آموزش طراحی بنر برای تبلیغات !
استراتژی بازاریابی محتوا برای صنایع شیمیایی
استراتژی بازاریابی محتوا برای صنایع شیمیایی چکیده : “محتوا” همه چیز است! یک متن یا تصویر گرافیکی با تأثیرگذاری عمیق می تواند هزاران مخاطب را به …
چک صیادی؛ همراهی مطمئن در مسیر پر پیچ و خم تجارت
چک صیادی؛ همراهی مطمئن در مسیر پر پیچ و خم تجارت در این روزهای پرشتاب و هیجانانگیز، جایی که هر لحظه زندگی میتواند چالشی تازه …
5 ایده ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل
۵ ایده ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل تغییر دکوراسیون منزل گاهی اوقات میتواند به یک پروژه بزرگ، زمانبر و پر هزینه تبدیل شود؛ اما آیا …
همانطور که در عنوان این مطلب نوشته ایم، امروز میخوایم به شما راه های طراحی بنر متحرک را ارائه کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید یک بنر خوب برای تبلیغات داشته باشید. قبل از هرچیز باید بدانید که ما این مطلب را به کمک وب سایت پارسی طرح ایرانیان جمع آوری کرده ایم.
آموزش طراحی بنر برای تبلیغات !
در تبلیغات چیزی که برای همه ی ما اهمیت دارد نتیجه گرفتن است و یکی از الزامات انجام تبلیغ داشتن یک Banner است. فکر میکنید میخواید یک لباس را تبلیغ کنید، یا باید برای این لباس یک ویدیو بسازید یا یک بنر ثابت یا یک بنر متحرک که گویای معرفی پیام تبلیغاتی شما باشد. در ای مسیر شما چند راه دارید اینکه به سراغ فردی بروید که در انجام اینکار خبره است یا خودتان همین کار را یاد بگیرید و خودتان کار طراحی بنر تبلیغ را انجام دهید. در این شرایط همیشه بهترین توصیه یا پیشنهاد این است که خودتان اینکار را انجام ندهید، اینکه میخواهید،یک، دو؛ یا حتی ۵ بار تبلیغ کنید و به خاطر این تعداد دفعات خودتان بخواهید اینکار را بکنید کمی غیر منطقی است و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که شما یک طرح خوب بسازید.
چون کار طراحی بنر شاید در تصویر اولیه کار آسانی باشد اما در یک شکل حرفه ای، کار سختی است و نمی توان آن را در چند جلسه آموزش طراحی بنر یاد گرفت و طرح خوبی هم ساخت. چون موضوعات و تکنیک های مختلفی وجود دارد که یک طرح را به حالت خلاق و حرفه ای می رساند.
با چه نرم افزاری طراحی بنر انجام دهیم؟
یکی از الزامات ساخت بنر تبلیغاتی، نرم افزار طراحی است. شما هر طرحی که بخواهید بسازید چه طرح ثابت چه متحرک باید نرم افزار خوب و حرفه ای انتخاب کنید. تصمیم گیری در این مورد هم به تحقیقات احتیاج دارد و هم به سلیقه و توانمندی انجام کار با نرم افزار مورد نظر، اگر همین حالا در گوگل سرچ کنید نرم افزار طراحی بنر، برنامه های مختلفی را به شما معرفی می کنند که صادقانه بگوییم اغلب آن ها حرفه ای نیست و به زبان ساده چیزی نیستند که شما بخواهید زمان خود را صرف استفاده از آن بگذارید و نتیجه ی خوبی هم بدست بیاورید.
پیشنهاد میکنیم: صفحه اصلی سئو سایت پارسی طرح ایرانیان
در این میان نرم افزاری که بسیاری با آن کار کرده و رضایت نسبتا خوبی از آن دارند،فتوشاپ است. Photoshop software، نام این نرم افزار را بارها و بارها شنیده ایم و می دانیم هر تصویری که امروزه میسازند و قدرت بالایی در تصویر می بینیم نرم افزار فتوشاپ در آن نقش داشته است. فتوشاپ قابلیت های زیادی دارد برای مثال شما می توانید قبل از کدنویسی و تبدیل یک طرح به کد و سایت، آن را در فتوشاپ بسازید و سپس به دست یک طراح سایت دهید تا طرح شما را از عکس تبدیل به قالب سایت کند.
همچنین شما میتوانید با فتوشاپ اوراق اداری طراحی کنید، مثلا کارت ویزیت، تراکت، پوستر و … که فتوشاپ می تواند طراحی بسیار حرفه ای برای شما ایجاد کند. خارج از این موارد، یکی از تخصصی ترین بخش های این نرم افزار، بخش موشن گرافیک آن است که بسیاری بر آن اگاه نیستند.
برای اینکه این بخش را فعال کنید با به سراغ workspace بروید و روی گزینه ی mation کلیک کنید با فعالسازی این بخش نوار تایم لاین برای شما فعال می شود و شما میتوانید با استفاده از لایه ها و گزینه هایی که پیش روی شما در بخش نوار زمان موشن وجود دارد عملیات متحرک سازی را انجام دهید. در نظر داشته باشید در این قسمت هر چه مهارت و خلاقیت شما بیشتر باشد می توانید بنرهای جذاب تری بسازید. بسیاری از بنرهای تبلیغاتی که در سطح اینترنت می بینید، با این نرم افزار و این قابلیت طراحی شده اند.
اما تفاوت آن ها و سطح کیفیت آن ها کاملا وابسته به خلاقیت و ایده های شما و همچنین توانمندی شما در استفاده از ابزارهای فتوشاپ دارد. هر چه شما تسلط بیشتری بر نرم افزار داشته باشید بهتر می توانید از ابزار ها برای پیشبرد ایده ی خود استفاده نمایید.
فرمت نهایی بنرها چیست؟
پس از اینکه شما طرحی می سازید،فرمت های خروجی نقش مهمی در کیفیت، کارایی آن در بخش نمایش کار ایجاب می کند، مثلا شما هیچگاه نمی توانید یک بنر متحرک بسازید اما آن در بروی کاغذ چاپ کنید !!! پس هر یک از فرمت های خروجی کاربرد مختص به خود را دارد.
فرمت گیف .gif : برای بنرهای متحرک است و اگر شما قصد داشته باشید بنر های در فتوشاپ به صورت موشن بسازید و نمایش دهید با این فرمت باشد. بسیاری از تبلیغات آنلاین که در شبکه تبلیغات نمایش داده می شود از این فرمت است.
فرمت .jpg : این فرمت برای بنرهای ثابت است، بنرهایی که در خیابان میبینید، یا بنرهایی که چاپ می شوند و حتی بنرهایی که در اینترنت به نمایش در می آید اما تحرکی در آن دیده نمی شود با این فرمت است.
در آخر:
در آخر باید بگوییم که برای یادگیری بنر، اول به سراغ این برویم آیا علاقه ای برای انجام اینکار دارید؟ یا فقط دیده اید که این کار را انجام می دهند و کسب درآمد می کنند! این یک موضوع اساسی ست که شما باید رعایت کنید. اگر شما پای به عرصه ای بگذارید که علاقه ای ندارید هیچوقت موفق نمی شوید.