از عوارض بعد از کاشت مو چه می دانید ؟ - پارسی زی
آیا می توان چمن مصنوعی را تعمیر کرد؟

آیا می توان چمن مصنوعی را تعمیر کرد؟

آیا می توان چمن مصنوعی را تعمیر کرد؟ چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده است تا در برابر تردد زیاد و مواردی دیگری که …

تفاوت انواع باتری موبایل

تفاوت انواع باتری موبایل

تفاوت انواع باتری موبایل شما چقدر به باتری موبایل خود اهمیت می‌دهید؟ امداد موبایل به عنوان یک مرجع کامل تامین کننده باتری موبایل برای تمامی …

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

بورس محلی برای سرمایه گذاری است. با توجه به نسبت بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت، در مقایسه با سایر بازارهای موازی مانند طلا، عرض، املاک …

از جمله جراحی‌­های زیبایی که امروزه متداول است کاشت مو می‌­باشد که اگر در یک مرکز معتبر و توسط متخصص انجام گیرد از بی‌­خطرترین جراحی‌­ها به حساب می‌­آید. اما هر عملی عوارضی را بدنبال دارد. عوارض کاشت مو در صورتی که روش درمانی برای بیمار مناسب بود باشد شامل سردرد و سرگیجه، قرمزی محل کاشت مو، تورم در پوست سر، چشم یا پیشانی و برداشت گرافت‌­ها می‌­باشد که این عوارض کاشت مو را طبیعی می­‌دانند که البته نباید نسبت به آن بی‌­توجه بود و اگر مدیریت درست توسط پزشک متخصص و رعایت آن توسط بیمار انجام نگیرد عوارض جانبی را بدنبال خواهد داشت. کاشت مو به روش­‌هایی مانند Micro FIT، روش Super FUE و دیگر روش­‌ها انجام می‌­شود که هر کدام می‌­تواند عوارض جانبی مانند درد، عفونت، خارش، بی­‌حسی و… را بدنبال داشته باشد که با مراجعه به یک مرکز یا کلینیک معتبر و رعایت توصیه‌های پزشک معالج قابل پیشگیری بوده و جای نگرانی ندارد. همچنین همانطور که بعد از کاشت مو باید یکسری نکات را رعایت کنید قبل از آن هم ملزم به رعایت مواردی می‌­باشید تا عوارض کاشت مو به حداقل برسد.

عفونت بعد از کاشت مو  به چه علت اتفاق می­‌افتد؟

پوست اولین لایه محافظ بدن می‌­باشد که بعد از انجام عمل جراحی منافذ آن باز شده و راهی برای ورود میکروب­‌ها به بدن ایجاد می­‌گردد و میزان آسیب‌­پذیری و عفونت را در فرد بالا می­‌برد. البته عفونت بعد از کاشت مو که یکی از عوارض کاشت مو می­‌باشد اگر در یک کلینیک تخصصی که از اصول بهداشتی تبعیت کرده و مجهز به  تجهیزات روز، پزشکانی ماهر و متخصص است بندرت اتفاق می­‌افتد. همچنین پزشک  متخصص برای اینکه عوارض کاشت مو را کاهش دهد همه شرایط بیمار را بررسی کرده و دستورالعمل‌­هایی که باید بیمار رعایت کند را به او آموزش می­‌دهد. اما در صورتی که بیمار دچار عفونت شود بدلیل اثر منفی که این اتفاق بر روی نتیجه جراحی می­‌گذارد و به فولیکول­‌های مو صدمه وارد می‌­کند باید به طور جدی پیگیری شود. به یاد داشته باشید عمل به توصیه‌های پزشک و کمک خواستن از او مؤثرترین و بهترین راه برای جلوگیری از عفونت و جدی نشدن عوارض کاشت مو است.

اجتناب از ورزش کردن و فعالیت­‌های سنگین به مدت یک ماه تا ۴۵ روز بعد از عمل کاشت مو و یا اجتناب از هر فعالیتی که موجب عرق کردن پوست سر می­‌شود خطر عفونت را کاهش می­‌دهد زیرا عرق کردن باعث می­‌شود که باکتری­‌ها در نواحی پوست سر تولید شوند و زمینه را برای بروز عفونت فراهم کنند. همچنین پزشک متخصص برای اینکه از عوارض کاشت مو پیشگیری کند یا به حداقل برساند داروها و آنتی­‌بیوتیک­‌هایی را برای بیمار خود در نظر می­‌گیرد که بیمار موظف است برای کامل شدن دوره درمان خود به دستورالعمل پزشک خود عمل کند. برای اینکه روند بهبودی شما به کندی صورت نگیرد باید از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید و چنانچه دچار عفونت شده باشید مصرف این مواد  باعث بدتر شدن عفونت می­‌شود.

خونریزی بعد از کاشت مو

خونریزی بعد از کاشت مو یکی دیگر از عوارض کاشت مو بوده که به صورت موقتی برای بیمار پیش می‌­آید و بعد از مدتی خونریزی در نواحی کاشت مو متوقف می­‌گردد. مدت زمان متوقف شدن خونریزی، به روش کاشت مو بستگی دارد که بعد از بازه زمانی مخصوص به خود زخم‌­ها التیام می­‌یابد. علاوه بر آن وضعیت بهبودی زخم‌­ها و روند متوقف شدن خونریزی در بیماران مختلف با یکدیگر فرق می­‌کند. یکی از کارهایی که نباید در دوره بهبودی زخم‌­ها انجام دهید این است که نباید خون یا زخم خشک­ شده را بکنید و در صورت مشاهده خونریزی در نواحی پوست سر، گاز استریل تمیز را به مدت ۱۵دقیقه بر روی سر قرار داده و سپس به آرامی آن را بردارید دقت کنید که نباید در طی این ۱۵دقیقه چندبار گاز استریل را برداشته تا میزان خونریزی را چک کنید. همچنین پرهیز از خوردن غذاهای رقیق، کافئین، الکل، غذاهای تند و داروهای خودسرانه باعث خونریزی ناشی از عوارض کاشت مو خواهد شد. بهتر است بعد از کاشت مو به مدت یک هفته به حالت نیمه نشسته یا در حالی که دو بالش زیر گردن خود می­‌گذارید سر خود را بالا نگه دارید و بخوابید.

دلمه‌­های بعد از کاشت مو چه هستند و چگونه بهبود پیدا می‌­کنند؟

یکی از عوارض کاشت مو که بعد از جراحی برای بیمار اتفاق می­‌افتد دلمه است. دلمه­‌های بعد از کاشت مو از عوارض طبیعی جراحی کاشت مو بوده که بطور معمول روز دوم یا سوم بعد از کاشت مو رخ می‌­دهد. در صورتی که بیمار مراقبت­‌های لازم را رعایت کند این عارضه بعد از چند روز روند بهبود خود را طی کرده و از بین خواهد رفت. چنانچه دلمه­‌ها بعد از چند روز بهبود پیدا نکردند و در نواحی پیوند دچار خونریزی شدند و یا گسترش یافتند حتماً پزشک جراح خود را در جریان قرار دهید زیرا سهل‌­انگاری و عقب انداختن این دوره درمان باعث عفونت و اختلال در رشد مو خواهد شد. از جمله مراقبت­‌هایی که باید طی دوره بهبود خود انجام دهد مرطوب نگه­داشتن پوست سر با استفاده از اسپری آب، فوم‌­های مرطوب کننده، روغن سرم به مدت ۱۰ روز می­‌باشد که این امر موجب ترمیم سریع­‌تر جراحت­ و دلمه­‌ها خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از عفونت باید بطور مرتب سر خود را با شامپوهای مخصوص شست و شو دهید اما مراقب باشید که به بخش‌­های گیرنده مو دست نزده و یا ناخن­‌هایتان به دلمه­‌ها آسیبی وارد نکند.

بهترین روش کاشت مو ایران، در کلینیک نگارین

کلینیک تخصصی نگارین نام مجموعه‌­ای است که کاشت ابرو طبیعی، ریش، سبیل و کاشت مو طبیعی را با روش‌­های مختلف و با تجهیزات مدرن، با کمترین درد ممکن انجام می­‌دهد. اگر شما جزو کسانی هستید که قصد کاشت مو با نتایج کاملاً طبیعی را دارید کلینیک نگارین با بهره‌­مندی از کادری مجرب و پزشکان متخصص با کمترین عوارض کاشت مو بهترین انتخاب و فرصت برای شما می­‌باشد. این مرکز تخصصی در تهران دارای ۲ شعبه می­‌باشد شما می‌­توانید با مراجعه به سایت اینترنتی کلینیک نگارین اطلاعات بسیار مفیدی درباره کاشت مو و روش‌های مراقبت مو بعد کاشت مو، راه‌های مؤثر درمان عفونت، روش‌های جدید کاشت مو و مقالات مفید دیگر را در این سایت مطالعه کنید. همچنین می­‌توانید سوالات و مسائل خود را با مشاورین این مجموعه در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.