معرفی سپتیک تانک - پارسی زی
برترین فروشنده ساندویچ پانل سقفی

برترین فروشنده ساندویچ پانل سقفی

برترین فروشنده ساندویچ پانل سقفی ساندویچ پانل سقفی سازه ای می باشد که امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تولید شده است. از لحاظ کارایی …

ژل پرفکتا و کاربرد هایش

ژل پرفکتا و کاربرد هایش

ژل پرفکتا و کاربرد هایش امروزه فیلر‌های تزریقی تقریبا شناخته شده است و افراد زیادی راجب آن می‌دانند. ژل پرفکتا یکی از محصولات استاندارد و …

تولید کننده تیرچه صنعتی ,خرپا صنعتی فولاد پردیس بناب

تولید کننده تیرچه صنعتی ,خرپا صنعتی فولاد پردیس بناب

تولید کننده تیرچه صنعتی ,خرپا صنعتی فولاد پردیس بناب شرکت تولید کننده تیرچه صنعتی فولاد پردیس بناب اولین تولید کننده خرپا صنعتی و تیرچه بتنی,انواع …

سپتیک تانک پلی اتیلن

معرفی سپتیک تانک

محصولات پلی اتیلن گروه تولیدی آب سازه، یکی از مهم ترین و جزو اولین رسته های تولیدی این گروه تولیدی می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن، به عنوان جایگزین سپتیک تانک های سنتی بتنی که از دیرباز برای سیستم پیش تصفیه فاضلاب استفاده می شده اند، می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن گروه تولیدی آب سازه، با عمر مفید بیش از ۵۰ سال، با آب بندی ۱۰۰ درصد، به عنوان یک محصول منحصر به فرد در پیش تصفیه و سپتیک کردن فاضلاب خام، در رده محصولات اصلی پلی اتیلن آب سازه قرار دارد.

بیش از صدها سپتیک، از سال ۱۳۹۰ تا به زمان حال در جای جای کشور توسط گروه صنعتی آب سازه اجرا و در حال بهره برداری و قابل بازدید می باشد. عدم انتشار بوی نامطبوع در محیط پیرامون به علت آب بندی کامل سپتیک تانک آب سازه، و اجرای اصولی و مهندسی این محصول با در نظر گرفتن زمان ماند دقیق مطابق با پروسه پیش تصفیه به همراه اجرای اصولی و مهندسی آن، از مشخصات اصلی و متمایز کننده سپتیک تانک آب سازه با محصول سایز تولیدی ها می باشد. عدسی های پیرامون و جانبی سپتیک تانک پلی اتیلن آب سازه کاملا دو جداره و مسلح با لایه میانی فلزی جهت انعطاف پذیری و استحکام بیشتر مخزن اجرا می شود.

دیواره یا بافل میانی سپتیک تانک پلی اتیلن آب سازه کاملا از جنس عدسی های پیرامون و جانبی سپتیک تانک بوده و با تکنولوژی مشابه ساخته می شوند. سپتیک تانک پلی اتیلن آب سازه، با طراحی مهندسی و اصولی، اجرا و تولید در بالاترین سطح کیفی مطابق با استانداردهای ساخت مخازن پلی اتیلن، به همراه کلیه لوله ها و اتصالات فلنجی روی خود دستگاه سپتیک تانک، یک محصول منحصر به فرد در پش تصفیه فاضلاب خام بوده است. همچنین به عنوان یک محصول پیش ساخته آماده نصب، بدون نیاز به عملیات عمرانی، بهترین جایگزین برای سپتیک های سنتی می باشد.

تعریف سپتیک تانک از دیدگاه گروه تولیدی آب سازه چیست؟

سپتیک­ تانک فاضلاب در واقع یک واحد پیش ­تصفیه می ­باشد که میزان آلودگی بیولوژیکی و شیمیایی فاضلاب خام را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش می­دهد. این سیستم ساده ­ترین و پرکاربردترین واحد تصفیه فاضلاب، به ویژه فاضلاب بهداشتی-انسانی است. سپتیک­ تانک مخزنی است که در آن تصفیه فاضلاب با فرآیندهایی مانند ته ­نشینی، شناورسازی و تصفیه بیولوژیکی انجام می شود.

فرآیندهای فیزیکی و بیولوژیکی اصلی ترین فرآیندهایی هستند که باعث تصفیه فاضلاب در سپتیک­ تانک می­ شوند. این فرآیندها عمدتاً شامل ته نشینی، شناورسازی و فرآیندهای بی‌هوازی بیولوژیکی می‌شوند. هر کدام از آنها بخشی از بار آلودگی را کاهش می‌دهند. سپتیک­ تانک­ها در واحدهای مسکونی و ویلایی، مجتمع­های مسکونی و اداری، کارگاه­های ساختمانی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، هتل­ها، رستوران­ها و مجتمع­های تفریحی و ورزشی کاربرد فراوانی دارند.

سپتیک تانک پلی اتیلن- آب سازه

کاربردهای سپتیک­ تانک پلی اتیلن چیست؟

برخی از کاربردهای اصلی سپتیک­ تانک عبارتند از:

  • پیش­ تصفیه و تصفیه فاضلاب­های بهداشتی واحدهای مسکونی، مجتمع ­های تجاری و اداری، هتل­ها و رستوران­ها با توجه به قوانین شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست.
  • حذف ذرات، چربی­ها و روغن­های آلوده موجود در فاضلاب رستوران­ها و سالن­های غذاخوری برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه­ها و گرفتگی لوله ­ها به دلیل تجمع چربی و ذرات درشت رسوب شده.
  • بالانس و پمپاژ فاضلاب در سیستم­ های تصفیه فاضلاب
  • استفاده به عنوان مخزن متعادلساز و مخزن پمپاژ ورودی تصفیه خانه ها
  • استفاده از آن به عنوان مخازن سازه ای تصفیه خانه های هوازی و بی هوازی

مزایای سپتیک ­تانک پلی­ اتیلن نسبت به دیگر سپتینک ها چیست؟

مزایای بسیار زیاد پلی­ اتیلن باعث افزایش استفاده از سپتیک ­تانک ­های با این جنس شده است. سهولت کار و کارایی بالا از ویژگی­های اصلی این نوع سپتیک­ تانک می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و شرایط نامناسب محیطی
  • آب بندی کامل و دقیق سپتیک ­تانک­ های پلی ­اتیلن
  • جلوگیری از انتشار هرگونه آلودگی به خارج از آن
  • استحکام بالای دیوار و فضای اشغال کم به دلیل امکان دفن
  • به علت وزن سبک دارای سرعت بالای ساخت و ساز و سهولت در حمل و نصب
  • امکان جابجایی سپتیک­ تانک حتی چند سال پس از نصب اولیه
  • سهولت در بهره­ برداری و تخلیه لجن از سپتیک ­تانک
  • سیستم کاملا بدون بو
  • تصفیه فاضلاب ساده و مقرون به صرفه
  • امکان تصفیه فاضلاب در مناطق دور افتاده و بدون امکانات
  • با اجرا و بهره­ برداری مناسب، سپتیک­ تانک ­ها امکان ورود مجدد آب زیرزمینی به منابعشان را فراهم می­کنند.

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.