روش های آبیاری گیاهان در تابستان - پارسی زی
اهمیت بهداشت بانوان | روش‌های مؤثر در بهداشت زنان

اهمیت بهداشت بانوان | روش‌های مؤثر در بهداشت زنان

اهمیت بهداشت بانوان | روش‌های مؤثر در بهداشت زنان امروزه بحث سلامت و بهداشت زنان از اهمیت زیادی برخوردار است. با رعایت بهداشت نواحی حساس …

نیم نگاهی به تاریخچه ارز دیجیتال

نیم نگاهی به تاریخچه ارز دیجیتال

نیم نگاهی به تاریخچه ارز دیجیتال در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی آیا ایران رمز ارز دارد یا خیر بپردازیم. بهتر است …

برنامه ترک برای انواع اعتیاد + ۱۰ نکته

برنامه ترک برای انواع اعتیاد + ۱۰ نکته

مهمترین اصل برای برنامه ترک اعتیاد این است که تاریخ ترک را نباید بسیار زود یا بیشتر از یک ماه بعد تنظیم کنید. مثلا نباید بگویید که …

روش های آبیاری گیاهان در تابستان

C:\Users\MSN\Desktop\file\esfand\آبیاری.jpg

آبیاری فرآیند رساندن آب کافی به محصولات، مرتع و گیاهان برای رشد آنهاست که این آب، به جای تکیه بر میزان باراش طبیعی باران از طریق لوله‌ها، آبپاش‌ها، کانال‌ها، اسپری‌ها، پمپ‌ها و سایر وسایل ساخته دست بشر تامین می‌شود. به عبارت دیگر با کمک روش‌های آبیاری مختلف به گیاهان کمک می‌کنیم میزان آب مورد نیاز برای رشد خود را در اختیار داشته و حتی در مناطق کم باران هم امکان رشد آن‌ها فراهم باشد.

حوضچه‌ها، مخازن، کانال‌ها یا چاه‌های لوله‌ای و سایر منابع مختلف، آب کافی برای درختان و گیاهان را تامین می‌کنند با این حال زمان، مقدار آب مورد نیاز، سرعت و دفعات آبیاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از نوع محصول، نوع خاک و فصل آبیاری؛ به عنوان مثال گیاهانی که در تابستان رشد می‌کنند، در مقایسه با محصولاتی که در زمستان رشد می‌کنند، به آب بسیار بیشتری نیاز خواهند داشت.

بهترین روش و زمان آبیاری گیاهان در فصل تابستان

اگر در فصل تابستان کمی به محیط اطراف خود دقت کنید، متوجه خواهید شد که هر شخصی روش متفاوتی را برای آبیاری گیاهان استفاده می‌کند. برخی از افراد با یک شیلنگ آب خانگی به آبیاری درختان می‌پردازند و برخی از آبپاش‌های اتوماتیک و لوله لی فلت استفاده می‌کنند. انتخاب روش صحیح آبیاری و زمان درست، به گیاهان کمک می‌کند بدون هیچ مشکلی رشد کرده و علاوه بر آن در مصرف آب و هزینه‌های قبض آن هم صرفه جویی خواهد شد.

C:\Users\MSN\Desktop\file\esfand\آبیاری 2.jpg

بهترین و راحت‌ترین راه برای آبیاری گیاهان در فصل تابستان، استفاده از شیلنگ خانگی و سر شیلنگ آبپاش است. در ساعات اولیه صبح و قبل از شروع ساعات گرم، با استفاده از این شیلنگ به آبیاری گیاهان بپردازید و مطمئن شوید که آب به اندازه کافی در اختیار ریشه و گیاه قرار می‌گیرد. اگر آبیاری گیاهان را به ساعات گرم روز مانند ۱۲ ظهر موکول کنید، آب قرار گرفته بر روی گیاه یا برگ‌های آن به سرعت خشک شده و میزان تاثیر آن کاهش خواهد یافت. علاوه بر ساعات ابتدایی صبح، در ساعات خنک بعد از ظهر هم می‌توانید به آبیاری گیاهان بپردازند البته با این شرط که ریشه گیاه آب کافی را دریافت کند.

یکی از عواملی که در تعداد دفعات آبیاری گیاهان موثر است، نوع آن گیاه است. برخی از گیاهان مانند گل‌های فصلی، برای یکسال زنده هستند و معمولا به آبیاری مرتب و روزانه نیاز دارند زیرا ریشه آن‌ها زیاد عمیق نیست. از سمت دیگر برخی از گیاهان دارای طول عمر بیشتری بوده و برای مدت زمان طولانی در باغچه شما بوده‌اند، در نتیجه دفعات آبیاری آن‌ها می‌تواند به یک یا دو بار در هفته کاهش پیدا کند.

اگر در حیاط خود یک باغچه کوچک برای سبزیجات دارید، باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. سبزیجات به آبیاری زیادی نیاز داشته و همیشه باید خاک آن‌ها مرطوب باشد تا بتوانند محصولی با کیفیت تولید کنند. روش‌های مختلفی برای آبیاری سبزیجات در فصل تابستان معرفی شده است اما بهترین نوع آن آبیاری قطره‌ای است.

در مورد درختان هم نکات ظریفی وجود دارد. اگر درخت خود را تازه کاشته‌اید، باید فاصله آبیاری آن را کوتاه‌تر کنید زیرا در ماه‌های اول ریشه درخت کوچک بوده و باید همیشه مرطوب باشد تا بتواند به خوبی رشد کند. در مورد درختان بزرگ‌تر این موضوع تفاوت پیدا می‌کند و معمولا یک یا دو بار آبیاری در طول هفته برای رشد آن کافی خواهد بود.

C:\Users\MSN\Desktop\file\esfand\آبیاری 3.jpg

همانطور که مشاهده کردید نحوه آبیاری هر گیاه به عمر، ریشه و نوع خود گیاه بستگی دارد. پیش از اینکه فرآِیند آبیاری گیاهان در فصل تابستان را شروع کنید، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید به اندازه کافی آب در اختیار گیاه قرار می‌گیرد. از آنجایی که بهترین روش برای آبیاری گیاهان خانگی استفاده از شیلنگ است، می‌توانید این شیلنگ را از سایت تهرانی مارکت با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت سفارش دهید. در صورت نیاز به مشاروه هم کارشناسان این سایت در خدمت شما خواهند بود.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.