گروه کارخانجات ساران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی در خاورمیانه - پارسی زی
تعمیرکار لوازم خانگی بوش در شرق تهران

تعمیرکار لوازم خانگی بوش در شرق تهران

تعمیرکار لوازم خانگی بوش در شرق تهران لوازم خانگی یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین وسایل و لوازمی ست که در منزل افراد …

بررسی ترکیب و خواص شیمیایی و مکانیکی ورق استیل 304

بررسی ترکیب و خواص شیمیایی و مکانیکی ورق استیل 304

بررسی ترکیب و خواص شیمیایی و مکانیکی ورق استیل ۳۰۴ در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی های مختلف فیزیکی و شیمیایی مربوط …

چرا وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت است؟

چرا وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت است؟

چرا وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت است؟ وردپرس یکی از ساده ترین و قوی ترین سیستم ها برای راه اندازی و به اشتراک گذاری …

اهمیت وجود سیستم‌های سرمایشی

با گرم‌تر شدن روز افزون زمین نقش دستگاه‌های خنک کننده‌ی هوا نیز روز به روز در زندگی ما بیشتر می‌شود.

به همین منظور شرکت‌های مختلف طی سالیان دراز دستگاه‌های خنک کننده‌ی متفاوتی بر اساس نیازهای مردم و صنایع تولید کرده‌اند که برخی از آن‌ها مورد استقبال شدیدی قرار گرفت و برخی دیگر نیز با شکست مواجه شد.

علاوه بر آن تقاضای افراد این است که از دستگاهی استفاده کنند که توانایی انجام چندین کار را داشته باشد و برای سرمایش و گرمایش محیط مجبور به استفاده از چندین سیستم متفاوت نباشند.

مهندسان و طراحان همواره در حال تحقیق و تولید سیستم‌هایی هستند که با بیشترین کارایی و کیفیت، پاسخگوی اکثر نیازهای افراد و صنعت‌ها باشد زیرا در دنیای مدرن امروزی آسایش انسان‌ها حرف اول را در جهان می‌زند، به همین دلیل هدف تمامی صنایع ایجاد شرایط مناسب‌تری برای زندگی افراد است.

========================================

تماس با دفتر مرکزی گروه کارخانجات ساران:

نشانی:ایران، تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بین نو بخت و مهناز، شماره ۹۵، ساختمان ساران

کدپستی:۱۵۳۳۸۶۳۸۹۳

شماره تماس:۰۲۱۸۵۷۲۰ – ۰۲۱۸۵۸۳

نمابر:۰۲۱۸۸۱۷۵۱۶۱

پست الکترونیکی:info@saran-mfg.com

========================================

سیستم‌های سرمایشی در دنیای مدرن

در دنیای امروزی با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از اهداف اساسی شرکت‌های تولید کننده‌ی سیستم‌های تهویه هوا این است که دستگاه‌هایی را به بازار عرضه کنند که فضای کمتری را اشغال کند زیرا با افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش ساختمان‌های اداری و مسکونی و تفریحی و غیره، استفاده از دستگاه‌های خنک کننده‌ی با ابعاد کوچک‌تر که سطح کمتری را اشغال می‌کنند و در عین حال نیاز انسان را برطرف می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین منظور در بین دستگاه‌های خنک کننده و یا سیستم‌های تهویه مطبوع، چیلرها از پر طرفدارترین دستگاه‌ها در سراسر دنیا هستند.

چیلر چیست؟

چیلر دستگاهی است که دقیقا مثل یک پمپ عمل می‌کند، این دستگاه گرمای محیط را جذب می‌کند و توسط بخش خنک کننده خود سرما را در محیط پخش می‌کند.

این تعریف ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان عملکرد اصلی چیلر را به ما بفهماند.

حال می‌خواهیم بگوییم که چیلرها انواع گوناگونی دارند که هر کدام توسط تکنیک خاص گرما را از محیط می‌گیرند و سرما را به آن می‌دهند؛ پس شیوه‌ی کار کرد آن‌ها متفاوت است ولی اساس کارشان یکسان است.

  • انواع چیلرها و عملکرد آن‌ها

چیلرها علاوه بر اینکه در سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارند، در صنعت هم نقشی اساسی ایفا می‌کنند و قطعا نوع عملکرد چیلرها در این دو حوزه با یکدیگر متفاوت است؛ بر اساس همین موضوع به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

در حوزه‌ی تهویه مطبوع عملکرد چیلر این گونه است که موجب سرد کردن و کاهش رطوبت هوا در فضاهای متفاوتی مانند، واحدهای مسکونی، اداری، صنعتی و تجاری متوسط تا بزرگ می‌شود.

در بخش صنعتی اما عملکرد چیلر مقداری متفاوت می‌شود و آب سرد ایجاد شده توسط چیلر، به عنوان خنک کننده‌ یا کنترل‌گر دمای محصولات، مکانیزم‌ها و ماشین آلات کارخانه استفاده می‌شود. برای مثال، چیلر صنعتی در صنایع پلاستیک، قالب‌سازی، ریخته‌گری، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی چیلرها به دو دسته‌ی چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند.

  • تفاوت چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی در چیست؟

تفاوت چیلرها در منبع تولید انرژی آن‌ها است، منبع اصلی ایجاد سرما در چیلرهای تراکمی، انرژی الکتریکی و در چیلرهای جذبی، انرژی حرارتی است.

چیلرهای تراکمی به دو دسته  آب خنک و هوا خنک تقسیم می‌شوند.

همچنین چیلرهای تراکمی بر اساس نوع کمپرسور به چهار دسته اسکرال، اسکرو، پیستونی و سانتریفیوژ و بر اساس نوع کندانسور به دو دسته تراکمی آب خنک و تراکمی هوا خنک تقسیم می‌شوند.

چیلرهای جذبی به دو دسته‌ی گروه تک اثره و گروه دو اثره تقسیم می‌شوند.

در این مقاله می‌خواهیم به طور مختصر به مینی‌چیلر، کندانسور هوایی  و کندانسینگ یونیت که جز دسته‌ی چیلرهای تراکمی محسوب می‌شوند بپردازیم.

خرید مینی چیلر

  • آشنایی با مینی چیلر و تفاوت آن با چیلر

به چیلرهای کوچک که ظرفیتشان محدود است و مهم‌ترین وظیفه‌ی آن‌ها تولید آب سرد برای سرمایش محیط می‌باشد، مینی چیلر می‌گویند.

تفاوت اساسی چیلر و مینی چیلر در توان و ظرفیت این دو دستگاه برای خنک کردن محیط است.

خرید مینی چیلر برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری که فضایی برای موتورخانه ندارند، مناسب‌ترین چاره است در حالی که برای مصارف بزرگ‌ و صنعتی بهترین انتخاب چیلر است.

تفاوت دیگر چیلر و مینی چیلر از نظر قطعات آن‌ها است، در چیلرها قطعات جداگانه نصب می‌شوند ولی در مینی چیلرها تمامی قطعات در یک بخش و در درون دستگاه تعبیه شده‌اند.

با توجه به مسائل ذکر شده نه تنها خرید مینی چیلر از نظر میزان فضای اشغالی برای مصارف خانگی و شرکت‌ها و غیره مناسب‌تر است بلکه از نظر میزان انرژی مصرفی نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند و همچنین صدای کمتری تولید می‌کند.

از دیگر مزایای خرید مینی چیلر این است که نصب و راه‌اندازی آن بسیار سریع و آسان است و می‌توان در تراس یا پشت‌بام نصبشان کرد.

کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت هوایی یا همان فن‌دار، یکی از دستگاه‌های مهم در سیستم سرمایش هستند که عموما به عنوان یونیت‌های خارجی در سیستم تهویه مطبوع اطلاق می‌شود و از دو بخش اصلی کمپرسور و کندانسور تشکیل شده است؛ پس به طور کلی یکی از چیلرهای تراکمی است که فاقد شیر انبساط و اوپراتور می‌باشد.

کندانسینگ یونیت به دو گروه کندانسینگ یونیت هوا خنک و کندانسینگ یونیت آب خنک تقسیم می‌شوند که وظیفه‌ی هر دو گروه کاهش دمای محیط است، شایان ذکر است که این دستگاه می‌تواند به عنوان سیستم گرمایشی نیز بکار رود؛ برای این امر کافی است تنها یک کویل آب گرم به آن اضافه شود.

کندانسینگ یونیت‌ها نیز مانند مینی چیلرها ابعاد مناسبی برای استفاده‌ی ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری و غیره دارند پس خرید کندانسینگ یونیت برای این مصارف پیشنهاد می‌شود.

هزینه‌ خرید کندانسینگ یونیت‌ها بسیار مناسب است چرا که پمپ آب، مخزن انبساط و مبدل و غیره در آن حذف شده است.

خرید کندانسینگ یونیت

کندانسور هوایی

کندانسور هوایی یا هوا خنک، یکی از پرکاربردترین کندانسورها است و از آن به عنوان خنک کننده سیال در صنعت و یا سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

این کندانسور یک نوع مبدل حرارتی بشمار می‌آید چرا که گرمای محیط ی که وارد آن شده مستقیم به هوای موجود در اطراف کندانسور منتقل می‌شود پس یک سیستم سرمایش خشک محسوب می‌شود. واژه‌ی خشک به این دلیل است که در آن از هیچگونه آبی استفاده نمی‌شود.

خرید کندانسور هوایی

  • کاربرد کندانسور هوایی یا هوا خنک

از این کندانسورها در سیستم‌های تهویه مطبوع مانند اسپیلت‌‌ها، داکت اسپیلت‌ها و همچنین سیستم‌های VRF و … استفاده می‌شود چرا که هزینه‌ خرید کندانسور هوایی بسیار مناسب بوده و هزینه‌ی تعمیر و نگهداری از آن پایین است.

همچنین خرید کندانسور هوایی برای سیستم‌های سرمایشی انتخابی ایده‌آل است چرا که با توجه به قیمت پایین آن بیشترین کارایی را برای انواع سردخانه‌های متوسط و کوچک، یخچال‌های صنعتی و خانگی، انواع آب‌سردکن‌ها و … دارد.

کندانسور هوایی در محیط‌ها و فرآیندهای صنعتی و محیط‌هایی که آب یا سیالات دیگری وجود دارند که دمای بالایی دارند و قبل از مصرف مجدد نیاز به خنک شوند نیز نقشی اساسی ایفا می‌کند.

گروه کارخانجات ساران، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات سرمایشی در خاورمیانه

انتخاب مناسب در خرید

به طور کل برای خرید مینی چیلر، کندانسینگ یونیت و کندانسور هوایی، عواملی متعددی از جمله شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که قرار است دستگاه در آن نصب و استفاده شود؛ پس برای انتخاب بهتر به صفحه‌ی اصلی سایت گروه کارخانجات ساران رجوع کنید تا اطلاعات کامل را درباره‌ی تمامی سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایشی و سرمایشی را با یک کلیک ساده در اختیار داشته باشید.

گروه کارخانجات ساران جز بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارخانه‌های ایرانی در تولید سیستم‌های تهویه مطبوع هوا است و با بکارگیری مهندسان و تیم تولید مجرب امروزه رقیب برندهای معتبر خارجی به شمار می‌رود.

***********************************

ارتباط با کارخانه ساران:

نشانی:هشتگرد، نظر آباد،شهرک صنعتی سپهر، تیر شرقی

شماره تماس:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۱ الی ۹

نمابر:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۰

پست الکترونیکی:factory@saran-mfg.com

***********************************

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.