درد بیضه چپ ، علت و درمان درد بیضه سمت چپ و زیر شکم و کشاله ران و کمر کلیه - پارسی زی
درمان گلو درد ، شدید چرکی و سرفه در بارداری و کودکان سرماخوردگی با دارو و سیر

درمان گلو درد ، شدید چرکی و سرفه در بارداری و کودکان سرماخوردگی با دارو و سیر

درمان گلو درد درمان گلو درد ، شدید چرکی و سرفه در بارداری و کودکان سرماخوردگی با دارو و سیر در سایت پارسی زی. امیدواریم …

درمان سرفه ، خشک و شدید و خلط دار سرماخوردگی نوزاد و کودک با عسل

درمان سرفه ، خشک و شدید و خلط دار سرماخوردگی نوزاد و کودک با عسل

درمان سرفه درمان سرفه خشک و شدید و خلط دار ، درمان سرفه برای کودکان و نوزاد و بزرگسالان ، درمان سرفه با عسل و …

افسردگی ، درمان و علائم و نشانه ها و تست و داروهای افسردگی چیست

افسردگی ، درمان و علائم و نشانه ها و تست و داروهای افسردگی چیست

افسردگی افسردگی ، درمان و علائم و نشانه ها و تست و داروهای افسردگی چیست در سایت پارسی زی .با ما همراه باشید. از جمله …

درد بیضه چپ

درد بیضه چپ , درد بیضه سمت چپ , علت درد بیضه چپ , درمان درد بیضه چپ , درد بیضه چپ و زیر شکم

درد بیضه چپ و زیر شکم و کشاله ران بعد از انزال ، علت و درمان درد بیضه چپ ، درد بیضه  سمت چپ و کمر و کلیه در نوجوانان ، درد بیضه سمت چپ هنگام لمس نشانه چیست ، درد بیضه سمت چپ و مثانه هنگام راه رفتن در سایت پارسی زی . با ما هماره باشید.

درد بیضه سمت چپ

درد بیضه می تواند به علل مختلفی رخ دهد که می توانیم به ضربه خوردن از عوامل بیرونی و واریکوسل از عوامل درونی اشاره کنیم.در این مطلب سعی می کنیم تمام عواملی که ممکن است باعث درد در بیضه سمت چپ شما شود را بررسی کنیم.

علل بیرونی درد بیضه چپ را می توانیم ضربه دیدن و یا تصادف و یا هر گونه آسیب بیرونی بنامیم.علل درونی درد بیضه چپ نیز به صورت زیر مورد بررسی قرا می گیرد.

بیشتر بخوانید : شربت دیفن هیدرامین ، عوارض کامپاند در بارداری برای کودکان نوزاد گلو درد خواص

  • ورم بیضه می تواند یکی از عوامل اصلی درد در بیضه سمت چپ شما باشد.
  • دومین علت اصلی درد بیضه سمت چپ ورم اپیدیدیم است.
  • سومین مشکلی که باعث درد در بیضه سمت چپ می شود تومور یا سرطان بیضه است.
  • چهارمین علت این مشکل پیچش طناب بیضه است.
  • آب دور بیضه نیز به عنوان پنجمین عامل درد در بیضه چپ به شمار می رود

بیشتر بخوانید : کم خونی ، علائم و درمان و انواع مینور و داسی شکل و شدید و فقر آهن چیست

درد ناشی از وارد شدن ضربه

وقتی که ضربه مستقیمی به بیضه چپ وارد می شود معمولا بدترین حالت این است که بیضه چپ دچار کوفتگی و ورم شود.اگر این حالت در بیضه سمت چپ به وجود آید باید به پزشک مراجعه کنید ولی اگر این مشکل نبود با چند روز مراقبت کردن از بیضه چپ و بستن بیضه بند درمان می شوید.

برای درمان این حالت باید لباس های زیر خاص استفاده کنید، از مسکن ها استفاده کنید و کمپرس گرم را هم فراموش نکنید. البته توجه داشته باشید که تورم و کوفتگی که به دلیل عمل وازکتومی ایجاد می شود با همین روش ها قابل درمان است.

درد ناشی از عفونت بیضه

یکی از عیوب بیضه و بافت های اصلی آن این است که به شدت استعداد عفونی شدن را دارند. وقتی که عفونت رخ دهد بیضه چپ شما ملتهب می شود و این التهب سبب درد می شود.در این حالت لمس کردن بیضه چپ خیلی دردناک می شود.

عفونت های باکتریایی نیز از طریق سیستم ادراری بالا می روند و باعث ایجاد عفونت در بیضه سمت چپ می شوند.برای درمان این حالت از درد بیضه سمت چپ کافی است که استراحت کنید و از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

در موقع استراحت بیضه را بالا نگه دارید و با گذاشتن یک حوله سرد در زیر بیضه موقع استراحت و مصرف کردن داروهای مناسب برای رفع التهاب به مدت ۲ تا ۳ روز بیماری خود را درمان کنید.

بیشتر بخوانید : قرص ملاتونین ، خارجی رازک ۳ پلاس گیاهی زیر زبانی نیچرمید برای کودکان چیست

درد ناشی از ورم اپیدیدیم

یک سری لوله پیچ در پیچ در پشت بیضه هستند که اپیدیدیم نام دارد . اگر شما رابطه کنترل نشده و به خصوص با فرد الوده داشته باشید دچار ورم اپیدیدیم می شوید.وقتی که این اتفاق می افتد التهاب و درد را در بیضه تان احساس می کنید.

می توانیم از شایع ترین علل ابتلا به این بیماری به سوزاک و یا کلامیدیا اشاره کنیم. نکته قایل توجه این است که فردی که به این حالت دچار است ترشحات چرکی از مجرای ادراری او خارج می شود و این خروج همراه با درد شدید است و در هنگام معاینه بیضه گرم می شود و متورم و سفت.

درد ناشی از سنگ کلیه

یکی از علل درد بیضه سمت چپ می تواند سنگ کلیه باشد و موقع دفع درد تیزی در شکم بیمار احساس می شود که می تواند به بیضه سمت چپ شما هم برسد و حتی دیده شده است که خون هم در ادرار بیمار است ، پس این مشاهدات را نادیده نگیرید.

اگر هیچ گونه اختلالی در بیضه های شما به خصوص بیضه سمت چپ دیده نشده بود باید به سراغ درمان سنگ کلیه بروید که منشا درد در بیضه پچ شما همین بیماری است و با درمان سنگ کلیه درد هم دیگر در بیضه احساس نمی شود.

بیشتر بخوانید : ورم معده ، و تنگی نفس در بارداری و تپش قلب+ علائم و درمان و رژیم غذایی چیست

درد ناشی از هیدروسل یا جمع شدن مایع دور بیضه

این حالت همراه است با جمع شدن مایع شفاف به دور بیضه که باعث درد در اطاف بیضه ها و به خصوص بیضه چپی می شود . این مشکل می تواند از بدو تولد در نوزاد وجود داشته باشد.

اگر نوع هیدروسل کوچک باشد به سختی می توان آن ها را تشخیص داد و به مرور زمان خودشان خوب می شوند ولی اگر نوع هیدروسل بزرگ باشد باید با عمل جراحی این درد را بهبود بخشید.

درد ناشی از پیچ خوردگی بیضه چپ

جالب است بدانید که بیضه ها می توانند کمی حرکت کنند ولی چون به کیسه بیضه متصل هستند این حرکت کنترل شده است و خیلی کمتر  دیده می شود. اما دیده شده است که در اثر فشار و ضربه بیضه بچرخند و عملیات خون رسانی به آنها دچار مشکل شود.

البته پیچ خوردگی می تواند به دلیل تورم نیز باشد ، اما پیچ خوردگی دائمی خیلی خطر ناک است و اگر حدودا ۶ ساعت خون به این عضو نرسد متاسفانه این عضو خواهد مرد.

اگر این مشکل به وجود امد باید به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار بگیرد ولی اگر کار از کار گذشته باشد و بیضه خراب شده باشد راهی جز برداشتن آن وجود ندارد ، البته با یک بیضه هم می شود زندگی کرد و بچه دار شد.

درد بیضه ناشی از فتق

در بیماری فتق پوست شکم نازک می شود و مقداری از روده از این شکاف بیرون می زند و بیضه را بزرگتر از حالت عادی نشان می دهد. موقع راه رفتن و عطسه و سرفه این درد زیاد می شود و راه درمان این درد ، درمان باد فتق است.

بیشتر بخوانید : قرص دپاکین ، کرونو ۲۰۰ و ۵۰۰ میلی گرم خارجی برای چیه و برای چه چیزی خوبه

درد بیضه چپ بعد از انزال

بعد از تحریکات جنسی که معمولا منجر به انزال نمی شود ، لوله منی بر ممکن است دچار احتقان شوند که این درد در بیضه شما شما احساس می شود. البته بعد از چند ساعت این درد خوب می شود و مشکل خاصی نیست

درد ناشی از سرطان بیضه

بدترین نوع این درد ناشی از سرطان بیضه است اما به طور کلی سرطان بیضه باعث درد در بیضه شما نیمی شود و خود را فقط با تورم نشان می دهد و سن شایع این بیماری بین ۱۵ تا ۳۵ سالگی است.

خوشبختانه اگر این بیماری زود تشخیص داده شود تا ۹۹ درصد قابل درمان است و مشکلی نخواهد بود و در صورت ایبتلا اصلا نترسید و سریعا به دنیال درمان بروید که اگر دیر شود دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید.

درد بیضه چپ ، علت و درمان درد بیضه سمت چپ و زیر شکم و کشاله ران و کمر کلیه

بیضه اندامی در دستگاه تناسلی مردان می باشد که وظیفه تولید اسپرم را بر عهده دارد. این عضو از بدن با ضربه دچار درد وحشتناک شده و ممکن است باعث ناباروری در مردان گردد. اما گاهی پیش می آید که در بیضه چپ درد احساس شود و این ممکن است علل متفاوتی داشته باشد. مانند واریکوسل، تصادف، سنگ کلیه، تورشن بیضه، عوارض برخی داروها و … . درد بیضه چپ معمولا به خاطر عفونت در ناحیه تناسلی ایجاد شده و با رابطه جنسی محافظت نشده شدت می یابد. برای درمان درد خفیف بیضه، می توان از درمان خانگی درد بیضه سمت چپ و مراقبت های روزانه بهره برد اما در صورت شدت یافتن درد، می بایست توسط پزشک معاینه شده و برای تشخیص دقیق، از آزمایش های لازم استفاده نمود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.