آرتروز ، علائم و درمان گیاهی آرتروز در مفاصل چیست - پارسی زی
درمان تبخال ، لب و صورت و زبان در طب سنتی با نمک و سیر در بارداری

درمان تبخال ، لب و صورت و زبان در طب سنتی با نمک و سیر در بارداری

درمان تبخال درمان تبخال در طب سنتی با سیر و نمک و عسل ، درمان تبخال لب و صورت و زبان و واژن ، درمان …

سردرد پشت سر ، گردن سمت چپ و راست و حالت تهوع در بارداری و کودکان چیست

سردرد پشت سر ، گردن سمت چپ و راست و حالت تهوع در بارداری و کودکان چیست

سردرد پشت سر سردرد پشت سر سمت چپ و راست ,سر درد پشت سر و گردن و حالت تهوع ، سردرد پشت سر و کودکان …

پوسیدگی دندان ، علائم و جلوگیری و درمان دندان جلو و عقل و شیری کودکان

پوسیدگی دندان ، علائم و جلوگیری و درمان دندان جلو و عقل و شیری کودکان

پوسیدگی دندان پوسیدگی دندان جلو و عقل , پوسیدگی دندان شیری در کودکان ۳ ساله و ۲ ساله ، علت پوسیدگی دندان جلویی چیست ، …

آرتروز

آرتروز

آرتروز چیست و چه علائمی دارد ، درمان گیاهی و خانگی برای آرتروز. در این مطلب از سایت پارسی زی به آرتروز ، علائم و درمان گیاهی آرتروز در مفاصل چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

این بیماری در سنین بالا خیلی مرسوم است و ممکن است هر کسی را درگیر خود کند.با خواندن این مطلب می توانید از این بیماری پیشگیری کنید.

آشنایی با بیماری آرتروز

این بیماری در همه مناطق جغرافیایی بسیار شایع است. همچنین به آرتریت ، استخوان و آرتریت نیز گفته می شود.

استئوآرتریت یک بیماری دژنراتیو مترقی در غضروف مفصلی است ، اما با وجود نام آن ، یک بیماری التهابی نیست (برخلاف آرتریت روماتوئید) زیرا التهاب یک عارضه ثانویه است.

بیشتر بخوانید : درد بیضه چپ ، علت و درمان درد بیضه سمت چپ و زیر شکم و کشاله ران و کمر کلیه

آرتریت شامل تجزیه و تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروف است که باعث التهاب بافتهای اطراف می شود. این می تواند بر روی هر مفصل تأثیر بگذارد ، اما شایع ترین مفاصل شامل دست ، پا ، زانو ، ران و ستون فقرات است.

این بیماری بسیار شایع است و در ۱٪ ویزیت پزشکان عمومی و ۲٪ رادیوگرافی افراد بالای ۵ سال مشاهده می شود (اگرچه فقط ۷۰٪ آنها علائم دارند).

آرتروز شایعترین نوع آرتروز است که میلیون ها انسان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که غضروف محافظ در انتهای استخوان شما به مرور زمان کاهش یابد.

اگرچه استئوآرتریت می تواند بر روی تمام مفاصل بدن تأثیر بگذارد ، اما این اختلال معمولاً بر مفاصل دست ها ، زانوها ، باسن و ستون فقرات تأثیر می گذارد. علائم پوکی استخوان معمولاً به طور مؤثر قابل کنترل است ، اگرچه این روند اساسی قابل برگشت نیست.

فعال بودن ، حفظ وزن سالم و سایر روشهای درمانی ممکن است پیشرفت این بیماری را کند کرده و به بهبود درد و عملکرد مفاصل کمک کند.

آرتروز ، که گاهی به آن “دژنراتیو” یا “آرتریت دژنراتیو” و “OA” نیز گفته می شود ، شایعترین بیماری مزمن مزمن است. استئوآرتریت بر روی هر مفصل تأثیر می گذارد ، اما اغلب در زانوها ، ران ها ، کمر ، مفاصل انگشت کوچک و پایه شست و انگشتان پا ایجاد می شود.

در اتصالات سالم ، یک ماده لاستیکی به نام غضروف ، انتهای هر استخوان را می پوشاند. غضروف یک سطح صاف و چرخان برای حرکات مفاصل فراهم می کند و مانند یک بالش بین استخوان ها قرار می گیرد. در آرتریت ، غضروف فرو می رود.

این می تواند باعث درد ، تورم و مشکل در حرکت مفصل شود. با گذشت زمان و آرتریت بدتر می شود ، استخوان ها ممکن است شکسته شوند و ساختارهایی به نام چرخش استخوان ایجاد شود. قطعات استخوانی یا غضروفی ممکن است از هم جدا شده و در اطراف مفصل شناور شوند.

بیشتر بخوانید : قرص سلکوکسیب ، ۲۰۰ و ۱۰۰ برای چیست + طریقه و موارد و عوارض مصرف

در بدن یک فرآیند التهابی رخ می دهد و پروتئین هایی به نام سیتوکین ها و همچنین آنزیم های تولید شده به غضروف آسیب می رسانند. در مراحل آخر استئوآرتریت ، غضروف از بین می رود و استخوان ها به یکدیگر کشیده می شوند و باعث درد بیشتر و درد بیشتر می شوند.

علائم آرتروز

توجه داشته باشید که درد مفاصل ، محدودیت حرکت و کاهش انعطاف پذیری مفصل ، التهاب و تورم مفصل ، معمولاً بدون گرما یا تب همراه با درگیری مفصل ، افیوژن مفصل و ترک خوردگی ، یا فرسایش با حرکت مفصل (گاهی اوقات).

درد ممکن است در ابتدا خفیف باشد ، اما می تواند به اندازه ای شدید باشد که زندگی بیمار و خواب را مختل کند.

درد در مفاصل باعث غیرفعال شدن بیمار می شود و این باعث می شود عضلات دچار رکود ، شکسته شدن و ضعف در اطراف مفصل آسیب دیده و رباط ها شوند. تغییرات مفصل دائمی است و این بیماری از نظر ماهیت مترقی است.

درد

حساسیت

سفتی

فقدان انعطاف پذیری

احساس ساییدگی

اسپرس استخوان

احساس درد و خشکی در ناحیه مفصل بعد از ورزش یا استفاده بیش از حد از مفاصل ، به ویژه در ران و زانو و کمر

محدوده باریک حرکت مفاصل

هنگام خم شدن مفاصل صدا ایجاد کنید

تورم ملایم در اطراف مفصل

دردی که بعد از کار یا در پایان روز بدتر می شود

بیشتر بخوانید : کپسول گاباپنتین ، ۱۰۰ و ۳۰۰ برای چیست همراه با عوارض و موارد مصرف

علل بیماری

علت دقیق این اختلال مشخص نیست. به نظر می رسد این نتیجه از ترکیب یا تعامل عوامل مکانیکی با سایر عوامل در افراد دارای وراثت باشد. عوامل خطرزا در بروز چاقی ، پیری و فعالیتهای مرتبط با استرس مانند رقص ، فوتبال ، موسیقی یا موکت ، دیابت ، سندرم مارفان ، بیماری ویلسون و آلکپتونوری افزایش یافته است.

تقریباً بیشتر افراد بالای ۵ سال ، نوعی استئوآرتریت دارند. آرتروز در زنان بیشتر از مردان شایع است ، اما علت آن هنوز به خوبی درک نشده است.

انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد و علت بسیاری از آنها ناشناخته است. از طرف دیگر علل مختلف آرتریت زیادی وجود دارد. محققان در حال بررسی تأثیر ژنتیک و سبک زندگی بر آرتریت هستند.

اگرچه ممکن است علت دقیق آرتریت شناخته نشده باشد ، اما می توان گفت آرتروز عوامل خطر متعددی دارد که می تواند خطر ابتلا به این اختلال را افزایش دهد. این عوامل خطرزا شامل موارد زیر است:

خطر آرتریت (آرتریت) با افزایش سن افزایش می یابد.

به طور کلی ، آرتروز در زنان بیشتر از مردان است.

اضافه وزن باعث فشار بیشتر به مفاصل می شود که وزن بدن را پشتیبانی می کند و خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد.

برخی از مشاغل نیاز به حرکات تکراری یا بلند کردن سنگین دارند. تکرار حرکات یا بلند کردن اجسام سنگین می تواند منجر به افزایش فشار یا آسیب دیدن مفاصل شود و در نتیجه باعث آرتریت شود.

بیشتر بخوانید : شربت دیفن هیدرامین ، عوارض کامپاند در بارداری برای کودکان نوزاد گلو درد خواص

درمان دارویی بیماری

داروهای ضد التهاب استامینوفن یا غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین و بروفن برای کاهش درد و تسکین التهاب استفاده می شوند. تزریق کورتیکواستروئیدها در مفاصل به شدت آسیب دیده ممکن است به طور موقت درد و ناراحتی را تسکین دهد.

NSAID های موضعی ، مسکن های افیونی و تزریق اسید هیالورونیک نیز تجویز می شوند. سایر داروهای تجویز شده ممکن است شامل کندرویتین گلوکوزامین ، پودر گوزن شمالی برای عوامل رشد ، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E ، سلنیوم ، فولات یا ویتامین B و ویتامین B ، (SAMe) ، شل کننده های عضلانی و مسکن های قوی تری هستند.

درمان خانگی بیماری

پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که متخصصان معتقدند می توانند التهاب را کاهش داده و میزان آسیب غضروف را کاهش دهند. چای سبز حاوی مقادیر زیادی پلی فنول است.

دانشمندان بر این باورند که ترکیبی که به نام دی سولفولید سیر ممکن است علیه آنزیم های بدن که به غضروف آسیب می رساند ، کار می کند.

آجیل برای قلب مفید است و حاوی مقادیر زیادی کلسیم ، منیزیم ، روی ، ویتامین E و فیبر است. آنها همچنین حاوی اسید لینولنیک (علا) هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

بیشتر بخوانید : کم خونی ، علائم و درمان و انواع مینور و داسی شکل و شدید و فقر آهن چیست

نکات تکمیلی

در عوارض بیماری سل می خوانیم که آسیب به مفاصل می زند. آرتروز همراه با سل معمولاً بر لگن و زانو تأثیر می گذارد

آرتزوز می تواند یکی از عوارض بیماری کرون می باشد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.