هزینه ، معایب و مزایای کاشت مو به روش SUT - پارسی زی
هر روز افراد بیشتری سراغ اجاره سوئیت و آپارتمان برای سفر کوتاه مدت می‌روند. ولی چرا؟

هر روز افراد بیشتری سراغ اجاره سوئیت و آپارتمان برای سفر کوتاه مدت می‌روند. ولی چرا؟

هر روز افراد بیشتری سراغ اجاره سوئیت و آپارتمان برای سفر کوتاه مدت می‌روند. ولی چرا؟ این روزها دیگر سرویس‌های آنلاین اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه محبوبیت …

معرفی برترین برندهای کوله پشتی در دنیا!

معرفی برترین برندهای کوله پشتی در دنیا!

معرفی برترین برندهای کوله پشتی در دنیا! کوله پشتی مسافرتی از جمله ضروریترین وسایلی است که هر مسافری آن را با خود حمل میکند، این …

قالب وافل چیست؟

قالب وافل چیست؟

برای اجرای سقف وافل لازم است به نکات مختلفی دقت کنید تا یک سقف با کیفیت، ایمن و زیبا داشته باشید. هر کدام از این …

امروزه بسیاری از افراد در تمام جهان از ریزش مو و کم‌پشتی آن رنج می‌برند. کاشت مو شامل روش‌های متفاوتی است که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما به تازگی روش‌های جدیدتری به وجود آمده‌اند که عوارض کاشت مو را کاهش می‌دهند و نتایج بهتری هم دارند. در واقع روش‌های نوین با استفاده از تجهیزات و تکنیک‌های جدیدی که به کار می‌برند، از روش‌های قدیمی بهترند. از سویی دیگر تراکم موی ایجاد شده بعد از استفاده از روش‌های جدید رضایت بخش‌تر است و حالت موها طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. جدیدترین روش کاشت مو در ایران روش SUT است که ما در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم.

پس اگر شما نیز در انتخاب روش مناسب کاشت مو برای خود تردید دارید و مایلید بیشتر با روش SUT آشنا شوید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش SUT چگونه است؟

در کاشت مو به روش SUT از دستگاه‌های مدرن، پیشرفته و اتوماتیک برای برداشت گرافت‌های مو استفاده می‌شود. در واقع وجه تمایز اصلی این روش با سایر روش‌ها، در بروز بودن روش و تکنولوژی مورد استفاده در آن است. سرعت استخراج فولیکول‌های مو در این روش بسیار بالاست و به کمترین زمان ممکن احتیاج است. دستگاه مخصوص این عمل با استفاده از میکروموتورهای قوی و ظریف خود، گرافت‌ها را از بانک مو جدا می‌کند. در واقع سرعت بالای برداشت در روش SUT باعث شده سرعت کل عمل بیشتر از سایر عمل‌ها باشد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که کیفیت گرافت‌های برداشت شده در این روش بسیار مناسب است؛ به طوری که کمترین آسیب به فولیکول‌ها وارد می‌شود و کیفیت کل عمل بسیار بالا خواهد بود. بنابراین تراکم ایجاد شده بالاتر خواهد بود و رضایت حداکثری شما برآورده می‌شود. در این روش فولیکول‌های استخراج شده در یک مایع مخصوص نگهداری می‌شود و از آسیب حفظ می‌شوند که باعث می‌شود درصد بالایی از آنها سالم بمانند.

کاندید مناسب برای کاشت مو روش SUT

اولین نکته در مورد کاندید مناسب کاشت مو به روش SUT این است که این موضوع تنها توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است. توصیه متخصصان بر این است که انتخاب بهترین روش کاشت مو را به پزشک بسپارید. در این صورت پزشک با توجه به تجربه و تخصصی که در زمینه کاشت مو دارد، صلاحیت شما برای استفاده از روش روش SUT یا هر روش دیگری را تایید می‌کند.  اما به طور کُلی می‌توان گفت که استفاده از این روش برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که به صورت ارثی دچار طاسی شده‌اند. (آلوپسی آندروژنی)
  • افرادی که بر اثر سوختگی یا اصابت ضربه موهای خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که به بیماری‌های پوست و مو مبتلا هستند و در اثر این بیماری موهای خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که به سبب شیمی‌درمانی تعداد زیادی از موهای سر خود را از دست داده‌اند.

همچنین باید گفت که کاشت مو به روش SUT به افرادی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند توصیه نمی‌شود؛ چراکه ممکن است ریزش موی آنها هنوز قطع نشده باشد. همچنین ممکن است این افراد بعد از کاشت مو دوباره دچار ریزش مو شوند و تمام دستیافته‌های خود را از دست بدهند. از آنجایی که به احتمال زیاد فرد در دفعات بعد بانک موی کافی ندارد و کم پشتی مو دائمی خواهد شد.

همچنین کاشت مو در بانوانی که باردار هستند یا در دوران شیردهی قرار دارند توصیه نمی‌شود مگر اینکه پزشک عمل را تایید کند.

نمونه کاشت مو کلینیک ایران بیوتی

مراحل کاشت مو به روش SUT

مراحل مختلف کاشت مو به روش SUT شامل موارد زیر است:

  • معاینه، آزمایشات اولیه و تزریق داروی بی‌حسی

در مراحل ابتدایی روش SUT پزشک ممکن است یک یا چند جلسه مشاوره با شما را سپری کند. در این جلسات معاینات بالینی اولیه انجام می‌شود و آزمایشات لازم تجویز می‌شود. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه این آزمایشات را به پزشک برسانید تا بتوانید زودتر عمل را شروع کنید. همچنین در جلسات مشاوره وضعیت بانک مو و ناحیه ریزش شما توسط پزشک بررسی می‌شود. فاکتورهایی مثل تعداد فولیکول‌های لازم، عمق ریشه‌های مو، کشسانی پوست سر، چربی پوست سر و … مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از مزایای خاص روش SUT این است که می‌توان از موهای نواحی بجز سر مثل سینه، بازوها و حتی ریش نیز به عنوان بانک مو استفاده کرد.

ضمنا در این مرحله از کاشت مو به روش SUT خط رویش مو نیز طراحی می‌شود. پزشک با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری خط موی کاملا طبیعی را برای شما طراحی می‌کند و محل‌هایی که باید در آنها مو کاشته شود مشخص می‌شود. از آنجایی که در این مرحله تعداد فولیکول‌های لازم برای کاشت مو مشخص می‌شود، هزینه عمل نیز به شما اطلاع داده می‌شود.

پس از طراحی خط رویش نوبت به بی‌حسی پوست سر می‌رسد. در روش SUT با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی نواحی برداشت و کاشت مو بی‌حس شده و شما برای کاشت مو آماده می‌شوید. طبق شواهد موجود از آنجایی که بی‌حسی به درستی انجام می‌شود و عمل هم ظرافت خاص خود را داراست، شما در حین عمل هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد.

  • برداشت از بانک مو

پس از اینکه پوست سر به درستی بی‌حس شد نوبت به برداشت فولیکول‌ها از بانک مو می‌رسد. این مناطق ابتدا تراشیده می‌شوند و کاملا تحت استریلیزاسیون قرار می‌گیرند. سپس با استفاده از یک دستگاه مخصوص گرافت‌های مو استخراج می‌شوند. برداشت موها در کاشت مو به روش SUT بسیار پرسرعت است و بدون معطلی و با دقت بالا تمام فولیکول‌ها برداشت می‌شود.

این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است و دقت و تخصص پزشک در آن موثر است. در صورتی که فولیکول‌ها به درستی برداشت نشوند، ممکن است آسیب ببینند و کیفیت عمل کاهش یابد. البته برداشت مو در این روش با استفاده از تکنولوژی‌های دقیق و ظریف تسهیل شده اما به هر حال پزشک باید مهارت کافی داشته باشد. پزشکان کلینیک ایران بیوتی با همراه داشتن سال‌ها تجربه و استفاده از دانش تخصصی خود به بهترین نحو روش SUT را به انجام می‌رسانند. تخصص و مهارت پزشکان مرکز ایران بیوتی از طریق مشتریان رضایتمند آن قابل مشاهده است.

نمونه کاشت مو به روش FIT

  • کاشت گرافت های مو

در این مرحله فولیکول‌هایی که برداشت شده‌اند ابتدا در محلولی نگهداری می‌شوند و پس از صرف زمان مناسب در منطقه کم پشت کاشته می‌شوند. کاشت مو به روش SUT باید دقیقا بر حسب خط رویش طراحی شده باشد. این مرحله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و برای اینکه خط رویش طبیعی به نظر برسد، دقت بالایی لازم است. از آنجایی که روش SUT کاملا مدرن است و از تجهیزات ظریفی در آن استفاده می‌شود، موها به صورت تکی برداشت و کاشته می‌شوند.

مزایای استفاده از روش SUT برای کاشت مو

کاشت مو به روش SUT یک تکنیک جدید است که مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. بخشی از مزایای این روش شامل:

  • بدون درد و خونریزی و اصطلاحا غیر تهاجمی است.
  • در کاشت مو به این روش از برش استفاده نمی‌شود و در نتیجه جای زخم و اسکار بر پوست باقی نمی‌ماند.
  • سرعت برداشت و کاشت گرافت‌های مو در کاشت مو به روش SUT بسیار بالست و سرعت آن حدود سه برابر روش FIT است.
  • جدیدترین روش موجود در ایران به حساب می‌آید.
  • خط رویش مو بسیار طبیعی است و اغلب آثار کاشت مو اصلا قابل تشخیص نیست.
  • درصد بالایی از فولیکول‌های استخراج شده سالم می‌مانند (نزدیک به ۱۰۰%) و تراکم کاشت افزایش می‌یابد.
  • امکان برداشت مو از بانک‌ موهایی به جز پشت و کنار سر وجود دارد.
  • دوران نقاهت جراحی بسیار کوتاه است و شما می‌توانید بلافاصله در روز بعد به تمام فعالیت‌های روزمره خود برسید.

هزینه کاشت مو به روش SUT

معمولا هزینه کاشت مو به روش SUT  به فاکتورهای مختلفی مثل تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشش ناحیه کم پشت، کیفیت موها، مقدار بانک مو و دستمزد پزشک مورد نظر بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتور تعداد فولیکول‌های کاشته شده است که هرچه بیشتر باشد هزینه عمل نیز افزایش خواهد یافت. معمولا هزینه عمل در جلسات مشاوره به صورت تقریبی به اطلاع شما می‌رسد.

همچنین در روش SUT از تجهیزات پیشرفته و زیادی استفاده می‌شود که این تجهیزات موجب افزایش هزینه عمل می‌شوند. به طور کُلی می‌توان گفت که هزینه کاشت مو به روش SUT در سال ۱۴۰۰ در حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان است که البته ممکن است خارج از این محدوده نیز باشد. شما عزیزان در کلینیک ایران بیوتی می‌توانید علاوه بر کیفیت بالای عمل، از هزینه به‌صرفه آن نیز بهره ببرید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.