اصلی ترین قطعه مهم خودرو هدلایت - پارسی زی
⚖️ توقیف اموال برای مهریه و روش اجرا گذاشتن مهریه چگونه است؟

⚖️ توقیف اموال برای مهریه و روش اجرا گذاشتن مهریه چگونه است؟

⚖️ توقیف اموال برای مهریه و روش اجرا گذاشتن مهریه چگونه است؟ مهریه مالی است که بعد از عقد نکاح به تملک زن در می …

درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس

درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس

درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس ویزای سوئیس بیشتر در سه مورد ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای …

با تور اقساطی زیباترین شهرهای ترکیه آشنا شوید

با تور اقساطی زیباترین شهرهای ترکیه آشنا شوید

استانبول و آنتالیا شهرهای توریستی و زیبای ترکیه هستند که با گسترش صنعت گردشگری خود، سالانه ثروت بسیار زیادی به دست می آورند. تفریح ها …

اصلی ترین قطعه مهم خودرو هدلایت

هدلایت نوعی از لامپ است که به نسبت سایر لامپ ها مقاومت بیشتری در تصادف دارد و ضمن دارا بودن نور مناسب، خطرات زیست محیطی و جانی کمتری دارد. وقتی خودرویی تصادف می کند، بدنه خارجی آن، به خصوص چراغ ها و لامپ ها بیشتر آسیب می بیند. هدلایت، نوعی لامپ خودروست و مقاومت آن در حدی است که بعد از تصادف خودرو هم ،همچنان کار می کند. این نوع لامپ به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن و نوع ساختاری که دارد، از مقاومت بالایی برخوردار است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص هدلایت ولامپ خودرو اینجا کلیک کنید.

هدلایت‌ها انواع مختلفی دارند که در شدت نوردهی و توان مصرفی با هم تفاوت دارند. شدت نور دهی با واحد لومن (LM)، و توان مصرفی با واحد وات (w) مشخص می‌شود. به طور متوسط شدت نوردهی یک لامپ معمولی برابر با ۳۸۰۰ لومن است.

هنگام خرید هدلایت باید به این نکته توجه کنید که توان مصرفی لامپ‌های رایج در هر خودرو متفاوت است. به این معناست که توان مصرفی مهم است ولی می‌توان تغییر کند. توان رایج در بین لامپ‌ها معمولاً ۴۰ وات است. با فرض اینکه برای پروژکتورها که محفظه‌ی آن‌ها نسبت به کاسه چراغ کوچک‌تر است، توان ۳۰ وات یا نهایتاً ۴۰ وات مناسب است، توان ۸۰ وات باعث سوختن و از بین رفتن سوکت لامپ و آب شدن آن می‌شود.

عملکرد هدلایت:

تمامی اجسام از نظر رسانایی الکتریکی به ۳ دسته تقسیم می شوند: ۱-رسانا ۲-نیمه رسانا ۳-نارسانا.اجسام رسانا به دلیل داشتن الکترون های آزاد در مدار های خارجی خود مقدور به عبور دادن جریان هستد.اجسام نارسانا نیز به دلیل نداشتن الکترون های آزاد در مدار های خارجی خود توانایی عبور دادن جریان را ندارند.اجسام نیمه رسانا در مدار خارجی خود الکترون دارند اما این الکترون ها به راحتی قابل جدا شدن نیستند.

وقتی جریان را از یک نیمه رسانا عبور میدهیم الکترون ها را با انرژی مجبور به ترک مدار خود و پیوستن به مدار اتم جانبی میکنیم.وقتی این الکترون ها در مدار اتم های مجاور فرود می آیند انرژی دریافتی خود را به شکل نور تخلیه میکنند و به این روش است که نور در لامپ های LED تولید می شود.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.