اقامت کاری در اروپا - پارسی زی
کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید

کمد ها را اینگونه چیدمان نکنید برای داشتن کمد مناسب وخاص بایستی موارد مختلفی را درنظر بگیرید. شما میتوانید با کمی اطلاعات دراین خصوص علاوه …

اجاره سند و طرز کسب درامد از آن

اجاره سند و طرز کسب درامد از آن

چکیده : در این مقاله به طور کامل به مورد”اجاره سند” و طرز کسب درآمد از آن می‌پردازیم.   اجاره سند در مراحل مختلف  قانونگذار در …

نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟

نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟

متن : نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟ در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که سازه های چادری چه مزایایی دارند و چرا باید از …

اقامت کاری در اروپا

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • مهاجرت به اروپا از طریق کار
  • اقامت اروپا از روش تمکن مالی
  • اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت
  • اقامت اروپا از طریق پناهندگی
  • اقامت اروپا از طریق ازدواج
  • اقامت اروپا با تولد
  • اقامت اروپا از روش تحصیل

در پی کمبود نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه ای با ایده ی الهام گرفته از طرح گرین کارت آمریکا و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان “ کارت آبی ”  ارائه نمود که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به تمامی‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به غیر از کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه خودداری نمودند).

در ادامه چندین کشوری که از طریق اقامت کاری می توان اقدام نمود را معرفی می نمائیم.

اقامت سوئیس

کشور سوییس یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا است. هر چند اخیرا به دلیل مسائل امنیتی محدودیت هایی برای ورود به این کشور وضع شده است. تبعه های خارجی که در این کشور اقامت دائم دارند و کسانی که اجازه موقت کار در این کشور دارند حدود ۲۲ % جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. کشور سوییس از دین خاصی به طور رسمی حمایت نمی کند. مسیحیت دینی است که اکثر مردم این کشور به آن گرویده اند.

۴۱٫۸ %مردم کاتولیک ۳۵٫۳ % پروتستان ۱٫۸ % ارتدکس هستند. ۴٫۳ % جمعیت این کشور نیز مسلمان هستند. در آخرین تحقیقات مشخص شده است ۲۷ % مردم این کشور آتئیست شده اند.

برای گرفتن ویزای کار کشور سوییس شرایط برای کسانی که تبعه اتحادیه اروپا + ایسلند + نروژ + لیختن اشتاین هستند و کسانی که تبعه کشورهای دیگر هستند متفاوت است. با این وجود گرفتن ویزای سوییس هر روز سخت تر خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ با توجه به وضعیت امنیتی اروپا و درخواست مردم این کشور به کاهش امر مهاجرت به سوییس ، دولتمردان سوییس تعداد فرصت های شغلی و اجازه کارهایی که برای تبعه های کشور های دیگر صادر می شد را کاهش دادند ، سهمیه کشور های دیگر در بخش اجازه کار کوتاه مدت (L term) و اجازه کار بلند مدت (B term) هر کدام هزار عدد کاهش یافت که این کاهش برای ویزای کوتاه مدت کاری تبعه های کشورهای اروپایی نیز رخ داد .

اقامت آلمان

اقامت آلمان از طریق کار به دو روش صورت می گیرد:

۱٫ اخذ ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کار یا  Job Offer

۲٫ ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker)

برای اطلاعات بیشتر به لینک مرتبط کلیک نمائید.

اقامت اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی است که تا دهه ۹۰ در کنار کشور چک، کشور چکسلواکی را تشکیل می‌داد. اسلواکی سرزمینی نیمه کوهستانی دارد. کوه های آن در شرق و شمال و قسمتی از غرب کشور واقع شده و آب و هوایش معتدل و مرطوب است. این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم مرز است. اقامت اسلواکی از طریق کار تنها به واسطه این که که شما یک پیشنهاد شغلی و یا اصطلاحا جاب آفر از یک کارفرما در کشور اسلواکی داشته باشید، امکان پذیر می باشد. در صورت داشتن جاب آفر از کشور اسلواکی، مدت زمان ویزای شما بر طبق مدت زمان قرارداد کاری شما خواهد بود.

اقامت قبرس

جمهوری قبرس کشوری جزیره‌ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) و قبرس جنوبی (قبرس اروپایی) یا بخش یونانی‌نشین تقسیم می‌شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ‌ها ارتودوکس و ترک‌های قبرس مسلمان هستند. جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه ‌است و جمهوری قبرس از اعضای اتحادیه اروپا می‌باشد.

اقامت قبرس از دو طریق به صورت اخذ اقامت دائمی و موقت امکان پذیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک قبرس مراجعه نمائید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.