عوارض کرم پودر برای پوست چیست؟ - پارسی زی
نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس

نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس

نمایندگی یخچال امرسان در مشهد _ مشهد سرویس همان طور که می دانید و واضح و بدیهی نیز هست یخچال ها از جمله مهم ترین …

بازرگانی صداقت

بازرگانی صداقت

بازرگانی صداقت در این مقاله از بازرگانی صداقت، قصد داریم به معرفی کینوا هاژه بپردازیم؛ محصولی غذایی با اصالت آمریکایی که از گیاه کینوا به …

برنامه ترک برای انواع اعتیاد + ۱۰ نکته

برنامه ترک برای انواع اعتیاد + ۱۰ نکته

مهمترین اصل برای برنامه ترک اعتیاد این است که تاریخ ترک را نباید بسیار زود یا بیشتر از یک ماه بعد تنظیم کنید. مثلا نباید بگویید که …

عوارض کرم پودر برای پوست چیست؟

افراد زیادی هر روز از کرم پودر برای صاف و یکدست کردن سطح پوستشان استفاده می کنند و نمی دانند که عوارض کرم پودر برای پوست چیست. توجه داشته باشید که استفاده دائمی از این محصولات بسیار جدی و گاهی جبران ناپذیر خواهد بود.

در این مقاله می خواهیم درباره عوارض انواع کرم پودر اعم از ضد آفتاب های کرم پودری، کرم پودر تاریخ گذشته و کرم پودر دائم با شما عزیزان صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این موارد آشنا شوید و از پوستتان در برابر این عوامل آسیب زا محافظت کنید تا انتهای آن با ما همراه باشید.

عوارض کرم پودر روی پوست

اگر برای افزایش ماندگاری آرایشتان از پرایمر استفاده می کنید، باید بدانید که این محصولات سدی بین لوازم آرایشی و پوست شما ایجاد می کنند که تا حدی باعث محافظت از پوست خواهد شد. با این حال نمی توانید به طور کامل مانع از بروز عوارض کرم پودر روی پوست شوید.

به طور کلی انواع کرم گریم برای پوست خشک و چرب به دلیل سنگین بودن بافت و ماندگاری زیادشان عوارض زیادی برای پوست دارند و نباید به طور روزمره مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین کرم پودر باعث پر شدن منافذ پوست و انسداد آن ها خواهد شد؛ بدین ترتیب اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه باشد به مرور زمان با افزایش جوش و آکنه روی آن مواجه خواهید شد.

عوارض کرم پودر زدن

یکی از مهم ترین عوارض استفاده مداوم از کرم پودر، پیری زودرس پوست است. هنگامی که از کرم پودرهای سنگین برای ساعات طولانی استفاده می کنید، تنفس پوستتان مختل شده و به مرور دچار کمبود اکسیژن می شود. این امر در نهایت موجب از بین رفتن کلاژن و کاهش ساخت آن شده و پوست مراحل طبیعی بازسازی خود را از دست خواهد داد.

این نقص به ظاهر ساده نیز در نهایت باعث می شود شما بسیار زودتر از موعد دچار چین و چروک و پیری زودرس پوست شوید.

عوارض کرم پودر ضد آفتاب

لک شدن پوست از شایع ترین عوارض کرم پودرهای ضد آفتاب است؛ چرا که اغلب افراد به SPF به کار رفته در این محصولات اکتفا می کنند و قبل از میکاپ ضد آفتاب به پوستشان نمی زنند. این در حالی است که حداکثر میزان SPF در کرم پودرها حدود ۱۵ است و با توجه به اینکه معمولاً از مقدار کمی کرم پودر استفاده می شود، محافظت کاملی از پوست انجام نخواهد شد.

طبق گفته متخصصان باید در تمام فصول سال از یک ضد آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید نمایید تا دچار لک و تیرگی های ناشی از اشعه های مضر نور خورشید نشوید.

عوارض کرم پودر تاریخ گذشته

اگر به تاریخ مصرف محصولات آرایشی خود به ویژه کرم پودر دقت نمی کنید، باید بدانید که با توجه به حساسیت پوستتان و میزان فاسد شدن محصول، دچار عوارض بسیار بدی خواهید شد.

خطرناک ترین عوارض کرم پودر تاریخ گذشته، التهاب پوست است که به قرمز شدن آن، بروز لک های قهوه ای، خارش و … همراه خواهد بود. علاوه بر التهاب، ممکن است با مصرف کرم پودر تاریخ گذشته دچار عوارضی از قبیل بروز جوش و تاول، کدر شدن پوست و حتی چروک شدن دور چشمتان مواجه شوید.

نشانه های کرم پودر تاریخ گذشته

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کرم پودر شما منقضی شده است یا خیر، راه های زیادی وجود دارند. اولین روش دقت کردن به تاریخ درج شده روی محصول است؛ البته علاوه بر این تاریخ، یک نشانه دیگر نیز روی کرم پودر هک شده که نشان می دهد چند ماه بعد از باز شدن در کرم پودر می توانید از آن استفاده کنید.

نشانه های فاسد شدن کرم پودر عبارتند از:

  • ایجاد بوی بد
  • غلیظ شدن کرم پودر
  • لیز شدن بافت کرم پودر
  • هر گونه تغییر رنگ در محصول

عوارض کرم پودر دائم

در سال های اخیر استفاده از تکنیک مزو وایت یا کرم پودر دائم، به محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف دست یافته است. در این روش با استفاده از میکرونیدلینگ، به پیگمنت هایی به وسیله سوزن های نانو وارد لایه سطحی پوست می شوند و مواردی از قبیل کک و مک، زخم، جای سوختگی و تیرگی دور چشم را می پوشانند.

اما عوارض کرم پودر دائم کدامند؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانید که این فرآورده ها حاوی فلزات سنگینی مانند آهن، زینک، سرب، جیوه و … هستند که خطرات بسیار زیادی برای پوست دارند. افزایش غلظت این عناصر در پوست ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی های شدید شود.

علاوه بر آن احتمال دارد بدن شما با رنگ مانند یک جسم خارجی رفتار کند و به آن واکنش نشان دهد. در این حالت شاهد درد، خونریزی و تاول های بزرگ و برجسته ای خواهید بود که عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

نشانه های عوارض تزریق کرم پودر دائم

اگر بین ۱۰ تا ۱۲ بعد از تزریق کرم پودر دائم با نشانه های تغییر رنگ پوست مواجه شدید، به سرعت به یک فرد حرفه ای برای تصحیح آن مراجعه کنید تا تبدیل به یک مشکل جدی برای شما نشود. همچنین اگر مبتلا به دیابت، بیماری های پوستی، سرطان پوست یا نقص سیستم ایمنی هستید، نباید از تکنیک مزو وایت استفاده کنید.

به جای کرم پودر از چی استفاده کنیم؟

حالا که با عوارض مختلف انواع کرم پودر آشنا شدید، احتمالاً از خود می پرسید به جای کرم پودر از چی استفاده کنیم؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از بی بی کرم، سی سی کرم یا دیدی کرم است. این محصولات علاوه بر ایجاد پوششی سبک و یکدست روی پوست، از آن محافظت می کنند و قادر به تامین رطوبت مورد نیاز پوست نیز می باشند.

علاوه بر آن امروزه انواع مرطوب کننده های رنگی توسط برندهای مختلف تولید و عرضه شده اند که بدون ایجاد عوارض خاصی برای پوست، آن را تا حد متوسطی صاف و یکدست می کنند. البته باید بدانید که پوشش دهی این محصولات به طور واضحی کمتر از کرم پودر است؛ اما با این حال استفاده از آن ها جایگزین خوبی برای کرم پودر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب درباره عوارض انواع مختلف کرم پودر با شما عزیزان صحبت کردیم و اطلاعات ضروری را در اختیارتان قرار دادیم. در نهایت نیز توصیه می کنیم برای خرید کرم پودر حتماً برندهای معتبر و شناخته شده را انتخاب نموده و از مصرف محصولات تاریخ گذشته جداً خودداری کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.