۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی مؤثر برای رشته‌های فنی - پارسی زی
با بازاریابی انلاین کسب و کار خود را رشد دهید

با بازاریابی انلاین کسب و کار خود را رشد دهید

با بازاریابی انلاین کسب و کار خود را رشد دهید بازاریابی آنلاین امروزه نقش بسیار مهمی در پیشرفت کسب و کارها دارد. در حال حاضر …

نصب بازی هیل کلایمب ریسینگ ویندوز+ خرید الماس

نصب بازی هیل کلایمب ریسینگ ویندوز+ خرید الماس

چکیده : با خرید جم این بازی می‌توانید آیتم‌هایی مانند رنگ و برچسب را برای شخصی‌سازی ماشین خود خریده و خودروهای بیشتری را با خرید جم …

راهنمای جامع خرید قطعات لباسشویی

راهنمای جامع خرید قطعات لباسشویی

راهنمای جامع خرید قطعات لباسشویی فروش عمده قطعات ماشین لباسشویی همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی جزء وسایلی است که در هر خانه‌ای به شدت مورد …

۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی مؤثر برای رشته‌های فنی

7 Ultimate Typing Games If You Want to Type Really Fast

با رعایت این موارد ضروری، خود را در بهترین حالت به کارفرمایان بالقوه معرفی کنید.

اگر مهندس نرم‌افزار یا مدیر بخش فناوری هستید، ایجاد یا به‌روزرسانی رزومه‌ی کاری شما می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد. چه چیزی مهم‌ترین مورد است؟ چه‌گونه باید قالب‌بندی، محتوا و هدف یا خلاصه خود را مدیریت کنید؟ چه تجربه‌ی کاری مرتبط است؟ چه‌گونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ابزارهای استخدام خودکار، رزومه‌ی شما را فیلتر نمی‌کنند؟

من به عنوانِ مدیر استخدام در ۷ سال گذشته، طیف گسترده‌ای از رزومه‌ها وCV ها را دیده‌ام. در حالی که برخی از آن‌ها چشم‌گیر بوده‌اند؛ بسیاری دیگر به طرز وحشتناکی نوشته شده‌‌بودند!

هنگام نوشتن یا به‌روزرسانی رزومه، کافی است ۷ قانون ساده را رعایت کنید.

۱. قسمت خلاصه

پاراگراف کوتاه در قسمت بالای رزومه‌ی شما باید تمیز و مختصر باشد، هدف مشخصی داشته باشد و همچنین باید در این بخش، از استفاده بیش از حد از «صفت» و «قید» خودداری کنید. کلماتی مانند «چشم‌گیر»، «گسترده» و «عالی» شانس استخدام شما را بهبود نمی‌بخشند. در عوض، این کلمات اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند و احساس خوبی را منتقل نمی‌کنند.

سؤال مهمی که باید درمورد هدف خود از خود بپرسید؛ این است که آیا به مدیر استخدام می‌گویید که دنبال چه شغلی می‌گردید و چه‌گونه می‌توانید برای آن ارزش قائل شوید؟ در غیر این صورت، باید رزومه‌تان را تقویت کرده و ساده کنید تا به این سؤال پاسخ دهد یا کلا آن را کنار بگذارید.

۲. سابقه کار

اعداد، اعداد، اعداد! حقایق سخت به شما کمک می‌کند تا نظر خود را بیش از اظهارات کلی مانند «کمک به ساخت، مدیریت، ارائه‌ی بسیاری از پروژه‌هایی که به طور مستقیم به مشتریان من کمک کردند» بیان کنید.

فرمول‌بندی شما باید شامل آمار باشد؛ از جمله «مستقیما روی ۵ پروژه با بانک‌های برتر و تأثیرگذار کار کردم که ۴۰٪ زمان بازاریابی را تسریع می‌کنند» یا مثلا بنویسید که چند خط کد را درست نوشته‌اید یا چند تیم را مدیریت کرده‌اید. داده‌ها برای به نمایش گذاشتن توانایی‌ها و ارزش شما بسیار مؤثرتر از زبان ناخوشایند است.

اگر تجربه‌ی کم‌تری دارید و شغل کمتری برای نمایش دارید؛ کارهای تابستانی نیمه‌وقت یا تجارب بی‌ربط را ننویسید. در عوض، جزئیات مربوط تجربه‌ی خود و آنچه را که آموخته‌اید تا بتوانید کارمند بهتری برای سازمان باشید، بنویسید.

۳. اصطلاحات جست‌وجو و اصطلاحات خاص

با توجه به اینکه فناوری نقش مهمی در روند استخدام ایفا می‌کند، بسیار مهم است که رزومه‌ی خود را برای آگهی استخدام مناسب بنویسید؛ اما در رزومه‌ی خود بیش از حد از کلمات «قلنبه‌سلنبه»‌ای که نمی‌دانید، استفاده نکنید.

۴. آموزش

اگر شما به‌تازگی فارغ‌التحصیل دانشگاه نشده‌اید، نیازی به درج معدل خود یا رویدادها یا انجمن‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید وجود ندارد؛ مگر این‌که قصد داشته باشید از آن‌ها به عنوانِ امتیازی برای جلب‌اعتماد هنگام مصاحبه استفاده کنید. در این صورت مطمئن شوید که هر چیزی را که منتشر کرده‌اید یا آن را ثبت اختراع کرده‌اید، در رزومه نوشته‌اید؛ حتی اگر به شغل مربوط نباشد.

اگر مدرک دانشگاهی ندارید، به جای تحصیل، بخش گواهینامه را اضافه کنید. اگر سربازی بودید، وظیفه‌ی فعال و زمان سربازی خود را وارد کنید.

۵. گواهی‌نامه‌ها

Websites can track us by the way we type – here's how to stop it – Naked  Security

گواهی‌نامه‌های منقضی شده را وارد نکنید، مگر این‌که بخواهید وارد فیلدی شوید که از آن خارج شده‌اید؛ مثلا اگر مدیر هستید و اکنون می‌خواهید دوباره برنامه‌نویسی کنید.

اگر گواهی‌نامه‌هایی دارید که دیگر به این رشته مرتبط نیستند، آن‌ها را وارد نکنید؛ زیرا ممکن است باعث حواس‌پرتی شود. از نمایه‌ی لینکدین (LinkedIn) خود استفاده کنید تا رنگ بیشتری به رزومه شما بیفزاید؛ زیرا بیشتر افراد قبل از مصاحبه با شما، رزومه و پروفایل لینکدین شما را می‌خوانند.

۶. املا و دستور زبان

از دیگران بخواهید رزومه‌ی شما را تصحیح کنند. اغلب من غلط‌های املایی را در رزومه یا استفاده اشتباه از کلمات مشابه مختلف را دیده‌ام. این کلمات خطاهای قابل‌اجتناب و قابل‌رفع هستند که تأثیر منفی ایجاد می‌کنند.

در حالت ایدئال، رزومه‌ی شما به صورت فعل مضارع خواهد بود؛ اما اگر این باعث ناراحتی شما می‌شود، آن را به صورت گذشته بنویسید؛ مهم‌ترین چیز حفظ یک زمان ثابت در کل رزومه است. املا و دستور زبان نادرست به کارفرما نشان می‌دهد که شما واقعا به شغل موردنظر خود اهمیت نمی‌دهید یا سطح توجه به جزئیات لازم برای شغل را ندارید.

۷. قالب‌بندی

اطمینان از به‌روز و جذاب بودن رزومه راهی آسان برای ایجاد اولین برداشت خوب است. اطمینان از قالب‌بندی ثابت؛ به عنوانِ مثال، حاشیه‌های مشابه، فاصله مشابه، بزرگ بودن و مشخص بودن رنگ‌ها (پالت‌های رنگ را به حداقل برسانید) پیش‌پاافتاده‌ترین قسمت نوشتن رزومه است. اما لازم است نشان دهید که به کار خود افتخار می‌کنید و برای خود و کارفرمای آینده‌تان، ارزش قائل‌اید. در صورت تناسب، از جدول‌ها برای اطلاعات، به روشی که به طور بصری جذاب باشد، استفاده کنید.

رزومه‌تان را مرتب به‌روز کنید

به‌روزرسانی منظم رزومه در صورت درخواست شغل، استرس شما را به حداقل می‌رساند و به شما کمک می‌کند نسخه‌ی دقیق‌تری از خود ایجاد و حفظ کنید. وقتی روی رزومه‌‌ی خود کار می‌کنید، سریع فکر کنید و حتما، حداقل از ۳ نفر دیگر بخواهید که آن را از نظر محتوا، املا و دستور زبان بررسی کنند.

حتی اگر در شرکتی جذب یا به آن ارجاع شده باشید، مصاحبه‌کنندگان ممکن است شما را فقط با رزومه‌ی شما بشناسند، بنابراین مطمئن شوید که رزومه‌تان باعث ایجاد ذهنیت مثبتی از شما خواهد شد.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.