آموزش ترید - پارسی زی
سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اصفهان سئو در مورد سئو چه میگوید؟

سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اصفهان سئو در مورد سئو چه میگوید؟

سئو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اصفهان سئو در مورد سئو چه میگوید؟ مفهوم سئو چیست، کاربرد و اهمیت آن چیست؟ تعریف سئو به زبان …

خدمات خرید ضایعات: باز کردن فرصت های زیست محیطی و اقتصادی

خدمات خرید ضایعات: باز کردن فرصت های زیست محیطی و اقتصادی

خدمات خرید ضایعات: باز کردن فرصت های زیست محیطی و اقتصادی در دنیای همیشه در حال تحول امروزی، مدیریت زباله و خدمات خرید ضایعات به …

ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان

ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان

ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان ارزان ترین روش های مهاجرت به ترکیه کدامند؟ این سوالی است که برای اکثر افراد پیش …

آموزش ترید

در بازارهای مالی، ترید به خرید و فروش اوراق بهادار، کالاها یا مشتقات اشاره دارد. ترید آزاد به معنای مبادلات بین المللی محصولات و خدمات بدون موانع تعرفه ها یا سایر موانع تجاری است.

اما ترید به همین اسانی نیست و برای آموزش ترید نیاز به دانش کافی و تمرین فراوان دارید. در این مقاله می خواهیم آموزش ترید و نحوه کسب درامد از طریق ترید را بررسی کنیم.

در دوره های آموزش ترید اکادمی مالی اشراف شما به صورت جلسه بندی ویدئوهای اموزشی را مشاهده می کنید و پس از حل تمرین و کارگاه رفع اشکال قادر به تماشای جلسات بعدی هستید و در این صورت می توانید بهترین عملکرد را در هر جلسه داشته باشید. در صورتی که عملکرد بالایی از خود نشان دهید و تحلیل های شما نتیجه بخش باشند میتوانید جذب شرکت های تحلیل و ترید شوید.

نکات:

  • ترید به مبادله داوطلبانه کالا یا خدمات بین فعالان اقتصادی اشاره دارد.
  • از آنجایی که معاملات توافقی است، ترید به طور کلی به نفع هر دو طرف در نظر گرفته می شود.
  • در امور مالی، ترید به خرید و فروش اوراق بهادار یا سایر دارایی ها اشاره دارد.
  • در ترید بین المللی، نظریه مزیت نسبی بیان می کند که ترید به نفع همه طرفین است.
  • اکثر اقتصاددانان کلاسیک از ترید آزاد دفاع می کنند، اما برخی از اقتصاددانان توسعه معتقدند حمایت گرایی مزایایی دارد.

ترید چیست و تریدر چه کسی است؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که معنای ترید چیست. ترید در فارسی معنای معامله می دهد. به معامله یا خرید و فروش ارز دیجیتال ترید می گوییم.
به طور کلی به عنوان یک تریدر، اگر معتقدید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید (Buy) یا اگر فکر می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد، می‌توانید معامله (Sell) یا فروش انجام دهید.

یک تریدر با بررسی نمودارهای قیمت این خرید و فروش ها را طبق برنامه مشخص و استراتژی های معاملاتی انجام میدهد.
از آنجایی که سود یا زیان شما بر اساس حجم کل سرمایه‌گذاری شما تعیین می‌شود، ترید ارز دیجیتال هم می تواند برای شما سوداورو هم ضرر افرین باشد. در صورتی که مدیریت ریسک و سرمایه را به عنوان یک تریدر رعایت نکنید کل سرمایه شما در ضرر قرار خواهد گرفت. با آموزش ترید می توانید خود را از این ریسک ها در امان نگه دارید.

در طول سال‌ها، یک صنعت کامل از سایر دارایی‌های دیجیتالی به وجود آمده است که این دارایی‌ها برای کسب سود قابل ترید هستند. تمام ارزهای دیجیتال دیگر که بیت کوین نیستند به عنوان آلتکوین شناخته می شوند و بزرگترین آنها ارز اتر (ETH) است.

نحوه ترید ارز دیجیتال برای مبتدیان

رویکردهای مختلفی از نحوه آموزش ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای شروع ترید ارزهای دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در این زمینه نیاز دارید. همچنین دانستن ریسک های مرتبط با این بازار بسیار مهم است و دانستن قوانین این بازارها که ممکن است بر اساس صلاحیت فردی اعمال شود و تصمیمات بر اساس آن اتخاذ شوند؛ حائز اهمیت است. مراحل شروع ترید ارز دیجیتال عبارتند از:

در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید

بعد از آموزش ترید شما ابتدا باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارزدیجیتال باز کنید تا بتوانید در ان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید. بهترین صرافی های موجود برای ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان عبارتند از KuCoin، ByBit، OKX و Coinex همه این پلتفرم ها دارای یک رابط کاربری ساده و طیف گسترده ای از ارزهای مختلف برای ترید هستند.

حساب خود را شارژ کنید

پس از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال سپرده‌های بانکی را از طریق کارت‌های نقدی و حواله‌های بانکی می‌پذیرند. اما شما به عنوان یک ایرانی برای واریز ارز به صرافی های خارجی ابتدا باید ارز های دیجیتالی مثل تتر (USDT) را از صرافی های ایرانی خریداری کرده و سپس به حساب کاربری خود در صرافی خارجی منتقل نمایید. نحوه انجام این واریز را در مقاله اموزش صرافی کوکوین می توانید به صورت جامع و کامل مشاهده کنید.

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید

اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال پول خود را در بیت کوین و اتر می گذارند، زیرا این ارزهای دیجیتال به طور قابل پیش‌بینی‌تری نسبت به آلت‌کوین‌هایی با ارزش بازار کوچکتر حرکت می‌کنند. بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بخشی از پول خود را در آلتکوین ها قرار می دهند. اگرچه ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بزرگ ریسک کمتری دارند، اما ارزهای دیجیتال با ارزش متوسط ​​بازار پتانسیل صعودی بیشتری برای کسب سود دارند.

ترید را شروع کنید

بعد از آموزش ترید ارز دیجیتال و کسب دانش کافی باید یک استراتژی معاملاتی برای خود طراحی کنید. استراتژی معاملاتی متفاوتی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارند که در ادامه به تن ها می پردازیم. اما شما با توجه به نیاز و شخصیت خود یک استراتژی را برای شروع ترید انتخاب کنید و به ان وفادار باشید.

و اگر به دنبال یک استراتژی معاملاتی برای ترید ارز دیجیتال هستید ربات های معاملاتی کریپتو فرآیندی را اجرا می کنند که بر اساس اهداف سرمایه گذاری شما بیشترین بازده ممکن را به شما ارائه می دهد. این ربات ها برای افراد مبتدب مناسب ترند. با این ربات های معاملاتی می‌توانید به سرعت درآمد کسب کنید، کوین های خود را حفظ کنید.

ارزهای خود را ذخیره کنید

اگر به طور فعال بیت کوین را معامله می کنید، برای دسترسی به آنها باید ارزهای خود را در صرافی نگه دارید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید ارز دیجیتال برای نگهداری میان مدت و بلند مدت هستید، باید یک کیف پول ارز دیجیتال امن نصب یا خریداری کنید. کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری دو نوع کیف پول کریپتویی هستند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین محافظت را ارائه می‌کنند، زیرا ارز دیجیتال شما را روی یک دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست، نگه می‌دارند.

انواع استراتژی ترید

در ادامه چند مورد از بهترین روش های ترید از دیجیتال را بررسی می کنیم:

  1. آموزش اسکالپ تریدینگ

ترید ارز دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه از چند ثانیه تا چند دقیقه برای کسب سود ناچیز و سریع و با تعداد بالا اسکالپ تریدینگ گفته می شود. اسکالپ تریدینگ را با نام خرید و فروش فوری ارز دیجیتال هم می شناسند. این روش نسبت به بقیه روش ها ریسک کمتر و سود بیتشری دارد بنابراین برای افراد مبتدی مناسب است.

  1. ترید روزانه (Day Trading)

در این روش ارزهای خریداری شده فقط برای یک روز نگه داشته می شوند. این نوع معاملات جز معاملات کوتاه مدت در نظر گرفته می شوند. با این روش سود کم ولی سریع به دست می اورید.

  1. سوئینگ تریدینگ (swing trading)

خرید فروش ارز دیجیتال به روش نوسانی در بازه زمانی میان مدت را سوئینگ تریدینگ می گویند. خرید و فروش روزانه برای کسب سود کم است. تریدرها با ابزارهای تحلیل تکنیکال موقعیت های مناسب برای ورود به معامله را در بازه های زمانی دو هفته تا دو ماه به دست اورده و برای کسب سود بیتشر وارد معامله می شوند. ارزها در کف قیمت خریداری می شوند و در سقف به فروش می رسند.

  1. روش رونویس (Copy Trading)

از ساده ترین روش های ترید ارز دیجیتال محسوب می شود. شما با انتخاب یک تریدر حرفه ای در پلتفرم های معاملاتی، ترید ها و معاملات او را کپی می کنید. افراد مبتدی و تازه کار از این روش برای سرمایه گذاری و کسب سود استفاده می کنند.

برخی افراد با دیدن سودهای هنگفت تریدهای مختلف تصمیم می گیرند ترید ارز دیجیتال را شروع کنند و ان ها هم سود های انچنانی کسب نمایند اما همواره به یاد داشته باشید که ابتدا آموزش ترید را به طور کامل و تا سطح قابل قبولی پیش ببرید و سپس فقط شروع کنید حتی اگر سرمایه کم دارید و یا احساس می کنید لازم است بیشتر بیاموزید. شروع کنید برای خود برنامه ریزی داشته باشید بدانید که اشتباه جزوی از کار شماست و حتی تریدرهای حرفه ای هم اشتباه می کنند. اگر به قوانین ترید پایبند باشید و طمع نکنید همه اشتباهات قابل جبران هستند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.