انتخاب نام برای فرزند؛ هیجان انگیز و پرمسئولیت! - پارسی زی
انواع روش های جراحی بینی در شیراز و سایر شهرستان ها

انواع روش های جراحی بینی در شیراز و سایر شهرستان ها

چکیده : در این مطلب به بررسی دقیق انواع روش های جراحی بینی در شیراز و سایر شهرستان ها می ‌پردازیم و شما را در انتخاب …

فروشگاه آنلاین توت فرنگی

نیکینگ ، فروشگاه آنلاین پوشاک به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه ، با پایبندی به سه اصل …

کاربرد چوب ترمووود | پارس وود

کاربرد چوب ترمووود | پارس وود

چوب ترمووود با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مجموعه‌ای گسترده از کاربردهای متنوع را در صنایع ساختمانی و دکوراسیون داخلی فراهم می‌کند. این نوع چوب، …

انتخاب نام برای فرزند؛ هیجان انگیز و پرمسئولیت!

انتخاب نام کودک تصمیم بسیار مهمی برای والدین است. انتخاب نام برای فرزند، هم سرگرم کننده و هم کمی ترسناک است؛ چراکه مسئولیت نام بردن از یک انسان دیگر، که قرار است این نام را در طول زندگی با خود به همراه داشته باشد، کار آسانی نیست. ممکن است ایده هایی از نام کودک را در ذهن خود داشته باشید، اما همسر، خانواده ها و دوستان شما نیز ممکن است ایده های خوبی داشته باشند. مطمئنا انتخاب بین گزینه های زیاد سخت است، اما این تجربه برای والدین خیلی لذت بخش خواهد بود. در ادامه می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که شاید زاویه دید شما را نسبت به انتخاب نام فرزند بازتر کند. همراه ما بمانید.

برخی زوج هایی که منتظر به دنیا آمدن فرزند خود هستند، لیست بلندبالایی از نام های پسر، دختر و نام های بی جنسیتی، در دست دارند، برخی از زوج ها هم برای انتخاب نام کودک، تا تولد نوزاد صبر می کنند.

برای انتخاب اسم برای کودک خود، می توانید فهرستی از اسم ها را در یک کتاب یا سایت، به ترتیب حروف الفبا مرور کنید و نام هایی را که بیشتر دوست داشتید، از بین آن ها جدا کنید و لیست آن را تهیه کنید. در این جستجو هم چنین می توانید نام هایی که برایتان جذاب بود را جدا کرده و نامهای هم وزن و مشابه آن را پیدا کنید. برای دیدن لیست انبوه نام ها، می توانید ابتدا نام های مورد علاقه خود و دوستانتان را جدا کرده و به دنبال نام های هم آوا با آن ها باشید. توجه به معنای اسم و تناسب نام با نام خانوادگی نیز دو نکته ی مهم در نامگذاری فرزند است.

انتخاب اسم برای کودک با توجه به جنسیت او

معمولا در سونوگرافی سه ماهگی مادر در دوران بارداری، جنسیت جنین مشخص می شود. خیلی از والدین از قبل از معلوم شدن جنسیت و خیلی از آن ها از بعد از این سونوگرافی، مراحل انتخاب نام را با یکدیگر شروع می کنند. جشن تعیین جنسیت و اعلام نام فرزند به خانواده ها، یکی از جشن هایی است که به تازگی در میان زوج های جوان دیده می شود.

بسیای از اسم ها جنسیت خاصی را شامل می شوند؛ اما اسم هایی نیز وجود دارند که جنسیت ندارند و می توان هم برای دختر و هم برای پسر از آن ها استفاده کرد؛ مانند رها، دایان، رستین، متین و…. اسم هایی که جنسیت ندارند نیز جذابیت ویژه ای برای والدین در انتظار فرزند دارند، چراکه می توانند از قبل از دانایی از جنسیت کودک، اسم مورد علاقه خود را برای او انتخاب نمایند.

پروسه انتخاب اسم پسر خاص و تک یا اسم دختر جذاب و شیک، می تواند از اسم های مورد علاقه دو طرف شروع شود. سپس اسم های هم آوا و معنای هر کدام از آن ها کنارشان نوشته شود، و آن اسمی که مورد رضایت هر دو طرف است، برای بچه انتخاب شود.

آیا نام کودک امکان رشد را به او می دهد؟

مهم است نامی که برای کودک خود انتخاب می کنید، بتواند در دوران کودکی با او رشد کند. برخی از نام ها برای نوزادان واقعا زیبا هستند، اما نمی توانید آن را روی یک شخص بزرگسال تصور کنید. برای این که ببینید نامی که شما برای کودکتان انتخاب کرده اید، این گونه است یا نه، با صدای بلند گفتن آن را تمرین کنید. از طرفی انتخاب یک نام رسمی که مناسب کودک حتی در بزرگسالی باشد، ممکن است برای یک نوزاد کوچک، مناسب نباشد و بالغ به نظر برسد. برخی از والدین هستند که بدون توجه به معیار ها و چارچوب های انتخاب اسم، دوست دارند که نام هایی منحصر به فرد و خاص برای فرزند خود انتخاب کنند و فارغ از چارچوب های گفته شده، کاملا جسورانه نامگذاری برای فرزند خود را پیش می برند.

انتقال نام از اشخاص قابل احترام خانواده

از گذشته تا به امروز، انتقال نام در خانواده ها دیده می شود؛ گاهی برای ادای دین به یکی از اعضای خانواده و اجداد، والدین تصمیم می گیرند که نام او را روی فرزند خود بگذارند. ترکیب نام افراد دارای احترام در خانواده با نام های مدرن نیز یکی از روش هایی که بعضی خانواده ها برای نام فرزندان خود انتخاب می کنند. نامگذایِ همراه با ادای احترام به نسل های قبلی خانواده، در گذشته رسمیت بیشتری داشته، و امروز کمتر خانواده هایی هستند که بخواهند از این روش برای نامگذاری فرزندشان استفاده کنند.

توافق بر سر نامگذاری فرزند

توافق شما با همسرتان برای انتخاب نام فرزند خیلی مهم است؛ یافتن نام به اندازه کافی سخت هست چه برسد که نامی را انتخاب کنید که هم شما و هم همسرتان به آن علاقمند باشید. مهم است که در یک مسیر برای انتخاب نام کودک قدم بردارید. اگر در انتخاب نام کودک، با هم اختلاف نظر دارید، می توانید با هم این گونه توافق کنید که یکی از شما، اولین نوزاد را نام گذاری کند، سپس دیگری نام فرزند دوم را بگذارد.

نامگذاری بر اساس فرهنگ و اصالت

یکی از روش های نامگذاری برای فرزند که خیلی از زوج های جوان به آن علاقه و پایبندی دارند، نامگذاری بر اساس فرهنگ و اصالت است. هر ملیت، زبان، قوم و فرهنگی اسامی خاص خود را دارند که می توان با جستجو در آن ها به نام های زیبا و خاصی برای کودک، دست یافت. اگر به دنبال اسم پسرانه ایرانی، اسم اصیل ایرانی برای دختر یا پسر و اسامی زبان های متعدد و زنده در ایران، مانند زبان ترکی، عربی و کردی برای کودک تازه متولد شده ی خود و یا در انتظار به دنیا آمدن او هستید، می توانید لیست اسامی خاص ایرانی را در وولک ببینید و آن اسمی را که برایتان بیشترین جذابیت را دارد، برای فرزند خود انتخاب نمایید.

پیشینه و تاریخ هر کشور، مملو از نام هایی جذاب و با اصالت است که می توان برای نسل های جدید نیز آن نام ها را برگزید. گذاشتن نام قهرمانان تاریخی روی کودکان نسل های جدید، به زنده شدن، و زنده ماندن نام آن ها کمک کرده و دلیری و شجاعت آن ها را جاودان نگاه می دارد. گذاشتن نام قهرمانان و نام های تاریخی و اصیل هم چنین کمک می کند تا کودکان و نسل های جدید، از همان سنین پایین با ریشه و فرهنگ سرزمین خود بیشتر اشنا شوند.

انتخاب نام مناسب برای کودک می تواند همزمان هیجان انگیز و ترسناک باشد. نامی که به کودک کوچولوی خود می دهید، بخشی ابدی از هویت فرزند شماست که از بیمارستان به همراه می آورید. خود را به جای کودک آینده خود بگذارید؛ شما دارید برای تمام زندگی او اسم انتخاب می کنید، آیا نامی که انتخاب کرده اید را دوست دارید؟

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.