجی

نکات طلایی برای پخت کیک اسفنجی

نکات طلایی برای پخت کیک اسفنجی مطممئناً تابه‌حال برای یک‌بار هم که شده اسم کیک اسفنجی را شنیده‌اید. درواقع، کیک اسفنجی، یا به‌عبارت دیگر کیک …

افزایش کیفیت ساخت با بلوک هبلکس

افزایش کیفیت ساخت با بلوک هبلکس

هبلکس یک محصول ساختمانی قدرتمند، همه کاره، با کارآمدی بسیار بالاست که از بتن هوادهی اتوکلاو شده یا همان Autoclaved Aerated Concrete ساخته شده است. شرکت …

استفاده از عایق الاستومری اجباری شد / رییس اتحادیه برج سازان استان از مزایای عایق الاستومری می گوید

رییس اتحادیه برج سازان استان ضمن تشکر از خبرنگاران در نشست خبری از مزایای استفاده از عایق الاستومری در ساختمان ها گفت.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به نکاتی مثل گرم شدن کره زمین، هدر رفت زیاد انرژی های تجدید نشدنی، آسیب به محیط زیست، افت کارایی و دیگر موارد استفاده از عایق الاستومری امری بسیار ضروری است که امروزه مورد توجه بسیاری از مهندسان با تجربه ساختمان سازی، صاحبان پروژه های بزرگ و همچنین افراد و شرکت ها قرار گرفته است.

وی در مورد عایق الاستومری، کاربرد عایق الاستورمری و انواع آن نیز به پاره ای از نکات اشاره کرد. او برای افرادی که این عایق را نمی شناسند توضیحاتی داد و گفت: عایق الاستومری نوعی عایق دوستدار محیط زیست است که از انتقال و هدررفت حرارت و برودت در انواع سطوح و لوله های مختلف جلوگیری می کند و در واقع انرژی را حفظ می نماید که یکی از بهترین ویژگی های عایق الاستومری می باشد. او ادامه داد: عایق الاستومری از ابتدای دهه پنجاه میلادی توسعه یافته است و هرروزه از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود. با افزایش محبوبیت، این عایق به صورت های رولی و فومی نیز ساخته شده است و مورد استفاده در پروژه های مهم و مختلف زیادی قرار می گیرد. به همین دلیل است که امروزه دارای انواع مختلفی از عایق الاستومری هستیم.

وی در مورد انواع عایق الاستومری یا فوم الاستومری نیز توضیحاتی داد و گفت: عایق الاستومری یا فوم الاستومری دارای انواعی مثل فوم الاستومری، فوم الاستومری سبک و ورقه ای می باشد. فوم الاستومری دارای وزنی سبک است و می توان به راحتی آن را در محیط های زیادی نصب کرد. فوم الاستومری در مقابل حریق و سوختن نیز مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل است که فوم الاستومری موجب ایمنی می شود و توصیه می گردد که افراد حتما استفاده از این نوع فوم ها یا فوم الاستومری را تجربه کنند. وی سخنان خود را اینطور ادامه داد: عایق الاستومری دارای انواع دیگری مانند: عایق الاستومری رولی است که نصب و کاربری بسیار ساده ای دارد و می توان از آن برای مکان های داخلی و بیرونی مد نظر استفاده کرد، می باشد. وی گفت: عایق الاستومری رولی مانند دیگر انواع عایق ها بسیار سبک است و از ساختار سلولی بسته ساخته شده که همین موضوع باعث شده است در مقابل نفوذ حرارت و برودت به بیرون یا درون و در کل به حفظ انرژی کمک کند. وی خاطر نشان کرد: عایق الاستومری رولی نیز مورد استقبال ساختمان سازان زیادی قرار گرفته است و گفت: قابل ذکر است که عایق الاستومری رولی دارای ضخامت های مختلفی است که می توان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نوع ساختمان مورد نظر ابعاد و ضخامت آن را انتخاب کرد.

وی درمورد عایق الاستومری لوله گفت: عایق لوله یا عایق الاستومری لوله برای عایق کاری انواع لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق لوله از یخ زدن لوله جلوگیری می کنند و همچنین عایق لوله در لوله های آب گرم مانع از دست رفتن حرارت می شوند. وی در مورد مزایای استفاده از عایق لوله گفت: عایق لوله مانع از زنگ زدگی لوله ها در مقابل رطوبت می شود. همچنین عایق لوله در لوله هایی که در مجاورت هوا قرار گرفته اند، مانع از کپک زدگی آن ها می شوند.

وی همچنین ادامه داد: قابل ذکر است که عایق لوله دارای روکش های مختلفی نیز می باشد. که می توان به عایق لوله با روکش آلومینیوم که جهت استفاده در فضاهای باز طراحی و ساخته شده است اشاره نمود. برای فضای بسته استفاده از عایق لوله الاستومری ساده پیشنهاد می شود.

او در مورد مزیت های کلی عایق های الاستومری گفت: از مزیت های دیگر عایق الاستومری می توان به سبک بودن وزن آن ها اشاره کرد. یکی دیگر از این مزایا انعطاف پذیری بسیار زیاد این عایق هاست که باعث می شود در صنعت به طور بسیار گسترده ای نیز استفاده بشوند. همچنن در صنعت خودرو نیز به دلیل مقاوم بودن این عایق به رطوبت و حرارت می توان از آن استفاده های زیادی کرد. وی در مورد استفاده از عایق الاستومری در انواع منازل مسکونی نیز صحبت کرد.

او همچنین در سخنان خود به مقایسه عایق الاستومری و پشم شیشه که گاهی به جای عایق استفاده می شود پرداخت و گفت: همانطور که اشاره شد عایق های الاستومری از ساختار سلولی بسته ای ساخته می شوند که موجب می شود از نفوذ هرگونه رطوبت و حرارت به بیرون جلوگیری شود، اما پشم شیشه ساختاری متخلخل وار دارد که موجب می شود حرارت و رطوبت و یا حتی برودت از آن ها نفوذ کند و باعث پایین آمدن کارایی آن ها شود به همین سبب است که توصیه ما به افراد، شرکت ها، ساختمان سازان و همچنین افراد مختلف در صنعت این است که از عایق های توسعه یافته الاستومری استفاده کنند که هم از برون رفت حرارت جلوگیری می کنند و هم مخصوص این کار طراحی شده اند.

وی گفت : با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و صنعت در همه زمینه ها و با توجه به نیاز محیط زیست برای جلوگیری از صدمه زدن به آن و محافظت از لایه ازن باید استفاده از این عایق ها را به دستور کار خود اضافه کنیم. چرا که با این کار هم موجب محافظت از محیط زیست می شویم و هم از اتلاف انرژی هایی که شاید قرن ها زمان نیاز داشته باشیم تا دوباره آن ها را تجدید کنیم جلوگیری کنیم.

رییس اتحادیه در ادامه گفت: البته با توجه به استقبال بسیار خوب مردم و مهندسین مختلف در زمینه های گوناگون میتوان به این نکته که در آینده بسیار نزدیک استفاده از این عایق ها بسیار متداول تر از زمان حال می شود و استفاده از منابع به صرفه تر برای افراد و سازمان ها بیشتر جا می افتد ابراز امیدواری کرد و بعنوان سخن پایانی خود افزود: امیدوارم توانسته باشم سهم کوچکی در آگاهی دادن به افراد در زمینه استفاده از این عایق ها را داشته باشم.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.